LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Barca4ever10
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2008 10:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Barca4ever10 »

Zoals ik zei ik ga niks betalen hiervoor. En ik heb ze gebeld.

Heb ze gebeld en ze waren heel vriendelijk. Ik zat buiten de garantie maar ze hebben begrip getoond voor mijn probleem. Ik mag mijn 60 gig versie opsturen en ik krijg daarvoor een gratis vervangende model. Deze wordt niet gerepareerd maar krijg gewoon een nieuwe binnen 2 weken. Ze hebben de PS3's op voorraad. Hier ben ik blij mij zo hebben ze mij goed geholpen. Vroeg nog wel of dit probleem nou eens aangepakt gaat worden zei die dit is een veel voorkomend probleem wat op meerdere manieren voorkomt. We kunnen de precieze oorzaak nog niet achterhalen.
aanpassen

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Valt me niet tegen van ze. Hopelijk zien ze nu in dat het probleem aan de kant van Sony ligt en nu aan de zijde van de consument.

Daan-kreijkamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2008 16:25

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Daan-kreijkamp »

ik wist niet dat dit probleem zo extreem vaak voorkwam, maar ik ken
vier mensen die dit probleem hebben een iemand heeft het zelfs twee keer gehad. ze hadden er nog wel garantie op maar als je dat niet meer
hebt zo als ik dan heb je volgens mij wel een groot probleem.
dus als sony nou gewoon de garantie verlengd zou wel prettig zijn.

Bozedaniel
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2008 12:39

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Bozedaniel »

Beste mede playstation 3 eigenaren,

Mijn playstation aan geschaft in Maart 2007 is STUK! Jawel het bekende leest geen schijf en reageerd niet op controller probleem. A fijn ik val dus buiten de 1 jaar garantie ( bij aankoop was het nog 2 jaar garantie! en de vriendelijke verkoper bij schiphol plaza meende dit ook nog gister ) oftewel ik ben de spreekwoordelijke ***. Mijn ps3 incl motorstorm van 663,96 euro's is veranderd in een hoopje electronica met een 0 waarde tot ik een bedrag van 198,95 euro's weet te storten op rekening Sony + de reperatie kosten ( uurloon technicus + onderdelen? scheen =/- 80 euro te ebdragen???? ) Nouja afijn toen ik de Sony hotline 0495574817 WEDEROM met een bezoek vereerde via de telefonische snelweg. Melde ik dat ik mn PS3 medio juli vorig jaar heb aangeschaft maar mn aankoopbewijs kwijt ben. Oh geen probleem meneer zoek in uw afschriften enw e verlengen uw garantie zonder probleem! (let op ik zei eind juli hij vroeg nog begin midden of eind ) maar ehm nouja das dus augustus september oktober hmm 3 maandjes extra? =O joepie de poepie niet van toepassing op mij. Maar dit was na dat ik zei: HET WELBEKENDE probleem van elest geen disk. Toen werd er een knopje omgezet achter de telefoon bij Sony. Ik las wat forums en zag dit probleem terugkomen en vermelde dit aan de telefoon blijkbaar is er toch een productie fout/software fout die welbekend is bij sony? Waarom hoef ik dan "opeens" niet de 200 euro + rep kosten te betalen maar word mn garantie verlengd? heb n opname apparaat waarmee ik egsprekken op kan nemen, volgens mij niet geheel legaal. Maar de tegenstrijdigheden waar ik op stuit zijn merkwaardig te no0men. Maar ach mijn playstation krijg ik nooit meer terug en mijn foto's en films op de harde schijf. tenzij ik de 200+ euro betaal.. voor mn gereviseerde PS... daar kan een student als ik 2 maanden van leven maar ach... voor sony is het blijkbaar een normaal gangbaar alledaags bedrag. Dat word papa heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lief aankijken en met de pet rond. O ja ik ben natuurlijk ook nog HEEEEEEEEEEEEL ERG BOOS OP DIE VERVELENDE SONY! .. dat was mijn verhaal. Ik vind dat radar hier wel een item van kan maken. ]

mvg, Daniel

pes2009
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2008 23:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door pes2009 »

Ik was pes2009 aan het spelen en ineens loopt hij vast, ik doe hem uit en start opnieuw op en hij leest geen spellen meer en verder leest hij helemaal niets ook geen dvd. Ik zit net 2 maanden buiten mij garantie en heb een 60Gb versie kan ik hier garantie op krijgen? ik lees op heel veel forums dat veel mensen hier last van hebben dus lijkt mij een bekend probleem bij sony? ik ga morgen bellen met sony en hoop dat ze mij verder kunnen helpen of heeft iemand dit al eerder gehad dat je buiten garantie zat en tog zonder kosten werd geholpen?

docneet
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2008 17:56

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door docneet »

Je moet er op aandringen dat men dit onder garantie laat vallen. Verwijs anders naar dit forum. We hebben allemaal (nagenoeg) exact hetzelfde probleem (gehad).

pes2009
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2008 23:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door pes2009 »

Ja ik laat het er ook zeker niet bij zitten. ik ga straks bellen en dan zal ik nog wel zeggen wat ze er mee doen. Hij valt ook net 2 maanden pas buiten garantie.

R9
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2008 20:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door R9 »

ook ik heb last gekregen van deze fout, was lekker fifa 09 aan spelen toe hij uit het niets bleef hangen..
daarna opnieuw opgestart kwam mijn spel niet meer te voorschijn..
de volgende dag kon ik nog 2 minuten spelen en bleef hij weer hangen.. hierna kreeg ik ook de foutmelding error. en leest hij geen enkele disc meer ik heb al van alles geprobeerd formatteren enz enz,, maar niets helpt.. vandaag gebeld met playstation sony en heb ik een bevestiging mail binnen gekregen van rma ik wacht nu op mijn retour label en dan zal ik hem opsturen.. ik heb nog een maand garantie gelukkig.

wel wil ik er eigenlijk iets bij eisen al is het een platinum spel of sixasis controller, want ik vind dat dit niet kan,.. heb je net 2 nieuwe spellen gekocht (pes/fifa) en dan gebeurd dit..

ben benieuwd hoe lang ik hem kwijt ben, heb overigens de 60 gig versie..

Edwinwielen
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2008 11:21

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Edwinwielen »

Mijn playstation 3 leest ook geen cd's meer.
Nou is het buiten de garantie van een jaar gebeurt.
Nou heb ik begrepen dat tros radar weet hoe je de garantie kan verlengen tot 3 jaar.

Nou zou ik graag weten hoe je dat moet doen.

bij voorbaat dank
Edwin

De Christophe
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2008 15:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door De Christophe »

Ja ik heb gisteren net hetzelfde voorgehad. Had net Saints-Row2 gekocht begon het te spelen en het viel me op dat je het geluid van de personages niet hoorde. Dus ik reset de ps3 (60Gig) en nu leest hij geen schijfjes meer!

Dit is buiten garantie gebeurt dus nu wil ik ook wel eens weten hoe het zit met garantie's. Heb mijn ps3 bij de Fun gekocht en volgens mij heb je dan recht op 2 jaar garantie niet?

Bedankt

Edwinwielen
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2008 11:21

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Edwinwielen »

ik heb een adres gevonden waar je hem voor 90,- kan laten maken dat is bij xcontrol in almelo, dan hou je gewoon je eigen playstation en zit je noet te klooie met een gereviseerde.
moet je maar even op marktplaats zoeken naar xcontrol of playstation reparatie

martino2701
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2008 17:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door martino2701 »

Had dit probleem ook , zelf te repareren nieuwe sata hdd(5200rpm/160gb /€50,-) voor laptop kopen omruilen met huidige,formateren, klaar S6

De Christophe
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2008 15:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door De Christophe »

Ben bij de fun langs geweest en die wisten mij enkel te zeggen dat ik naar sony moest bellen en dat ze daar normaal niet moeilijk doen over 2 jaar garantie.

Zo gezegt zo gedaan ik bel naar sony. Die inderdaad zeer vriendelijk waren en niet moeilijk deden over een gratis reparatie.:D Het zou to 4 weken kunnen duren zeiden ze. Ik heb ook nog gezegd dat ik dacht dat de blu-ray drive kapot was. Het grappige is nu dat zij dat ook denke maar zij mogen dat niet opschrijven van sony-japan dus dan zeggen ze elke keer dat het aan een update ligt :roll:

technoaddict
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 okt 2008 11:13

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door technoaddict »

Dan is het wel raar dat je hier ook veel verhalen hoor van mensen waarbij Sony wel weer moeilijk deed voor een gratis reparatie.
Ik zal Sony dan ook maar eens bellen. Mijn PS3 valt ook een paar maanden buiten de garantie. Heb het al 2 maanden dat hij kapot is, maar heb gewoon geen geld voor een reperatie nu ( Nieuwe keuken gekocht ). Maar als ze het gratis doen, dan stuur ik hem zo op :)

R9
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 okt 2008 20:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door R9 »

als je een bericht / email wil sturen naar deze sony helpdesk om te vragen om een compensatie of iets dergelijks waar moet je dat dan naar toe doen?

Jim1981
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2008 19:29

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Jim1981 »

er zijn er wel veel zeg met dezelfde problemen. ik heb mijn ps3 vorig jaar oktober gekocht, na 2 week las die geen discs meer. heb gelukkig een nieuwe meegekregen van intertoys. vorige week is m´n tweede kapot gegaan. zelfde probleem, terwijl ik gewoon cod4 zat te spelen. nu leest die dus ook geen discs meer, en heb nu een kras op cod4 zitten.
ben er maar mee naar intertoys gegaan. ik had gelukkig nog 2 week garantie. die hebben hem opgestuurd naar sony. bewijs enzo mee, dus nu gewoon afwachten.

het valt gewoon op dat er zoveel mensen zijn die deze problemen hebben. in tegenstelling met de psone en ps2, waar ik nooit problemen mee heb gehad, terwijl de stof enzo bij die 2 overal zat, en ook na bijvoorbeeld een tik erop te hebben gegeven gingen ze niet kapot.

de ps3 lijkt zo kwetsbaar te zijn dat ik me afvraag of die niet gewoon te vroeg op de markt is gekomen. die zogenaamde console oorlog eist veel slachtoffers, de gamers! ben bang dat mijn volgende ps3 ook weer kapot zal gaan. over een half jaar, een jaar, wie weet. maar ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in. en ik kan niet alsmaar sony trouw blijven, eens houd het op.

ik hoop dat dit nieuws eens goed naar buiten komt, hoe pijnlijk ook voor sony, maar zo kan dit niet doorgaan. we batalen honderden euro´s voor een apparaat dat bij vele meerdere keren kapot gaat. net zoals de eigenaars van de xbox360 aan de bel gingen trekken, zo mogen wij dat ook wel doen.

Jim1981
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2008 19:29

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Jim1981 »

laten we met z´n allen gewoon mailtjes sturen naar tros rader, en ze uitleggen wat er speelt. de console oorlog, problemen met de xbox360, nu problemen met PS3, consoles die honderden euro´s kosten en die op grote schaal kapot gaan. en waar de gamers de dupe van zijn.
ik heb mijn mail al gestuurd.

ps, wie bij tros radar denkt dat consoles speelgoed is, heeft het wel goed mis. het zijn geen knikkers, maar multimedia apparaten van 400 euro stuk. geen wonder dat het niet veel media aandacht krijgt, het is ´maar´ speelgoed.

Barca4ever10
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2008 10:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Barca4ever10 »

Zoals jullie mijn vorige bericht al hebben gelezen is mijne ook gesneuveld zit nu al een week zonder PS3 en dat is echt verrot als je net PES2009 en FIFA09 hebt gehaald plus nogwel in mijn vakantie periode zonder PS3. Dit is gewoon om boos van te worden en waarom radar hier geen serieuze aandacht aan besteed is nog niet te begrijpen zoveel mensen met dit probleem en niet alleen op deze site. Playstation forum zit er ook vol van. Sony moet maar eens gaan erkennen dat dit echt een productiefout is. Want als het softwarefout zou zijn konden ze dit via een software update regelen. Maar dit is echt hardwarematig probleem. Ik vind het belachelijk als PS3 gamer het is mij 2x gebeurd en dat is 2x te veel. Hoe kan ik nou in de toekomst nog met een goed gevoel gamen zonder de vrees dat het me nog een x zal gebeuren :evil:

technoaddict
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 okt 2008 11:13

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door technoaddict »

Net gebeld. Gezegt dat er mensen zijn die gratis hun PS3 konden opsturen ter reperatie terwijl de garantie verlopen was. Mevrouw vroeg hoe lang de mijne verlopen was. Ik zei 3 maanden. Mevrouw ging het vragen en na 5 seconden was ze al terug om te zeggen dat het mocht. :)
Maar ik ben niet in de buurt van de PS3 en moest nog een SN geven ( Logisch :p ) en ik moest de aankoopdatum geven van de bon. Kan zijn dat het 4 maanden zijn, dus hopelijk doen ze daar niet moeilijk over. Maarja, waarom geen 4 maanden en wel 3 maanden? Vanavond bel ik terug om de missende gegevens door te geven. Tot nu toe een gelukkig iemand.

Bouli
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2008 20:06

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Bouli »

Weer een gedupeerde erbij met het disc probleem.
Ik heb vorig jaar oktober een ps3 60GB gekocht en gisteren las deze geen discs meer, net fifa 09 gekocht en leest op de 1 op andere dag zonder foutmelding geen discs meer.
gelukkig was het nog 10 dagen voordat de garantie afliep!! dus ik ga deze morgen naar sony sturen en hopen dat ik deze z.s.m terug krijg.
Het is eigenlijk te zot voor woorden als ik zie hoeveel gedupeerde er zijn dat sony niets maar dan ook niets hier aan doet.

@RADAR: staat er nu nog niets in de planning om sony hiermee te confronteren ??

off topic: Wie weet wat voor merk blu-ray lezer erin zit?
Ik moet zeggen dat de service wel heel goed was bij mij en ik had mijn ps3 na 7 werkdagen al terug. Het is dus niet allemaal kommer en kwel bij sony.

Gesloten