LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
adin
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2008 00:20

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door adin »

zo zo ik heb mijn ps3 gisteren om 9 uur naar winkel gebracht en ik kreeg dag later telefoontje dat ze hem klaar hebben staan nieuwe ps3 en of ik hem wou ophalen of wachten tot hij in de winkel zit dat ik hem dan kom ophalen ik ging gelijk naar de bedrijf het is 20 minuten fietsen dus daarom mocht ik hem gelijk halen ik vond dat echt super. goeie service van c a p i :oops: allen weet niet of ik het zegen mag

apache36
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 dec 2008 12:06

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door apache36 »

de mijne was ook stuk (lens doorgebrand)zelf contact opgenomen met sce benelux want hij was al ouder dan een jaar en ik had binnen 2 dagen de papieren thuis voor verzending er werd bij gezegt dat ik een gerepareerde terug zou krijgen wat schept mijn verbazing ik krijg een nieuwe 60g zonder dat ik €200 hoeft te betalen.

Issy_I
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2008 05:27

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Issy_I »

apache36@

ik denk niet dat het een nieuwe is maar een die lijkt op een nieuwe, je hebt waarschijnlijk een Ps3 die van iemand anders is geweest waarvan alles natuurlijk is gecontroleerd en nagekeken is en met een nieuwe buitenkant (waardoor ie dus gloednieuw lijkt).. en tevens een nieuwe serienummer..

mijne was ook stuk gegaan (YLOD) en viel ruim 2 maanden buiten de garantie, ze deden helemaal niet moeilijk en mocht hem gewoon opsturen precies op hetzelfde manier als jou :)

Ps3 gekocht in 27-10-07
Ps3 stuk in..... 16-12-08 (2 maanden buiten de garantie)

Ps3 opgestuurd op 20-12-08 and still waiting... :D

apache36
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 dec 2008 12:06

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door apache36 »

ik hoop dat hij er nu niet na een jaar weer mee op houd zou het een beetje jammer vinden van zo'n duur apparaat

Dicear
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2009 12:48

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Dicear »

Oké. Ik ben sinds 4 december mijn PS3 kwijt. Ik had 'm toen opgestuurd, en zelfs verzekerd bij TNT post. Na iets minder dan 4 weken veranderde de status van mijn PS3 op de rma pagina, en nog diezelfde dag(29 december) kreeg ik een mailtje waarin stond dat een vervangende PS3 is teruggestuurd. De dag daarna kwam die PS3 niet, maar dat is ook logisch, zo snel kunnen ze namelijk niet zijn.
Woensdag, de 31ste, kwam de PS3 echter ook niet. Hoe lang zal het wachten voor mij nog zijn? Op de meest fora lees ik dat ze de PS3 al na een of twee dagen teruggestuurd krijgen. Ik begin me dus nu een klein beetje zorgen te maken. Kan ik mijn PS3 vrijdag(2 januari dus) verwachten?

apache36
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 dec 2008 12:06

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door apache36 »

die van mij is op 24 dec verzonden en ik had hem op 30 dec thuis ivb met de feestdagen

victorinho
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2009 15:43

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door victorinho »

Mijn playstation 3 is sinds kort ook kapot.
Ik weet niet of ik met hetzelfde probleem zit als jullie,
maar hij start nog wel de spellen op maar na een tijdje loopt die dan vast...
Gewone DVD(geen blu-ray) doet het nog wel normaal.

apache36
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 dec 2008 12:06

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door apache36 »

gewoon contact opnemen met sce rma support center tel 0031(0)495-574817 ik weet niet hoe oud de ps3 is binnen een jaar gratis rep de mijne was 1 jaar en 2 weken oud ze deden niet moeilijk dus niet te lang wachten dus (ps succes)

Stephan123
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2009 12:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Stephan123 »

Mijne leest ook niet:S
Ik ga hem wel opsturen

meenjeniet
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2009 22:05

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door meenjeniet »

Ik heb zelf ook een maand moeten wachten wegens een defecte Playstation3.
Opzich vind ik een maand niet zo erg, maar het moet niet 2 of 3 keer gaan gebeuren.
Bij de Helpdesk werd mij verteld, dat niet eens 1% van alle ps3 gebruikers last heeft van een vretende ps3.
In mijn omgeving kan ik er al aardig wat opnoemen die met hetzelfde probleem zitten : je speelt een spel en ineens freezed het beeld.
Je start je ps3 opnieuw op en hij ziet niks meer.
Als het een mp3 speler van 25 euro is oke.
Maar ik heb er 500 euro voor betaald.
Dan verwacht ik op zijn minst dat dit product het 5jaar volhoud.
En zeker met zoon A-Merk als Sony.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik heb wel eens 100 euro voor een glas chamapgne betaald en voor 100 euro mag je verwachten dat het lekker is. Niet dus.

Levensduur of vage kenmerken bepalen aan de hand van de verkoopsprijs is gewoon absurd.

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

Ik heb wel eens 100 euro voor een glas chamapgne betaald en voor 100 euro mag je verwachten dat het lekker is. Niet dus.

Levensduur of vage kenmerken bepalen aan de hand van de verkoopsprijs is gewoon absurd.
Tsjonge Tsjonge, wat een vergelijking. Dit is echt appels met peren vergelijken. Levensduur met smaak vergelijken. :cry:

Nikki2008
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2009 17:38

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Nikki2008 »

Zijn er ook mensen die met de voorbeeld brief naar de winkel zijn gegaan? En heeft deze brief toen geholpen?

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door magel725 »

Tsjonge Tsjonge, wat een vergelijking. Dit is echt appels met peren vergelijken. Levensduur met smaak vergelijken.
Dat is precies dé vergelijking omdat het zo onzinnig is. Omdat "men" een artikel "duur" "vindt" "moet" het maar lang mee gaan... Iets dat lang mee gaat is meestal duurder, maar iets duurs hoeft niet lang mee te gaan hoewel dat fijn zou zijn. Alle wielen zijn rond, maar al het ronde hoeft niet persé een wiel te zijn.

Stel een radio kost 100 euro, Jij vind dat duur voor een radio en ik vind dat goedkoop. Jij mag dan verwachten dat de radio 3 jaar mee gaat en ik mag verwachten dat hij slechts 1 jaar mee gaat? Komaan! Verwachtingen zijn persoonsgebonden en volledig willekeurig. Hoe kan een artikel daar nou wettelijk aan voldoen? Wat is de volgende stap? Rood moet verplicht een mooie kleur worden? En als mensen verwachten dat een artikel omhoog valt bij het omstoten dan moet men daar ook aan voldoen?

Het is lekker makkelijk om te roepen dat een produkt aan jouw persoonlijke eisen moet voldoen en dat het produkt niet goed is wanneer het dat niet doet, maar als je er goed over nadenkt slaat dat helemaal nergens op. Ik ben een consument die veel geld uitgeeft aan elektronica, en nog nooit is het ook maar in me opgekomen om van een produkt dat uit massafabricage komt helemaal voldoet aan mijn specifieke verwachtingen. Daar hoef je niet eens voor gestudeerd te hebben om dat te beseffen, maar dankzij dit soort massahysterie )hoeveel % is stuk van de PS3? Dat is NIHIL) gaan mensen ineens rare sprongen maken. Dat voorbeeld met champagne had ik niet beter kunnen verzinnen.

TOVOS
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2009 10:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door TOVOS »

zie ook topic http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 9&start=60

Ook ik heb disc problemen met mijn PS3 van 23-3-2007.
Ik heb zowel met SONY als met de winkel waar ik deze gekocht had contact gezocht. Na veel duw en trek werk heeft SONY toegezegd mn PS3 kosteloos te vervangen voor een gereviseerde.

Zojuist kreeg ik ook bericht van Dimensionplus, de online winkel waar ik mn PS3 des tijds gekocht heb. Zij reageerde helemaal top en deden absoluut niet moeilijk!!!

Mijn advies is dan ook niet opgeven bij Sony en neem ook contact op met je winkelier. Een goed bedrijf zal je heus niet wegsturen, maar zullen juist met je mee denken om zo tot een goede oplossing te komen.
Dimensionplus is in iedergeval wel zon winkel!.....top!

Nikki2008
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2009 17:38

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Nikki2008 »

Dat is opzich netjes dat ze niet moeilijk deden.

Ik wil alleen zelf geen gereviseerde playstation. Ik wil dat mijn eigen gemaakt wordt, kosteloos.

timo2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2009 21:50

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door timo2000 »

heb het zelfde probleem. al van alles geprobeerd. krijg steeds dat laad logo recht boven in beeld.
ik hoor ook niet dat hij iets aan het lezen is. wat normaal wel is.
hij is van maart 2008 ging in december 2008 kapot. het is de 40gb versie met de laatste update (2.53).

Mikey2610
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2009 23:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Mikey2610 »

ik heb mijn ps3 40gbjuist 1jaar bijna nooit opgespeelt en wil nu ni meer lezen.

ik heb mijn hardeshijf geformateert.
en mijn ps 3 gereset.

maar het breng niks op.

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@magel725.

Het gaat niet om het percentage. Het gaat om het feit dat in het Nieuw Burgerlijk Wetboek een product een economische waarde heeft en aan de hand daarvan een bepaalde levensduur heeft. Zo denkt de rechter er ook over. De rechter bepaald uiteindelijk wat een redelijke levensduur is. En voor apparaten in de prijsklasse van de PlayStation 3 is dat langer dan een jaar. En als je dat onzinnig vindt, span een rechtzaak aan. Vraag de rechter om uitspraak te doen, dat alle goederen niet langer dan één jaar garantie mogen hebben. En dat consumenten die vinden dat een apparaat langer mee moet gaan, gearresteerd dienen te worden. Omdat het belachelijk is dat zij verwachten dat een apparaat langer dan één jaar meegaat. Veel succes.
Deze wet is om de consument te beschermen, anders krijg je fabrikanten die producten op de markt brengen met een bijzonder korte levensduur. Aangezien ze alleen maar winst willen maken.

Ik verkoop mijn PlayStation 3 zodra ik die terug heb. Ik heb een xbox360 aangeschaft. En als mijn xbox stuk gaat heb je meestal binnen een week een gereviseerde, bij Sony moet je minimaal 2 weken wachten. Voor mij geen Sony meer. Sony staat bekend om zijn zeer consument onvriendelijk houding. Denk maar aan de rootkit affaire.

seclor71
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 15:02

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door seclor71 »

Nieuwe playstation gekocht op 15 December 2008.(nog geen maand oud)

Leest nu al geen disks meer, uiteraard meteen geformateerd.
Leest nog steeds geen disks.!!
Sony gebeld en nou krijg ik een ruilplaystation, echt belachelijk.......

Gesloten