LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio contract annuleren

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jd1948
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 apr 2008 20:12

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door jd1948 »

heb in september 2007 een andere woning gekregen en heb netjes schriftelijk oxxio opgezegd tot mijn verbazing lieten ze iedere maand het voorschot afboeken van mijn rekening heb ze dus geblokkeerd
krijg nu een aanmaning van oxxio moet het hele jaar betalen voor stroom in een woning die leegstaat of meschien al is gesloopt heb hun meerdere malen copy van brief van september gestuurd zeggen ze heb nooit een opzegging gehad en post kwam steeds terug had nieuwe adres nooit doorgegevenwisten me wel te berei ken via telefoon dus schakelde ze intrum justitia in ookeen firma die maar doet

dat is mijn ervaring met oxxio heb intussen geschillen commisie energie ingeschakeld en een advocaat in de hand genomen

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Benjamin,

Aan uw opmerking over onze deur aan deur verkoop begrijpen wij dat u vragen of een klacht heeft over uw huidige situatie met Oxxio. Graag beantwoord ik al uw vragen.

Ik wil u vriendelijk verzoeken om uw telefoonnummer, klantnummer of postcode en huisnummer naar [email protected] te sturen, zodat ik u telefonisch kan benaderen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Art. 46d is reeds eerder door mij aangehaald. De colportagewet is daaraan ondergeschikt waar het gaat om regelgeving welke in het burgerlijk wetboek is geregeld. Zeven dagen dus. En nu echt einde discussie.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door roro25 »

@Chanmaster

Je begrijpt geloof ik niet het stelsel van de wet. Ik heb e.e.a. al reeds aangegeven hoe het stelsel in elkaar zit. Domweg verwijzen naar een wetsartikel zonder hem te lezen en te interpreteren werkt niet in het recht. Het heeft niets te maken met wetten die suprieur danwel ondergeschikt aan elkaar zijn. Het betreft nl verschillende soorten overeenkomsten met bijbehorende wetgeving.

Hoe kan je een aan de deur gesloten overeenkomst aanmerken als een overeenkomst gesloten op afstand (conform 46d gesloten middels een telecommunicatiemiddel).

Je zet door dit soort onzinpostings (aldan niet bewust) mensen op het verkeerde been.

Het verhaal van de klok en de klepel is niet van toepassing want je slaat de plank gewoon compleet mis.

Stop aub met deze onzin. Ik beeindig helaas oo maar de discussie omdat ik tegen een betonnen muur aan het praten ben.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door wicher »

Kritiek op Channie is vechten tegen de bierkaai. Hij claimt alles van deze materie af te weten en vindt het geoorloofd om losse flodders, hele en halve onwaarheden en meer van die onzin hier te posten.
Zodra hij terecht gewezen wordt gaan alle stekels overeind; hij is immers de enige die het begrijpt...........want hij "zit al jaren in het vak; hem hoeven ze niks wijs te maken". Dat hij daarmee mogelijk mensen op het verkeerde been zet doet hem kennelijk niks. Of zou hij nieuwe klanten zoeken voor zijn "schuldhulpverlening"?

Beste Channie (ja, ik waag weer een poging!):
het was enkele maanden rustig op dit forum; je liet je niet of nauwelijks zien en ik vond dat een hele opluchting (en ik vrees voor jou: velen met mij). Had nog hoop dat je in de tussentijd een opfriscursus had gevolgd, maar helaas, uit je postings blijkt dat het allemaal bij het oude is gebleven.
Ik herhaal nog maar eens mijn al eerder gegeven advies: stop ermee en zoek hulp man; je kunt het goed gebruiken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In de praktijk zul je meestal ook na vele maanden nog van deze OXXIO contracten afkunnen die aan de deur zijn verkocht. Het geteisem dat deze rotcontracten voor OXXIO aan de deur verkoopt meldt de overeenkomst meestal niet bij de plaatselijke Kamer van Koophandel. Dus even een belletje naar de plaatselijke www.kvk.nl en je weet voldoende.

Zoals reeds vermeld hierboven moeten deze colportagecontracten aangemeld worden bij de KvK anders zijn ze niet geldig. Doe uw voordeel met deze informatie!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@Wicher

Zo erg is Chanmaster nu ook weer niet hoor maar ik zoek het bij gelegenheid wel uit. Ik wil in geen geval iemand in persoon aanvallen op het gelijk of ongelijk dan wel persoonlijke titel.
Zou niet goed zijn.

Het is heel eenvoudig. In het koopcontract staat vermeld dat de koper binnen acht dagen alsnog kan beslissen om van het contract af te zien.
Waar het hier om gaat is de letter der wet. Je heb dus maar zeven dagen want binnen acht dagen maakt de achtste telaat.
Deze zeven dagen, dus eigenlijk negen dagen of meer indien er een nationale feestdag o.d. inbegrepen is, rekening houdende met de termijnenwet, vloeien voort uit het doormij aangevoerde wetsartikel.

Waar wij echter voor moeten waken is het volgende.
Het moet niet zo zijn dat onderlinge discussies over wetten als deze onder het mom van andermans thema wordt beslecht.
Ik stel voor om dat eventueel onder persoonlijke titel via E-mail te doen ten einde te voorkomen dat iemand publiekelijk wordt geschaad, dat is namelijk nimmer mijn bedoeling.

just_Daan
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2008 22:34

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door just_Daan »

---Bericht verwijderd door gebruiker---
Laatst gewijzigd door just_Daan op 11 jun 2011 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door pbarendse »

Het annuleren zou ik nou niet direct telefonisch doen gezien de reputatie van Oxxio en andere energiemaatschappijen. Je hebt geen enkel bewijs als ze zeggen van niets te weten! Schriftelijk aangetekend opzeggen met bewijs van ontvangst lijkt me een betere manier.

just_Daan
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 feb 2008 22:34

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door just_Daan »

---Bericht verwijderd door gebruiker---
Laatst gewijzigd door just_Daan op 11 jun 2011 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door AGGB »

Fijn dat u een tevredenOXXIO klant bent. Altijd goed te horen dat iemand tevreden is. De helpdesk goed geregeld? Vechten tegen de bierkaai was het gedurende 4 jaren vol stress tot ik bij de SAD (Special Attention Desk)van OXXIO terecht kwam, nmm dankzij dit forum anders was het nooit gelukt.
Er is nu een OXXIOmedewerker actief op dit forum heb ik vernomen, naar ik hoop heeft mijn actie daar toe bijgedragen, dan zijn mijn 4 OXXIOstressvolle jaren voor de mensheid niet vergeefs geweest. Lees mijn story bij Wakker worden uit de droom OXXIO. Binnenkort volgt aldaar mijn laatste limmerick.
Ennuh sluit, indien u die nog niet heeft, snel een Rechtsbijstandverzekering af.

de_vos
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2008 09:49

Re: oxxio contract annuleren

Ongelezen bericht door de_vos »

In de leveringsovereenkomst staat precies op grond van welk artikel je recht hebt om de overeenkomst te ontbinden. Tevens staat er in de overeenkomst het adres waar je je vraag om ontbinden naartoe kan sturen. en ja, hier is de colporteurswet op van toepassing, je hebt 7 dagen de tijd het contract te ontbinden.
Tevens kun je gewoon het telefoonnummer bellen die vermeld is in het welkomstpakket. De medewerker is ook in staat om de overeenkomst te annuleren.
Maar doe dit OP TIJD! Anders is het je eigen schuld wanneer je een overgesloten wordt naar Oxxio!

En ja, ook ik dacht dat het ging om een info pakket, wat uiteindelijk een leveringsovereenkomst bleek te zijn! En nee, ik zal de volgende keer nadenken wanneer iemand om een rekeningnummer en een handtekening vraagt :?

Gesloten