LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arkefly vertraging

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
menno66
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2008 21:57

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door menno66 »

Ik heb Arke hierover overigens met geen woord horen reppen; feitelijk is dat ook een van de gronden van mijn irritatie. Indien zij mij correct geinformeerd hadden over de (financiele) gevolgen voor hen van de ontbinding, was ik zeker bereid geweest daar zakelijk over te onderhandelen.
Volgens mij haalt u twee zaken door elkaar, namelijk Arke en ArkeFly. ArkeFly geeft namelijk wel degelijk aan waar u recht op heeft. De volgende tekst komt uit de folder van ArkeFly waarin zij passagiers informeren over de Europese verordening. Dit vodje, zoals u het noemt, is gewoon van hun website te downloaden:

Vertraging van tenminste 5 uur

Bij een vertraging van minstens vijf uur kunt u als passagier vragen om

terugbetaling van het ticket, binnen 7 dagen, voor gedeelte(n) van de reis die

niet zijn gemaakt. De ticketprijs is in uw reissom inbegrepen. Indien u Seat

Only heeft geboekt, is dit de ticketprijs inclusief Business of Comfort Class,

maar zonder eventuele toeslagen en overige heffi ngen.

Kiest u voor terugbetaling, dan hebt u geen recht meer op verder vervoer en

verdere zorg. Uw ArkeFly ticket is dan niet meer geldig. Wij wijzen u erop dat

overige gereserveerde onderdelen van de pakketreis niet voor terugbetaling

in aanmerking komen. In de meeste gevallen is het zo dat een ticket kopen,

meer kost dan het bedrag dat u ontvangt voor het niet gebruikte deel van uw

terugreis van ArkeFly.

Ik denk dat de touroperator Arke niks te verwijten valt; zij verkopen u een pakketreis en u besluit zelf niet in het vliegtuig te stappen. Met het vliegtuig was verder niks mis, anders dan dat het een heel behoorlijk stuk later vertrokken is dan gepland was. Het IVW laat in Nederland echt geen onveilige toestellen landen en vertrekken.
Laatst gewijzigd door menno66 op 16 dec 2008 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door rene117 »

mist er spraken is van overmacht
zo als aanslagen mankenmenten van het toestel staat toch echt
in het convenand van de unie van europa

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Maar als mankementen aan het toestel eerder regelmaat dan uitzondering is, is er toch geen overmacht meer maar bv achterstallig onderhoud of slechte toestellen?

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door NewDutchie »

@Janneke,

Onderhoud t/m de C-check voor Arkefly wordt door Lufthanse Technik/Condor uitgevoerd en bij Martinair door de KLM. De D-check wordt voor beide maatschappijen in Shannon uitgevoerd.
Achterstallig onderhoud kan geen sprake van zijn voor zover het de vliegveiligheid betreft omdat Arkefly anders zijn AOC (Air Operator Certificate) zou verliezen. Vliegtuigen van oudere leeftijd zullen vaker mankementen vertonen en daarom is het goed dat er op zo'n moment niet word gevlogen.
Martinair heeft 6 boeings 767 en kan een mankement daardoor makkelijker opvangen met verschuiven dan Arkefly met 3 toestellen. Tevens heeft Martinair een (50%) moeder KLM/AIRFrance achter zich staan waardoor problemen ook makkelijker kunnen worden opgelost.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door rene117 »

arkefly heeft ook een eigen dienst deze doen aleen het klein onderhoud dus als er een probleem is van grote aart ja dan heeft men een probleem er zijn maar 9 mensen in dienst die op schiphol zitten
en die kunnen aleen klein ondehoud doen zo als het verwizelen van de banden en remen en kleine dingen
voor de rest gaat een kist inderdaad naar duitsland voor groot onderhoud en ja dan is ie er inderdaat 36 uur uit

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door brieziet »

eh misschien domme vraag......... maar als de ploeg op Schiphol het niet kan fiksen dan VLIEGT dat onveilige toestel dus naar duitsland :?

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door rene117 »

wat denkt uw zelf er zijn ook mensen van lufhansa daar werkzaam op schiphol deze kunnen het probleem wel oplosen is het dan verholpen
gaat het toestel leeg naar duitsland waar het in zijn geheel word na gekeken er zijn ook toestel van klm martinair en transavia die leeg terug vliegen om dat er problemen zijn met het toestel
en geloof me maar ook als er wat in de lucht gebeurt er valt een motor uit kan het toestel nog door vliegen
een toestel die vanaf schiphol vertrek word naar gekeken
is er wat aan de hand gaat het toestel niet weg voor dat het is opgelost
en wat betreft arke fy deze heeft 2 767-300 en 1 737-800 deze kist is ongeveer een jaar oud en maart off april krijgt arkefly er 2 vonkel nieuwe boeing 737-800 en een 737-900

jokko
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2008 19:21

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door jokko »

weer een ellenlange rij aan klachten over arke. Hoez arkefly informeert je netjes. Onze vlucht met arke fly werd meer dan 5 uur vertraagd maar wij zijn nergens op gewezen.
gelukkig bestaat er een organisatie als euclaim.nl
staan ook veel arkecvluchten op hun site.
nemen keurig je claim over, overladen je niet met overbodige mails. als zij voor ons de claim binnen halen betaal ik met liefde een deel aan hun.
je hebt niets meer met arke te maken en dat scheelt een boel ergenis.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door roro25 »

waarom zou je het door ewuclaim laten doen, als je het zelf ook kan doen. Briefje sturen, verwijzen naar EU richtlijn en verhaal neerpennen. Klaar is kees. TOch weer de commissie van euclaim in je zak gestoken.....

Igor-35
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2008 17:56

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Igor-35 »

Touroperators van Nederland,

Een oproep aan jullie: Jullie zouden eens veel minder met Transavia moeten vliegen. En dat niet enkel omdat Transavia mij slecht bevalt. Vroeger werd er nog met een keur van vliegmaatschappijen gevolgen, nu is het bijna overal Transavia wat de klok slaat, naast wat vluchten van Arke Fly nog die mij overigens beter bevalt.

Allereerst de verschrikkelijke vertrektijden bij 90% van de Transavia vluchten. Vrijwel allemaal met vertrektijd tussen 05:00 en 07:00 uur. Hele nacht ben je kwijt, want je moet dus 2 uur van tevoren al op Schiphol zijn. Daardoor kom je beroerd op je vakantiebestemming aan zeg en mag je wel eerst een dag bijkomen.

Denk eens meer aan chartermaatschappijen die uit het land van de vakantiebestemming komen. Die kennen voor ons veel gunstigere tijden. Ze vliegen eerst vanuit de vakantiebestemming naar Schiphol, waardoor je bij terugkeer op een keurige tijd bijvoorbeeld in de middag op Schiphol land. Dan vetrekken ze weer naar de vakantiebestemming op een prima tijd in de middag.

Dan ook nog eens de afschaffing van een maaltijd en een drankje aan boord, ik vind dat maar niks.

Voor mij geen Transavia weer.

deelski
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2008 16:24

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door deelski »

Heb ooit een piloot gesproken die zij dat dit alles aan de klm lag ,ook zo een lekker maatschappij!!!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Henri42 »

Igor, nogmaal ArkeFly zijn brokken machines met gemiddeld vertragingen tussen de 4 en 36 uur, het etensvoer aan boord is minimaal te noemen, wij zorgen voor onze eigen catering aan boord.

Boycot Arke en z,n ArkeFly, Transavia probeert er het beste van te maken in deze moeilijke tijden :oops: :roll:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Vertel mij dan eens hoe ik Arkefly moet boycotten als ik naar een hotel in Side wil en dat alleen via HI of Arke kan.

En beiden vliegen met Arkefly.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door G7 »

Vertel mij dan eens hoe ik Arkefly moet boycotten als ik naar een hotel in Side wil en dat alleen via HI of Arke kan.

En beiden vliegen met Arkefly.
Beste Janneke.
Dat lijkt me niet zo heel moeilijk. Gewoon niet bij hen boeken, maar even verder kijken. Zijn er nog zat, die zowel met een andere maatschappij vliegen en dan ook een stuk voordeliger zijn dan Arke.

Wij zijn ook momenteel nog zoekende voor zo'n reisje en hebben ook wel daar gekeken, maar slaan het toch echt over, net zoals Kras, die ook met hen vliegt. Na al die verhalen ( van heel dichtbij meegemaakt) hoeft het ook voor mij niet meer met die club, maar wens jullie in ieder geval heel veel plezier en een fijne vakantie in 2009. 8)

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Het hotel, waar wij heen willen, kan alleen via Arke en HI.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Henri42 »

er zijn zo,n 100 hotels in Side, een hotel wat uitsluitend via Arke te boeken is, zou ik rap overslaan , mooie vakantie in 2009.

Hoe heet het hotel ?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Grand Hotel Artside in de buurt van Side en wij gaan er voor de derde keer heen.
Super hotel qua eten en gezelligheid.
Is ook wel via DTI te boeken maar daar was ook wat mee.
Heb ik wel gekeken maar weet niet zo gauw meer wat.

jdb13
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 10:26

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door jdb13 »

Ook ik heb problemen met arke fly, geen stoelreservering kunnen boeken al 7 dagen lang niet terwijl ik al betaald heb.
Bellen met arke fly gaat niet, krijg geen verbinding, ook na uren wachten niet, kosten totaal 20 euro. Zonder reseltaat bedankt arke fly.

Lilian86
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jan 2009 22:04

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door Lilian86 »

Wij zijn 3 jaar geleden Arke Fly naar Tenerife geweest, ook een groot drama.

Heenweg 8 uur vertraging, ze probeerden na 7.55 uur weg te vliegen, zodat ze geen vergoeding hoefden af te geven. Ze renden bijna door het vliegtuig. Gelukkig waren de meeste passagiers lekker langzaam, zodat ze toch op de 8 uur vertraging zaten (en we dus recht hadden op een vergoeding).

Op de terugweg zaten we op tijd in het vliegtuig, maar na 2 uur stonden we nog aan de grond. We hebben een klein bekertje water gehad en verder hoorden we niets. Na 2 uur mochten we weer uitstappen en na een paar uur op het vliegveld zaten we weer in een hotel. Gelukkig was dit wel een goed hotel, maar op dat moment wil je liever naar huis. Uiteindelijk 16 uur vertraging.

Vertraging vind ik niet zo erg, maar de behandeling van het personeel is stukken minder. Via onze ouders die met Arke fly in Nederland belde hoorden we het als ze iets meer wisten, het personeel wist niks te vertellen. 2 uur wachten in het vliegtuig en alleen een klein beetje water. Je kon ook niks kopen.

Wij gaan nooit meer met Arke Fly (misschien ooit buiten Europa, dat moet beter zijn). Geef mij maar Martinair, Transavia of Air Berlin, betere service (eten/drinken onderweg gratis) en betere ervaringen

dennis_adam
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:32

Re: Arkefly vertraging

Ongelezen bericht door dennis_adam »

Hi touroperators,

Ben blij dat ik deze site gelezen heb. Sommige verhalen zullen wel wat aan de overdreven kant zijn, maar het is voor mij wel duidelijk dat ik
nooit een Arkefly toestel zal instappen. Moet er niet aan denken om in een inferieur vliegtuig te stappen. Echt niet! Ik heb eigenlijk nog nooit
van iemand gehoord dat een vliegtuig moet terugkeren met motorpech, maar als ik dit zo lees lijkt (!) het mij meer regel dan uitzondering bij
ArkeFly.

Ik heb die uitzending van 2vandaag ook gezien (dat vliegtuigen elders worden ingezet) en vind dat ronduit schandalig! Het moet toch niet zo zijn dat je twee dagen van je vakantie mist omdat Arke denkt meer te verdienen aan een ad-hoc vluchtje er tussendoor.

Hoop dat Popcorn succes heeft met zn claim!

Gesloten