LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postcode loterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door marinepik »

Kirsten007 schreef op 30 december 2007 dat "mocht de postcodeloterij iets van mijn rekening afschrijven laat ik het direct storneren".
Een beetje laat misschien mijnerzijds maar lieve Kirsten, als de postcodeloterij jouw bankrekening heeft geplunderd (iets af heeft geschreven) jij naar dat geld kunt fluiten omdat incasso van loterijgelden niet gestorneerd kunnen worden.
Je kunt hooguit schriftelijk proberen bij de postcodeloterij het geld terug te vragen.
Overigens heb ik mijn deelnemersschap bij de postcodeloterij opgezegd.
Dit naar aanleiding van de enorme donatie's die zij aan Greenpeace uitkeren. En ik neem aan dat het bij u bekend zal zijn waarom ik deze misdadigers niet wens te ondersteunen :evil:
Theo

Bender
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:54

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Bender »

Ook ik heb nu in mijn kerstpakket een kerstlot van de Postcodeloterij gevonden. Een vrij agressieve wervingsactie. Moet je normaal gesproken in (meestal) nuchtere toestand door hun mooie praatjes in de kleurrijke brochures prikken, nu vind je die dingen tussen de flessen wijn en kersenbonbons!

EoN
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2008 20:31

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door EoN »

Ik vandaag mijn kerstpakket gehad waarin ook een Kerstlot zit van the Postcode Lotterij.
Ik ben voor de lol eens naar hun site gegaan voor de activatie nadat ik hier deze postings had gelezen.
Weinig verandert sinds dat deze threat was gestrart.
Ik moet mijn volledige gegevens invullen anders wordt het Kerstlot niet geactiveerd.
Telefoon nummer krijgt men NIET maar als je het niet invuld kom je geen stap verder, Ik zie niet waarom zij mij zouden moeten bellen. Ook niet als ik tot een van de winnaars zou zijn. Ze sturen maar een brief.
Email hetzelfde verhaal. Mijn spamfilter staat al vol genoeg en ik hoef hun berichtgeving echt niet te ontvangen. Er is al teveel spam in de wereld en voorkomen is beter dan er later veeeeeeeeeeeeeel meer tijd, en moeite, aan te besteden om eraf te komen dan het invullen mij kost aan tijd en moeite.
Bank rekening nummer zie ik het nut ook van in aangezien ik weiger iets automatisch af te schrijven. Mijn rekening. Mijn beheer. Niet van de Postcodelotterij of welke andere organisatie.
Deze drie moeten dus ingevuld of je er nu mee akkoord gaat of niet of anders geen geactiveerde Kerstlot.
Maar dan ben je er nog niet als met deze drie opties, of verplichte invulvelden net vanuit welk standpunt je het bekijkt, geen probleem mee hebt zit nog met wat andere dingen die de moeite kosten om uit te krijgen om door te kunnen gaan.
Maar de laatste optie vindt vrij irritant.
Ik kan akkoord gaan met algemene voorwaarden maar ik weiger het automatische afschrijven per maand... Waar ik dus ook niet mee akkoord ga. Het is maar eenmalig en dat gevoel krijg je ook uit de naam. Kerstlot.
Dus kan ik het lot alweer niet activeren.
Als er nu met even dikke letters erop zou staan dat het over een maandelijks abonnement met een speciale kerst aanbieding dan weet ik zeker dat ze aanzienlijk minder verkocht zouden worden.
Maar goed ik weet hoe reclame werkt en verkoop werkt en alles gaat om informatie/gegevens manipulatie in het algemeen. Halve waarheden en dat soort trukjes.

Nu heb ik toch een paar vragen hierover.
Een Kerstlot heeft een waarde van 9,75Euro. Mag ik aannemen dat degene die zo'n lot koopt er voor moet betalen? In mijn geval mijn werkgever voor een kerstpakket.
Als dit ja is komt er bij gelijk de volgende vraag op.
Als ik, of iemand anders, dit lot als kado krijgt verliest het dan zijn waarde?
Want als dat niet zo is, zie een kadobon of cd/dvd bon, dan mag ik aannemen dat ik recht heb om mee te doen in de Kerstloting.
Ik probeer een vergelijking om mijzelf duidelijker te maken waar ik naar toe wil met deze vragen.
Als ik op een rommelmarkt, of festival/jaarbeurs, een lotje in mijn gedrukt krijg van iemand voor een loting kan de organisator/organisatie je verplicht stellen dat je alleen maar mag meedoen als akkoord gaat met een maandelijks abonnement die je alleen maar schriftelijk, met handtekening terwijl ik geen enkelle handteking hoef te zetten om mee te doen, afmelden?
Volgens mij kan dat niet zomaar.
Er is betaald voor het lot dus lijkt het mij ook geldig te zijn voor de kersttrekking van dit jaar. Anders heeft mijn werkgever dus geld uitgegeven voor een waardeloos stukje papier.
En volgens mij is een rolletje inpakpapier, 0,29Cent, aanzienlijk goedkoper dan een half A5 papiertje wat 9,75Euro kost.

Hoe zit hele verhaal nu in elkaar want voor mij zit het dicht tegen oplichting aan. Iets beloven, geld voor innen en dan vervolgens allerlei voorwaarden aan te stellen waar je allemaal mee akkoord moet gaan of je er eens bent of niet. Het niet eens bent met een van de voorwaarden dan betekent dat dat je met een waardeloos velletje papier zit.
<Sarcasme>Met glossy opdruk. :twisted:

Als het erop neerkomt dat ik verplicht ben om aan abonnement te nemen om vervolgens via een moeilijker weg erweer vanaf te komen wil er niet aan beginnen.
Brief opsturen in dit geval dat je het ook aangetekend verstuurd moet worden. Onaangetekend weet ik al zeker dat er niks mee gebeurt.
Aangezien er 9,75Euro voor betaald is en ik nergens anders met dit lot heen kan gaan vraag ik me af of ik het geld dan kan terug krijgen zodat ik het zelf ergens aan kan besteden. Zoals een goed doel of een vriend in nood.
Postcodelotterij zit in monopoly positie. Ik kan dit lot nergens anders inleveren voor eten, cd of iets anders dus heeft het geen enkelle waarde behalve bij de postcode lotterij.

Kan iemand het verhaal wat duidelijker maken wat men nu wel en niet mag vragen in dit geval.
Volgens mij is het gewoon een waardebon die ik kan verzilveren. Het zou een goede zijn als ik met een cd/dvd bon in een platenzaak sta en dat ik verplicht wordt om een maandelijkse aankoop daar te doen.
Ik geloof dat niemand hier lang in zo'n winkel zou blijven en gelijk doorloopt naar de overbuurman die dit niet stelt en de bon gewoon inwisseld voor een stel CD's of DVD's algelang de waarde van de bon.
Met de Kerstlot is dit niet mogelijk.

Ik krijg teveel het gevoel dat men te dicht bij het randje van het toelaatbare handelen en riekt naar mij als snel naar oplichtingspraktijken.

jooswout
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2008 15:42

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door jooswout »

Dit jaar verrast met een kerstlot in mijn kerstpakket.
Activeren is een feest, alleen zit je gelijk aan een automatische incasso vast voor de volgende maand, of wat god verhoede voor een nog langere periode.
Nu lees ik op het forum dat deze ongein in 2007 ook al speelde, mijn vraag is dan ook kan er iemand deze ongein een halt toeroepen? Het is toch van de zotte dat je een gratis lot uiteindelijk niet kunt gebruiken omdat deze instelling het nodig vindt om je gelijk met een abonnement op te zadelen. Ik heb ze ook even gebeld (a raison van 20 ct per minuut) maar daar wordt je ook niks wijzer van, had ik overigens ook niet echt verwacht.
Mijn werkgever heeft voor het lot wel betaald maar je krijgt er niks voor terug. Is het niet mogelijk op de een of andere manier aan deze gelegaliseerde diefstal een einde te maken?
Als ik iemand blij kan maken met een "gratis" lot, laat het weten.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Klagen bij de pl zal niet helpen, misschien dat klagen bij dee werkgever nog iets kan opleveren. Vooral als je een oproep op intranet/personeelsblad kunt plaatsen kun je met een groep collega's gaan klagen.

j_e_s_s_i_e
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2008 22:40

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door j_e_s_s_i_e »

Deze "gratis" loten worden al jaren in kerstpakketten gestopt. Wat mij vorig jaar heeft geholpen, en dat doe ik nu weer, is een klacht indienen bij het College van toezicht op de kansspelen. Ik heb toen mijn geld uiteindelijk terug gekregen.
Het lot activeren en meteen schriftelijk opzeggen (hoeft niet aangetekend, staat nergens). Als er geld van je rekening wordt gehaald, en dat gebeurt gegarandeerd, meteen een klacht indienen. Dit zou eigenlijk massaal moeten gebeuren.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Mijn werkgever heeft voor het lot wel betaald
Ik heb ook zo'n als lot vermomd reclamefoldertje aangetroffen in mijn kerstpakket maar het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat mijn baas daar voor betaald heeft.
Het lijkt me aannemelijker dat de postcodeloterij geld betaald heeft aan de kerstpakkettenleverancier om zo'n foldertje in het pakket te mogen stoppen.

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Gisteren met de post nog reclame van de postcodeloterij rondgebracht,
dit betrof de trekking van december.
De mensen in Den Haag hadden de prijzen al, en overige mensen werden nog even lekker gemaakt met een al afgelopen loterij.
Dit is complete volksverlakkerij, ik doe er ook per 1 jan niet meer aan mee, van het geld kun je ook wat leuks kopen.
Als de rest in Nederland er nu ook mee stopt, dan gaat het vanzelf wel een keer failliet.

Sweetgirly
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2009 19:31

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Sweetgirly »

Ik doe nu al 5 jaar mee met de postcodeloterij
Nog nooit wat gewonnen maar oke is jammer maar niet zo belangrijk.

Erger me alleen maar continu op dat ze blijven lastig vallen met wilt u extra loten dit en dat.
En soms hebben ze ook nog het lef om te bellen en te vragen of je extra loten wilt

Ik speel met 3 loten mee is dat dan nog niet genoeg ofzo.
Dat ze toch gewoon eens stoppen me al die reclame gedoe voor extra loten.
Dan hielden ze ook meer leden denk ik

Johankitty
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2009 21:03

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Johankitty »

nu ben ik het beu en zeer kwaad
de postcode heeft zonder toestemming zomaar twee loten afgeboekt en dat terwijl ik maar een lot heb.
ga je naar de site staat er dat er in april een super trekking plaatsvind.
ik heb nog niet eens toestemming gegeven om mee te doen voor dat extra superlot.
heb een boze brief geschreven en gelijk volledig mijn lidmaatschap op gezegd.

opinion100
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jul 2007 09:33

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door opinion100 »

Suusjuh1985


Geplaatst op 31 Dec 2007 14:50 door Suusjuh1985


--------------------------------------------------------------------------------

Ik speel sinds de zomer mee.
En meteen heb ik met een prijsverhoging van 50 cent te maken.
Een lost kost nu 9!! euro.
Vind ik best veel als er maar 30% naar de goede doelen gaat.
daar doe ik het namelijk voor. "


yeah right " voor de goede doelen " daarom zijn velen ook zo bang om het op te zeggen he...? :wink:

Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Pimco »

Typisch dat heel veel postcode's in het westen valllen en stukken minder in het oosten des lands.
Zo ook bij deal or not deal, zeer vaak in de boven vermeldde regios.
Ook wij in het oosten van het land doen mee hoor.

brons208
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2010 08:26

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door brons208 »

De postcodeloterij en de giroloterij werken niet zoals het eigenlijk hoort, we zijn ooit benaderd om met 1 lot lid te worden en toen het gesprek voorbij was deden we met 3 loten mee, we dachten oké goed voor 1 jaar.

In april 2010 was het jaar dan ook bijna voorbij en hebben wij per brief persoonlijk een opzegging gedaan binnen een week werden wij gebeld of wij echt wouden stoppen, of we niet tot eind dit jaar dus tot december 2010 nog lid wilde blijven dan kregen wij de laatste 3 maanden gratis, en dan stopte het automatisch eind 2010.

We hebben ons laten overhalen en zijn akkoord gegaan om tot dec. 2010 lid te bleven.

Ik heb wel op 23 okt. 2010 een brief gestuurd waarop ik echt eind dit jaar opzeg en mijn machtiging van de bank ook gelijk heb ingetrokken ten slotte waren de laatste 3 maanden gratis.

U raad het vast wel wat ze hebben gedaan op 20 dec. En 23 dec. 2010 heeft de Postcodeloterij en giroloterij zonder mijn toestemming of machtiging 2 x 31,50 en 8,75 in totaal dus 71,75 van mijn rekening geplukt.

Toen wij constateerde dat er op 20 dec. 2010 31,50 van onze rekening was afgeschreven door de Postcodeloterij hebben we gelijk onze Bank gebeld om dit terug te draaien.

En nu komt het, als u denkt dat mijn bank zorgt dat deze dwaling, verduistering opgelost word vergeet het onze bank de ING_Bank laat zijn klanten in de kauw staan ze beloven van alles maar doen lekker helemaal niets, er is door de medewerker toegezegd van de ING_Bank als wij een brief zouden schrijven voor een terug boeking en een blokkade dan kwam alles goed binnen 2 werk dagen.

We hebben gelijk een brief gefaxt naar deze afd. CKA van de ING_Bank dat het geld onrechtmatig is afgeschreven en dat het gelijk terug geboekt moet worden, en dat deze geblokkeerd dient te worden met handtekening en al onze gegevens.

Dit is niet gebeurd wand op 24 dec. 2010 is er weer door de postcodeloterij 31,50 en 8,75 van onze rekening afgeschreven weer maar eens bellen met onze Bank de ING nu komt het we moeten zelf ons geld terug zien te krijgen van de Postcodeloterij en bedankt hé ING bank had dit maar gelijk gezegd.

De ING_Bank geeft als verklaring het volgende waarom hun het geld niet terug kunnen boeken op mijn rekening, JE ZOU MAAR IETS WINNEN? Dan zijn hun verantwoordelijk, of ik zelf niet volwassen genoeg ben om zelf te beslissen over mijn geld, wat een onzin als ik zo op mijn Bank moet vertrouwen?.....

maar wat ik nu wel weet dat ik nooit meer een machtiging afgeef die ik zelf niet kan beheren of intrekken of laten terug boeken, dit staat nergens in de voorwaarden van de Postcodeloterij.

Wand als ik had geweten dat ik nooit zelf over de terug boeking kan beslissen had ik niet meegespeeld, wand dan kun je niet mee spelen.
Ik snap nu ook waarom gebeurt is dit levert duizenden euro`s op aan rente voor de Postcodeloterij als je mijn bedrag nu eens neemt en dat maal allen mensen die stoppen en daar de rente van neemt, zo wil ik ook geld verdienen, en als je de klachten bekijkt, kan dit niet meer per ongeluk gebeuren.
Maar is dit het doel

Ik weet wel ik geef nooit meer een machtiging uit aan zulke instanties

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

maar wat ik nu wel weet dat ik nooit meer een machtiging afgeef die ik zelf niet kan beheren of intrekken of laten terug boeken, dit staat nergens in de voorwaarden van de Postcodeloterij.
Dit geldt overigens voor alle loterijen (en alle banken) . De uitleg is uiterst simpel.

Als je een automtische incasso voor een loterij zou kunnen storneren kun je dat ook doen nadat de trekking is geweest.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, vandaar dat deze incasso´s nooit kunnen worden teruggeboekt via de bank, maar uitsluitend via de loterijorganisatie

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door GGG »

Het goede nieuws is dat je deelname per 1-1-2011 echt afgelopen is en je van al het geld dat je uitspaart een goed woordenboek kunt kopen. :wink:

oodynl
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2011 14:48

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door oodynl »

Heb mee gedaan aan de Gouden munt actie, mijn geluksmunt code en cadeau code
dat ik gegarandeerd een portemonnee met €2.500,- heb gewonnen.,als ik voor 6 december reageer en lid word, heb ik allemaal gedaan.
Heb deze week een brief gekregen dat mijn welkoms cadeau is een maand lot.
is.
Het zijn gewoon een stel oplichters,heb het al gemeld bij consumwijzer en ze zijn nog niet van mij af.

Pabra
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2011 12:19

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Pabra »

Per fax opgezegd, alle lotnummers benoemd, machtiging tot automatische incasso ingetrokken.
In de schriftelijke reactie daarop staat o.a. "Onlangs ontving ik uw opzegging voor de Nationale Postcode Loterij. Ik heb nog een vraag over de verwerking daarvan." Of ik binnen vijf werkdagen wil bellen.

Ik bellen, mischien toch nog wat vergeten te vermelden. Blijkt dat de opzegging goed is doorgekomen, maar dat het toch niet het juiste moment zou zijn om op te zeggen :roll: . Juist met het nieuwe jaar zou de prijzenpot zijn toegenomen :lol: !!

Dus geen vraag over de verwerking van de opzegging maar toch weer agressieve werving :twisted: (één van de redenen van opzegging). Heb ze een goede dag gewenst en opgehangen.

Ricksonja
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 aug 2010 15:49

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Ricksonja »

Ik heb het kerstlot geactiveerd, nog nooit een bevestiging gehad dat ik ook meespeelde ( ben benieuwd wat er was gebeurd als het lot op onze postcode was gevallen ). Dus ik dacht dat zal wel iets verkeerds hebben gedaan. En ja hoor vandaag geld van mijn bank afgeschreven. Dit was de voorwaarde, heb ik vooor gekozen, maar een bevestiging dat het bij ze is aan gekomen zou fijn zijn geweest. Ik denk als de straatprijs was gevallen dat ze zich erachter zouden verschuilen niets te hebben ontvangen. Dus ik zal me ook afmelden, vind dit niet netjes. Overigens heb ik sinds het lot was "geactiveerd " nog nooit zoveel mailtjes gehad of ik mee wilde spelen.

sanny11
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2011 17:15

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door sanny11 »

Een maand geleden schriftelijk mijn lidmaatschap loterij opgezegd.
Nu, een maand later, krijg ik een verzoek om hun te bellen omdat ze een vraag hebben over mijn opzegging.

Ik, tot drie keer toe, gebeld.
Na 15 minuten in de wacht staan, wordt ik eindelijk te woord gestaan.
Direct wordt mij medegedeeld dat men mijn telefoonnummer wil om mij terug te bellen.
Het schijnt druk te zijn..
Nu heb ik op drie verschillende tijdstippen gebeld, en kreeg elke keer hetzelfde antwoord !

Ik wil mijn telefoonnummer niet afgeven, want ik zie de bui al hangen... wordt ik straks regelmatig door deze loterij gebeld of ik lid wil worden.
Ik heb nl hun nummer laten blokeren om mij te bellen.
Ik vermoed dat ze dit kunnen zien, en willen nu op deze manier mijn gegevens kunnen gebruiken.

Vervolgens vraag ik de telefoniste of ze een notitie kan maken , en mij per email kan laten weten of mijn gegevens duidelijk zijn aangekomen.
NU heb ik mijn schriftelijke brief, een aantal keren gecontrolleerd, ja ook mijn handtekening, lidmaatschap nr etc, en heb geen fouten gemaakt.

Nu ik mijn telefoonnummer niet wil achter laten vermoed ik dat mijn lidmaatschap niet wordt verwerkt.
Want de telefoniste kon mij absoluut niet verder helpen e worden.
als ze mijn telefoonnnummer niet heeft!

Nou vele ongewenste post van dit bedrijf te hebben gehad de afgelopen jaren, ben ik uteindelijk overstag gegaan om lid te worden.
Maar wil er nu heel graag weer af !

Lid worden.... 10 seconden
Lid opzegging...mag je blij zijn als het ooit lukt !

MauriceH
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2005 21:02

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door MauriceH »

Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben.

Wat mij betreft is het niveau van deze club jokers gekomen tot "Stalken".

Naaste de beroerde spelkans, de enorme kosten post wat dus drukt op die spelkans, en wat levert het voor die doelen nu echt op.
Staat wel dat ze een hele rij aan goed doelen sponseren waar staat dat een beetje in verhouding tot de opbrengsten?

Denk het niet.

Wat mij betreft eens een stevig onderzoek in hoeverre men de kluit belazerd.
Val al die zogenaamde goede doelen loterijen.
Want dat klinkt zo lekker.

Dus inkomsten - prijzengeld = netto
wat wordt er met dat netto gedaan?
Zal nodige in zakken verdwijnen en aan diverse zeer vage bedrijfskosten die blijken geen bedrijfskosten te zijn.

Gesloten