LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
franck846
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2009 22:01

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door franck846 »

Er staan diverse topics over de ps3, ook over het vervangen van de laser, kosten rond de € 65

Dunston1992
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2009 17:39

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Dunston1992 »

Is toch weer 65 euro, het moet toch mogelijk zijn om hem te laten maken gratis, hij is geen eens een jaar oud.

Iemand misschien die een kopie van een bonnetje heeft? :roll:

franck846
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2009 22:01

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door franck846 »

Je zal toch eens bij de vorige eigenaar moeten gaan informeren naar de bon, of een kopie van de afschrift als de ps3 met pin is betaald.
Een kopie van een bon zal lastig worden ivm registratie van aankoop en zonder bon word het wel lastig maar het kan wel.

Oscar PS-3
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2009 10:06

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Oscar PS-3 »

Beste allemaal,

Zoals de rest van jullie, heeft ook mijn PS-3 het na iets meer dan een jaar begeven, helaas.. Maar nu zit ik met het grote probleem, dat ik de computer cadeau gekregen heb, maar zonder de bon.. De bon is dus ook niet meer te vinden. Tevens is de computer contant betaald, dus heb ik niet de mogelijkheid een afschrift van de PS-3 mee te sturen.. Hoe kan ik dit oplossen, of valt dit niet op te lossen?

HELLLLP!!!

Alvast bedankt!

onefei
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2009 03:38

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door onefei »

Hallo hallo,

Ik ben van plan om een ps3 aan te schaffen omdat een aantal titels uit zijn of uit gaat komen, die ik gaaf vind. maar recent naar de programma radar en de vele meldingen op de inet, begin ik toch te twijfelen, vooral de afhandeling van de klachten baart zorgen.... maar goed, de meeste klachten waren , als ik het allemaal goed heb gelezen, vooral bij de 40, 60 gig en af en toe ook bij de 80 gig, zijn er misschien al mensen met problemen met de 120 gig... op deze manier moet ik dus, bij aanschaf al gelijk aan de retailler een bevestiging vragen, dat zij verantwoordelijk zijn voor een nieuwe of reparatie aan je eigen kapotte ps3.. zoals in de programma radar werd aangeraden. heeft iemand hier al ervaring mee?

ik wacht af, thx all

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door henson »

@ onefei

Hallo, indien je persé een PS3 wilt aanschaffen ga dan voor de 80G, die heeft tot nu toe de minste klachten. Het eerste model, de 60G wordt al meer dan een jaar niet meer gemaakt, de uitgeklede versie 40G geeft ook nog veel klachten, maar over de 80G versie heb ik tot dusverre niet veel gehoord.

Koop het toestel in ieder geval niet bij een speelgoedwinkel als Intertoys of Bart Smit, die schuiven bij problemen alles af naar de consument. Het beste kun je naar een goede electronicazaak gaan (dus ook niet MM!) die zelf de zaken met Sony regelt en service biedt.
Zodoende ben je zelf ook niet verantwoordelijk voor de verzending. Het mooiste zijn kleine zelfstandige electronicazaken die bij reparatie een leentoestel ter beschikking stellen, maar die zijn tegenwoordig dun gezaaid omdat bijna iedereen zo goedkoop mogelijk bij de grotere winkelketens koopt!

Succes. Henson

onefei
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2009 03:38

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door onefei »

@ mr henson,

bedankt voor de uitleg, want ik wilde echt een ps3 halen, voor devil may cry en mgs4 straks komt nog rs5 uit, dus zit ik min of meer vast aan de ps3. maar na deze incident weet ik dat de probleem niet geheel bij de sony zit (wat klachten afhandeling betreft) maar voor de grootste gedeelte bij de de retailler zelf. ik ga voortaan bij de media markt alleen maar elektrische tandenborstel halen. :P

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door henson »

@ onefei:

Hmm, dan heb je de reacties, incl. de mijne, niet goed gelezen. De problemen worden door Sony veroorzaakt omdat men de kinderziektes in dit toestel op de consument afschuift. Ook de winkeliers lijden onder dit slechte gedrag, maar kunnen/willen de kosten van alle consumenten klachten niet op zich nemen. Hierdoor veroorzaakt Sony alle ellende!

Groet, Henson

onefei
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2009 03:38

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door onefei »

@ henson,

bedankt voor de duidelijke uitleg. ik heb de hele probleem wel begrepen, maar slecht geformuleerd in de bericht. het ging mij meer om de klachten afhandeling, want 100% machines bestaat niet, dus dat neem ik sony niet kwalijk. maar wel hoe je er mee omgaat en dat is eigenlijk de grootste probleem, maar jouw antwoord was duidelijk, speelgoed zaken mijden en goede elektronica zaken zoeken en duidelijke naar de garantie en dergelijk vragen. :D

Mit1896
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2009 19:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Mit1896 »

Mijn playstation 3 is dus ook kapot. na al een reactie schriftelijk te hebben ingediend en na drie weken nog steeds geen antwoord terug te hebben gehad vond ik het wel goed. Ik heb me telefonisch tot de hulpdesk gericht maar die laffe honden houden ook hun poot stijf om te helpen. Dit omdat ze persè het garantiebewijs moeten hebben. maar zonder garantiebewijs willen ze best wel 200,- vangen en uiteraard zorgen hun dan dat je weer kan spelen. bahbah.. wat nu te doen,wie kan me helpen??


ps.
De winkel waar ik het console heb aangekocht is inmiddels falliet.

onefei
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2009 03:38

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door onefei »

ik zou niet weten hoe dat moet, maar heb je al geprobeerd bij de radar-mensen.... want er was al gemeld dat er gevallen waren waar ze de ps3 wel kosteloos repareerde, ik weet ook niet hoe dat precies gaat, zit nog te tobben om een ps3 te halen :?

Mit1896
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2009 19:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Mit1896 »

Ik hoop eigelijk dat iemand mij wat meer kan helpen. Ik raad je af om een ps3 aan te schaffen. Simpelweg omdat Sony service aanbied van ver onder de maat.

Xtreaon
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2009 17:24

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Xtreaon »

Dat is niet helemaal waar. De service is prima, althans bij mij. Mijn ps3 ging 18 januari kapot. Service verliep soepel en kon hem zo terugsturen, binnen 2 weken had ik mijn vervangend systeem. Service is dus prima, maar ze moeten dan wel een werkend vervangend systeem sturen. Ik kreeg een ander systeem op 9 februari. Vandaag 13 februari leest hij geen discs meer. Twee keer kapot binnen een maand. Zo slecht :shock: Sony heeft zijn excuses wel aangeboden en zorgt nu voor een nog sneller proces, zodat ik een nieuw systeem nog sneller krijg.

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door henson »

""Dat is niet helemaal waar. De service is prima, althans bij mij. Mijn ps3 ging 18 januari kapot. Service verliep soepel en kon hem zo terugsturen, binnen 2 weken had ik mijn vervangend systeem. Service is dus prima, maar ze moeten dan wel een werkend vervangend systeem sturen. Ik kreeg een ander systeem op 9 februari. Vandaag 13 februari leest hij geen discs meer. Twee keer kapot binnen een maand. Zo slecht Sony heeft zijn excuses wel aangeboden en zorgt nu voor een nog sneller proces, zodat ik een nieuw systeem nog sneller krijg."

@ Xtreaon: 18 januari defect toestel, zo teruggestuurd? Hoezo "terug"? was ie daar al eerder geweest dan? Op 9 februari vervangend (was dus in een vorig leven van iemand anders) toestel gekregen en op 13 februari (dus na VIER dagen!!!) alweer kapot en dat noem jij prima service??
Bijna iedereen zou dit gewoon zeer slechte service noemen! En dan druk ik me nog netjes uit. Viel dit toestel nog onder garantie of moest je na 13 maand ook 200 Euro betalen?

SONY is een B-merk met C-service![/quote]

fleurzter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2009 16:59

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door fleurzter »

Hallo.

Na een middagje Call Of Duty 4 te hebben gespeeld zette ik het spel op pauze. 5 minuten later wil ik het spel hervatten maar heb hierbij geen geluid meer. Ik dacht bij mezelf dat zou zichzelf wel weer herstellen, maar na een kwartiertje had ik er al een aardig hard hoofd in. Ik besloot mijn PS3 overnieuw op te starten maar ook daar deed ie vrij moeilijk in, het leek alsof hij vastliep. Toen drukte ik hem handmatig uit en hoorde de 2 piepjes wel als je afsluit, maar de lichtjes bleven aan en de blauwe indicator bleef knipperen. Toen heb ik hem maar helemaal afgesloten en de knop achter ingedrukt en weer aangedaan. Eenmaal de PS3 overnieuw opgestart te hebben en Call Of Duty er weer in gedaan te hebben zag ik alleen het icoontje rechtsboven in het scherm dat aangeeft dat hij bezig is, alleen het spel starte hij niet op. Ik haalde de disc eruit en stopte er PES 2008 in maar ook die las hij op een of andere manier niet.

Inmiddels leest mijn PS3 dus ook geen disc's meer, na honderden keren geformatteerd te hebben en overnieuw te hebben opgestart, hij leest nog steeds niets ! :(

Fleur.

SirLucious
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2009 16:08

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door SirLucious »

Hallo,

Mijn PS3 is gister ook kapot gegaan. Kwam na een aantal uren, ja uren op internet hier uit. Probleem schijnt twee aparte oorzaken te hebben, met hetzelfde resultaat.

Eerste is inderdaad meest gehoorde probleem, dat de blu-ray laser het niet meer doet. Weinig oplossingen, behalve inderdaad contact opnemen met de verkoper of Sony zelf. Waarover hierboven al veel geschreven. Andere oplossing is, als je handig bent, zelf een nieuwe blu-ray erin te zetten. Kost je ongeveer 60 euro en een uurtje van je tijd. Blu-ray discs kun je voor 60 euro krijgen, gemiddelde verzend tijd is 5-6 dagen. Er zijn genoeg video's op youtube hoe je je PS3 op een veilige goede manier moet open maken. Echter is dan wel alle denkbare garantie etc er van af. Dit is ook alleen voor de handige onder ons, persoonlijk ga ik dit niet doen.

Ander probleem schijnt vooral te komen als je je PS3 geen update laat uitvoeren voor een game die je aan het spelen bent. Het ziet er hetzelfde uit, je PS3 leest ook discs meer. Maar dit is makkelijk zelf op te lossen;

1. Je begint met je PS3 in standby. (rooie lampje brand)


2. Leg je vinger op de power button. Het systeem zal aan gaan en weer uit gaan.

3. Leg je vinger nog een keer op de power button, het systeem zal 1 keer piepen en aangaan. Daarna zal het twee keer piepen, haal gelijk je vinger van de power button af. (Als de PS3 zich weer uitzet, herhaal deze stap tot je de twee piepjes hoort).

4. Je PS3 zal je vragen om je controller via de USB aan te sluiten en de PS knop in te drukken.

Na deze stap, kun je eventueel door het video opzet systeem heen moeten lopen. Doe dit, daarna kom je in een scherm uit met deze opties;

1. Restart System: Restarts the PLAYSTATION®3 System.
2. Restore Default Settings: Reset all system settings back to default.
CHOOSE THIS ONE 3.Restore File System: Checks for corrupt/missing system files.
4. Rebuild Database: Rebuilds the OS for the PLAYSTATION®3.
5. Restore PS3 System: Fresh restore; Deletes everything and starts from Scratch.
6. System Update: Update the PLAYSTATION®3 System

HET IS HEEL BELANGRIJK DAT JE DE JUIST OPTIE KIEST HIER. ALS JE DE VERKEERDE KIEST, VERWIJDER JE AL JE OPGESLAGEN DATA.
Degene die je moet kiezen is optie 3. Ze staan er in het engels omdat ik de juist vertaling ervan niet precies weet. Maar de volgorde van de opties is hetzelfde.
Je moet optie nummer 3 kiezen.

Hierna start de PS3 zich opnieuw op en zal je een vraag krijgen dat je Corrupted System Data hebt en dat je PS3 deze data zal vervangen. Hier kies je continue en dat zou het moeten zijn.

Deze optie herinstalleert de system files en drivers in de PS3, met de orginele die op de hard drive staan opgeslagen. In dit geval is het een foute blu-ray driver die hij opnieuw schrijft.
Deze optie zal alleen system files herschrijven en daarom laat het al jou opgeslagen data met rust.

Nu zou je PS3 het weer moeten doen, is dit niet het geval heb je te maken met een kapotte blu-ray lens. En zit er niks anders op dan hem opsturen of zelf fixen.

Korte uitleg hoe bovengenoemde oplossing werkt;
Je PS3 start niet op vanuit je hard drive zoals een computer doet. Het heeft een flash memory zoals een mobiele telefoon wat alle system files en updates opslaat als je je PS3 update.
Dit is waarom je het probleem niet fixet als je je hard drive reformateerd. Er staan geen system files op je hard drive ( bijv. System Firmware) ook lopen deze processen niet op de hard drive.
Maar, je hard drive heeft wel een volledige back up van de SYSTEM files en wanneer je dus bovengenoemde uitvoert herschrijft het de niet werkende system files die opgeslagen staan op de flash memory, met de orginele system files die dus wel werken.

Het was niet algemeen bekend dat de PS3 een recovery scherm heeft, het is ooit per ongeluk ontdekt door een gebruiker en wordt onder andere gebruikt om bovenstaande probleem op te lossen.
Ik neem geen verantwoordelijkheid voor bovengenoemde stappen, ik heb het zelf geprobeerd, werkte niet. Maar er is ook niks beschadigd. Mocht je de verkeerde stap kiezen en je hele systeem resetten en dus al je opgeslagen files kwijt raken, is dat niet mijn fout.

Als je op recovery console PS3 zoekt kom je op veel sites met dit verhaal. Ik heb dit vertaald uit het engels, wist niet alle computertermen in het Nederlands. Dus die staan er nog in het engels.


Voor mij werkte dit niet, dus mag morgen verkoper en Sony gaan bellen en er maar het beste van hopen :(.

fleurzter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2009 16:59

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door fleurzter »

Hallo !

@ SirLucious, bedankt voor je reactie! :D
Ik heb het ook geprobeerd vanmiddag maar het werkt bij mij ook niet.
Call of duty of andere spellen leest hij nog steeds niet, dus ik denk dat de lens defect is.

Ik ga morgen weer naar Mediamarkt met de PS3 en dan hoop ik dat ik een nieuwe of reparatie ontvang.
Ik stuur hem niet naar Sony want ik heb gehoord dat je daar vaak een tweedehandse krijgt, en bij een vriend van mij was dat ook het geval.

Zijn PS3 was stuk en dus stuurde hij hem op naar Sony, in orginele doos.. Keilang wachten natuurlijk op het ding en na een maandje kreeg hij hem terug echter niet in de orginele doos maar in een kartonne, wankele doos. Dit vond hij dus al raar, en toen hij de doos opende zaten er krassen op (wijst op een tweedehandse). Eenmaal aangesloten bleek het aan en uit knopje niet te werken en alleen via de console aan te doen en uit. Hierna heeft hij hem weer teruggestuurd en kreeg hem weer na een lange tijd terug, maar hierbij was de bovenste kap los. Hij heeft hem (3 maal is scheepsrecht zeggen ze toch altijd ?) weer opgestuurd en nu is hij nog steeds aan het wachten. :x

Veel succes met je PS3 ! Begin onderhand wel te twijfelen of ik er 1 jaar terug wel goed aan heb gedaan een PS3 aan te schaffen inplaats van een XBOX 360...

Fleur.

Mit1896
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2009 19:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Mit1896 »

Sony zou zich kapot moeten schamen! lafaards. 4 weken schriftelijk mijn klacht ingediend en helemaal niks terug mogen ontvangen in de vorm van een reactie. bahbah!

SirLucious
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2009 16:08

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door SirLucious »

Vanochtend eerste keer Sony gebelt, kreeg te horen dat ik de PS3 volledig moest formatten. Dat schijnt bij sommige mensen te helpen. Helaas niet bij, zo meteen voor de tweede keer bellen.

Ik accepteer sowieso geen PS3 van andere mensen, ben er altijd zuinig op geweest. Wacht liever wat langer todat deze terug is, of ik wil een nieuwe. Verwacht wel dat ze daarover moeilijk gaan doen, dan ga ik naar de verkoper om te kijken of ik daar deze eisen kan indienen. En anders eis ik mijn geld terug. Koop dan zelf wel weer een nieuwe ^^.

Anyways, hou jullie op de hoogte.

Edit;Net gebelt, ben op mijn werk dus heb niet alle gegevens bij de hand. Maar tot nu toe niks te klagen, vriendelijke mensen aan de telefoon die duidelijke antwoorden geven op mijn vragen.
Krijg ook een label opgestuurd waarmee ik de PS3 moet opsturen naar hun en krijg dan na 15 werkdagen een andere PS3 thuis gestuurd.

Navraag gedaan naar wat deze andere PS3 inhield; Blijkt dat ze alle kapotte PS3's die ze binnen krijgen ontmantelen en de werkende onderdelen inbouwen in andere PS3's. Op deze manier kan het dus ook zo maar zijn dat je inderdaad de buitenkant van een andere PS3 krijgt. Opzich niks vreemds mee, want je PS3 is toch al helemaal leeg als je hem erheen stuurt.

Enige waar ik me zorgen over maak is dat ik mijn PS3 altijd netjes heb gehouden. Was dus ook mijn vraag; op het moment dat ik vind dat de aangeleverde PS3 niet naar behoren er uitziet. Kan ik hem terugsturen.
Klinkt mij als redelijk antwoord in de oren.

Ik ga morgen toch ook nog even mijn verkoper bellen, om te kijken wat die zegt. Daarna besluit ik pas of ik hem opstuur en naar wie.

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door henson »

@ SirLucious:

En nu maar hopen dat ie niet stuk gaat net buiten de 1 jarige garantie termijn..........want dan mag je van Sony eerst € 200,-- betalen voordat je een andere tweedehandse ontvangt!

Bah! Wat een slechte service!

Sony Sucks!

Sterkte, Henson

Gesloten