LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum/Neckermann

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ramon.e
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2009 00:20

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door ramon.e »

inmidels hebben we intrum gebeld
Aller eerst vertelde ze me dat het om een openstaande bedrag ging uit februari 2004 dus 1 maand voor de verjaaring.
Toen ik vertelde dan ze dan maar met bewijs moest komen zoals een handtekening van neckerman zei de medewerkster dat ze daar niet bevoegt toe waren.
ik heb verteld dat ik al 9 jaar geen zaken doe met neckerman en als zei zich beroepen op art BW ( brief nu niet hier)
ik mij beroep op art BW 7:28 (mederwerkster wist niet welke art dit was)
en dat ik met spanning wacht op de volgende briefen en deurwaarde en daarna een rechtzaak
de mevrouw zal even voor me verder kijken na ongeveer 5 min hebben gewacht kwam de mevr met he volgende verhaal .
Neckerman heeft alle facturen vanaf 10 jaar geleden naar intrum gestuurd maar niet gekeken welke betaald zijn of niet .
hierdoor stuurd intrum nu iedereen een rekening die binnen deze 10 jaar iets besteld heeft.

Heb natuurlijk gelijk na gevraagd hoe ze erbij kwam dat ik in februari 2004 nog iets besteld heb .
Hierop wist ze geen echter andwoordt
en wou er niet verder op in gaan.
wel vertelde ze me dat ik totaal geen bedrag open had staan bij intrum
en deze brief als niet verzonden kon beschouwen.

janne01
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2008 13:17

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door janne01 »

Hey kun je misschien in het kort beschrijven wat artikel 7:28 inhoud?

ramon.e
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2009 00:20

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door ramon.e »

Consumentenkoop: 2 jaar
Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren (artikel 7:28 BW). Na twee jaren kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen.

zie ook http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401

ramon.e
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2009 00:20

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door ramon.e »


resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Het zou wel zo netjes zijn geweest als men even een bericht had gestuurd dat er een vordering is en dat men deze aan een incassobureau ter hand gaat stellen.
Maar zoals in veel van dit soort gevallen, vraagt men niet en men doet maar. Noch ik of mijn zoon waren op de hoogte van een openstaande rekening en hiermee heb je dan ook nog de kans om tegen een onterechte BKR registratie aan te lopen.
Nu zijn er lieden die beweren dat je het dan erg bont moet maken, maar je hebt hem eerder dan een prijs in de loterij.
Ik zou toch weleens willen weten of dit zomaar kan, men verkoopt vorderingen zonder de betrokkene daarvan in kennis te stellen.
Dit zijn wat voor mij betreft maffia praktijken!

Vr. Gr. Hans.

janne01
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2008 13:17

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door janne01 »

Ja maar zoals interum het nu doet schijnt het te mogen, ze hebben het over genomen dus nu mogen ze het weer heropenen en loopt/start er een nieuwe verjarings termijn. Het is niet de neckerman die nu de schuldeiser is...maar interum dus dan schijnt dat wel te mogen.

ramon.e
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2009 00:20

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door ramon.e »

nee is niet waar neckerman geeft de schuld uit handen maar is nog steeds de opdracht gever

heb de zus van mijn vriendin haar zus gevraagd.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door Cesar »

heb de zus van mijn vriendin haar zus gevraagd.

Dit is een sterke.


De zus van je vriendin is je schoonzus!

Wat doet dan die zus van je vriendin der zus er nog bij?

Dat blijft je schoonzus totdat je een andere vriendin krijgt.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ja maar zoals interum het nu doet schijnt het te mogen, ze hebben het over genomen dus nu mogen ze het weer heropenen en loopt/start er een nieuwe verjarings termijn. Het is niet de neckerman die nu de schuldeiser is...maar interum dus dan schijnt dat wel te mogen.
Dat heet stuiting, en inderdaad, door iedere handeling die wordt ondernomen om de schuld alsnog in te vorderen begint een nieuwe verjaarstermijn. Met een hele grote MAAR…. Dit kan namelijk niet gebruikt worden om een al verjaarde vordering te doen herleven. In het recht geldt: verjaard is en blijft verjaard. Als dat eenmaal zo is dan kan je weliswaar om betaling vragen, maar kan de vordering niet meer worden afgedwongen. Sterker nog, ik betwijfel of een cessie (verkoop van de vordering) op zichzelf de verjaring stuit als er niets aan de debiteur is medegedeeld.

Ook het feit dat er een nieuwe schuldeiser is verandert niet: de koper van de vordering heeft de rechten van de debiteur te respecteren. Alle rechtsmiddelen die de debiteur jegens de oorspronkelijke schuldeiser heeft kan hij ook tegen Intrum inroepen, waaronder:
· Verjaring
· Geschillen over de producten, ook al is Intrum niet toegerust om de discussie daarover aan te gaan (zij zijn immers geen verkoper van de producten maar incassobureau)
· Consumentenbescherming

Voor alle duidelijkheid: de verjaringstermijn begint met het opeisbaar worden van de vordering, en gaat NIET opnieuw lopen bij de koop van de vordering door Intrum.

Los daarvan:
Neckerman heeft alle facturen vanaf 10 jaar geleden naar intrum gestuurd maar niet gekeken welke betaald zijn of niet .
hierdoor stuurd intrum nu iedereen een rekening die binnen deze 10 jaar iets besteld heeft.
Dit vind ik heel slecht, of het nou waar is of niet. Als het niet waar is vind ik het een slap excuss van Intrum, als het wel waar is vind ik het erg onprofessioneel van Neckermann. Ik denk dat een aantal mensen daar nu niet meer zal willen kopen.

ramon.e
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2009 00:20

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door ramon.e »

aleer eerste spreek ik mij dus niet verkeerd uit schoonzus kan ik nog niet zeggen want ze zijn niet getrouwd.
dus is het mijn zus haar vriendin en daar weer een zus van.

en ja dit werdt mij dus verteld door intrum

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Vandaag, eigenlijk gisteren, is mijn zoon naar de advocaat geweest om deze kwestie te bespreken. Volgens de advocaat zijn de vorderingen verjaard en kan I.J. deze nooit meer opeisen.
Verder het feit dat wij nooit in kennis zijn gesteld dat er een vordering bestaat.
Neckerman beweert dat er div. herinneringen zijn verstuurd en daar nooit op is gereageerd.
Onzin, want de vordering staat op mijn naam en mijn adres. De geboorte datum klopt ook niet, dus kunnen ze mij nooit verplichten te betalen. Verder staat de vordering niet op naam van mijn zoon, dus daarop gaan ze ook nat. Wat er wel is geflikt, en daar was ik al bang voor, dat die bij de BKR is aangemeld. Dit dus geheel ten onrechte en men wil die registratie niet verwijderen voordat er is betaald.
Als er betaalt wordt, dan blijft deze nog 5 jaar staan en daar zitten wij ook niet op te wachten.
De advocaat gaat er een zaak van maken en zal een onmiddelijke verwijdering eisen, want noch Neckerman noch I.J. hebben een poot om op te staan. Wordt waarschijnlijk nog vervolgd.

Vr. Gr. Hans.

ramon.e
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2009 00:20

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door ramon.e »

je geeft aan dat je advocaat hier mee bezig is en dat het vervolgd zal worden
mischien is het een idee om zo veel mensen te zoeken die dit ook hebben en dan de handen bij elkaar te steken om neckerman eens voor de rechter de dagen dan zij ons

de rekening van ons staat op mijn vrouw haar naam verder klopt alles alleen is het erg raar dat er na 9 jaar een rente is van 2.05 euro z,n lening wil ik ook.

heb wel gebeld na neckerman maar die geven aan dat ik naar intum moet.
echter heb ik daar heel duidelijk aangegeven dat ze maar moeten bewijzen dat de rekening van binnen de 2 jaar is.
toen ik vertelde dat ik nog nooit iets gewonnen heb en dit de eerste keer zal zijn .
vertelde ze me dat ik de rekening maar moest verscheuren en dat ze een fout hadden gemaakt.

dus ze weten het dondersgoed maar van al die mensen die z,n rekening hebben gehad zal er maar 10% betalen kasa voor intrum

ozcan68
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2009 16:45

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door ozcan68 »

Hallo
Kan iemand mij helpen met een bezwaar brief?Ik heb ook zo'n brief ontvangen van Intrum Justitia het gaat er om een bedrag van €681.51 met rente tot op heden 0.00 is, waarvan ik niks van weet.Ik heb de zelfde dag naar intrum gebeld volgens hun ik had iets gekocht in 1996 en niet betaald,voor'n verdere informatie ik moest naar Neckermann bellen na het gesprek met Neckermann moest ik weer terug bellen naar intrum.Ik had gelijk naar Neckermann gebeld word me verteld dezelfde verhaal dat ik in 1997! iets had gekocht niet betaald en stond nog open ze zullen mij binnenkort een overzicht sturen.Heb later niet terug gebeld naar Intrum,ik wilde informatie hebben over intrum en neckermann en toen ik zag dit forum met nog meer slachtoffers van Intrum Justitia en Neckerman.Ik heb helemaal niks gekocht bij hun ,in de 13 jaar tijd ik heb helemaal geen herinnering briefen gehad en zelfs ik wist er niks van het bestaan van neckermann.Kan iemand mij helpen met een voorbeeld bezwaar brief.Alvast bedankt,vriendelijke groeten

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door Cesar »

Nou het is heel simpel,

Stuur een biefje naar het incassoburo waarin je aangeeft de vordering te bestreiden.
Laat I.J. maar zwart op wit bewijzen dat het wel zo is.

Vervolgens zijn ze te laat.

Wel eerst het briefje sturen, dan hebben ze wat omhanden.

ramon.e
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2009 00:20

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door ramon.e »

je hoefd geen bezwaar schrift te maken
kost je alleen maar weer postzegels en ze doen er toch niks mee
beroep je op de wet consumentenkoop.
hebben ze geen poot om op te staan.

Wat is verjaring en wanneer treedt verjaring in?

Uw rechten en plichten

Na een bepaalde periode kan een vordering niet meer door de schuldeiser worden opgeëist. De vordering is dan verjaard.
Door verjaring gaat de vordering niet teniet; de vordering is echter niet meer afdwingbaar.
Door het versturen van een aanmaning of herinnering wordt verjaring gestopt ('stuiting'). Vanaf het moment van de aanmaning/herinnering gaat de verjaringstermijn opnieuw lopen.
De verjaringstermijn voor consumentenkoop is twee jaar.
De verjaringstermijn voor diensten is vijf jaar.

Voorbeeld:

U heeft een bankstel gekocht en verkeert (ten onrechte) in de veronderstelling dat u het gehele bedrag heeft voldaan. De verkoper laat twee jaar niets van zich horen. Na twee jaar krijgt u van de verkoper een bericht dat u nog een bedrag schuldig bent. U kunt de verkoper dan laten weten dat de vordering is verjaard en dat u niet betaalt. Als u toch betaalt kunt u het bedrag niet meer terugeisen. De verkoper heeft immers nog steeds recht op het bedrag.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door Cesar »

Beste Ramon,

Je moet mensen niet op het verkeerde been zetten.
Ozcan68 moet gewoon een net briefje schrijven waarin hij of zij aangeeft deze aankoop te betwisten en vragen om bewijs dat hij of zij daadwerkelijk een aankoop heeft gedaan welke niet betaald zou zijn.

Volgens de wet werkt dit nu eenmaal zo.

Ga jij bij de rechter maar vertellen dat je niet reageerde omdat je dan een postzegel moest gaan kopen.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door Royalflush »

Voor alle in deze topic genoemde gevallen geldt dat Intrum Justitia moet kunnen bewijzen dat er een vordering is. Dat wil zeggen dat Intrum u een door u ondertekende koopovereenkomst en ontvangstbevestiging moet kunnen tonen. Vraag dus altijd aan Intrum om een (koop)contract met uw handtekening en een door u ondertekend bewijs van ontvangst van het Neckermann-product.

Vraag dit schriftelijk en stel een termijn van 14 dagen na dagtekening en dat u de zaak als afgedaan beschouwt wanneer Intrum Justitia niet binnen die termijn met het bewijs komt.

ozcan68
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2009 16:45

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door ozcan68 »

Na een bezwaar schrieft ik heb vandaag'n brief ontvangen van Intrum Justitia in de brief stond de dossier is afgesloten door niet geschiekte bewijs stukken.Ben nou opgelucht,bedankt voor het alle reacties. :lol:

ozcan68
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2009 16:45

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door ozcan68 »

Hallo
:cry: Ben vandaag achtergekomen dat ik bij bkr geregistreerd stond. (code:c) door
Intrum en Neckermann gedoe.Weet me geen raad meer wat ik moet doen.Ondanks dat brief van Intrum Justitia, in de brief stond:
In bovengenoemde zaak kunnen wij u als volgt berichten,wij hebben het dossier gesloten.De reden hiervan is dat wij niet beschikken over de stukken om de vordering te kunnen onderbouwen.
Als dat zo is waarom BKR codering,melding?Wilde eigenlijk komende maanden 'n hypotheek afsluiten.Help aub wat moet ik kan ik nou doen? :cry:

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Intrum/Neckermann

Ongelezen bericht door resp00112469 »

En dat is precies wat mij ook heel kwaad heeft gemaakt omdat deze vordering wel op mijn naam staat, maar NIET! door mij is besteld.
Dat heeft mijn ex schoondochter op haar geweten en die is nergens te vinden. Vandaar dat de advocaat er mee bezig is en daar heb ik verder nog niets van vernomen.
BKR registratie heb je sneller dan een prijs in de loterij en dat is wat mij steekt, men vraagt niet, maar men doet maar of het terecht is of niet.
Dat hele systeem moet eens worden doorgelicht het klopt van geen kant!

Vr. Gr. Hans.

Gesloten