Maar wanneer iets door andermans schuld is, moet hij toch de kosten vergoeden of heb ik het mis? En wanneer er een fout wordt gemaakt, zou je toch altijd je recht kunnen krijgen? Maar dit moet je natuurlijk wel op een nette manier naar buiten brengen.
Gwyneth, hieronder mijn laatste schrijven, met de nadruk op laatste. Ik heb me voorgenomen om niets meer op papier te zetten maar de rollen om te draaien. Ik ga een vordering instellen bij bedrijf X.
Ik hoop tevens dat Guusje even wil reageren om aan te geven welke stappen ik kan/moet ondernemen. Mijn vordering is wel ruim 1500 euro.
Woonplaats 27-02-2006
Geachte Mr. naam, (mijn advocaat)
We zijn weer een poosje verder.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er toch slecht admini-stratie is gehouden bij (bedrijf X). Ik ben geen boekhouder en verwachtte van de professionals dat zij dit wel hadden gekund.
Niets is echter, mijns inziens, minder waar.
De kwaliteit blijkt al uit het feit dat er bedragen uit 2001 worden teruggevonden in 2005. Indien ik van iemand een vordering zou hebben kon ik deze persoon haarfijn uitleggen wat er te vorderen was.
Vele brieven, telefoontjes en e-mailtjes mochten niet baten om een en ander op te oplossen. Ook het nagenoeg maandelijkse overleg met de heer Y, de medewerker van bedrijf X, heeft destijds niets opgelost.
Voor mij is 1 ding duidelijk. Ze weten het dus echt niet.
Ik heb aangetoond door middel van mijn giroafschriften dat ik betaald heb voor alle diensten welke ik heb afgenomen. Dat er te weinig aan betalingen is binnengekomen bij bedrijf X is niet mijn probleem. Laat hun dat zelf maar uitvechten met de bank.
Alle bedragen zijn automatisch geïncasseerd door henzelf, dus men heeft verder geen recht van spreken of het dan wel of niet op de juiste tussenrekening is gekomen en dat is ook niet mijn zorg.
Vervolgens ga ik geen rekeningen betalen van diensten welke ik
niet heb afgenomen. Al met al wil ik af van deze hele situatie daar ik er al meer dan genoeg energie in heb gestopt.
Bedrijf X zet wel een heel gezin op stelten doch ik vind wie A zegt moet ook maar B zeggen.
Slapeloze nachten hebben we doorgemaakt, een hartinfarct als slot.
Ik wil daarom genoegdoening voor alle leed welke mij en mijn gezin zijn aangedaan.
Deze genoegdoening bestaat uit het teveel betaalde bedrag incl. rente, mijn uren welke ik besteed heb aan mijn berekeningen welke bedrijf X niet kan aanleveren en tevens vraag ik smartegeld welke in verhouding staat tot het veroorzaakte leed.
Vervolgens vraag ik me af hoe het ingeschakelde incassobureau reageert op de houding van eiser. Van alle partijen wordt niets vernomen. De zaak loopt nu ruim anderhalf jaar en reacties zijn nog steeds nul.
Misschien kan ik daar als techneut de boekhouding komen doen.
Met vriendelijke groet,
Cesar, klein, wit maar fel.