LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

worden jullie ook zo moe van die waardeloze service bij grote bedrijven ?

ja
43
88%
nee
3
6%
soms
3
6%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Eric1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2008 10:57

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door Eric1987 »

Ik heb vanaf maart een contract bij Vodafone met een scherp 250 abonnement + 75 sms'jes, voor dit abonnement heb ik een abonnement gehad bij debitel, waarvan ik dacht dat het niet veel slechter kon (spookrekeningen en veel gezeik over het afsluiten, en nummerbehoud).

De eerste 2 maanden tot aan het nieuw klantensysteem gingen niet verkeerd bij Vodafone, maar doordat de Vodafone scherp abonnementen als warme broodjes over de toonbank gingen. Dachten ze waarschijnlijk bij vodafone dat ze niet genoeg inkomsten zouden genereren, en daar gaat het mis, op iedere mogelijke manier word je meer geld afhandig gemaakt dan je abonnementskosten.

Mijn probleem met vodafone,
-Omdat je een goedkoop abonnement hebt kan de klantenservice je niet helpen, dit in verband met de 'registratie' van opgetelde seconden minuten bij de klantenservice, en de facturering van de afgeronde hele minuten op de rekening.

een voorbeeld;
Ik heb 2 maanden terug 160 minuten gebeld volgens Vodafone klantenservice, dit zijn dus opgetelde minuten en seconden. er worden mij daarna iets minder dan 300 minuten in rekening gebracht, dan zou het dus zo moeten zijn dat al mijn gesprekken 30 seconden hebben geduurd. dit is niet waar, er klopt dus iets niet met mijn rekening namelijk de gesprekken die erop staan, een groot deel van de nummers ken ik niet eens.

Probleem 2
- Vandaag kom ik erachter dat opeens mijn abbonement is gewijzigd, wat volgens mij contractbreuk is, maar daar zal wel weer wat over staan in de kleine lettertjes. Ik heb nog nooit betaald voor het opvragen van mijn beltegoed in de afgelopen maanden, wel voor het bellen van de klantenservice (daadwerkelijk een callcentre medewerker aan de lijn krijgen die er allemaal ook niks aan kan doen) maar niet voor het opvragen van je tegoed. Nu zit ik dus over mijn tegoed heen door het opvragen van mij tegoed (Y) goed werk Fodafone.

- Verder behandeld de klantenservice alleen maar berichten wanneer er uiterste noodzaak is, dat is in het geval je begint te dreigen met advocaten, je op dit soort fora post of omdat je familie bent.

Ik vind het schandalig, je kunt proberen te geloven dat het allemaal wel meevalt qua bureaucratie en klantenservice dat mag, maar ik heb wel wat ervaring met overheidsorganisaties en die zijn niks vergeleken bij vodafone. Gelukkig ben ik er 11 maart weer vanaf.

Ik denk dat het het verstandigst is om gewoon de simkaart eruit te halen, maar zelfs dan, heb ik mij laten vertellen, worden er nog minuten in rekening gebracht.

Vodafone is een NO GO, met de mate van service die ze verlenen.

Er zijn genoeg alternatieven, en ik denk dat ik maar voor een T-Mobile abonnement ga, hoor ik goede berichten over.

zonnedans
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2008 22:57

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door zonnedans »

ja, vandaag heb ik ook mijn facturen van november en december bekeken,,

blijkt dat voor vodafone Scherp je moet betalen sinds September voor

1 opvragen van je beltegoed via 1200 kost 25 cent

2 bellen met een medewerker klantenservice kost nu 25 cent per minuut

Ik heb nooit een brief gekregen met deze tariefs verhogingen en zit nu met
kosten buiten mijn bundel die ik nooit eerder had.

Ik vind dat onbeschoft en geld klopperij !

Bellen met 1200 levert niks op, de medewerker van 1200
beweert dat je altijd al moest betalen voor opvragen bel tegoed , een leugen !

Kan TROS RADAR wat doen aan de vele klachten over Vodafone svp ?

Kan ik Vodafone aanklagen voor kontrakt breuk en mijn
vodafone abo opzeggen ?

263s9

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door areyouben »

Het is weer zover!!
My Vodafone schreef:Let op: wegens storing aan onze systemen is My Vodafone momenteel niet beschikbaar. Dit kan nog enige tijd gaan duren. Onze oprechte excuses hiervoor.

Yentl58
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 feb 2009 10:26

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door Yentl58 »

Ik ben van Tmobile overgestapt naar VF Scherp, omdat ik met Tmobile helaas geen goed bereik had. Nu dus spijt, want was is de service van VF waardeloos! De zeldzame keren dat je wel je beltegoed online kunt bekijken geeft het altijd iets heel anders aan dan de status belminuten in mijn mobieltje! Voor mij hierna geen VF meer, ondanks het goede bereik.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door Yme »

@Yentl58

Bij Vodafone Scherp wordt alles per minuut afgerekend, niet per seconde. Je mobiel telt alleen de gebelde seconden bij elkaar op. Stel je hebt 3 gesprekken van 10 seconden. Je mobiel zegt dan dat je in totaal 30 seconden hebt gebeld, Vodafone zegt 3 minuten. Dit kan dus al gauw een groot verschil opleveren. Controleer sowieso iedere maand de specifcatie van je factuur. Als het goed is zul je dan zien dat het klopt.

Yentl58
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 feb 2009 10:26

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door Yentl58 »

@Yme , Dat zou een boel verklaren, dankjewel!

leotrosradar
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 nov 2008 12:52

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door leotrosradar »

Vodafone = horror !
Klantenservice = nóóit van gehoord
Netwerk = matig
My Vodafone = werkt zolang ik "klant van Vodafone" ben niet of slecht.
Advies; per verval datum (3 maand daarvoor) abonnement opzeggen!

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door areyouben »

Ben ik trouwens de enige die momenteel wéééér wordt gepest met een niet werkende My Vodafone Belstatus?? Ik heb inmiddels een ander abonnement en heb dat ding aan de kant gegooid, binnenkort gaat mijn Vodafone nummer eindelijk uit de lucht en dan is het nooit meer VodaFake!

Yentl58
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 feb 2009 10:26

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door Yentl58 »

@ areyouben

Nee hoor, je bent niet de enige. Ik krijg al wekenlang te zien dat ik geen abonnement zou hebben, of geen blox, of geen beltegoed. :evil:
Via Google kom je ontelbare klachten tegen over de onbereikbaarheid van My Vodafone belstatus.
Net probeerde ik in te loggen, en toen stond dit er:

Recentelijk heeft er een storing plaatsgevonden waardoor wij helaas jouw belstatus niet correct kunnen weergeven. De storing is inmiddels opgelost. Om jouw belstatus weer juist te kunnen weergeven worden op dit moment de belgegevens met terugwerkende kracht verwerkt.

Helaas kunnen we je nu nog niet informeren over de tijdlijnen waarbinnen wij de actuele belstatus kunnen weergeven. Het is dus op dit moment niet mogelijk jouw actuele belstatus op te vragen via My Vodafone of onze klantenservice. Wij stellen alles in het werk om de opgelopen achterstand zo snel mogelijk in te lopen. Zodra de status weer volledig correct is, maken we de dienst weer beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak.

Let op: Deze storing heeft geen gevolgen voor de juistheid van jouw rekening over februari

leotrosradar
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 nov 2008 12:52

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door leotrosradar »

Actueel van My Vodafone

"Recentelijk heeft er een storing plaatsgevonden waardoor wij helaas

BLA BLA BLA ENZ BLA BLA ENZ ENZ


****

Dat duurt nu [11-02-2009] al weer ruim een week!

Komt er dan nog een keer een einde aan ..?

:shock:

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door areyouben »

Het enige waar daar een einde aan komt, is aan de looptijd van je contract. Grijp dat dus ook met beide handen aan om van die club weg te trekken.
Na maandenlang storing te hebben vanwege de implementatie van een nieuw systeem, nu alweer zo'n langdurige storing hebben --> gepruts.

En ook al vertoont het ding wel wat je tegoed is, dan nog klopt het de eerste paar dagen van een maand niet -dat zeggen ze zelf ook- wat ook maar weer aangeeft dat het nieuwe systeem een wassen neusje is. Als je dan al iets nieuws erin gooit, laat dit dan tenminste nog iets kwalitatief goeds zijn. :x

ptjoelker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:18

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door ptjoelker »

Ik ga weer even verder met deze forum thread, omdat mijn probleem er prima op inhaakt. Ik bel alweer bijna 2 jaar Vodafone klant. Over de dekking en mijn sim-only bundel ben ik zeer tevreden, laat ik dat voorop stellen. Maar het valt me op dat Vodafone het maar niet voor elkaar krijgt om een stabiele, goed functionerende website overeind te krijgen die de juiste info weergeeft.

Ik ben geabonneerd op een Vodafone MMS service die de emailtjes die ik door Gmail en andere providers push naar Vodafonemail doorstuurt naar mijn mobiel tot maximaal 10 MMSjes per dag. Niet gratis, maar kost ook niet veel en ik ben heel erg blij met deze service.

Echter, wel moet ik af en toe inloggen op MyVodafone om de mailbox te legen, omdat de limiet nogal klein is en ik geen emailtjes meer doorgestuurd krijg als ie vol is. Ook heb ik sinds vorige week geen gsm van de zaak meer, dus zal ik nu weer veel vaker met m'n privételefoon bellen en mijn bundelstatus willen raadplegen.

Helaas is MyVodafone al een week niet beschikbaar. Ik heb dat in het verleden wel vaker gehad, maar dan lukte het na enkele malen proberen wel, maar nu lukt het me in het geheel niet meer.

Na op MyVodafone-Privé te hebben geklikt krijg ik onderstaande error:

"Internet Explorer cannot display the webpage

Most likely causes:
You are not connected to the Internet.
The website is encountering problems.
There might be a typing error in the address.

What you can try:
Diagnose Connection Problems"

Mogelijkheid 1 valt af, want ik ben verbonden met internet en kan alle andere sites (inclusief sites die Java en https gebruiken) benaderen.
Mogelijkheid 3 valt ook af, want ik type niets in, ik klik op de link op de vodafone website.
Dus moet de website problemen ondervinden.

Maar wat ik dan raar vind is dat dit al een week zo is en Vodafone zegt dat er geen problemen zijn?

Cookies, Cache/Temp Internet files al eens geleegd, mijn webbrowser accepteert cookies, dus dat is het ook niet.

Soms kom ik één stapje verder en krijg het inlogscherm, maar dan loopt ie daarop stuk.

Ik word met de FAQ antwoorden niet geholpen en ik kan m'n probleem ook niet online kwijt bij vodafone, want als ik daarop klik, krijg ik ook een error.

Hebben anderen hier ook problemen mee?

Ik wil gewoon mijn bundelstatus nakijken en m'n mailbox legen.

Ik heb Vista i.c.m. I.E. 7.0 en ben verboden via het UMTS mobiel breedband internet netwerk van KPN.

WEBRELATIONSAA
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

@ptjoelker

Stuur me, als je dat wilt, even een mailtje met het mobiele nummer en de bijbehorende naam- en adresgegevens.
Dan zoek ik uit wat ik voor je kan betekenen.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com

Jan
Vodafone Web Relations

ptjoelker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2007 23:18

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door ptjoelker »

@Jan van Vodafone:

Bedankt voor je hulp. Toevallig komt een monteur van xs4all vanavond adsl bij mij installeren. Ik zal het daarna via adsl nogmaals proberen en kijken of het via hun netwerk wel lukt. Het zou in elk geval wel gewoon via mobiel breedband internet moeten werken, maar ik heb in een ander forum van Ziggo-gebruikers ook al gelezen dat de ip-range wel eens van invloed kan zijn en als je via UMTS verbindt, dan krijg je ook een afwijkend ip adres toebedeeld. In elk geval zal ik sowieso m'n gegevens en het resultaat van na vanavond mailen. 1200 bellen is ook een mogelijkheid, maar niet gratis, dus als het probleem niet echt aan mijzelf te wijten is, dan betaal ik ook liever niet voor het melden van een probleem.

Ik zal vanavond of morgen gebruik maken van het webrelations emailadres.

Groet,
PTjoelker

dola
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:50

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door dola »

ook ik heb het probleem dat als ik mijn belminuut opvraag dat ik dat dan niet krijg. ik krijg al ruim twee jaar smsjes terug met daarin het volgende:

door een technidche storing kunnen wij u momenteel geen status sturen. probeer het later nog eens...

Nou dat probeer ik dus al ruim twee jaar.. En ben dan ook al die tijd bezig geweest met klanteserves. krijg steeds te horen, binnen tien dagen is het probleem opgelost.. u word binnen tien dagen terug gebeld.. nou ze moeten nog bellen.

Mijn laatste rekening was over de 200 euro, is toch niet normaal??
en dan gewoon pardoes afgesloten wordne zonder dat het probleem is opgelost. Zo kan ik het ook. Denk dat ik ook maar een abonnementenlijn ga oprichten, makkelijk verdienen toch???

Mijn abonnement is bijna op zijn eind.. Denk er ook hard over na om mijn beide abonnementen op te zeggen. heb geen zin om weer twee jaar te moeten bellen etc...

Heb eigenlijk nooit problemen gehad. Pas de laatste twee jaar.

denk dat er veel medewerkers van vodafone het zelf niet eens meer weten. Zo hadden wij vorig jaar een nota overgemaak wat nooit is aangekomen.. ben daar ook nog steeds mee bezig. Ben toen ook ruim een half jaar afgesloten geweest, wardoor ik veel inkomsten heb verloren.
Die jaren daar voor heb ik nooit problemen gehad, altijd goede servese.. maar de laatste twee jaar is het erg belabberd.

Ik wacht nu al een maand op een telefoontje van vodafone. heb een ander telefoonr doorgegeven waarop ze mij zouden terug bellen... Er werd nog gezegt dat ik die week daarop maar terug moest bellen. Die week ging ik dus op vakantie en was echt niet van plan om mijn foon mee te nemen. Ik had namelijk al gelezen dat er veel mensen van vakantie terug komen met toren hoge rekeningen.. Daar had ik dus geen trek in. Nou na de vakantie is mijn foon dus weer afgelsoten, omdat ik mijn nota niet heb betaald. Had duidelijk gezegt dat als het niet opgelost zou worden dat ik dan niet meer zou betalen. En dat terug bellen... nou denk niet dat dat gaat gebeuren, heb nog 3 dagen te gaan.....




Kan die reklame van vodafone niet meer horen of zien........

dola
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:50

Re: my vodafone beltegoed opvragen werkt al weken niet meer ..

Ongelezen bericht door dola »

Ik hoop dat radar nu ook eindelijk eens gaat uitzoeken hoe het daar bij vodafone aan toegaat. Ik vind dat wij daar wel recht op hebben. Heb net alle berichten gelezenw at er over vodafone word geschreven.. we worden gewoon opgelicht.

Gesloten