LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MediaMarkt & Gericom laptop garantie
MediaMarkt & Gericom laptop garantie
Vorig jaar kreeg ik een barstje op de bovenkant van de kaft. Ik dus naar de Servicepunt van MediaMarkt toe(binnen 4 maand na aankoop) met mijn probleem. Krijg ik daar te horen dat het niet onder de garantie valt als de barst te dicht bij de schanieren zit. Want dan kan het komen omdat je de(naar hun zeggen)kaft niet goed open doet.
Zeggen ze dat je 1 jaar garantie hebt op alles van de laptop behalve zulke barsten bij de schanieren. Dan proberen ze me direct aan te praten dat ik maar een nieuwe scherm er op moet laten zetten a 150 Euro. Nou dat deed ik dus niet voor zo'n klein barstje en heb er maar sterke plakband op gedaan. Nu (na 11 maand van aankoop) laad me accu niet meer goed op. Ik dus weer naar MediaMarkt om nog in die jaar garantie te zitten, krijg ik te horen dat je op de hele laptop 2 jaar garantie hebt behalve de accu daar zou je maar 6 maand garantie op hebben en proberen me direct een accu te verkopen. Ik was het zat, zei tegen hun dat ze maar eerst die accu laten testen of die kapot is, zoniet dan zal me laader van de laptop wel kapot zijn(volgens hen).
Ze houden je gewoon voor dom en proberen direct te verkopen.
De eerste keer(met het barstje) ben ik wel meer dan 8 keer heen geweest naar hun Servicepunt, toen heb ik het nog voorelkaar gekregen dat ze Gericom gingen bellen. Nu hebben ze niet naar Gericom toe gebeld voor die accu. Lijkt me toch heel sterk dat elke fabrikant de zelfde garantie termijnen heeft. Ze keken niet eens naar de merk van de laptop of wie de fabrikant was.
Ik vind dit behoorlijk slecht geregeld van MediaMarkt maar ook van Gericom ALS de garantie regels zo zijn. Ik ben HBO student en heb mijn laptop elke dag nodig. Mocht de accu getest zijn door hun en hij moet wel opgestuurd worden, dan verlangen ze ook nog dat ik de HELE laptop opstuur inplaats van alleen de accu. En dan? kan ik dus niet verder op school. Ze zeiden zelfs niks over een laptop die je dan te leen kunt krijgen die tijd.
R.Grave
Zeggen ze dat je 1 jaar garantie hebt op alles van de laptop behalve zulke barsten bij de schanieren. Dan proberen ze me direct aan te praten dat ik maar een nieuwe scherm er op moet laten zetten a 150 Euro. Nou dat deed ik dus niet voor zo'n klein barstje en heb er maar sterke plakband op gedaan. Nu (na 11 maand van aankoop) laad me accu niet meer goed op. Ik dus weer naar MediaMarkt om nog in die jaar garantie te zitten, krijg ik te horen dat je op de hele laptop 2 jaar garantie hebt behalve de accu daar zou je maar 6 maand garantie op hebben en proberen me direct een accu te verkopen. Ik was het zat, zei tegen hun dat ze maar eerst die accu laten testen of die kapot is, zoniet dan zal me laader van de laptop wel kapot zijn(volgens hen).
Ze houden je gewoon voor dom en proberen direct te verkopen.
De eerste keer(met het barstje) ben ik wel meer dan 8 keer heen geweest naar hun Servicepunt, toen heb ik het nog voorelkaar gekregen dat ze Gericom gingen bellen. Nu hebben ze niet naar Gericom toe gebeld voor die accu. Lijkt me toch heel sterk dat elke fabrikant de zelfde garantie termijnen heeft. Ze keken niet eens naar de merk van de laptop of wie de fabrikant was.
Ik vind dit behoorlijk slecht geregeld van MediaMarkt maar ook van Gericom ALS de garantie regels zo zijn. Ik ben HBO student en heb mijn laptop elke dag nodig. Mocht de accu getest zijn door hun en hij moet wel opgestuurd worden, dan verlangen ze ook nog dat ik de HELE laptop opstuur inplaats van alleen de accu. En dan? kan ik dus niet verder op school. Ze zeiden zelfs niks over een laptop die je dan te leen kunt krijgen die tijd.
R.Grave
Re: MediaMarkt & Gericom laptop garantie
Het kan inderdaad zo zijn dat er op de accu een verkorte garantie zit, dit is per merk verschillend. Het barstje zit gewoon in de garantie tenzij het echt een slecht merk is.
Re: MediaMarkt & Gericom laptop garantie
Vervolg:
De accu hebben ze dus gehad en wisten te vermelden dat ze de accu niet konden testen bij hun op servicepunt. Dus moest ik maar me laptop langs brengen en zouden ze die opsturen. Ik zit op dit moment in een drukke periode van school en kan hem niet missen. Dus ik ben heen gegaan om me accu op te halen. Vroeg toen nog even hoe duur een nieuwe accu nou precies was. De vorige keer werd gezegt ongeveer tegen de 50 euro. Nou zeiden ze opeens dat een nieuwe 200 euro zou kosten. Das wel even een verschil van 150 euro. Dat pikte ik niet. Ik heb me accu gepakt en ben daar weg gegaan.
Ik vind de servicepunt van MediaMarkt in Groningen dus behoorlijk slecht.
1. Omdat ze de eerste keer zeiden dat ik 1 jaar garantie op me hele laptop had. Daarna zeiden ze alleen op alle hardware behalve barstjes. Dat ze vervolgens weer veranderden in 2 jaar garantie behalve barstjes en accu. (dat zijn dus verschillende verhalen van de helpers bij MediaMarkt)
2. Omdat ze niet eens weten(of goed kunnen opzoeken) wat de prijzen van dingen zijn en je verkeerd voorlichten(misschien wel oplichten).
Ik heb gewoon geen zin meer om nog tijd aan hen te verspillen. Dus ik koop daar nooit wat weer. Dat is ook direct een tip voor andere mensen. Koop geen computerspul of andere dure dingen bij MediaMarkt. Niks dan ellende. Hoor het van meer mensen en heb daar ook vaak zelf op de servicepunt bij hen meer mensen kwaad zien weglopen(zo vaak ben ik daar nou al geweest )
De accu hebben ze dus gehad en wisten te vermelden dat ze de accu niet konden testen bij hun op servicepunt. Dus moest ik maar me laptop langs brengen en zouden ze die opsturen. Ik zit op dit moment in een drukke periode van school en kan hem niet missen. Dus ik ben heen gegaan om me accu op te halen. Vroeg toen nog even hoe duur een nieuwe accu nou precies was. De vorige keer werd gezegt ongeveer tegen de 50 euro. Nou zeiden ze opeens dat een nieuwe 200 euro zou kosten. Das wel even een verschil van 150 euro. Dat pikte ik niet. Ik heb me accu gepakt en ben daar weg gegaan.
Ik vind de servicepunt van MediaMarkt in Groningen dus behoorlijk slecht.
1. Omdat ze de eerste keer zeiden dat ik 1 jaar garantie op me hele laptop had. Daarna zeiden ze alleen op alle hardware behalve barstjes. Dat ze vervolgens weer veranderden in 2 jaar garantie behalve barstjes en accu. (dat zijn dus verschillende verhalen van de helpers bij MediaMarkt)
2. Omdat ze niet eens weten(of goed kunnen opzoeken) wat de prijzen van dingen zijn en je verkeerd voorlichten(misschien wel oplichten).
Ik heb gewoon geen zin meer om nog tijd aan hen te verspillen. Dus ik koop daar nooit wat weer. Dat is ook direct een tip voor andere mensen. Koop geen computerspul of andere dure dingen bij MediaMarkt. Niks dan ellende. Hoor het van meer mensen en heb daar ook vaak zelf op de servicepunt bij hen meer mensen kwaad zien weglopen(zo vaak ben ik daar nou al geweest )
Re: MediaMarkt & Gericom laptop garantie
Misschien moet je ze maar eens in gebreken stellen.
Ik zou de kantonrechter inschakelen, dat heeft meer effect, ze zijn namelijk in gebreke gebleven, want ze hebben geen duigelijk product geleverd en moeten het tegendeel bewijzen dat het jou schuld zou zijn. Er gaat namelijk wel iets boven Groningen
De mediamarkt betaalt de verkoper zeker een provisie dus hard aanpakken helpt je denk ik meer. Laat ze maar eens goed schikken, want als ze zo'n brief binnen krijgen piepen ze wel anders.
Ik zou de kantonrechter inschakelen, dat heeft meer effect, ze zijn namelijk in gebreke gebleven, want ze hebben geen duigelijk product geleverd en moeten het tegendeel bewijzen dat het jou schuld zou zijn. Er gaat namelijk wel iets boven Groningen
De mediamarkt betaalt de verkoper zeker een provisie dus hard aanpakken helpt je denk ik meer. Laat ze maar eens goed schikken, want als ze zo'n brief binnen krijgen piepen ze wel anders.
Re: MediaMarkt & Gericom laptop garantie
Zo te lezen weten nog te veel mensen niet hoe het zit met garantie voor consumenten.
Je hebt zolang garantie op een product als dat je mag verwachten dat 'ie goed blijft werken.
Van een laptop mag je verwachten dat 'ie 3 jaar goed blijft functioneren.
Het is echter niet zo dat eventuele schade geheel door de verkoper betaald hoeft te worden.
Vaak is er een verhouding. bijv. op 75% van de verwachte levensduur moet de klant 75% van de gemaakte kosten zelf betalen. Dit is geen wet, maar meer een vuistregel.
Daarnaast is het schandalig dat je binnen het jaar uberhaupt zelf voor enige kosten op zou moeten draaien.
Ik zou dit niet op me laten zitten.
Als er vanuit de fabrikant minder garantie ergens op zit, wil dat nog niet zo zijn dat de klant daarmee lastig gevallen moet worden, ze krijgen daardoor vaak een scherpere inkoopsprijs.
Laat je dus ook niet afbluffen met dat ze niet meer garantie kunnen bieden omdat de fabrikant dat ook niet doet, jij doet zaken met hun, niet met de fabrikant.
Je hebt zolang garantie op een product als dat je mag verwachten dat 'ie goed blijft werken.
Van een laptop mag je verwachten dat 'ie 3 jaar goed blijft functioneren.
Het is echter niet zo dat eventuele schade geheel door de verkoper betaald hoeft te worden.
Vaak is er een verhouding. bijv. op 75% van de verwachte levensduur moet de klant 75% van de gemaakte kosten zelf betalen. Dit is geen wet, maar meer een vuistregel.
Daarnaast is het schandalig dat je binnen het jaar uberhaupt zelf voor enige kosten op zou moeten draaien.
Ik zou dit niet op me laten zitten.
Als er vanuit de fabrikant minder garantie ergens op zit, wil dat nog niet zo zijn dat de klant daarmee lastig gevallen moet worden, ze krijgen daardoor vaak een scherpere inkoopsprijs.
Laat je dus ook niet afbluffen met dat ze niet meer garantie kunnen bieden omdat de fabrikant dat ook niet doet, jij doet zaken met hun, niet met de fabrikant.
Re: MediaMarkt & Gericom laptop garantie
gericom levert een redelijke garantie,
de prijs van gericomprodukten is laag,de kwaliteit
helaas ook.
3 keer in 18 maanden ging mijn Gericom monitor
kapot....
de prijs van gericomprodukten is laag,de kwaliteit
helaas ook.
3 keer in 18 maanden ging mijn Gericom monitor
kapot....
Re: MediaMarkt & Gericom laptop garantie
Gericom=B-merk
Re: MediaMarkt & Gericom laptop garantie
De afgelopen jaren heb ik op mijn werk geregeld garantie geclaimd voor laptops van het merk Topline. Bij schade bij/rond de scharnieren vermeldde ik altijd dat de oorzaak was een te strak afgesteld scharnier, en viel het vrijwel altijd onder garantie.
Alleen als men veels te lang met het probleem door was blijven werken, waardoor vervolgschade ontstond, deed men moeilijk.
Bij dit merk gold inderdaad wel een kortere garantie op de accu.
Alleen als men veels te lang met het probleem door was blijven werken, waardoor vervolgschade ontstond, deed men moeilijk.
Bij dit merk gold inderdaad wel een kortere garantie op de accu.
Re: MediaMarkt & Gericom laptop garantie
dan weet je toch meer dan mijDe mediamarkt betaalt de verkoper zeker een provisie
Re: MediaMarkt & Gericom laptop garantie
Heb net mijn hele verhaal over de laptop in nieuw forum bericht gezet...
geen grote problemen maar processor of moederbord naar de kl***
ben mijn laptop al dik drie en een halve maand kwijt... (nou ja in ieder geval dat ik hem niet kan gebruiken) Mediamarkt Leeuwarden is in mijn geval heel behulpzaam geweest. Maar SERVICE CENTER van GERICOM is hopeloos!!!!!!!!!!!!!!!
Op 27 december kreeg ik te horen dat ze mijn laptop binnen een week op zouden halen... op 23 januari heb ik na bemiddeling van de mediamarkt mijn laptop zelf naar leeuwarden gebracht, mocht hem onder rembours op sturen maar dit wilde ik zelf liever niet) Ik woon bij Eindhoven dus flink endje rijden... heb 17 februari mailtje gestuurd naar mediamarkt had binnen een paar uur mailtje terug met mededeling dat apparaat nog in behandeling was... en dat ze op een onderdeel aan het wachten waren... Ondertussen nog steeds geen laptop ... morgen weer eens bellen en hopen dat ie zaterdag klaar is... moet dan toch naar Friesland
groetjes Xantia
p.s. OVER GARANTIE GERICOM LEVERT LAPTOPS MET STANDAARD GARANTIE VAN 2 JAAR....(MIJNE GEKOCHT BIJ MEDIAMARKT LEEUWARDEN STANDAARD 2 JAAR GARANTIE) sommige zelfs 3 JAAR kijk op volgende site om te kijken hoeveel garantie je hebt
http://www.gericom.com/gericom2001/page.cfm?page=index
geen grote problemen maar processor of moederbord naar de kl***
ben mijn laptop al dik drie en een halve maand kwijt... (nou ja in ieder geval dat ik hem niet kan gebruiken) Mediamarkt Leeuwarden is in mijn geval heel behulpzaam geweest. Maar SERVICE CENTER van GERICOM is hopeloos!!!!!!!!!!!!!!!
Op 27 december kreeg ik te horen dat ze mijn laptop binnen een week op zouden halen... op 23 januari heb ik na bemiddeling van de mediamarkt mijn laptop zelf naar leeuwarden gebracht, mocht hem onder rembours op sturen maar dit wilde ik zelf liever niet) Ik woon bij Eindhoven dus flink endje rijden... heb 17 februari mailtje gestuurd naar mediamarkt had binnen een paar uur mailtje terug met mededeling dat apparaat nog in behandeling was... en dat ze op een onderdeel aan het wachten waren... Ondertussen nog steeds geen laptop ... morgen weer eens bellen en hopen dat ie zaterdag klaar is... moet dan toch naar Friesland
groetjes Xantia
p.s. OVER GARANTIE GERICOM LEVERT LAPTOPS MET STANDAARD GARANTIE VAN 2 JAAR....(MIJNE GEKOCHT BIJ MEDIAMARKT LEEUWARDEN STANDAARD 2 JAAR GARANTIE) sommige zelfs 3 JAAR kijk op volgende site om te kijken hoeveel garantie je hebt
http://www.gericom.com/gericom2001/page.cfm?page=index
Re: MediaMarkt & Gericom laptop garantie
Er is een levensduur van 3 jaar voor een laptop
in het eerste jaar moeten ze dus eigenlijk bij problemen het volledige aanschafbedrag (100%) vergoeden. met anderhalf jaar 50% en zo loopt dat af... is dus afhankelijk hoe oud je laptop is.
De mediamarkt heeft geprobeerd... tja hoe zal ik het zeggen de situatie een beetje te sussen... in mijn geval... ik heb 2549 euro betaald voor mijn laptop en heb hem de eerste keer afgeleverd toen ie anderhalf jaar oud was (dus minimaal 50%) ik kon via gericom een creditnota krijgen voor 750 euro en vanwege de trage afwikkeling deed de mediamarkt daar ook nog eens 250 euro bij... Hier ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan.
En we hebben ze dit ook duidelijk laten weten...
De saga continueert.... maar ondertussen zit ik al 4 maanden zonder laptop ... en wordt ik er hoorndol van... men beweert bij service center dat ze wachten op onderdeel maar hij staat daar al 7 weken???? dus??????? had dat er volgens mij allang kunnen zijn. krijg je als excuus dat de ene levering vanuit oostenrijk langer duurt dan de andere maar een indicatie kunnen ze niet geven
in het eerste jaar moeten ze dus eigenlijk bij problemen het volledige aanschafbedrag (100%) vergoeden. met anderhalf jaar 50% en zo loopt dat af... is dus afhankelijk hoe oud je laptop is.
De mediamarkt heeft geprobeerd... tja hoe zal ik het zeggen de situatie een beetje te sussen... in mijn geval... ik heb 2549 euro betaald voor mijn laptop en heb hem de eerste keer afgeleverd toen ie anderhalf jaar oud was (dus minimaal 50%) ik kon via gericom een creditnota krijgen voor 750 euro en vanwege de trage afwikkeling deed de mediamarkt daar ook nog eens 250 euro bij... Hier ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan.
En we hebben ze dit ook duidelijk laten weten...
De saga continueert.... maar ondertussen zit ik al 4 maanden zonder laptop ... en wordt ik er hoorndol van... men beweert bij service center dat ze wachten op onderdeel maar hij staat daar al 7 weken???? dus??????? had dat er volgens mij allang kunnen zijn. krijg je als excuus dat de ene levering vanuit oostenrijk langer duurt dan de andere maar een indicatie kunnen ze niet geven