LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schizofrenie en antipsychotica

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Arjan Dokelaar

Re: Schizofrenie en antipsychotica

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Jij denkt dat psychiaters daar aan voorbij gaan,omdat het ze niet interesseert,maar je moet je ook realiseren dat iedereen een andere perceptie heeft van de ziel en het nut van leven en de invloed van deze materie op de psyche.
Kun je dan ook begrijpen dat de psychiatrie hier niet op in KAN gaan?
Wat je zegt is heel goed: iedereen heeft een andere perceptie op het doel van het leven. Maar moeten we het dan gaan ontkennen of negeren door onze eigen incompetentie om er mee om te gaan? Of is juist die verscheidenheid aan percepties een belangrijk onderdeel van het doel van ons leven? Want mensen kunnen dan wel niet kijken als zijnde alle mensen samen, maar het is toch kortzichtig om geen acht te nemen voor het niet kunnen overzien van het grote geheel?

Wanneer psychiaters op het idee komen om psychiatrisch patiënten uit te roeiien uit het menselijk ras bijvoorbeeld, dat ze in Zweden nog tot de jaren '70 hebben geprobeerd met massa sterilisatie programma's. Dan denk ik dus dat dat soort ideeën voortkomt uit beperkte geesten, mensen zonder visie. Die niet begrijpen dat iemands leven van wezenlijk belang kan zijn voor anderen, en indirect ook zichzelf. Mensen die door hun gebrekige visie proberen om de overhand te krijgen op basis van ideaalbeelden.

Het is juist belangrijk om te erkennen dat je niet alles kunt overzien. Dat je niet alles kunt weten (voor iedereen).

Het doel van het leven, ons wezen. De wil om tot verbetering te komen, die zit in ons allemaal en is bij iedereen weer anders. Je kunt (als psychiaters) onmogelijk weten wat voor iedereen het beste is.

Je kunt mensen helpen om dichter bij de betekenis van het leven te komen, een betekenis die voor iedereen weer anders kan zijn.

Mensen willen zich nuttig voelen, je kunt mensen op basis van de erkenning van in de praktijk eenvoudige basis principes helpen om de essentie van hun zijn te ontdekken en ten gunste te benutten.

Je kunt iemand met een terminale ziekte laten zien dat zijn biologische gevecht tegen de ziekte de gehele mensheid ten dienste is. Door te geloven in de verbondenheid van mensen, waarin kennis van dergelijke gevechten niet per geval verloren gaan. Dit is logischerwijs noodzaak om als soort te kunnen overleven, maar de wetenschap erkent het nog niet.

Op geestelijk gebied moet alles mogelijk zijn in het belang van de patiënt. Je moet mogen dromen, je moet zingeving mogen geven. Het resultaat is waar het om gaat.

De perceptie op het verleden kan veranderen dus je kunt het verleden veranderen. Tijd is een heelmeester zeggen ze wel eens. In tijd kun je de perceptie op het verleden veranderen. Je kunt van een ernstig trauma een deugd maken.

Dus dat psychiaters niet op de zin van het leven in KUNNEN gaan, dat betuigt van een gebrekkige visie.

Da silva

Ongelezen bericht door Da silva »

@ Arjan,het gaat niet zo zeer over een gebrekkige visie ,ik denk dat je meer de filosofische kant op moet om de zin van het leven te ontdekken.
Wa betreft trauma's veranderen in een deugd,dat lijkt me een beetje te hoog gegrepen,wel kun je (maar dat gebeurt al) d.m.v. cognitieve therapie leren aanvaarden wat er met je gebeurd is,en het een plaatsje geven zodat het je verdere ontwikkeling niet meer belemmert.
De mensheid zien als één groot geheel,ik heb er over gelezen maar weet zeker dat dit een eutopie is,het is niet haalbaar.
Als jij zou willen dat psychiaters deze taak ook nog even op zich namen,dan durf ik gerust te beweren dat je een "zweefkees" bent zonder realiteitsbesef.
Dan je bewering dat iemand met een terminale ziekte de gehele mensheid ten dienste is????
Waar haal je het vandaan?
Bronnen graag.

Arjan Dokelaar

ik denk dat je meer de filosofische kant op moet om de zin van het leven te ontdekken.
En ik denk dus van niet. Het is toch niet meer dan logisch dat er iets is dat zorgt wat wij leven, en zijn zoals we zijn? Daar hoef je toch niet over in het ongewis te blijven, je kunt toch gewoon erkennen dat het zo is ook al heeft de wetenschap nog geen verklaring?

Dat heeft helemaal NIETS met zweven te maken. Ik vind het gewoon dom als je het niet erkent (kijk eens goed om je heen), en je ziet het resultaat: mensen verliezen de binding met zichzelf en dan zijn er van die visieloze mensen die ze volproppen met hersenbeperkende medicijnen omdat ze niet beter weten.

De psyche is zo ongelooflijk krachtig, maar psychiaters weigeren dat te erkennen en omdat er verder niemand is die mensen kan helpen worden al die mensen de vernieling in geholpen.

Ik vind het gewoon echt ziek hoe psychiaters naar mensen kijken. Als ze een probleem hebben naar een hersenziekte zoeken, paranormale gaven afdoen als wanen door hersenstoornissen, gewoon niet kunnen begrijpen wat de essentie van dingen is.

En je ziet het in alles terug dat ze een beperkte visie hebben. Ze begaan de meeste misdaden van alle artsen, ze doen GRUWELIJKE dingen met mensen zoals isoleercel met de dood als gevolg, elektroshock onder dwang, inspuiten met lichaamsverkrampende hersenbeperkende en zeer schadelijke middelen die de problemen alleen maar erger maken.

Hoe kan het dat ze op die gruwelijke ideeën komen? Dat komt door de beperkingen van die mensen, ze missen iets dat andere artsen wel hebben. Maar het gevaar is dat ze die gebreken ondervangen met de drang naar macht. En dus zijn het de blinde mensen die bepalen wat wij mogen zijn of niet. De blinde mensen die bepalen hoe wij op geestelijk gebied behandeld worden.

En kijk maar eens om je heen en je ziet het resultaat. Het is echt afschuwelijk wat er gebeurt. En die afschuwelijkheid is waar die mensen goed in gedijen. De onmogelijkheid van de situatie waarin ze werken verbloemt hun eigen incompetentie en zwakheid.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het is toch niet meer dan logisch dat er iets is dat zorgt wat wij leven, en zijn zoals we zijn?
Logisch in jouw hoofd !!!
Komt hier toch de scientology naar boven :?
Zelfde logica als elk ander geloof.
je kunt toch gewoon erkennen dat het zo is ook al heeft de wetenschap nog geen verklaring?
dat lijkt me nu eens een logische werkwijze jah !
Je hoeft het niet bewezen te zien... geloof het nu maar gewoon :?

De rest van je betoog ga ik niet eens aan beginnen.
Dat is echt te zielig voor woorden..

Loze woorden, rare conclusies ..
Bijna gevaarlijk :?

Arjan Dokelaar

Misschien is het niet geloven, maar gewoon begrijpen. Of kun je dat niet als de wetenschap het niet kan verklaren?

Einstein zei eens: inbeeldingsvermogen kun je veel verder mee komen dan met alle kennis in de wereld.

Het resultaat is waar het om gaat. Het resultaat is echt.

Geloof in God kan heel goed zijn, maar je kunt ook geloven in het geloven in God ;) De realiteit: de mogelijke resultaten van het Geloof en spiritualiteit.

angel1978

begrijpen :?

net als al die mensen die 'begrepen' dat er 14 oktober jl. een ufo zou verschijnen:
http://fanste.nl/wordpress/?p=1759

Da's ongeveer van hetzelfde niveau..

maar uiteindelijk begrepen we dat ook allemaal niet...
Alleen de mensen die erin geloofden, hebben het gezien !

ECHT WAAR :wink:

Arjan Dokelaar

Onzin Angel, er is een doel voor ons bestaan. De perceptie van wat het doel is kan verschillen, maar echt waar, er is meer dan wat wij kunnen bevatten.

Je hoeft niet te geloven in geesten, of in ufo's en paranormale dingen. Maar de psyche is een exponent van iets dat mensen tot fenomenale dingen kan aanzetten of brengen. Ik geloof ook niet in God of paranormale dingen, maar dat er bepaalde dingen mogelijk zijn die wetenschappelijk gezien niet worden onderkend dat geloof ik wel.

Jouw omgang met de dingen, met de wereld, met alles. Die kun je zelf bepalen. Met bepaalde ingrediënten kun je je doel alleen makkelijker bereiken, dat is mijn ervaring.

angel1978

Dat zeg ik.. het gaat nergens over !

Het is niet te zien, aan te tonen en te bewijzen, maar we moeten geloven dat het er is, omdat JIJ het zegt...

Lijkt me een heel goede reden :roll:

Wat was de oorsprong van de scientology ook alweer :wink:

Da silva

ik denk dat je meer de filosofische kant op moet om de zin van het leven te ontdekken.

En ik denk dus van niet. Het is toch niet meer dan logisch dat er iets is dat zorgt wat wij leven, en zijn zoals we zijn? Daar hoef je toch niet over in het ongewis te blijven, je kunt toch gewoon erkennen dat het zo is ook al heeft de wetenschap nog geen verklaring?
Dat heet dus filosoferen Arjan,heeft niets met psychologie te maken.

Arjan Dokelaar

Dat denk je maar, dat de ziel niets te maken heeft met psychische problemen :/

Je denkt al net zoals psychiaters, dat mensen zielloze wezens zijn, het product van een chemisch proces dat toevallig zo is ontstaan door bepaalde factoren.

angel1978

Dus omdat een ziel niets met psychische problemen te maken heeft, bestaat het ineens niet :? en zijn mensen zielloos ?

Vooralsnog is er geen enkele reden om te denken dat jij gelijk hebt...
Dus tja

trainer

Ongelezen bericht door trainer »

Bedoel je de oerknal een mens heeft een ziel en ja er is één schepper !

Daarvoor hoef je toch geen heel topic vol te kalken met allerlei onzin :wink: :arrow:

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Daarvoor hoef je toch geen heel topic vol te kalken met allerlei onzin
Als dat nou die jongen zijn hobby is, laat hem dan.......... ;)

trainer

Van mij mag hij hoor :lol:

Da silva

Je denkt al net zoals psychiaters, dat mensen zielloze wezens zijn, het product van een chemisch proces dat toevallig zo is ontstaan door bepaalde factoren.
Dat heb ik niet gezegd Arjan,ik zeg alleen dat de psychiater niet de juiste plek is om op zoek te gaan naar je ziel en de zin van het leven.
Daarvoor kun je beter op een filosofieclubje gaan zitten met gelijkgestemden.

trainer

Nog beter ga eens met een geestelijke babbelen.

Arjan Dokelaar

Dat heb ik niet gezegd Arjan,ik zeg alleen dat de psychiater niet de juiste plek is om op zoek te gaan naar je ziel en de zin van het leven.
Dat vind ik dus vreemd.

Want juist spiritualiteit kan ons tot fenomenale prestaties brengen, en natuurlijk ook problemen verhelpen of juist ten gunste benutten.

Vanuit dit perspectief kunnen problemen juist baten worden.

Dus het kan wel degelijk belangrijk zijn voor geestelijke zorg. Het is echt niet zo simpel als psychiaters ons doen vermoeden, een hersenspinseltje, meer niet.

Da silva

Dat is jouw mening Arjan,en die mag je hebben.
Maar ik geloof niet dat psychiatrische patienten hier op zitten te wachten,die hebben behoefte aan duidelijkheid,geen zweverigheid.
Er zijn al heel wat mensen het spoor bijster geraakt,juist door bepaalde vormen van spiritualiteit,denk aan sektes en andere vormen van.
Ik denk dat je beter kunt spreken in termen van de mens als individu bekjken in de psychiatrie,i.p.v. als eenheidsworst en iedereen dezelfde medicijnen en behandeling,dat zou al een hele verbetering zijn,maar ook daar wordt aan gewerkt.

Arjan Dokelaar

Ha, maar dit is de wetenschap. Zo blijkt maar weer uit de recente ontdekking:

http://www.nujij.nl/evolutie-verklaart- ... 9627.lynkx

Dit is zeker van groot belang voor de psyche, want vraag je eens af, wat is de psyche en wat heeft het als doel?

Dat is van wezenlijk belang, want juist door niet te begrijpen wat je doel is kun je vast komen te zitten.

Da silva

Gaan we het nu over de evolutie hebben?
Daar kan ik ook nog een heel topic aan wijden als ik wil,maar het ging en gaat hier over psychiatrie.
Wat heeft het niet weten hoe dna is gevormd te maken met psychiatrie?

Gesloten