LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] up2date

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
greg75
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2008 21:28

Re: up2date

Ongelezen bericht door greg75 »

Ik roep iedereen met klachten over Up2date op om dit te melden bij Consuwijzer.

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254


03-12-08 Nieuwsbericht

Nederlandse consumenten worden jaarlijks voor ruim half miljard euro gedupeerd door zogenaamde 'oneerlijke handelspraktijken'. Daarbij moet u denken aan:

zogenaamd gratis producten misleidende gezondheidsclaims misleidende loterijen misleidende prijzenfestivals misleidende of agressieve telefonische verkoop misleidende of agressieve colportage misbruik dure telefoonnummers ongevraagde toezending piramideconstructies misleidende vakantieclubs misleidende en agressieve verkoop tijdens busreisjes De Consumentenautoriteit heeft deze praktijken laten onderzoeken. Twee op de drie volwassen Nederlanders wordt jaarlijks voor minimaal één oneerlijke handelspraktijk benaderd. Ruim twee miljoen consumenten zijn in het afgelopen jaar slachtoffer geworden van zo'n praktijk. De schade per persoon kan sterk uiteen lopen, maar bedraagt per Nederlander EUR 45 per jaar. Per slachtoffer is de schade EUR 217 per jaar.

Het volledige rapport downloaden op de website van de Consumentenautoriteit
Wie zijn de slachtoffers?
Iedereen kan slachtoffer worden van een oneerlijke handelspraktijk of verkooptruc. De algemene indruk dat met name ouderen slachtoffer zouden zijn, blijkt niet te kloppen. Wel blijkt dat bepaalde groepen vaker slachtoffer worden van een specifieke praktijk. Zo vallen vrouwen vaker voor misleidende gezondheidsclaims en mannen voor misleidende loterijen. In Engeland zeggen ze: "There is a scam (verkooptruc) for everyone". Dit blijkt dus ook voor Nederland te gelden. Wel is er een groep chronische slachtoffers die van vier of meer praktijken slachtoffer zijn geworden. In deze groep zitten veel mensen uit de lagere inkomensklasse.

Wat kunt u doen?
Uit het onderzoek blijkt ook, dat mensen die slachtoffer zijn van een oneerlijke handelspraktijk zich hiervoor schamen. Dit heeft tot gevolg, dat ze hun ervaringen niet met anderen delen en al helemaal niet melden bij officiële instanties. Daarbij komt dat ze denken dat er geen officiële instantie is die hiertegen kan optreden. In Nederland kan de Consumentenautoriteit op basis van de Wet oneerlijke handelspraktijken die geldt vanaf 15 oktober 2008, optreden tegen bedrijven die de regels overtreden. De Consumentenautoriteit kan boetes opleggen tot EUR 450.000 per overtreding. Staatssecretaris Heemskerk, die het eerste exemplaar van het rapport in ontvangst mocht nemen hierover: "Het onderzoek toont aan, dat de de nieuwe wet geen overbodige luxe is om de consument te beschermen. Belangrijk daarvoor is wel dat consumenten klachten ook echt melden via ConsuWijzer. Alleen op basis van klachten kunnen overtreders echt worden aangepakt."

mjgroep
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2008 18:02

Re: up2date

Ongelezen bericht door mjgroep »

Hallo Allemaal,

Ik ben een van de vele naiefelingen maar zal me verhaal hier ook neerzetten, misschien helpt het andere om

:!: :!: VOORAL NIET!!!!! IN TE SCHRIJVEN !!!! :!: :!:

Via de flyer die in de bus viel aangemeld.
Ze geven bij voorbaad al geen prijsindikatie dus zal ik het ven doen.

Standaard is zo rond de 1500 euro voor een jaar, dit is het laagste. Het kan op;open tot 2500 euro

Afhankelijk hoe goed bemiddelbaar je bent gaan ze lager, toen ik dit bedarg hoorde vroegen ze aan mij, "wat had je zelf in gedachte?" Ik gaf aan, niet boven de 1000 euro, wat was het voorstel..... ja even gokken.... :) 999, goh wat toevallig.

Wat heb ik gehad:
1 date ging fout, (mijn fout) kon de plek niet vinden en toen ik 3 kwartier later op plaats van bestemming was had zij geen zin meer, ach **** happends.
date 2, 4 en 7 vollgedige mismatch, niet de zelfde hobbies, niet de zelfde overtuiging/denkwijze
date 3 bijna perfect echter er is een verschil tussen actief en hieper-actief.
date 5 was al uitgeschreven en had geen interesse
date 6 na 1 keer mail ook niet meer geintersseerd, zat niet lekker in haar vel, had ze ook al doorgegeven aan up2date

Beste vrijgezellen, alleenstaanden en alleengaanden. Niet hier inschrijven, zonde van je geld.
Ze beloven niks en het ligt altijd aan je eigen profiel. Zonder probleem nemen ze je je geld afhandig.

Dit laatste is vooral voor de wanhopige onder ons, Ga op een sport neem een nieuwe hobbie ga op vakantie, voor 1000 euro kan je een veel leukere deur intrappen en de kans is VEEEEELLLLL groter dat je iemand vind dan via deze dating site.

:idea: Wisten jullie dat het statitisch bewezen is dat je via datingsites/buro's maar 3% kans heb op een langdurige relatie, is op het nieuws geweest.

Ik hoop dat ik met deze reactie mensen kan behoeden voor het verlies van veel geld.

Ik was erg naief, ik hoop dat nadere kunnen leren van mijn fouten.
Vriendelijke groeten
Marc

brampoes
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:13

Re: up2date

Ongelezen bericht door brampoes »

Dit bedrijf maakt zich schuldig aan dwaling dus men kan de overeenkomst vernietigen Informatie over dwaling en voorbeeldbrieven staat op consuwijzer.nl Dus up2date komt hun beloftes niet na en ze proberen geld te verdienen aan het leed van eenzame mensen Ik ben ondertussen weer happy met mijn Turkse vriend

anti
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2008 15:52

Re: up2date

Ongelezen bericht door anti »

Mochten jullie hulp nodig hebben....

[email protected]

Ik kan hier niet veel neerzetten!

Anti

andre2007
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2008 16:19

Re: up2date

Ongelezen bericht door andre2007 »

Ik lees allemaal negatieve verhalen over up2date, maar is er ook iemand die een positief verhaal heeft? Up2date hanteerd volgens hun programma een methodiek waarbij 2 personen worden gematched door het vergelijken van de karakter. Ik kan mij vinden in deze methodiek, ook al is iemand nog zo aantrekkelijk, als de karakters niet matchen zal het nooit wat worden.
Echter begrijp ik ook de reactie omtrent de hoge prijs die blijkbaar voor de liefde betaald moet worden. Het prijskaartje wordt pas bekend nadat je 2 tot 3 uur door een medewerker mentaal bent “bewerkt”!
Een en ander maakt de keuze erg moeilijk.
Ben erg benieuwd naar recatie van mensen die wel positief gematched zijn.

justus
Berichten: 111
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:47

Re: up2date

Ongelezen bericht door justus »

Wat mij opvalt is dat iedereen in de val trapt om veel geld te betalen voor een juste match. Dáár zou iets aan gedaan moeten worden. Iemand ongemerkt uitzuigen is per definitie verkeerd.

Ikzelf heb echter ondanks diverse pogingen nog geen match kunnen maken en ik vraag me af wie van jullie een kostenloze oplossing heeft.

Zeker met dit forum moet het toch niet moeilijk zijn te laten blijken dat je op zoek bent/c.q. ontvankelijk voor een date??

Wie neemt de handschoen op , misschien iets voor Radar?? in dit forum??

2-2-match???

Groet justus.

brampoes
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:13

Re: up2date

Ongelezen bericht door brampoes »

Er staat nu zelfs een stukje op pagina ergernissen 316 op teletekst over het tv programma de liefdesmakelaar wat een nep programma is hier hebben die 2 dames zich er knap ingelikt

brampoes
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:13

Re: up2date

Ongelezen bericht door brampoes »

Ten eerste heb ik gisteren 3 minuten liefdesmakelaar gekeken Hoe walgelijk dat die 2 grietjes dat huis van die man afkraakten Heb gauw de tv uitgezet werd er misselijk van Ten kreeg ik telefoon en post van de vriendjes van up2date intrium justitia voor de annuleringskosten Heb daarop een klacht bij consuwijzer gedeponeerd en ij. een email gestuurd dat ik dit niet betaal en dat verder geen telefoon of post wens te ontvangen en dat ik alle brieven retourstuur Als ze toch nog bellen zij ze voor mij

anti
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2008 15:52

Re: up2date

Ongelezen bericht door anti »

Mochten jullie hulp nodig hebben....

Mail me...natuurlijk ook als je positeive verhalen hebt al heb ik die nog nooit gehoord!!!!

[email protected]

brampoes
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:13

Re: up2date

Ongelezen bericht door brampoes »

Up2date heeft haast en intrium justitia ook 7 jan moesten die onwettige annuleringskosten betaald zijn de negende al een brief van deurwaarderskantoor van Arkel Die krijgen ook de volgende brieven retour als ik dit had geweten had ik deze brief ook retourgestuurd maar ze hebben haast moeten zeker brood ervoor kopen intriest om via deze praktijken aan je geld te komen In deze brief wordt al gedreigd met een dagaarding te gek voor woorden met deze oneerlijke handelspraktijken en zulke brieven krijg natuurlijk altijd in het weekend bah up2date moet stoppen Ik hoop dat ze failliet gaan Ik ga iedereenwaarschuwen voor dit wanbedrijf :twisted: :evil:

Jeroenkll
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2009 23:49

Re: up2date

Ongelezen bericht door Jeroenkll »

Hoi Bram,

Even reactie van jouw verhaal, dit verhaal over up2date komt me bekend voor.

Ze willen je alleen maar bang maken met de incassobedrijven.

Die worden ook maar ingehuurd.
Zolang maar je klacht hebt verstuurd naar up2date.
En als je antwoordt krijgt van up2date,Dan kan je dat bij de Rechtswinkel of de bond werk van laten maken.
Ook had je dan al getekend,dat maakt niks uit.

Het gaat erom dat zij de geleverde service niet geleverd hebben, voor wat jij betaald hebt.

Dat heb ik ook gedaan en ik heb mijn gelijk gekregenbij de rechter heeft 2 jaar geduurt, maar ik kreeg wel me gelijk.

Groetjes,

Jeroen

brampoes
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:13

Re: up2date

Ongelezen bericht door brampoes »

aan Jeroen
Ik ben niet bang voor die bedrijven maar ik snap niet dat ze zich daarvoor lenen Ik heb trouwens een klacht neergelegd bij consuwijzer nav. het stukje over oneerlijke handelspraktijken met up2date ben ik uitgepraat over die exorbitante hoge annuleringskosten die wettelijk verboden zijn groetjes

crazycat
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2006 19:34

Re: up2date

Ongelezen bericht door crazycat »

Crazycat is back in town.

Wat een geweldig bedrijf is Up2date. Nu kost de duurste inschrijving al 3500 euro..... niet meer omrekenen naar de oude gulden hoor.

Nu blijkt dus ook dat je geleerd wordt het duurste pakket te kopen.
Drie jaar geleden heb ik het op dit forum al uit geschreeuwd...
Helaas kijken er nog niet genoeg mensen naar Radar....

Maar, nu is Radar toch nog even wat dieper gegaan dan de vorige keer.
Nu zijn alle dingen die ik drie jaar geleden heb geroepen uit gekomen.
Angela Jongkind, Rosa, zijn jullie er nog? Lieve U2D medewerkers.

De wereld zal nooit veranderen. Altijd blijven er mensen die misbruik maken van mensen die op zoek zijn. Misbruik van mensen die makkelijk te beïnvloeden zijn. Daar kan je geld halen..

Maar er blijven gelukkig ook altijd mensen die alert zijn en aan de bel trekken.

Crazycat
Laatst gewijzigd door crazycat op 27 jan 2009 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

ikspreek
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2009 12:24

Re: up2date

Ongelezen bericht door ikspreek »

Ik herkende wel zeker de verhalen van gister. In dit geval kreeg ik dates die werkelijk gewoon in de verste verte niet waren wat ik had opgegeven. Ja man waren ze dat klopte. Verder stelde het niets voor. En dat ze zouden doorzoeken tot je naar tevredenheid iemand gevonden hebt is een leugen. Er wordt niet doorgezocht, het gaat ze alleen om het geld.
De advocaat die gister in de uitzending up 2 date probeerde te verdedigen maakte het geheel nog genanter. En ook hier bleek dat hij of slecht op de hoogte was of pertinent zat te liegen. Het voorbeeld van de geschillen commissie waar up2 date wel of niet bij zou zijn aangelsoten spreekt hierbij boekdelen. Ook de man zelf getuigde van zeer veel lichamelijk ongemak. Verbaal was hij al nauwelijks te volgen maar nonverbaal zagen wij hier een prachtig voorbeeld van liegen en draaien. Ik hoop dat alle mensen die door up2date zijn voorgelogen van zich laten horen zodat duidelijk wordt dat het niet om een paar klachten gaat maar om vele! Een trieste zaak !!!

crazycat
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2006 19:34

Re: up2date

Ongelezen bericht door crazycat »

Het is jammer dat mensen, voor ze in zee gaan met een dergelijke organisatie, niet even gaan 'googlen'. Als je 'up2date zwendel' intoetst komt direct dit forum naar boven.

Nu is het gewoon belangrijk om van de daken af te schreeuwen dat Up2date een slecht relatiebemiddelaar is. Ik heb geen idee wie eigenlijk wel goed is. Ik hoorde dat Just2match al op precies dezelfde manier werkt... Allemaal les gehad bij het vroegere 'Together'.

Hoe meer je betaald..... hoe rotter.

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: up2date

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Ik heb net als vele anderen ,het programma over up 2date gezien.
Wat een geld voor even een geliefde zoeken,als ik zoveel moest betalen bleef ik lekker alleen, want van het duurste pakket kun je leuke dingen doen, i.p.v. investeren in flauwekul.

crazycat
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2006 19:34

Re: up2date

Ongelezen bericht door crazycat »

**
Laatst gewijzigd door crazycat op 05 feb 2009 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Aladdin
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2007 14:19

Re: up2date

Ongelezen bericht door Aladdin »

Ik hoorde van collega's op het werk dat Up2date weer in de spotlights van Radar is geweest. Waarom verbaasd me dat niet. 1 collega zei spottend "De dame zei dat het bijna nooit voorkomt dat kandidaten het minimale aantal dates niet krijgt. Wel vreemd dat wij wel iemand kennen waarbij dat zo was."

Up2date heeft mij 2400 euro gekost en ik heb 2 dates gehad die niets werden omdat de (computer) match gewoon niet klopte en 1 date die per mail al liet weten geen contact te willen. En daar hebben ze de volledige contract periode van 2 jaar voor nodig gehad! Ik raad echt iedereen aan niet met dit bedrijf in zee te gaan.

Als er dames zijn tot 35 jaar met mooie (blauwe/groene) ogen, die interesse hebben in een vrijgezelle jonge man van 33 jaar. Software Developer, eigen huis en geen kinderen. Laat het dan even weten. Mijn email is gewoon zichtbaar ik heb niets te verbergen hoor. :wink:

ventjager
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 12:50

Re: up2date

Ongelezen bericht door ventjager »

Ik ben ook niet tevreden over de werkwijze van up2date.
Ik ben op gesprek geweest op 5 oktober 2006 in Den Haag.
Na een heel prettig gesprek, waarbij heel overtuigend gezegd werd dat zij wel de geschikte man voor mij konden vinden, heb ik het contract getekend.
We zijn wel in onderhandeling gegaan over de prijs en ik heb uiteindelijk incl. 7% rente en € 20,00 administratiekosten € 1076,45 betaald voor 3 introductiebrieven binnen 15 maanden en een non actiefperiode voor 3 maanden. Wel moest ik wat eisen laten vervallen, nl. HBO-niveau werd MBO-niveau, de regio werd een stuk groter en leeftijdscategorie werd tussen de 40 en 60 jaar.

Het eerste voorstel lag veel hoger ca. € 2350,00 maar ik gaf gelijk aan dat te duur te vinden. Er werd gevraagd wat ik per maand zou kunnen missen en wat ik aan zou willen betalen. De consulente is erg commercieel en ik merkte dat alle tegenwerpingen van mijn kant van tafel werden geveegd, maar toch had ik het vertrouwen in Up2date. Dit komt ook doordat ik ze al 2 x op TV had gezien voor ik het gesprek had.

Ik heb in tegenstelling tot de gedupeerden wel 6 introductiebrieven ontvangen, maar deze mannen passen niet in het profiel wat ik opgegeven heb. Met alle 6 heb ik telefonisch contact gehad en met 3 ervan is het tot een date gekomen waarbij er totaal geen enkele klik en/of vonk aanwezig was.
Drie mannen spraken met een enorm boers accent, één man vertrok voor 2 jaar naar Rusland, één man had inmiddels een prille relatie met een ander en één man had een vriendin in Afrika waar hij regelmatig voor zijn werk naar toe ging. Dus van een match kan je niet spreken.

Ik vind het heel vervelend dat er op de evaluatieformulieren geen feedback is en er doodleuk weer iemand op je afgestuurd wordt die niet aansluit op het opgegeven profiel. Ik heb ook een klacht ingestuurd, maar daar komt alleen maar een standaard mailtje op.
Ik heb gemaild dat ik het idee heb dat ze willekeurig een greep doen in het kaartenbaksysteem en niet goed beoordelen of de karakters en interesses aansluiten op elkaar.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die wel de liefde van hun leven vinden, maar dat komt niet specifiek door het werk van up 2 date date.

Groetjes,

Ventjager

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: up2date

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je hier een oproep met mail adres zou plaatsen?

Ik doe niet mee, al gelukkig getrouwd dus niet naar Envelopje naast mijn naam sturen..AUB!
Maar Radar Huwelijks Bureau en na geslaagde date in trouwjurk de Studio betreden?

Of het mag weet ik niet maar zo elkaar leren kennen?
Lijkt mij een leuk en gratis alternatief!

Gesloten