LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HCC gaat in de fout

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door jor »

Ook op tweakers.net loopt een flinke discussie over HCC. Ben zelf opgestapt door deze haast achterlijke actie.

http://tweakers.net/nieuws/56471/hcc-ab ... 0#reacties

goever
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2008 19:29

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door goever »

Zie de inhoud van deze mail aan HCC en Tros Radar. Nu nog hopen dat Tros Radar hier aandacht aan besteedt. Veel leesplezier!!!

Beste mevrouw Claessen,

Eindelijk ontvang ik op 27 oktober per mail de bevestiging van mijn opzegging van enkele weken ervoor met de excuses voor uw late reactie.
U mag wat mij betreft, waarbij ik ook maar zo vrij ben om te spreken voor al die andere (nog) HCC-leden, nog heel wat meer excuses aanbieden.
Wat heeft u er een ongegeneerde puinhoop van gemaakt!!!

Er stond in de mail een ongelooflijke onzin vermeld, waarop ik in deze mail verder niet in ga.
Wel citeer ik wat u in uw mail heeft vermeld en mijn antwoord daarop.

Uw opmerking:
“Wij zijn niet in staat om uw lidmaatschap op Computer Totaal op te zeggen. Bij deze stuur ik een CC naar IDG met de vraag om het abonnement op te zeggen”.

Mijn antwoord per mail:
Ook ik ben niet in staat om het lidmaatschap op Computer Totaal op te zeggen. DAT MOET U DOEN!!!!!
Ik heb hier niet om gevraagd en u heeft over 2 maanden een vet probleem.

Ondertussen heb ik van u 2 brieven ontvangen. De onzin die daarin wordt uitgekraamd is voor uw rekening.

Onder andere vermeldt u in uw laatste brief dat het lidmaatschap per 12 december 2008 eindigt i.p.v 31 december 2008.
Is ook prima (ik wil niets liever), echter dan wil ik wel voor de rest van het “verenigingsjaar” het contributiegeld per omgaande gerestitueerd hebben op mijn girorekening.

Ik heb u vooraf ook goed gewaarschuwd dat ik niets met de uitgever van Computer Totaal te maken wil hebben omdat ik lid van HCC was en niet van IDG Nederland!
Wat u verder rotzooit met IDG is voor uw rekening en ik acht u aansprakelijk voor de overdracht van mijn persoonlijke gegevens aan IDG en voor het onwettig handelen van IDG.
Dat bedrijf heeft namelijk zonder mijn toestemming op 17 november van mijn girorekening een bedrag van 49,95 per automatische incasso geïnd.
Inmiddels is er door mij gestorneerd en door de Postbank de incasso geblokkeerd.

Ik deel u nogmaals mede dat u verdere acties van HCC en IDG achterwege moet laten.
Ik stel u aansprakelijk voor alle eventuele schade die ik van HCC of IDG nog ondervind.
Bovendien eis ik dat al mijn persoonlijke gegevens bij HCC, en bij IDG in het bijzonder, vernietigd worden.
IDG heeft geen recht op mijn gegevens en zeker niet op mijn eerder aan HCC verleende machtiging van incasso.

Zoals u ziet stuur ik deze mail ook naar Tros Radar met de hoop dat zij aan deze schandelijke soap aandacht willen besteden.
Tevens merk ik op dat HCC een wanprestatie heeft geleverd en dat daarom ieder lid zonder opzegtermijn het lidmaatschap per direct mag beëindigen.
Indien Tros Radar, na onderzoek, dezelfde mening is toegedaan, dan hoop ik dat zij dat tijdens een eventuele uitzending duidelijk kenbaar willen maken.
Mogelijk zijn er HCC-leden die denken dat zij nog een jaar langer lid moeten blijven.
Maar van zo’n clubje hoeft niemand lid te zijn.

Met vriendelijke groet,
Gerard van den Oever.

manurood
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door manurood »

Ik probeer van het Computer!totaal abonnement af te komen, HCC lidmaatsschap met Computer!totaal was voorheen €49,95, is nu €49,95 voor alleen het blad Computer!totaal. HCC contributie is €24,75. Dus rekensommetje leert mij dat het abonnment op C!t €25,20 blijkbaar is geweest dus in mijn ogen mag ik opzeggen, verhoging bedrag staat niet in verhouding.

Ik was lid geworden van de HCC, niet van Computer!totaal. het blad kreeg je omdat je lid was van de HCC en in de C!T het verenigingsnieuws kon lezen.

IDG respecteerd helaas mijn argumenten niet om het abonnement per ingaande van het nieuwe jaar te beeindigen. zijn er nog meer mensen die die negative ervaring ook hebben.

goever
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2008 19:29

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door goever »

Beste Manurood,

Ik denk dat de gang van zaken zelfs strafbaar is.
Naar mijn idee heeft HCC een vet probleem en niet de (ex)-leden.
Ik hoop dat Antoinette er aandacht aan gaat besteden in een uitzending van Tros Radar.
Volgens mij heeft HCC alle rechten verkwanseld door eenzijdige aanpassing van een lidmaatschap en de voorwsaarden.
EN DUS OOK GEEN OPZEGTERMIJNEN!!!! Voor niemand!!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... sc&start=0


Dit topic bestaat al in de rubriek waar het thuishoort............


het is wel terecht dat hcc hard wordt aangepakt, maar doordat het onderwerp nou over twee topics (en twee forums) verspreid is, is het een beetje lastig om te volgen.

goever
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2008 19:29

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door goever »

Hieronder de reactie van Petra Claessen en daaronder mijn laatste reactie. HCC is over, ik ga leuke dingen doen!!!!

Geachte heer Van den Oever,

Allereerst wil ik benadrukken dat HCC, een vereniging is van, voor, door en met leden die het belang van haar leden altijd voorop stelt. Het betreurt mij dan ook dat ik heb moeten constateren dat u dit gevoel niet deelt. Graag wil ik daarom naar aanleiding van uw e-mail een aantal zaken verduidelijken.

HCC kent een jarenlange traditie van een lidmaatschap dat gekoppeld is aan een abonnement op een computertijdschrift. Tot 1 oktober 2008 werd het HCC lidmaatschap gecombineerd aangebonden met een abonnement op Computer Totaal, Tips en Trucs en/of Zoom van de Uitgever IDG. Onder de HCC leden bestond echter de behoefte aan een breder tijdschriftenaanbod. HCC heeft om aan dit verzoek gehoor te geven haar samenwerking met IDG Nederland, de uitgever van Computer Totaal, Tips en Trucs en/of Zoom, per 1 oktober 2008 beëindigd, waardoor het voor HCC mogelijk werd om aan de uitgevers van andere bladen te vragen naar een nieuw tijdschriftenaanbod voor onze HCC leden.

Deze gesprekken hebben er uiteindelijk toe geleid dat HCC namens de nieuwe uitgevers (HUB en F&L) 25 tijdschriften op het gebied van computer en multimedia met hoge kortingen aan haar leden heeft kunnen aanbieden. Ik benadruk daarbij dat de leden niet aan dit aanbod gebonden zijn. De leden dienen zelf aan te geven of ze op het aanbod van de nieuwe uitgevers willen ingaan. Als een reactie uitblijft, verandert er voor de leden niets dus ook niet voor u (zie ook de bijlage). De keuze wordt altijd bepaald door het HCC lid zélf en u zit nergens aan vast.

De meeste HCC leden, waaronder uzelf tot voor kort, zijn naast HCC lid ook abonnee op een computertijdschrift. In uw geval bent u abonnee van Computer Totaal. U heeft dit abonnement niet met HCC afgesloten, maar met IDG Nederland de uitgever van Computer Totaal. Dit is ook de reden dat indien u niet langer prijsstelt op dit abonnement, u dit abonnement bij IDG Nederland dient op te zeggen. Hier staat de beëindiging van de samenwerking tussen HCC en IDG buiten, zij het dat beide niet langer gebruik maken van dezelfde ledenadministratie. Tevens ontvangt u vanaf 1 oktober 2008 niet langer een gecombineerde factuur. HCC heeft haar leden hier uitgebreid over geïnformeerd. Overigens staat het u natuurlijk geheel vrij om het door IDG Nederland geïnde bedrag te storneren, indien u de incasso om welke reden dan ook betwist. Met andere woorden ook voor de beëindiging van de samenwerking had u een abonnement met IDG en niet met HCC afgesloten. Voor vragen over uw abonnement of voor het doorgeven van uw opzegging verwijs ik u graag naar de klantenservice van IDG Nederland te bereiken op telefoonnummer 023 5461133.

De ledenadministratie van HCC heeft enige achterstand gekend in de verwerking van e-mails, vragen en opzeggingen, waarvoor onze oprechte excuses. Dit is ook de reden geweest dat u niet per omgaande een bevestiging van uw opzegging ontvangen heeft. Voor de duidelijkheid uw lidmaatschap eindigt per eind december 2008.

Graag wil tot slot nog stilstaan bij de vele voordelen die het HCC lidmaatschap kent. Zo is er het nieuwe tijdschriftenaanbod, de succesvolle Nationale Computer Opschoondag, de HCC!dagen (28, 29, 30 november 2008) en de vele kortingen waar HCC leden van kunnen profiteren. Van enige wanprestatie aan de zijde van HCC is dan ook geen sprake, voor de goede orde wijs ik iedere aansprakelijkheid dan ook van de hand.

Mocht u aanleiding zien dat naar aanleiding van de vernieuwingsslag die HCC zichtbaar gaat doormaken, u het HCC lidmaatschap heroverweegt, dan ben u uiteraard van harte welkom binnen onze Vereniging.

Tot slot; indien u nog verdere vragen heeft omtrent het een of ander, aarzel dan niet om ons te bellen en met namen Jeroen Geerts, Manager Verenigingszaken. Bij voorbaat dank voor uw signaleringen en misschien tot ziens.

Met vriendelijke groet,

Petra M.J. Claessen

directeur HCC


En mijn mailtje:

Geachte mevrouw Claessen,

Ik vind het wel bewonderenswaardig dat u, zelfs ’s nachts om half één nog probeert te redden wat er te redden valt.

Echter, de energie die u daarin steekt is absoluut niet aan mij besteed en ik zal u (nogmaals, maar wel de laatste keer) uitleggen waarom.
Na deze mail is voor mij de HCC-kous incl. IDG af.

Als HCC een vereniging is, moeten dit soort exercities, waarmee HCC de afgelopen maanden bezig is geweest, dan niet in een Algemene Leden Vergadering (ALV) ter stemming gebracht worden en de goedkeuring hebben van een meerderheid van de dan aanwezige leden? Staat dat niet in uw statuten?

En mag u dat zomaar en zo massaal gedurende het verenigingsjaar veranderen zonder mijn instemming of van uw leden? Uw gesprekken met uitgevers interesseren mij en meer (ex)-leden geen ene moer.

Ik kan mij ook niet herinneren dat ik getekend heb voor een abonnement op Computer Totaal.

IK BEN TOEN LID GEWORDEN VAN HCC EN NIET VAN IDG!!!

Het blad zat er gewoon bij met een maandelijks voorwoord van de voorzitter van HCC.

Inderdaad, en of ik nergens aan vast zit!!! Dat weet u zelf maar al te goed, gezien de door u inmiddels geleden grote schade en schande.

Maar toch eerst de zaken anders voor stellen en de leden voor de gek houden. En dat doet u nu nog.

Als u de samenwerking met IDG op zegt (tussentijds het verenigingsjaar en ook nog zonder overleg met de leden!) dan zegt u ook maar mijn, door u afgesloten, abonnement op!!! Ik bel dus niet naar IDG!!!

Waarschijnlijk heeft u alle gegevens van de leden met een Computer Totaal-abonnement aan IDG door gespeeld en de gegevens van alle leden aan HUB en F&L.

En de automatische incasso’s van HCC? Mag HCC dat allemaal zo maar?

U dwingt mij deze opmerking te maken omdat u over bovenstaande zaken met geen letter rept.

Feit is dat IDG zelfs de brutaliteit heeft om zomaar even 49,95 per incasso van mijn rekening af te halen!!!

Wat kraamt u over die onwettige incasso een ongelooflijke onzin uit!!! U heeft daarin met uw HCC onwettig gehandeld.

Graag wil ik nog even stil staan bij de enorme voordelen die u keer op keer maar op blijft sommen maar die u beter achterwege kunt laten.

Wat dacht u o.a. van de HCC-dagen, die HCC maar vlug even gecancelled heeft en vervolgens de entreeprijs voor leden van maar liefst 8 Euro bij reservering inclusief 50 cent reserveringskosten!!! Dat was toch altijd gratis voor leden?

De rest van uw opmerkingen over al dat geweldigs van HCC lijkt mij een grote bel met lucht.

En nee mevrouw, geen heroverweging want ik zal nooit meer lid worden van HCC. Ook al krijg ik er geld bij.

Hou toch op met recht te praten wat krom is en ga gewoon lekker op tijd naar bed.

Deze mail stuur ik door naar Tros-Radar en ik plaats hem op het forum.

Ik reageer niet meer op berichten van HCC of IDG en sluit hiermee het communicatiekanaal af.

Mijn energie steek ik liever in leuke dingen.

Met vriendelijke groet,
Gerard van den Oever.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Petra Claessen is gewoon een paarsebroek die alles commercieel uit moet buiten en nog nooit gehoord heeft van een vereniging.
In feb 2008 is ze begonnen met die ramptocht bij de hcc.

Ik hoop dat mensen van de hcc ( dus de echte leden) gewoon doorgaan. Gebruikersgroepen konden zich meestal wel goed redden.
Dus misschien maar een HCC2 oprichten

manurood
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door manurood »

Dit is het antwoord die ik kreeg van cunsuwijzer.nl:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 18 november 2008. Door het grote succes van de ConsuWijzer campagne ontvangen wij op dit moment veel vragen en klachten. Hierdoor is onze reactietermijn langer dan gebruikelijk. Onze welgemeende excuses voor de vertraging die daardoor is opgelopen bij het beantwoorden van uw vraag.

Uit uw e-mail komt naar voren dat u een abonnement hebt op Computer Totaal. U dacht dat u uw abonnement kon opzeggen per februari 2009, maar het bedrijf stelt dat u pas per januariu 2010 kunt opzeggen. Dat komt omdat de opzegtermijn twee maanden is en u per 15 november 2008 hebt opgezegd.

U vraagt of u verplicht bent om het abonnement te betalen tot 1 januari 2010.

Uw abonnement op Computer Totaal was gekoppeld aan lidmaatschap HCC. Per 1 oktober 2008 zijn deze twee zaken gesplitst. Dat is een verandering van de dienstverlening.

In zo’n geval zijn er twee zaken van belang.

De eerste is of u nu (meer) moet gaan betalen voor iets wat u eerder gratis of tegen een lagere kosten kreeg. Zo ja, dan heeft u in beginsel het recht om de overeenkomst op te zeggen, dus uw abonnement te beëindigen.

Het twee is wanneer op de hoogte bent gesteld van deze verandering en het feit dat u (meer) moest gaan betalen. Was dat al voor 1 november 2008, dan had u eerder kunnen opzeggen. Was het daarna, bijvoorbeeld pas toen u de rekening ontving, dan kunt u uw abonnement alsnog beëindigen.

Daarnaast is van belang wat de algemene voorwaarden voor het abonnement bepalen over het lidmaatschap en of deze voorwaarden zijn gewijzigd bij de splitsing. Het wijzigen van voorwaarden kan een reden zijn om te ontbinden, maar ook hier geldt dat van belang is wanneer u hiervan op de hoogte werd gesteld.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer xxxxx. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,

Mw. mr. P.C.M. Bijlenga
Hoofd ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam

www.consuwijzer.nl
Praktisch advies over uw rechten als consument

manurood
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: HCC gaat in de fout

Ongelezen bericht door manurood »

Gisteren brief van IDG Nederland gehad, abonnement is opgezegd per editie 200902 en het geld is ook teruggestort..............

Naar boven

Gesloten