LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
jaap muhren
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2008 19:22

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door jaap muhren »

Hallo ps3 eigenaars,

Ik zat zojuist guitar hero 3 te spelen toen deze opeens vastliep. Na de playstation een stuk of 5 keer opnieuw te starten leest deze geen discs meer en zie ik ze ook niet meer in mijn menu staan.

Ik ga morgen bellen met sony, mijn playstation is precies 13 maanden en 1 dag in gebruik, heeft iemand nog tips?

Mvg. Jaap

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@jaap. Wees vriendelijk aan telefoon en leg je verhaal uit. Begin niet meteen met hoe oud je PS3 is, wacht tot degene van Sony erover begint. Vertel dus dat je Guitar hero aan het spelen en dat de PS3 vastliep en dat hij daarna geen discs meer leest. Als ze beginnen over €200.- kosten, zeg dan dat er ook mensen zijn buiten de garantie die niets hoeven te betalen.

Ik zou het ook melden bij Radar, Kasse en consumentenwijzer. Dat Sony uiteindelijk meer garantie geeft, aangezien dit probleem best wel veel voorkomt. Er staan meer dan genoeg meldingen op het internet. Hoe meer mensen de problemen aangeven, hoe eerder er iets aangedaan wordt.

Veel succes morgen. Mijn ervaring is dat ze zeer vriendelijk zijn bij Sony.

Bensnarf
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2008 09:07

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Bensnarf »

Hey hallo hier..

Zaterdag middag om half 5 een ps3 80gb gekocht..
Kom thuis ff iets eten ps3 uitgepakt en aangesloten.
Ik denk deze avond gaat deze jongen eens ff lekker gamen :) :)
Maar helaas na +- een 15 min spelen loopt de game vast :? :?
Ik denk ff wachten misschien is i ant laden. Helaas hij reageerde nergens meer op..Dan maar een keer opnieuw opstarten..Spelletje d'r uit en d'r weer in geen reactie van de ps3 :shock: :shock:
Ik het internet op ff googlen en zie tot m'n verbazing dak niet allen ben..(ben denk ik wel 1 van de eerste met een 80 gb die hem stuk heeft)
Maar goed ga vanmiddag ff terug naar de winkel heb t bonnetje nog haha..
Vond dak dit ff moest melden mischien dat 't helpt ..

Arnoldkroon1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2008 15:21

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Arnoldkroon1987 »

Hoi allemaal ben blij dat ik ergens even kan reageren op het feit dat ik nu een jaar gelden ( 30 november 2007 mijn playstation heb gekocht voor een hele hoop geld. En dat hij sinds 2 dagen ineens geen disk meer leest ik dacht eert ben de enige! Maar wat ik hier op het forum lees is dat ik dat niet ben en ik ben nu bang dat ik dan zeker buiten de garantie val! Ben nu nu nog wel met van alles bezig om te kijken hoe ik het kan oplossen. Vind de website van de playstation ook niet duidelijk! :(

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@Arnoldkroon. Gewoon Sony opbellen en uitleggen wat er gebeurd is. Als het goed is doen ze niet zo moeilijk over een paar weken buiten de garantie. Vriendelijk en beleefd zijn en eerst je verhaal doen en pas als er om gevraagd wordt, zeggen wanneer je de PS3 gekocht hebt. Veel geluk.

Vanavond doet Tros Radar een oproep over PS3 die geen discs meer lezen. Dus mensen met defecte PS3's, contact opnemen met RADAR!

Danny_vdh
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2008 21:31

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Danny_vdh »

de mijne speeld ook geen bue ray ps3 games meer af of films alleen nog ps1 games en ps2 games ..alles geprobeerd geformateerd voledig en gedeeltelijk backup gebruikt enzovoort niets werkt en hij pakt gewoon geen enkel spel meer.
en ja natuurlijk ik kan het zo even inruile bij sony kost immers maar 200 euro alsof dat niets is....
even een tip tussendoor voor het inzenden van de ps3
vergeet wat je ook doet niet je savedata te kopiere naar een usb apparaat of je bent het kwijt bij games zoals motorstorm 2 en burnout paradise moet je de ps3 back optie gebruiken.
want die savagames zullen anders niet meer werken waneer je het kopieert en motorstorm 2 savegames zijn gelocked.
voor een backup van onder 1 gb meestal zo maar 500 mb
verwijder de geinstaleerde games niet de savegames
verwijder films die erop staan en plaatjes die kun je ook ff overzetten
daarna de backup maken anders heb je een losse schijf nodig om het op te slaan want naar 3 geinstaleerde spellen heb je al snel minimaal 15 gb nodig voor een simpele backup van je gamedata.

groeten, Danny

Danny_vdh
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2008 21:31

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Danny_vdh »

wat kan ik het beste doen?zelf een nieuwe lens kopen en erin zetten of terug sturen naar sony waneer ik ooit genoeg heb gespaard? :(

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@Danny. Contact opnemen met Sony en vertellen dat je PS3 drive het niet meer (goed) doet en hem dan opsturen. Laat je niet wijs maken dat je geen garantie meer hebt. De PS3 is nog geen 2 jaar op de Nederlandse markt en je mag er van uit gaan dat zo'n duur apparaat langer dan 2 jaar meegaat. In ieder geval geen 200 euro betalen. Als je die persoon aan de telefoon hebt, zeg dan maar dat je dat geld niet hebt. Geef ook aan dat Sony de ene keer wel PS3's buiten de garantie aanneemt, dan passen ze de aankoopdatum aan, en de andere keer moet je 200 euro betalen.

Neem ook contact op met Radar en de Consuwijzer.

Warlock
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2008 13:14

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Warlock »

Raar dit allemaal ik heb zelf ook een playstation 3 en mijn vrienden ook maar geen enkel probleem gekregen hier.
By the way.

Playstation 3 heeft de beste blu ray speler op de markt!! En dus ook het goedkoopst! 400 euro voor blu ray speler

Onna76_NL
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2008 15:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Onna76_NL »

Ik heb gisterenavond een topic geopend in het forum van www.ps3life.nl om dit onderwerp onder de aandacht te krijgen. Opmerkelijke reacties en vanaf nu is er zelfs een nieuws bericht over geplaatst.

http://ps3life.nl/artikelen/2019-tros-r ... /#reacties

Ik zou zeggen. verspreid het verzoek van Radar zo veel mogelijk op PlayStation sites zodat er zoveel mogelijk mensen kunnen reageren hierop.

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@Warlock. Ik ben blij dat jij en je vrienden geen problemen hebben en die hoef je niet te krijgen. Stel dat het wel gebeurt en je belt Sony en het apparaat valt net buiten de garantie, en je krijgt te horen dat het 200 euro kost om te laten maken. Kan me niet voorstellen dat je daar blij van wordt.

Haco_ps3
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2008 13:55

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Haco_ps3 »

je laat het overkomen alsof het een massaal probleem is.. echter als ik zo door alle posts heen lees gaat het om +/- 20 mensen die de hele tijd terug vallen op dezelfde punten ...
natuurlijk baal je ervan als je product buiten het jaar garantie defect gaat,maar je gaat in principe akoord met garantie voorwaarden bij aankoop van het product.

tevens vond ik dit leuke stukje op de consu wijzer

Geeft de verkoper of de fabriek u garantie voor een bepaalde tijd? Dat noemen we dan de garantieperiode. In de garantievoorwaarden staat wanneer u precies garantie hebt. Wilt u dus weten waar u recht op hebt, lees dan de garantievoorwaarden. Deze staan meestal in de algemene voorwaarden, of op de kassabon. Soms krijgt u ook een garantiebewijs.
Wat is een garantiebewijs?

Op het garantiebewijs van een product staan de rechten van de koper. Ook het volgende staat er op:

* de naam en het adres van de verkoper of de fabrikant;
* hoe lang de garantieperiode is;
* het gebied waarvoor de garantie geldt;
* dat u naast de garantie ook nog uw wettelijke rechten hebt.

U moet het garantiebewijs op papier of digitaal krijgen.
Garantie van de fabrikant

Meestal krijgt u de garantie van de fabrikant. U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft dus geen wettelijke plichten zoals de verkoper. Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. U kunt proberen om deze kosten door de verkoper te laten betalen.

mischien handig dit eens door te lezen .

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@Haco_ps3. Een fabrikant kan van alles in de garantie voorwaarden zetten wat die wilt, maar als die niet overeenkomen met de wetten die in het Nieuw Burgerlijk Wetboek staan beschreven, gelden die voorwaarden niet. Een product heeft een economische waarde en aan de hand daarvan mag je een bepaalde levensduur verwachten. Misschien handig om het NBW eens te lezen.

Haco_ps3
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2008 13:55

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Haco_ps3 »

@ igor-o-witz het is dus duidelijk dat jij mijn vorige post niet goed gelezen hebt .
nogmaals: U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft dus geen wettelijke plichten zoals de verkoper. Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben.

en nu komtie .. opletten he !!

Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. U kunt proberen om deze kosten door de verkoper te laten betalen.

duidelijker als dit kan het niet zijn lijkt me zo.
je kan vanalles roepen mbt NBW maar dan nog zal jij dergelijk onkosten alleen en uitsluitend kunne verhalen op de winkelier .

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@Haco_ps3. Volgens mij werk je voor Sony of heb je er iets mee van doen. Ik vind dat je van het probleem afwijkt, maar ik ben op de hoogte dat als je een product aanschaft dat het via de verkoper gaat en niet via de fabrikant. Dat heb ik op een ander fora ook al aangegeven. Maar waar het nu om gaat en daar komt ie: dat Sony een batch kwalitatief slechte lasers heeft gebruikt. Dat is de reden dat er steeds meer PS3's met defecte blu-ray drives gemeld worden. Dit is dus een fout in het productie proces en dus de verantwoordelijkheid van Sony en niet van de verkoper. Terwijl als Sony een fout in het productieproces heeft, Sony zijn garantie dient uit te breiden. Net zoals toen met Microsofts XBOX360 en de RROD (red ring of death) is gebeurd. Wat jij voorsteld is dat iedereen naar de verkoper dient te gaan, de kosten moet betalen en dan heel moeilijk moet doen om zijn geld terug te krijgen. Daarbij komt als je de PS3 via de verkoper terug laat sturen dit veel langer gaat duren. Ik heb dit al eens met een PS2 meegemaakt. Dat ging via Intertoys en dat duurde heel lang. Daarom kan je in dit geval beter direct met Sony contact opnemen.

Als tevreden PS gebruiker dien je het toch toe te juichen dat er mensen zijn die actie ondernemen. Als Sony zijn garantie uitbreidt naar 3 jaar op de blu-ray drive, is dat ook voor jou prettig. Stel je voor dat je drive het na 2 jaar niet meer doet, heb je toch mooi garantie. Tevens zet Sony zijn PS3 ook als blu-ray speler op de markt. Dan dien je wel de garantie te hebben dat je daar een tijd gebruik van kunt maken. Ik weet dat een laser een aantal branduren heeft, voordat deze minder wordt en het uiteindelijk niet meer doet. Mijn PS3, blu-ray drive, heeft bij elkaar niet meer dan 300 branduren gemaakt en is defect. Terwijl als je kijkt hoeveel branduren er voor een DVD speler staan en nu komt ie: 50.000 branduren. Ik vind persoonlijk dat een blu-ray laser minstens 10.000 branduren moet kunnen maken. Een medewerker van Sony zei zelf: dat ie 10 jaar mee moet kunnen gaan. Ik heb dat met een voicerecorder opgenomen, dus kan het ook nog eens aantonen. Leg mij nu eens uit dat mijn PS3 het na net één jaar niet meer doet, terwijl ik de PS3 niet eens veel heb gebruikt. Ik heb de PS3 open staan, dus niet in een kast.

FlooD
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 21:46

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door FlooD »

Mag misschien ook gezegd worden, ik heb me ps3 60GB versie al een jaar en heb er nooit problemen mee gehad. Behalve dat ie duur was en er bijna geen games voor waren :lol:

Haco_ps3
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2008 13:55

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Haco_ps3 »

@ igor-o-witz
Ik heb idd iets te doen met ps3,ik ben een liefhebber van games en consoles,speel graag en ben uitermate tevreden over mijn ps3...( die overigens als sinds de release datum non stop draait )
jij haalt bepaalde zaken ernstig door mekaar.
Je wekt de suggestie dat het product een slechte laser heeft ...en claimt daarmee extra garantie,tot dit echt aangetoond is valt er weinig te claimen lijkt me zo .
daarbij maak je nog een veel grotere blunder door de ps3 daarwerkelijk te vergelijken met een aparaat voor wel van aangetoond is dat er een productie fout in zat ( xbox )

Terugkomend op mijn voorstel om naar de verkoper te gaan :
Dat is niet mijn voorstel dat is een simpele copy paste van de consuwijzer, alles lijkt me heel helder hoe het daar beschreven staat .

En hoe kan ik in godsnaam als tevreden ps3 gebruiker toejuichen dat jij vergelijkingen maakt met xbox en ps3.....en vervolgens ook nog eens beweert dat deze console productie fouten zou bevatten..

Ik ben tevreden in de service en het product...en ik denk dat heel veel andere die mening met mij delen .

Haco_ps3
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2008 13:55

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Haco_ps3 »

Daarbij is het ook nog eens zo dat dit topic aangemaakt is voor mensen met leesproblemen ..
en de nadruk ligt op dit moment erg op "garantie "

Kira181990
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2008 17:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Kira181990 »

Hallo allemaal ik hoop dat velen dit lezen ik ben van plan ookal heb ik me ps3 verzekerd en word die gerepareed waar sony dus los van staat een vuist te maken tegen sony zelf. Als we samen werken kan sony niet meer ontkennen dat het geen stuctureel probleem is sony kan dit nu zeggen omdat radar niet slim handelt door de verschillende versie is 1 zo probleem van een laser leest niet meer structureel te noemen omdat dat bij de 40 g versie veel minder voor komt we moeten dus alle vesies apart belichten als je wil helpen stuur dan een mail na let niet op dit email adres gebruik express deze ouwe voor dit [email protected]

Kira181990
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2008 17:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Kira181990 »

haco_ps3 aub gast ik ben een bekend beta tester van sony 1 je hebt alleen het standaard verstand van sony werk je daar neej ken je de blauw drukke neej weet je wat er achter de schermen gebeurt neej je leest alleen regels op die iedereen kan lezen en bent te vreden omdat jou ps3 het misschien toevallig nog doet. dat rest nog niet dat ik nu al 2 me ps3 heb moeten omruilen netzoals vele mensen op dit forum ook hun ps3 hebben moeten omruilen. hoe jij dingen belicht zou je ook gewoon kunnen zeggen in de EU wet staatdat electronica nou eenmaal 2 jaar garantie moeten hebben. Afgezien dat we dit hadden kunen na vragen wisten vele dit gewoon niet dat het 1 jaar bedroeg. Ik ben een ook groot fan van de ps3 en van producten van sony maar niet van de sony opgestelde garantie regel en sony's moreel. Ik bedoel zeg nou zelf als dat ding na een jaar kapot gaat dan mag je toch gewoon verwachten dat je een nieuwe krijgt als je pc wasmachine kapot gaat binne een jaar zou jet het zelfde willen. dit forum is gemaakt voor ps3 fans in hart en nieren die sony niet wille besmeuren maar gewoon in hun recht staan.

Gesloten