LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Hoi allemaal,

Ik doe mee!! Gisteren bij thuiskomst een brief van deurwaarder Vermeer-Lagerveld waarin ik nog éénmaal een laatste kans krijg om mijn schuld te voldoen. Geprinte handtekening, niet aangetekend. Heb op internet gezocht en hun gebeld. Toen ik dossiernummer gaf werd ik meteen doorgewezen naar Lindorff. Dat is niet nodig zei ik, wat mij betreft mogen jullie het meteen voor laten komen hoor. Net ook Lindorff gebeld wat ik met die brief aan moet. Nette man aan de lijn gehad die adviseerde om advies van rechtsbijstand af te wachten. Die hebben al een brief naar Lindorff gestuurd dat ik een rechtzaak met vertrouwen tegemoet zie. En dat is ook zo. Dan zal ik ook eens al de kosten en gedonder van 1,5 jaar op Canal Digitaal gaan verhalen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

hey pilske die brief vd deurwaarder die ik gehad heb moest ik voor 15 aug.betaald hebben.Ik heb toen gebeld naar de deurwaarder wist nergens van.Naar lindorff heb ik niet gereageed,dat doe ik niet meer.3mnd niks gehoord,dan weer een brief van lindorff.
Uit uw betalingswijze aan cd maken wij op dat u,uw schuld aan cd niet in een keer kan voldoen,daarom bieden wij u aan om uw schuld (104euro) in temijnen van 10 euro te betalen,als uzorgt voor tijdige betaling zorgen wij voor een goede afwikkeling van uw zaak.
Nou daar zakt je broek toch van af,het moet toch niet gekker worden,nou gaan ze op de bedeltoer.Ik betaal niks,ik heb mijn opzegbrief van cd,kon opgezegt want het was weer duurder geworden,binnen 30 dg schriftelijk en kosteloos ,heb die rekening ook nog waar dat op staat datum 15sept 2007.
Heb 1okt 2007 opgezegd antwoord van cd gehad,dat het opgezegd is ,heb heel de briefwisseling bewaard je kent cd inmiddels,nou willen ze dat ik toch nog voor een jaar betaal,mooi niet dus,laat ze maar een recht zaak van maken ,hebben ze al tig keer mee gedreigd,maar ze doen het niet
Laatst gewijzigd door snepke op 01 mar 2011 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Hee allemaal,

Heb iets leuks gevonden op internet: Debiteurbeheer in zes stappen. Lees maar eens

Naar de deurwaarder
Een gerechtsdeurwaarder is allereerst een door de Kroon benoemde ambtenaar die de uitvoering van de rechtspraak ondersteunt. In die hoedanigheid stapt hij gewapend met een gerechtelijk vonnis bij wanbetalers binnen. Maar een gerechtsdeurwaarder is ook een zelfstandig ondernemer. Met die pet op voert hij incasso-opdrachten uit en kan hij ondersteuning bieden bij het debiteurenbeheer. De deurwaarders hebben hiervoor een vereniging opgericht: Incass. Deze vereniging zegt uw geld binnen te kunnen halen zonder dat de relatie met uw debiteuren wordt verstoord. Via Incass.nl vindt u aangesloten deurwaarders. Bij deze deurwaarders kunt u informatie inwinnen over diensten en tarieven. Een van de diensten houdt bijvoorbeeld in dat u het logo van Incasso op uw aanmaningen afdrukt.

Lindorff is dus vast lid van dat clubje. Ik heb tot 7 december de tijd om te betalen. Al geven ze mij tot St. Jummetus de tijd: ik betaal niks!!!

Laat je niet gek maken snepke!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door D1RK »

Buitenlanders kunnen via een adres in Nederland een kaart aanvragen en opzeggen!
U moet voor U emigreerde volgens de voorwaarden tijdig opzeggen!

Dus als je te laat opzeg is dat lastiger!
Probeer het via adres wijziging met een adres waar ze geen schotel hebben en dan lukt het wel!

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

ehmmmm verkeerde topic D1RK. Ben verhuisd van Best naar Eindhoven en dat ligt toch ook in nederland????

Valt trouwens wel enigzins op dat waar commentaar op Canal Digitaal is daar is ook D1RK om het commentaar af te zwakken hmmmm? toeval of??? oordeel zelf

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

zou D1RK voor cd werken?is mij ook al opgevallen dat hij alles zo.n beetje aan het goedpraten is

asja
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2008 01:27

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door asja »

Ook ik heb geprobeerd mijn abonnement op te zeggen bij cd. Ik heb geen brief van hun gehad met daarin vermeld de verhoging van het abonnementsgeld, ik kwam erachter doordat er het bedrag automatisch van mijn rekening werd geschreven. Omdat ik het bedrag te hoog vond, 10 euro meer dan vorig jaar, heb ik hun toen een e-mail gestuurd, en kreeg toen wel per post een brief dat ik het abonnement niet kon beeindigen, maar zij zouden per 1-8-2009 het abonnement laten beeindigen. Ik was dus niet meer op tijd want de opzegging had binnen 30 dagen moeten geschieden, na de verhoging. Hoe kon ik weten dat dit verhoogd was, bleken ze mij per e-mail te hebben geschreven, ik heb twee maanden, wegens ziekte niet achter de pc gekund en nu moet ik dus een jaar betalen omdat ik mijn e-mails niet kon inzien... :twisted:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

ik wist het van die verhoging omdat ik een rekening on-line kreeg,maar het is zo bij cd als je betaald is er niks aan de hand ,maar o wee als je iets op wil zeggen dan begint het gedonder,mijn schoonvader is overleden was schipper daar hadden ze schotel,dus kon die schotel opgezegd maar mijn schoonmoeder wist het kaartnr niet ,gebeld naar cd.Waren heel vriendelijk hebben het kaartnr en abonneenr doorgegeven,Dus ingevuld om het kaartje te deactiveren,akte van overlijden erbij mijn schoonmoeder ondertekent met haar naam en meisjes naam en opgestuurd.Week later bericht van cd gecondoleerd en het kaartje is gedeactiveerd u kunt niets meer onvangen netjes toch.Maand later aanmaning cd ,hebben die boeven het abo op naam van mijn schoonmoeder gezet ,de handtekening die ze op de opzegbrief gezet had hebben ze op een nieuw abo gezet ,ze zit aan wal en daar heeft ze geen schotel ,ze heeft al een incasso bureau Lindorff net zulk gajes,achter zich aan.Dit is al 2 jaar aan de gang.Ik heb het wel gehad met cd

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Zo mensen,

Inmiddels is het 13 januari (dus wéér een maand verder) en nog steeds niks gehoord van Lindorff of Canal Digitaal wanneer de zaak nu eindelijk eens voorkomt. Kom op, laat me niet in de steek en maak jullie beloftes eens waar. Voor laten komen, stelletje zakkenvullers!!

EdArnhem
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jul 2007 20:27

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door EdArnhem »

Ik heb ook een dergelijke vervelende ervaring met CD gehad. Geniepige prijsverhogingen/pakketveranderingen. En dan zo'n wijsneus aan de telefoon die maar blijft vragen waarom ik het te duur vind.

Het is een arrogante tent, heel onplezierig in de communicatie.

GJ0470
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2009 23:58

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door GJ0470 »

[Is duidelijk dat het oplichters zijn. En nu komt er dus nog handtekening vervalsing bij. Zo doet men dus zaken bij Canal Digitaal.

Je kan het dus gerust voor laten komen. Handtekeningen komen dan toch niet overeen.

Laat ze maar komen.]

Typisch!!! Ik heb nu ongeveer hetzelfde probleem. Heb in 2007 mijn abonnement opgezegd vanwege overstap op Digitenne. Abonnement is normaal gestopt zonder problemen in maart 2008.
In oktober is er ineens 69,95 geincasseerd !!!!
Laten storneren en online mail gestuurd waar ze dit op baseren.
Krijg als antwoord dat ze mijn opzegging hebben ontvangen en dat het 'abonnement' per september 2009 wordt beëindigd !?!?!?

Na diverse soortgelijke mails en dreigbrieven van CD (niet ondertekend) , terwijl ze mij zelfs een mail hebben gestuurd dat alles met terugwerkende kracht is beëindigd!, rechtsbijstand ingeschakeld. Advocaat heeft gebeld en krijgt te horen dat ze een ondertekend contract hebben van mij!!!
Ze zouden hiervan een kopie naar mij toe sturen, tot op heden nog niets ontvangen.

Wordt vervolgd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Welkom bij de club.U hebt uw geld laten storneren,nu begint het gedonder.Nu blijven ze aan het moeilijk doen,en krijg je Lindorff achter u aan ,net zulk gajes.

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door DG1 »

Ook Canal Digital hanteert boevenpraktijken.
Sinds mensenheugenis is Canal Digital een grote gap en roof bende.

mierda
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2009 22:14

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door mierda »

DG1


Geplaatst op 02 Feb 2009 22:22 door DG1


--------------------------------------------------------------------------------

Ook Canal Digital hanteert boevenpraktijken.
Sinds mensenheugenis is Canal Digital een grote gap en roof bende.


Zolang je maar aan de voorwaarden houd dan is er niets aan de hand. Vaak is het zo dat er mensen zijn die contracten aangaan zonder goed te lezen.

Ik heb ook ongeveer 2 jaar geleden mijn abonnement opgezegd bij canaldigitaal en ben toen overgestapt naar KPN. Een woord: Vreselijk! En ben toch maar weer een contract aangegaan bij canaldigitaal en heb nog steeds plezier!

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Niet mee eens!!

Ik heb mij aan alle voorwaarden gehouden, heb ook alles volgens de voorwaarden opgezegd en toch blijft Canal Digital volhouden dat ik moet betalen. en dat al sinds oktober 2007!

Beeld was trouwens altijd slecht bij slecht weer (sneeuw bv) ondanks beschermkapje.

Ik zeg niet dat de diensten van Canal Digitaal niet deugen (alhoewel) alleen dat ondanks het voldoen van alle voorwaarden om op te zeggen CD NOG meer geld van mij wil en dat kunnen ze dus echt vergeten.

7 december moest ik betaald hebben anders rechtzaak..... nog steeds niks van Lindorff of Canal Digital gehoord

GJ0470
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2009 23:58

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door GJ0470 »

Aan welke voorwaarden moet ik mij houden?

Ik heb mijn abonnement beëindigd, nu bijna 1 jaar geleden. Kaart ligt ergens diep verstopt op zolder, voor het geval ik heb nog eens nodig mocht hebben.

Kaart zou volgens CD opnieuw geactiveerd zijn en ze zouden een NIEUW ondertekend contract van mij hebben (waarvan ik nog steeds geen bewijs van heb ontvangen)!

Leg dat maar eens uit.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Het ligt eraan of je helemaal opzegt of je abonnement aan een ander overdoet.

Bij mij was er sprake van een overname. Alles correct uitgevoerd en toch meent Canal Digital dat ik (ruim een maand later) per internet een verlenging aangevraagd heb.

Als je geen abonnement meer hebt kan je ook nooit verlengen net zo min als dat ik van een opgezegde bankrekening nog geld kan opnemen. Daar hoef je geen licht voor te zijn

Cor802
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 feb 2008 20:52

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Cor802 »

Grappig, in je eerste post zeg je iets heel anders :twisted:

Heb het maar even voor je hieronder neergezet:

Waar ik voorheen heb gewoond:had ik een abonnement had bij Canal Digitaal voor een schotelaansluiting.

Oktober 2006 ben ik verhuisd naar elders waarbij de nieuwe bewoner de rekening van januari-juli heeft voldaan.

29 januari 2007 heb ik een aangetekende brief gestuurd naar Canal Digitaal om mijn abonnement per 31-07-2007 op te zeggen. Canal Digitaal bevestigd dit met 2 maal een schrijven dd 05-02-2007.

Daarin geven ze aan de opzegging te accepteren en voor een correcte afwerking te zorgen. Na 31-07-2007 zou mijn smartcard alleen geschikt zijn om gratis zenders te ontvangen waar ik geen problemen mee had daar ik toch geen abonnement meer nodig had.

Na de diverse aanmaningen gestuurd door Canal Digitaal heb ik hun telefonisch benaderd om deze kwestie op te lossen. Volgens hun medewerker zou ik een verlenging aangevraagd hebben per september 2007 via internet.

In oktober 2007 kreeg ik de eerste aanmaning. Nu verlangen zij met alle bijkomende kosten 388 euro van mij omdat ik een lopende abonnement zou hebben

Ik heb getracht hun te vertellen dat ik geen schotel heb en netjes opgezegd heb maar hun houden voet bij stuk dat ik verlenging aangevraagd heb.

Op een rijtje gezet het volgende:

1. Opgezegd per aangetekende brief dd 29 januari 2007.

2. 2x bevestiging ontvangen van Canal Digitaal waarin zij de opzegging accepteren.

3. Indien het abonnement beëindigd is per 31-07-2007. Hoe kan iemand dan per 13 september een verlenging aanvragen.?

4. Ik heb geen schotel dus waarom zou ik in hemelsnaam een abonnement aanvragen.

Nu hebben ze incassobureau Lindorff ingeschakeld en eisen 388 euro van mij omdat ik het abonnement zonder hun formulieren in te vullen overgedragen heb aan een ander hetgeen ik betwist. Het abonnement was beëindigd per 31-07-07.

Aanmelden is ozo makkelijk maar je komt er niet gauw vanaf

Indien alle leverancier zomaar 1,5 maand na beëindiging het abonnement weer in leven roept wordt het een duur jaar voor iedereen.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pilske »

Of ik kijk scheel of er staat toch echt wel zowat hetzelfde hoor

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Beëindigen abonnement onmogelijk zegt Canal Digitaal

Ongelezen bericht door D1RK »

Als U het bewijs heeft van tijdige opzegging moeten ze NL 1,2 en 3 gratis blijven leveren.

Als U de kaart doorgeeft aan andere mensen moeten die als ze een contract willen dit wel doorgeven.

Als ze echter dit op Uw naam doen zitten ze fout.
Er is een groot verschil tussen het gratis maken na opzeggen en contract overname.

Dus bewaar altijd deze bevestiging opzegging tenminste 5 jaar en een copy naar incasso bureau is meestal voldoende.

Als ze ondanks deze copy toch doorgaan kunt U de door U gemaakte kosten claimen wegens onterechte beschuldigingen.

Gesloten