Bedankt Bor voor je snelle reactie.
Nou, erg leuke grap :S
Mijn broer loopt met een spychose.
Hoop dat ik het goed schrijf.
In ieder geval is hij al vaak opgenomen geweest.
Dat is heel jammer, als je geen brief hebt ontvangen dan kunnen ze je de incassokosten niet tegenwerpen, en als je die kreeg nadat je had betaald is met de betaling de vordering voldaan en is er geen rechtsgrond meer voor incassokosten. Hoe dan ook hoef je die dan niet te betalen.
Intrum zegt dat het wel een brief heeft verstuurt.
In ieder geval is de hoofdnota betaald aan relatie-planet,wat er betaald moest worden.
Dat is heel jammer, als je geen brief hebt ontvangen dan kunnen ze je de incassokosten niet tegenwerpen, en als je die kreeg nadat je had betaald is met de betaling de vordering voldaan en is er geen rechtsgrond meer voor incassokosten. Hoe dan ook hoef je die dan niet te betalen.
Ook beweerde relatie-planet dat pas opgezegd kon worden als het volledige bedrag betaald werd.
Opzegging is vastgelegd in hun voorwaarden, maar het lijkt me sterk dat dat afhankelijk zou zijn van betaling. Meestal is dat aan termijnen gebonden, kijk even na wat er staat en doe de opzegging schriftelijk. Uiteraard zal je de periode dat je lid geweest bent in principe gewoon moeten betalen. Maar een abonnement moet je gewoon kunnen opzeggen, los van de vraag of betaald is.
Dat was ook die 39,95 die betaald werd.
En ik heb eerst een email verstuurt,daarna een brief en toen een telefoontje gepleegd naar hem om er zeker van te zijn dat na die 3 maanden het contract ontbonden werd.
Zij zeiden dus dat ik eerst moest betalen,en dat dan pas het contract ontbonden werd.
Ook hebben ze een doorlopende machtiging af gegeven via mijn bank,terwijl dat 100% niet gebeurd was.
Daarvoor stuurde ik ook een rode blokkade kaart van de bank naar hen toe om de machtiging te blokeren.
Hoe bedoel je aansluiten? Ik neem aan dat je van je abonnement afwil. Wanprestatie is dan ook niet aan de orde, want dit is het tegengestelde: ze verrichten een dienst die jij eigenlijk niet wil.
Waar het om ging was dat ze het aansloten,om mijn contract te ontbinden.
Ik weet niet of de naam Arnold Engelfriet je wat zegt.
Dat is een internet expert die alle wetjes en weetjes weet.
Dat ze dus na betaling verplicht zijn om je binnen een termijn weer aan te sluiten.
En nu er betaald is,moeten ze natuurlijk dat produkt ook leveren.
Niet dat ik er zelf gebruik van zal maken.
Desnoods mag mijn broer gezellig chatten.
Het gaat erom dat er betaald moest worden.
Je hebt gewoon betaald en Intrum en Relatieplaneet moeten het onderling uitzoeken. Uiteraard krijgt Relatieplaneet waarschijnlijk de rekening en dat kan de redden zijn dat ze proberen dit door te zetten.
Dat zal wel de enigste reden zijn dat ze niet aan willen sluiten.
Nee, in principe slechts 37 euro kosten plus rente. Adminsitratiekosten, dossierkosten, etc. zijn allemaal gewoon incassokosten. Die advocaten doen zelf waarschijnlijk ook incassowerk en willen hun broodwinning niet onderuit halen!
Dat dacht ik al,waarom ze dat beleid tegen mij zeggen.
Want toen ik belde naar intrum van de week,om te zeggen dat ik al betaald had,hielden zij vol dat er ca 120 euro betaald moest worden.
Dat is dus zwaar overdreven,als het bedrag enkel 39,95 was.
Ze zeiden dat ze rond de 10de weer een aanmaning zouden sturen.
Ik stuurde ze ook maar een email om te zeggen dat er betaald is en ik geen brief heb ontvangen en daarmee de kous af moet zijn.
Dat zal in verschillende stappen moeten, je kan niet zomaar ontbinden. Bovendien denk ik niet dat je er in jouw zaak wat mee opschiet. De vraag is immers of er geldig is opgezegd en of de incassokosten verschuldigd zijn. Wanprestatie gaat puur en alleen over de dienstverlening van Relatieplaneet, en zij zullen eenvoudig kunnen aantonen dat die gewoon in orde was (je had immers toegang tot de site). Ik ken niet alle gegevens, maar ik denk dat je met ontbinding via wanprestatie kansloos bent.
Ik heb ze al meerdere emails en een brief verstuurd dat er betaald is,en dat dan ook het produkt geleverd moet worden.
Ik gaf ze ook 5 dagen de tijd,maar dat was kennerlijk een fout,omdat dit er niet toe doet.
Ik heb ze opnieuw een email verstuurd en gezegd dat ze binnen het termijn mij dat produkt moeten leveren,want anders ontbind ik het contract om dat geld wat dus al betaald is terug te vordenen.
Ik kan aantonen dat zij niet het produkt geleverd hebben,en dat het ook niet mogelijk is.
Immers hebben ze een ipban op mijn ipnummer gezet,zodat ik helemaal niet meer op hun site kan komen.
Pas als ik zou betalen,ze het weer aansluiten.
Ik laat even de gegevens zien,wat zij mij opstuurde.
Ook dat klopt niet.
Ze liegen alles aan mekaar vast.
Zojuist hebben wij bericht gekregen dat de opdracht tot incasso niet kon worden uitgevoerd. Je account is daarom geblokkeerd tot de openstaande rekening is voldaan. Als een incasso niet slaagt, dan wordt deze niet nogmaals aangeboden.
In totaal staat er een bedrag van € 39,95 open op je account met logincode: xxxxxxx
Krijg direct weer toegang!
Log nu in op je account om het openstaande bedrag online via een andere betaalmethode te voldoen.
Maak je geen gebruik van online betalen, gebruik dan de onderstaande gegevens om het lidmaatschapsgeld van € 39,95 zelf over te maken (verwerkingstijd 3 - 7 werkdagen)
Bedrijf: Relatieplanet Nederland BV Adres: Oosteinde 2b Postcode: 9301 LJ Plaats: Roden Land: Nederland Bank: Postbank Rekeningnummer: 9474040 Kenmerk: xxxxxx
We vertrouwen er op je betaling binnen 10 dagen na heden te ontvangen. Zodra de betaling op ons rekeningnummer bijgeschreven is zal je account weer geactiveerd worden. Je lidmaatschap wordt automatisch verlengd met de tijd dat deze geblokkeerd is geweest. Je ontvangt hiervan een bericht.
Account geblokkeerd
Ondanks herhaald verzoek hebben wij nog geen betaling van u ontvangen. Om deze reden is de vordering ter incasso uit handen gegeven aan Intrum Justitia.
Krijg snel weer toegang door het openstaande bedrag aan Intrum Justitia te voldoen. Gegevens om deze betaling te voldoen zijn te vinden op de brief die u van Intrum Justitia heeft ontvangen. Indien u de brief van Intrum Justitia niet heeft ontvangen, dan kunt u contact opnemen met Intrum Justitia onder telefoonnummer 070-4528856 met vermelding van relatie nummer xxxxxxxx.
Zodra Intrum Justitia de betaling heeft ontvangen wordt uw Full Membership met logincode: xxxxx weer geactiveerd en automatisch verlengd met de periode dat deze geblokkeerd is geweest. Wij stellen u daarvan automatisch per e-mail op de hoogte.
Mvg.