Dan gaat de computer ongerepareerd terug naar de klant.
Dat had ik liever dan wat men nu heeft gedaan. Dan had ik tenminste mijn data nog.
Je bent inderdaad zelf verantwoordelijk en als de harde schijf crashed, dan ben ik het met je eens dat je pech hebt. Als je echter door een actie van een bedrijf van je data wordt geroofd, vind ik dat niet kloppen. Zeker als ze dat niet melden.Je bent zelf verantwoordelijk voor de gegevens die op de harde schijf staan.
Maak je geen backup en de harde schijf crashed, of door een reparatie moet Windows opnieuw worden geïnstalleerd, dan ben je wel je gegevens kwijt.
@ pbarendse:
Ik heb de PC gekocht bij de Aldi en vanaf dat moment ging de garantie in. Ik heb nergens Algemene Voorwaarden gezien en ook geen akkoord gegeven dat ik met die voorwaarden akkoord ging. Dit is wettelijk verplicht.Veel reparatiebedrijven hebben dit standaard in de algemene voorwaarden staan. Dat veel mensen die niet lezen valt die bedrijven niet aan te rekenen.
Ik ben het er niet mee eens. Mijn probleem was letterlijk: "De PC start niet op." Als ik had gezegd "Windows start niet op" dan had het aan een software installatie gelegen.Verder ben ik het met BBCS wel eens, dat het vaak voor een reparatiebedrijf handiger/verstandiger is de harddisk te wissen. Daarmee sluit je ook direct uit dat eventuele problemen door de software komen.
@ Bulldog14:
Ze moeten van te voren melden dat ze het gaan doen of dat de kans bestaat dat ze het gaan doen. Als de telefoonmedewerker zegt dat ze graag mijn computer willen onderwerpen aan een check in het service sentre vind ik dat wel een speciale aangelegenheid en ben ik geen nummer meer. Voor hun was het veel goedkoper om een monteur te sturen.