LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen verzendbewijs UPC mediabox

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Henri42

Re: geen verzendbewijs UPC mediabox

Ongelezen bericht door Henri42 »

sommige lui lezen slecht en verwijten jaren lang de contract partij UPC van oneerlijke handel, zich zelf een spiegel voor houden zou niet mistaan.

agro

Ongelezen bericht door agro »

op 4 juni 2007 0m 11.55 uur op onderstaand topic:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 0&start=60
beloofde henri:
aan hen schenk ik verder geen aandacht meer
henri is al net als upc, net zo onbetrouwbaar in het nakomen van beloftes, maar was al voorspeld dus niks nieuws.
sommige lui lezen slecht
Klopt henri en jij als de HofNar van upc spant hierin de kroon, maar als je bovendien ook nog eens zo'n hersenloze worm en/of onderkruipsel bent en zodoende niet kan onthouden en vooral niet nakomen wat je belooft, zit je bij de firma list en bedrog die upc heet helemaal op z'n plaats. :roll:

Weezie

Ongelezen bericht door Weezie »

6 maanden geleden heb ik mijn mediabox en modem geretourneerd naar UPC, ik heb daarvan een bewijsje (track and trace) gehad.

Ik heb gevolgt of dat pakketje is aangekomen en dat was het geval, hierna heb ik het bewijsje weggedaan aangezien de zending was aangekomen.

Nu werd er ineens 175,- afgeschreven en dat blijkt dus te zijn van de mediabox die niet zou zijn aangekomen.... :cry:

Heeft iemand een tip, want als ik de klantenservice bel zeggen ze dat ik een bewijs moet hebben.

Verder zijn we verhuisd, dus al had ik het bewaard zou ik het niet weten waar...

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Jij kreeg die mediabox ongevraagd, dus je was niets verschuldigd.. Simpelweg die 175 euro terug laten boeken, en UPC laten weten waarom je het terug hebt laten boeken.

Wijs hen met nadruk op het feit dat ze zelf al in de fout gingen door die box door je strot te duwen, en dat je het ding volgens een bepaling in het burgerlijk wetboek gewoon had mogen houden. Dat jij geen verzendbewijs meer hebt, doet niets ter zake, je had in beginsel al helemaal niets met ze te maken.

Dus wat ik je aanraad, is: laat het geld terugboeken door je bank, en laat UPC weten dat je aangifte doet van diefstal (ze incasseerden zonder jouw toestemming 175 euro van je rekening, ze hebben daar met hun tengels vanaf te blijven), als ze het in hun hoofd halen een incassobureau op je af te sturen.

Voor de goede orde: UPC heeft inzake die box beterschap beloofd, het Burgerlijk wetboek staat aan jouw kant.

Henri42

Hoe kan iemand E 175,- afschrijven zoder machtiging??, jouw bank bellen met de opdracht het geld terug te storten, de bank is dit verplicht

agro

Ongelezen bericht door agro »

Hoe kan iemand E 175,- afschrijven zoder machtiging??
Elk bedrijf of instelling welke een overeenkomst met een bank om automatische incasso's te innen, kan van elke willekeurige rekening bedragen laten afboeken, daar hebben ze in het geheel geen machtiging voor nodig.
Jaren geleden is er al een klokkeluider geweest welke melding maakte van deze mogelijkheid, maar is toendertijd in de doofpot gestopt, en meen zelfs dat deze bij de rabo destijds hierom is geroyeerd.

Dat er sprake is van oplichting als iemand zonder machtiging of toesteming bedragen van een rekening afschrijft is een andere zaak, maar de mogelijkheid is er wel degelijk, en kwaadwillenden zouden hiervan gebruik kunnen maken.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hoe kan iemand E 175,- afschrijven zoder machtiging??, jouw bank bellen met de opdracht het geld terug te storten, de bank is dit verplicht
Simpel, Weezie is gewoon klant geweest en UPC had van hem/haar een machtiging voor abonnenmentsgelden, dit is een (weliswaar onterechte) navordering op dat abonnement.
We hebben het hier niet over het retourneren van de ongevraagd door de str.. geduwde Mediabox, die miskleun van Joepieziek is al veel langer geleden dan de 6 maanden waar Weezie het over heeft.

Het is eeuwig zonde dat het bewijsje al weggegooid is, even vastnieten aan de opzegbrief of opzegbevestiging van UPC had een hoop ellende voorkomen.
Tegenwoordig moet je je voor alles indekken.

Ik wacht nog steeds op het nieuwsbericht dat er ergens een verlaten kolenmijn of zo ontdekt is waarin miljoenen tonnen poststukken, aangetekende brieven, faxen en postpakketjes blijken te liggen waarvan dit soort bedrijven standaard beweren dat ze ze nooit ontvangen hebben.
:lol:

Wassily-UPC
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

6 maanden geleden heb ik mijn mediabox en modem geretourneerd naar UPC, ik heb daarvan een bewijsje (track and trace) gehad.

Ik heb gevolgt of dat pakketje is aangekomen en dat was het geval, hierna heb ik het bewijsje weggedaan aangezien de zending was aangekomen.

Nu werd er ineens 175,- afgeschreven en dat blijkt dus te zijn van de mediabox die niet zou zijn aangekomen....

Heeft iemand een tip, want als ik de klantenservice bel zeggen ze dat ik een bewijs moet hebben.

Verder zijn we verhuisd, dus al had ik het bewaard zou ik het niet weten waar...

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Je geeft aan dat de zending volgens track&trace destijds wel is afgeleverd, maar dat je niet meer beschikt over het verzendbewijs.

De UPC MediaBox en Smartcard hebben ieder een uniek serienummer. Wat we nu nog zouden kunnen doen is aan de hand van de serienummers nagaan of deze retour zijn.

Zou je je toenmalige adres eens kunnen mailen naar [email protected]? Dan kan ik aan de hand van de serienummers nagaan wat de status van de box en smartcard zijn.

Henri42

webcare? maak je eens openbaar en verschuil je niet achter een fake name (*-*)

Gesloten