LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tourmax

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mulderrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2008 11:40

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Mulderrr »

Ik ben net met mijn familie gisteren terug gekomen van een geweldige vakantie verzorgd door Tourmax. Eerlijk gezegd kreeg ik ook de kriebels omdat ze wel erg goedkoop waren maar achteraf niets meer dan lof.

Ik heb gelijk weer geboekt voor de meivakantie van 2009. Het scheelt me bijna 500 euro met de andere aanbieders.

Fam Mulder

Vlam
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2008 11:48

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Vlam »

Met mijn 2 kinderen en mijn vrouw van 18.10-25.10 in de herfstvakantie naar Royal Wings geweest. Ik had al in januari geboekt op de vakantiebeurs met extra kortingen. Ze waren erg voordelig tov andere touroperators.

Nu ik terug ben kan ik alleen vol lof spreken over Tourmax. Royal
Wings is zowiezo al een topaccommodatie, de plaatselijke service was zeer goed. De reisbescheiden erg efficient via de mail ontvangen, de service van Tourmax is ook altijd goed geweest.

Ik heb heen gevlogen met Sunexpress en terug met Onur Air, de vluchten waren gewoon goed.

Voor mij is het voor herhaling vatbaar met Tourmax.

Familie Vlam

bloempje26
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2008 16:28

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door bloempje26 »

Hallo,

Wij hebben na een drukke tijd van verhuizen en noem maar op een wel verdiende vakantie naar Turkye geboekt bij Tourmax.
Het was geheel nieuw voor ons om daarbij te boeken en je krijgt een beetje een rare gedachten over de prijzen die je zie.
Maar we willen tenslotte allemaal op vakantie en het liefst zo goedkoop mogelijk toch.
We zouden vertrekken op zondag 14 september 2008.
On verhoopt word de zaterdag er voor dus 13 september de persoon ziek waar ik mee op vakantie zou gaan, en die persoon werd ook die zaterdag op genomen in het ziekenhuis, en verbleef daar een bepaalde tijd.
Ik heb die zaterdag toen ik van de familie van die persoon kreeg te horen dat hij permanent niet op vakantie mocht gaan { namens doktoren}, Tourmax opbebeld en onze vakantie geannuleerd.
En toen belanden wij in een ware nachtmerrie, waar je bang voor bent als je dus bij zo'n bedrijf boekt.
Er zal toch altijd wel een adertje ergens onder het gras moeten zitten, voor die centen, het ligt ergens aan.
Ik kan u 1 ding advieseren, word dus nooit ziek of breek geen been of wat dan ook , want om je geld ooit eens terug te krijgen van Tourmax dan ben je zo 2 maanden verder.
Wij hebben duizenden keren gebeld en gemaild en geschreven er zijn 7 brieven van doktoren en artsen de deur uit gegaan naar Tourmax, en ze zijn steeds niet te vreden.
Het antwoord wat we krijgen is nog even geduld we bellen u terug, niet dus, en nu ligt het niet aan hun maar aan hun verzekeringsmaatschappij waar hun bij zijn aan gesloten met de naam UNIGARANT.
Ik zal u zeggen , een medische verklaring, doktersrapport, ontslagbrief, brief wanneer persoon in en uit het ziekenhuis is gegaan, een brief van de chirurg met het verzoek als er vragen zijn mocht Tourmax de Chirurg zelfs opbellen, brief van de huisatrs, noem maar op en dan krijg je als antwoord wij hebben het niet ontvangen en alles word voor de 2x opnieuw opgestuurd en dan nog volhouden terwijl het aangetekend is.
Door tegen Tourmax gezegd te hebben dat het aangtekend verstuurd is en door hun is ontvangen vervalt het verhaal in, tja iedereen kan wel wat op papier zetten en we hebben ervaring in dit soort nep brieven, het was al met al een doorgestoken kaart, en de brieven waren dus niet serieus want we hadden dit zelf wel gedaan en ingevuld kunnen hebben.
door menige malen te bellen en te bellen en te bellen werd er iedere keer beloofd dat het goed komt en dat we nog even geduld moesten hebben en dat dat de verzekering erg moeilijk doet of te wel Unigarant die in hun kantoor gevestigd is, zoals Menr van Tourmax verteld en bevestigd.
Wij hebben zelfs een gedreigd om het uit handen te geven aan de consumentenbond en aan een rechtsbijstand verzekering, want je wilt gewoon je geld terug.
Het mooie van dit verhaal is is dat wij een mail kregen van Tourmax op 9-10-2008 met het uitgrekende bedrag en dat zou zijn €1004,10 en of wij het rekeningnr door willen geven zodat ze het over kunnen maken, nou niet dus.
Al met al zitten wij dus nog steeds op ons geld te wachten en te smeken.
Wij boeken hier nooit meer echt nooit.
want bijna 1200 euro voor 1 week turkye is nou ook weer niet zo goedkoop.
Aan iets waar je niets aan kan doe, dan heb je gewoon recht op je geld terug met alleen een doktersverklaring, ze hebben meer dan wat ze gekregen mogen hebben.
Ze willen nu weer weten wat je had en waarom je in het ziekenhuis heb gelegen, ze mogen dat helemaal niet vragen dat is prive.
Anders kan je net zo goed naar een ziekenhuis bellen en vragen wat je buurman onder zijn leden heeft, dat doe je toch niet.
Ik ben het bellen zo spuug zat en dat afgewimpel ook, we willen gewoon ons geld terug we hebben lang genoeg geleden van deze maatschappij TOURMAX.
Mensen denk goed na voor je iets boekt, u kan ook zomaar ziek worden er kan iemand hoe graag we het niet willen weten of horen ook iemand overlijden, of uw kinderen worden ziek het overkomt ons alllemaal.
Maar wat wij nu mee maken is van de beesten af, vanaf precies zaterdag 13 setember tot heden nog steeds geen geld en heb net weer gebeld en ik moet nog steeds even wachten.
wij hopen dat iedereen hier eens goed over na wil denken.
zo behandel je geen mensen, ik noem dit pure diefstal.
En dan nog maar te bedenken wat voor rente zie hier voor vangen per dag over onze rug en centen heen, schandalig.
Voor ons dus nooit maar dan ook NOOIT meer bij TOURMAX.
Dit is de andere kant van tourmax die ook gezegd en gelezen mag worden..

groet,
Bloempje

Vleesakker
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2008 18:13

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Vleesakker »

Ik was een beetje aan het rondsurfen en ik kom deze forum tegen over Tourmax. Ik vind het sneu voor de mensen die slechtere ervaringen hebben maar bij mij liggen er andere feiten.

Ik ben inmiddels al twee keer met Tourmax op vakantie geweest. Ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik het de eerste keer ook niet echt vertrouwde omdat ze erg goedkoop waren en nog steeds zijn. Maar het vertrouwen zat er al snel in na de eerste trip. Ik bespaarde honderden euro's en heb van de snelle en vlotte service van Tourmax mogen genieten.

Afgelopen herfstvakantie was het voor de tweede keer met Tourmax. Dit keer had ik een zeer luxe accommodatie geboekt met wederom veel financiele voordeel. Een week lang genoten van me vakantie en heb inmiddels mijn derde reis geboekt voor de meivakantie.

De laatste jaren heb ik ook met de grotere aanbieders als Arke en Kras mogen reizen, ik ben blij dat ik Tourmax heb gevonden omdat ik er honderden euros aan bespaar en er het zelfde voor me geld krijg als bij de duurdere aanbieders.

trudietje
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2008 14:19

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door trudietje »

hallo

Ik heb 2 weken geleden geboekt bij tourmax(een vakantie naar Antalya)
Voor een boeking voor juli 2009
vandaag kwam ik eigenlijk voor het eerst deze site tegen.
Ben eerlijk gezegd wel geschrokken van sommige verhalen over tourmax.
en het heeft me heel erg aan het twijfelen gezet.
Best wel lastig (veel goede maar ook slechte ervaringen.
Ik hoop in contact te kunnen komen met mensen die ook al hebben geboekt bij tourmax of dat nog gaan doen.
En dat we een beetje onze ervaringen kunnen delen.

heb er heel veel zin in,maar ben ook erg onzeker

trudietje

Vleesakker
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2008 18:13

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Vleesakker »

Beste trudietje,

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik al een aantal maal met Tourmax weg ben geweest en heb er daadwerklijk niks over te klagen.

Paar weken geleden zijn ook een paar vrienden van mij met hen weg geweest en waren ook erg tevreden.

Ik lees hier op de forum ook verschillende verhalen maar gelukkig kan ik mij hier totaal niet in vinden. Wij hebben ook wel eens een vertraging gehad, wij hebben ook wel eens met een andere vliegtuigmaatschappij gevlogen dan dat we geboekt hadden,maar we zijn er alleen maar op vooruit gegaan. We hadden geboekt in de ochtend heen en in de ochtend terug, het werd middag heen en in de avond terug. Je weet het maar nooit.

Ik denk dat je na één keer al snel door heb dat je net als mij voor je elke vakantie honderden euros bespaart :)

trudietje
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2008 14:19

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door trudietje »

Hallo Vleesakker

Dank je voor je reactie
Ja ik heb ook zo iets van (we zullen wel zien hoe het gaat)
Maar je hebt gelijk.het scheelt gewoon te veel met andere reisorganisaties.
Het is al niet goedkoop ,maar dat weet je nou eenmaal als je een all in vakantie boekt.
Maar elke honderd euro is er 1
Ja het was gewoon effe schrikken van de reacties van sommige mensen die dan zeggen nooit maar nooit meer tourmax.
Maar jou mailtje geeft me weer even zoiets van oke we gaan er gewoon voor.
in ieder geval heel erg bedankt voor je mailtje.

groetjes van Trudie

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Henri42 »

lees eens op andere sites  oa prikbord Turkije over Tourmax, meer negatief dan positief ,  succes met de Euro,s

Vleesakker
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2008 18:13

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Vleesakker »

Hoi Trudie

Ben blij dat je een beetje opgeucht bent :)
Ik zeg je heel eerlijk, ik ben goed ervaren met het reizen.
Ga namelijk vaak op zakkelijke tripjes naar het buitenland enzo en vlieg met verschillende charters en lijndiensten. Ik heb van de Turkse charters en lijndiensten tot aan de Nederlandse charters en lijndiensten inmiddels allemaal wel gehad. Ik kan me goed herinneren dat ik de afgelopen zomer enorme vertragingen heb gehad met KLM en ook wel eens met de Turkse maatschappijen. Soms tref je het eenmaal :)

Wat mij ook de laatste jaren opvalt met dit soort pakketreizen is dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen. Vroeger was men blij als ze in Spanje of Griekenland voor 1000 gulden 1 week naar een 3sterren hotel gingen en nu gaan ze voor 500 euro naar een 5sterren UAI in Turkije en het is tegenwoordig bijna nooit goed. Majah laten we objectief blijven, niet iedereen klaagt voor niks toch :)

Ik ben in ieder geval tot op heden meer dan tevreden over Tourmax.

Groeten

joost416
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2008 13:34

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door joost416 »

Hallo
Wij zijn vorig jaar met Tourmax naar Alanya in Turkije geweest. De reis verliep vlot , maar in Alanya waren wij de enigste voor Tourmax. Dus met 2 personen (klanten) in de bus en op weg naar het hotel. Dit stelde mij niet helemaal gerust maar liep ook vlot.Enig minpuntje was de service van een mij onbekende Touroperator. Deze bood mij tot 2 keer toe een tripje aan in de omgeving voor de helft van de normale prijs??
Maar helaas twee keer op het laatste moment afgezegt wegens gebrek aan belangstelling. Volgens ons biedt Tourmax reizen aan voor een zeer concurerende prijs. Komend jaar weer met Tourmax en weer vanuit Eindhoven met een Turkse Charter.
Groetjes

Frankkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2008 14:16

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Frankkie »

Hallo,

Ik sta ook op het punt te boeken bij Tour max.

Ik lees hier negatieve en positieve ervaringen...
Het scheelt mij 500 euro als ik bij tour max boek,voor 2 weken club asteria in July.
Erg moeilijk het zijn toch 500 keiharde euries.....

Ik denk wel dat iemand die tevreden was niet gaat googelen op tourmax,iemand die een slechte ervaring heeft gehad zal eerder een negatief advies over Tourmax op een forum neerzetten.

joost416
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2008 13:34

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door joost416 »

Hallo Frankkie
Ik zou me als ik jou was geen zorgen maken over Tourmax. Dat zit wel snor , geen stress als de tickets wat laat via E-mail binnenkomen. Het is nu eenmaal een Internet Touroperator. De prijzen zijn er daar dan ook op aangepast.Wel zou ik via Hoover eens helemaal uitpluizen wat Club Asteria voor een (Club) is. Persoonlijk vind ik belangrijk dat niet de hele club overspoeld is met Russians. Dit geeft voor een oude vakantierot als ik wel eens ergernis.
Nou , verder nog succes met je vakantieplannen
Groetjes

Frankkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2008 14:16

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Frankkie »

Hoi Joost,

Ik ben er al 3 keer geweest en de kinderen willen niets anders meer...
Mij maakt het niet uit als de zon maar schijnt :D

Wel hoorde ik dat Tourmax helemaal geen contrakt heeft met pegasus dus ze zijn niet eerlijk met te zeggen dat ze daarmee vliegen...

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Henri42 »

Tourmax ??, trek dat bedrijf maar eens na via de kamer van koophandel, merkwardig zijn al hun vertakkingen in andere bedrijven cq namen :)

ongevraagd een folder van hun gekregen, deze ligt in de papierbak :) :oops:

Frankkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2008 14:16

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Frankkie »

Dat zegt helemaal niets.
Mijn werkgeven heeft ook een aantal bedrijfen in 1 bedrijf.
Je moet het risico tenslotte spreiden...

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Ik denk wel dat iemand die tevreden was niet gaat googelen op tourmax,iemand die een slechte ervaring heeft gehad zal eerder een negatief advies over Tourmax op een forum neerzetten.
Het merkwaardige is dat dat bij tourmax dus niet zo is, het is gewoon overweldigend hoeveel positieve reacties op tourmax komen, echte value for money, helemaal briljant. Topverzorging, als ik u was zou ik gelijk boeken.....

Beste frankkie, ik hoop dat je begrijpt dat bovenstaand ietswat sarcastisch is.... Ik weet niet hoe tourmax is, wel weet ik dat dit forum daarvoor niet representatief is, op iedere reactie die (ietswat) negatief van toon is komen minimaal 10 positieve reacties, zoals je zelf al aangeeft, zo werkt een forum niet....

Ik denk dat je tourmax als een low budget organisatie moet zien, goedkoop en redelijk van kwaliteit (tot er iets mis gaat).

Aan jouw dan de keuze of je voor die 500 euro iets veiliger gaat zitten of niet, als alles goed gaat is het weggegooit geld, als er iets fout gaat waarschjinlijk niet.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Henri42 »

Frankie je kinderen willen niet anders ?, dit is inderdaad een graadmeter, Max is er blij mee, fijne vlieg en wachttijden

Vleesakker
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2008 18:13

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Vleesakker »

omdat ik automatisch berichten krijg nadat er op dit topic is gereageerd wil ik als tevreden klant ook mijn verhaal kwijt.

bij het begin heb ik hen ook helemaal uitgepluisd.ik ben woonachtig in amsterdam dus heb ik ze vriendelijk verzocht of ik eventueel langs op kantoor mocht komen om mijn boeking te doen.zij hebben mij aangegeven boekingen alleen via het internet te toen maar dat ik wel welkom was op kantoor.nou ik ben er even langs geweest om te kijken of het wel allemaal een beetje deugde, dat het geen zolderkamertje ofzo was :) nou dat was het dus gelukkig niet :)

ik ben inmiddels al twee keer op reis geweest en ook al mijn derde reis geboekt.het is daadwerkelijk een low budget bedrijf, zij hebben mij aangegeven en verteld dat de kosten minimum zijn omdat ze een internet-based bedrijf zijn en daardoor erg concurrerende prijzen hebben.

zoals ik ook al in mijn voorgaande posts had beschreven, ik ben voorheen met de "grotere" en bekende aanbieders ook geweest.als het fout gaat, kan het overal fout gaan. gelukkig heb ik tot op heden zowel bij tourmax als bij de andere aanbieders geen nare ervaringen gehad.

nou Frankie je moet toch zelf gevoelsmatig er goed in zitten mocht je willen boeken, anders moet je het gewoon links laten liggen.

bij deze ook mijn mening over tourmax

Peetjuhh
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2009 22:32

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door Peetjuhh »

Hallo,

Ik wou gaan boeken via tourmax, maar ik dacht laat ik toch eerst even gaan googlen..

Na het lezen van alle reactie;s zit nu zo in dubio weet niet waar ik goed aan doe :?: :!: !

Het scheelt wel heel veel geld vergeleken met andere touroperators...

Wat moet ik doen??????????????

Is er iemand nog recent geweest en hoe is het verlopen?

Groetjes

trudietje
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2008 14:19

Re: Tourmax

Ongelezen bericht door trudietje »

hoi peetjeh

Ik zat met het zelfde probleem.maar ik had al Geboekt!!
Er zullen heel veel mensen zeggen dat je het niet moet doen.
Maar er komen ook veel positieve reacties.
Wij zelf gaan er toch voor!
Ik heb ook bij andere forums zitten lezen van arke reizen en andere bekende reisbureau`s.
Maar overal word geklaagd.

Wij gaan in juli naar turkije.

Misschien zeg ik daarna, nooit meer, maar dan heb ik mijn lesje geleerd.

groetjes trudie

Gesloten