LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tijhuis&Partners

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
pissedoff

Tijhuis&Partners

Ongelezen bericht door pissedoff »

Hoi,

om een lang verhaal enigzins kort te maken, tijhuis heeft mij vandaag een brief gestuurd waar in staat dat ik binnen 2 dagen een bedrag van 857 euro moet betalen anders komen ze langs om beslag te leggen op mijn inboedel..
Gekke is dat Tijhuis samen werkt met MG de Jong uit Arnhem, die inmiddels loonbeslag heeft gelegd waarvan ik 1000 euro over houd voor vaste lasten en te leven.
Dat loonbeslag is grotendeels terecht en ik leg mij daar voorlopig bij neer.
Probleem is alleen dat ik na alle vaste lasten vrij weinig over houd, nog niet eens genoeg om fatsoenlijk te kunnen leven, en nu willen ze zelfs na mijn loonbeslag proberen geld van mij los te krijgen door mijn inboedel te verkopen..
Ik ben ten einde raad en sta niet voor mezelf in als ik zo een rotkop voor mijn deur zie verschijnen, ik werk me helemaal kapot om mijn werkgever te laten zien dat ondanks mijn loonbeslag ik gewoon me ding blijf doen..

Mijn vriendin is sinds kort bij me weg gegaan, ik heb nog geen huurtoeslag binnen en betaal de volle 445 euro huur van mijn huis.
Reken maar voor jezelf uit wat je dan nog overhoud..

Kan dit zomaar? Ze weten van het loonbeslag af, werken nota bene samen met MG de Jong en willen alsnog beslag leggen terwijl er niks is..

Als er binnenkort een Tijhuis&partners gebouwtje in vlammen opgaat is dat niet verbazingwekkend moet ik zeggen :twisted:

grtz een pissedoff meneertje 8)

laurentschris

Re: Tijhuis&Partners

Ongelezen bericht door laurentschris »

Hey pissedoff,

Ik moet toegeven dat ik in ongeveer dezelfde situatie zit. Loonbeslag van tijhuis, vervolgens leggen ze beslag op mijn zorgtoeslag zodat ik al meer dan de wettelijke toegestane 10% van mijn inkomen kwijt ben en vervolgens tig maal proberen om mijn inboedel (dat nog geen 10 euro waard is omdat ik al eerder mijn inboedel ben kwijtgeraakt aan de gemeente) in beslag te nemen. Gelukkig heb ik het elke keer weten af te wenden op het laatste moment.. maar voor hoelang :?

Je kan niet voorkomen dat tijhuis je zo'n brief stuurt en probeerd om meer geld los te krijgen want dat is hun werk, maar ze zullen het wel moeten aankondigen voor dat ze het daadwerkelijk gaan doen en zelfs dan is nog van alles mogelijk om met ze te regelen, of gewoon al je spullen verstoppen :D. En zoals je ziet in mijn situatie, het komt allemaal van 1 dearwaarder (tijhuis), 2 x een beslag op inkomensbronnen, en al meerdere malen geprobeerd mijn inboedel te verkopen. Het beste is om te proberen wat te regelen met tijhuis of met een zak geld er naartoe gaan helaas.

Groeten.

Ps. ik ben er onlangs wel aangewend, ik heb al zoveel "dreig" brieven van hun gehad tis gewoon niet meer leuk en je gaat je afvragen of tijhuis wel eerlijk handeld omdat ik ook steeds rekeningen krijg waarvan de bedragen verschillend zijn en/of de hoofd vordering niet klopt. Net deze week een brief gehad met een vordering die niet meer bestaat xD

sannie39

Ongelezen bericht door sannie39 »

Hallo,

Het geeft toch wel een goed gevoel dat je niet de enige bent met problemen.
Helaas zit mijn moeder nu ook met dezelfde problemen.
Vorig jaar november is mijn vader plots overleden, hartaanval.
Het blijkt dat hij in diepe schulden zat, waarschijnlijk Dexia of iets van dat soort.
In zijn achterzak van zijn broek zaten twee brieven van gerechtsdeurwaarders waaronder Tijhuis.
Het is natuurlijk niet te bewijzen maar waarschijnlijk zijn ze die dag aan de deur geweest en zijn bedreigend overgekomen. Mijn vader kon dit niet aan en heeft een hartaanval gekregen. Dit is natuurlijk onze theorie en niet te bewijzen.
We hebben gelijk contact opgenomen met Tijhuis maar zij wilden geen antwoord geven op de vraag waar de schuld van was.
We hebben mijn moeder ook nu in het schuldentraject gedaan bij de Stadtsbank in Enschede. Dit is ook netjes gemeld naar hun toe.
Totaal geen reactie daarop.
Nu blijkt dat mijn moeder al voor het gerecht is geweest en veroordeeld is om een bepaald bedrag te betalen. Natuurlijk kan ze dat niet betalen, dus vorige week is brief 3 binnengekomen dat ze aanstaande vrijdag beslag gaan leggen op de inboedel. Je staat gewoon machteloos, dit terwijl de Stadsbank nu alles heeft overgenomen en ook een brief heeft gestuurd naar Tijhuis om hun vordering kenbaar te maken, hierop hebben ze vooralsnog niet gereageerd.
Gelukkig heeft mijn moeder geen huurachterstand en kan ze lekker in haar huisje blijven wonen.
Wie heeft er misschien nog tips voor mij, hoe we hier mee om moeten gaan?
Andere reacties zijn natuurlijk ook van harte welkom.

rene117

Ongelezen bericht door rene117 »

heb je hier een brief van dat de rechtbank daar uit spraak over heeft gedaan
zo niet dan ga je naar de recht bank en vraag of daar een uitspraak over is geweest en als de recht bank zeg dat daar geen uit spraak is geweest hebben ze geen poot om op te staan er moet inderdaat eerst een uitspraak zijn gedaan voor dat ze dat mogen doen en als je moeder in de schulhulp zit en zij een brief hebben gehad zal ik me zeker niet tedruk maken maar ik vind het het rot voor jullie dat dit zo moet gaan

maar als er geen uitspraak is gelijk aangiften doen van oplichting en diefstal en gelijk een klacht neer leggen bij een atvocaat kunt uw die niet betalen dan zijn er nog altijd atvocaten die werken op prodeeo bassis hier moet uw wel een bewijs bij de gementen hallen dat uw niet kan betalen

en als uw sterk in uw schoenen staat zal ik ook een claim neer leggen

ps als uw slim bent zorgt uw dat de spullen van waarden weg zijn bij uw moeder voor dat ze komen als ze de waarde spullen weg is en ze zijn geweest dat hebben ze pech vraag aan haar buuren off ze daar de spullen mogen neer zetten off huur een box voor een paar dagen

ik wens uw veel sterke met deze honden het word steeds erger in dit land

laurentschris

Ongelezen bericht door laurentschris »

Beste Sannie,

Het enigste wat ik mij kan bedenken is dat de Stadsbank jullie financieel helpt. Vergeet niet, het is een bank die geeft ook leningen etc. Ze kunnen iets met uw moeder regelen om dit te voorkomen. Maar goed mijn ervering met de Stadsbank is niet zo goed sins dat de reden is waarom ik alles kwijt ben en nu nog in de sjt zit :( Ik zou zelf maar even contact leggen met de Stadsbank want voor hun ben je gewoon een nummertje/klant. En wat rene zegt dat je niet meer druk moet maken omdat de Stadsbank het over heeft genomen klopt absoluut niet. Je blijft altijd zelf aansprakelijk en de Stadsbank flikt ook geintjes en kan beslag alleen voorkomen dmv een betaling.

Trouwens als ze vrijdag de inboedel in beslag komen nemen, dan zijn ze al eerder met z'n 2en langs geweest om te kijken wat er is om te verpatsen? Als dit het geval is dan kan je je inboedel niet meer verplaatsen. Mochten ze vrijdag voor het eerst komen dan zou ik zorgen dat de inboedel zoveel mogelijk weg is omdat ze bijna overal beslag op kunnen leggen met een uitzondering van een aantal dingen zoals een bed en kleding.

kroezen

Ongelezen bericht door kroezen »

ik heb regelmatag contact gehad met de regering en het gerechtshof
in amsterdam.
er liggen torenhoge dossiers met aanklachten bij het gerechtshof,
waaronder tijhuis,de jong en meerdere deurwaarders kantoren.
maar er word zowel door de regering als de rechtspraak in nederland
niets aangedaan.
hier moet echt iets aan gedaan worden en wel op korte termijn.

pissedoff

Ongelezen bericht door pissedoff »

idd Kroezen, ik kan me goed indenken dat er honderden, wel niet duizenden mensen in NL alleen maar SLECHTER worden door deze "wan"praktijken van deurwaarderskantoren..

Hoe kun je in hemelsnaam je schuld aflossen als door één pennekrabbel er alweer dik 280 euro bijkomt...elke keer weer..gewoon te triest..net of ze het leuk vinden om mensen verder de grond in te drukken..

@laurentsschris: nee hoor...ik zou er lekker een dikke sgijt aan hebben als ze al beslag hebben gelegd op dingen die na hun bezoekje er niet meer zijn..ten eerste ze kunnen ze nooit achterhalen, ten tweede wat boeit het jouw dat ze moeilijk gaan doen over de verdwenen spullen! wat dan, eisen dat je het opnieuw moet kopen zodat hun het weer in beslag kunnen nemen?? Nee hoor...ik denk daar heel simpel over..ik niks hun ook niks..en als ze wat mee willen nemen sla ik het eerst helemaal aan gort..zijn mijn spullen en voor overdracht mag ik zelf bepalen wat ik ermee doe...het in beslag genomen spul doet toch geen ene moer aan je schuld want ze verkopen (ten minste dat mag ik aannemen..staat misschien wel leuk op hun zoon of dochters kamer aan de wand) bv een plasmascherm voor 100 euro terwijl het ding het 4 voudige waard is...ik noem maar wat..dus..

gewoon verstoppen of verkopen die handel...niks aan die gasten geven, ze kunnen lekker de pot op!!

greetz R

Gesloten