LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Liquidatie (financieel)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Liquidatie is een bedrijfseconomische term. Geld en bankrekeningen worden gezien als liquide middelen (vloeibare middelen), omdat men het makkelijk kan inzetten door bijvoorbeeld schulden af te betalen, een nieuw bedrijfsmiddel te kopen, of het als dividend kan uitkeren. Hoe meer geld een onderneming heeft, of hoe makkelijker hij geld genereert, hoe meer liquide de onderneming is. Liquideren betekent hier dus het omzetten van activa in geld, (door ze te verkopen).
Soms is een onderneming onvoldoende liquide, en is er een prangende behoefte aan geld. Al het geld kan bijvoorbeeld voor andere dingen gebruikt zijn, zoals de aanschaf van een pand, een privé-opname, of hypotheekverplichtingen. Het geld kan vastzitten in een bepaald project dat eerst afmoet. Leveranciers willen vaak echter zo snel mogelijk betaald worden. Een onderneming, die dan in betalingsnood komt, zal er dan wellicht voor kiezen een actief te liquideren.
Wanneer alle activa stuk voor stuk verkocht worden en het bedrijf zijn onderneming staakt, spreken we van liquidatie van het bedrijf. Zeer vaak vindt dit plaats in het kader van een faillissement. Wanneer een bedrijf als geheel verkocht wordt spreekt men van een verkoop of een overname, dit is geen liquidatie. Liquidatie om snel schulden af te betalen is overigens vaak zonde. De kopers zullen snel in de gaten krijgen dat de onderneming de goederen hoe dan ook snel kwijt moet, en zullen lagere prijzen eisen. De executiewaarde van de meeste goederen ligt daarom een stuk lager dan de werkelijke waarde. De wet spreekt hier echter van ontbinding en vereffening.
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Liquidatie is een bedrijfseconomische term. Geld en bankrekeningen worden gezien als liquide middelen (vloeibare middelen), omdat men het makkelijk kan inzetten door bijvoorbeeld schulden af te betalen, een nieuw bedrijfsmiddel te kopen, of het als dividend kan uitkeren. Hoe meer geld een onderneming heeft, of hoe makkelijker hij geld genereert, hoe meer liquide de onderneming is. Liquideren betekent hier dus het omzetten van activa in geld, (door ze te verkopen).
Soms is een onderneming onvoldoende liquide, en is er een prangende behoefte aan geld. Al het geld kan bijvoorbeeld voor andere dingen gebruikt zijn, zoals de aanschaf van een pand, een privé-opname, of hypotheekverplichtingen. Het geld kan vastzitten in een bepaald project dat eerst afmoet. Leveranciers willen vaak echter zo snel mogelijk betaald worden. Een onderneming, die dan in betalingsnood komt, zal er dan wellicht voor kiezen een actief te liquideren.
Wanneer alle activa stuk voor stuk verkocht worden en het bedrijf zijn onderneming staakt, spreken we van liquidatie van het bedrijf. Zeer vaak vindt dit plaats in het kader van een faillissement. Wanneer een bedrijf als geheel verkocht wordt spreekt men van een verkoop of een overname, dit is geen liquidatie. Liquidatie om snel schulden af te betalen is overigens vaak zonde. De kopers zullen snel in de gaten krijgen dat de onderneming de goederen hoe dan ook snel kwijt moet, en zullen lagere prijzen eisen. De executiewaarde van de meeste goederen ligt daarom een stuk lager dan de werkelijke waarde. De wet spreekt hier echter van ontbinding en vereffening.
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Heb een afspraak gemaakt (tja.. dat moet tegenwoordig) om aangifte te doen van web-fraude, ik zal ook het aangifte nummer publuceren op dit forum, ook de kvk gecontacteerd, deze onderneemt verder geen actie en verwezen naar www.consuwijzer.nl
Dit is stap één, verder stappen volgen als mijn geld niet terug komt.
Dit is stap één, verder stappen volgen als mijn geld niet terug komt.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15 jan 2009 22:10
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Ook ik ben er nog actief mee bezig. Aangezien Dhr. XXXX zijn mailtjes nog wel schijnt te lezen, ben ik nog meer geprikkeld dat ik geen antwoord heb gekregen.
Ben benieuwd of er ooit een tel. nummer van een curator te vinden is.
Ik zal daar op blijven wachten, maar ondertussen loopt ook een ander traject en ik weet niet of meneer XXXX daar erg blij van wordt.
Ben benieuwd of er ooit een tel. nummer van een curator te vinden is.
Ik zal daar op blijven wachten, maar ondertussen loopt ook een ander traject en ik weet niet of meneer XXXX daar erg blij van wordt.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 jan 2009 11:01
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Hallo iedereen!
Ook wij hebben een Blackberry besteld.... €407,33 totaal en ook betaald via i-Deal en nooit iets ontvangen!
KvK doet niets, telefoon is vanaf 12 jan.een anwoordapparaat en je krijgt geen antwoord op de e-mail/contactformulier!
Wij zijn inmiddels goed kwaad!
Het inmiddels bekende verhaal: heb gister aangifte gedaan van oplichting!
Ook heb ik de rechtsbijstand ingeschakeld!
Veel sterkte voor iedereen die hierbij betrokken is!!!!!
Ilonka en Michael!
Ook wij hebben een Blackberry besteld.... €407,33 totaal en ook betaald via i-Deal en nooit iets ontvangen!
KvK doet niets, telefoon is vanaf 12 jan.een anwoordapparaat en je krijgt geen antwoord op de e-mail/contactformulier!
Wij zijn inmiddels goed kwaad!
Het inmiddels bekende verhaal: heb gister aangifte gedaan van oplichting!
Ook heb ik de rechtsbijstand ingeschakeld!
Veel sterkte voor iedereen die hierbij betrokken is!!!!!
Ilonka en Michael!
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Pagina tekst
Geachte Client,
Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat Multi-Media Discounter niet meer in staat is om u product te leveren en/of het geld terug te storten. Wij hebben niet de intentie gehad om u op te lichten. Multi-Media Discounter is uitgeschreven bij de kamer van koophandel en u kunt u eventuele claim richten aan:
Multi-Media Discounter
T.a.v. XXXX
In de claim kunnen kunt u met ons een eventuele betalingsregeling afspreken zodat u uw geld uiteindelijk toch terug krijgt.
Met vriendelijke groet,
XXXX
Multi-Media Discounter
Nogmaals u bent niet opgelicht, doe dus alstublieft geen aangifte of trek hem in, wij willen on goede wil tonen door met u een betalingsregeling af te spreken zodat u uiteindelijk u geld terug krijgt.
Geachte Client,
Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat Multi-Media Discounter niet meer in staat is om u product te leveren en/of het geld terug te storten. Wij hebben niet de intentie gehad om u op te lichten. Multi-Media Discounter is uitgeschreven bij de kamer van koophandel en u kunt u eventuele claim richten aan:
Multi-Media Discounter
T.a.v. XXXX
In de claim kunnen kunt u met ons een eventuele betalingsregeling afspreken zodat u uw geld uiteindelijk toch terug krijgt.
Met vriendelijke groet,
XXXX
Multi-Media Discounter
Nogmaals u bent niet opgelicht, doe dus alstublieft geen aangifte of trek hem in, wij willen on goede wil tonen door met u een betalingsregeling af te spreken zodat u uiteindelijk u geld terug krijgt.
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Ook ik had een telefoon besteld bij multi-mediadiscounter ( blackberry-storm) op 6 december 2008. De levertijd zou 14 dagen zijn, maar toen ik een week later op site keek stond het toestel er al niet meer op.
Toen heb ik al contact proberen te krijgen maar dat lukte niet. Na een maand nog geen toestel. Op 5 januari 2009 kreeg ik XXXX telefonisch te pakken. Ik heb hem toen medegedeeld dat ik wilde af zien van mijn bestelling en dat hij mijn geld kon terug storten. Ik vroeg hem dit te bevestigen per mail, dit zou hij ook doen, je raad het al, nooit gebeurd dus.
Ik heb vervolgens een aantal contact formulieren ingevuld en opgestuurd met wat dwingende taal. Wat schets mijn verbazing ik heb vorige week het hele bedrag terug gestuurd gekregen, 407 euro.
Meneel XXXX wist volgens mij al heel lang dat hij niet aan zijn verplichtingen kon voldoen maar heeft mensen wel laten betalen.
Toen heb ik al contact proberen te krijgen maar dat lukte niet. Na een maand nog geen toestel. Op 5 januari 2009 kreeg ik XXXX telefonisch te pakken. Ik heb hem toen medegedeeld dat ik wilde af zien van mijn bestelling en dat hij mijn geld kon terug storten. Ik vroeg hem dit te bevestigen per mail, dit zou hij ook doen, je raad het al, nooit gebeurd dus.
Ik heb vervolgens een aantal contact formulieren ingevuld en opgestuurd met wat dwingende taal. Wat schets mijn verbazing ik heb vorige week het hele bedrag terug gestuurd gekregen, 407 euro.
Meneel XXXX wist volgens mij al heel lang dat hij niet aan zijn verplichtingen kon voldoen maar heeft mensen wel laten betalen.
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
*Afzender*
Metal Warehouse
dhr. N. de Roo
de Kroon 194
7904 KZ Hoogeveen
[email protected]
*Aan*
XXXX
*Betreft: niet levering product*
Hoogeveen, 23 januari 2009
Geachte heer XXXX,
Ik heb op 2 januari 2009 via uw website een Nokia 6500 Classic Bronze bij u besteld. Mijn aankoop is nog steeds niet geleverd.
Aangezien inmiddels de levertijd is verstreken bent u in verzuim en ben ik op grond van de wet Overeenkomsten op Afstand gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, hetgeen ik hierbij doe.
Ik ontvang de door mij verrichte betaling van € 173,33 zo spoedig mogelijk gestort op mijn rekeningnummer 9381923.
Graag ontvang ik een bevestiging van mijn schrijven binnen één week.
Met vriendelijke groet,
N. de Roo
Bovenstaande naar hem verzonden per email... Ik geef hem nog een week de tijd om mijn geld te storten en anders zal ik aangifte gaan doen bij de politie.
Zeker wist meneer XXXX al een hele tijd dat hij de producten niet aan zijn klanten kon leveren, maar toch inde hij ons geld.
En eerst krijgen we een melding op zijn site dat er een telefoonnummer of emailadres van een curator op de site zal komen te staan en dat zijn bedrijf geliquideerd zal worden en nu dit weer...
Wat is nou waar??
Ben er zo zat van, maar zal strijden tot het bittere eind!
Metal Warehouse
dhr. N. de Roo
de Kroon 194
7904 KZ Hoogeveen
[email protected]
*Aan*
XXXX
*Betreft: niet levering product*
Hoogeveen, 23 januari 2009
Geachte heer XXXX,
Ik heb op 2 januari 2009 via uw website een Nokia 6500 Classic Bronze bij u besteld. Mijn aankoop is nog steeds niet geleverd.
Aangezien inmiddels de levertijd is verstreken bent u in verzuim en ben ik op grond van de wet Overeenkomsten op Afstand gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, hetgeen ik hierbij doe.
Ik ontvang de door mij verrichte betaling van € 173,33 zo spoedig mogelijk gestort op mijn rekeningnummer 9381923.
Graag ontvang ik een bevestiging van mijn schrijven binnen één week.
Met vriendelijke groet,
N. de Roo
Bovenstaande naar hem verzonden per email... Ik geef hem nog een week de tijd om mijn geld te storten en anders zal ik aangifte gaan doen bij de politie.
Zeker wist meneer XXXX al een hele tijd dat hij de producten niet aan zijn klanten kon leveren, maar toch inde hij ons geld.
En eerst krijgen we een melding op zijn site dat er een telefoonnummer of emailadres van een curator op de site zal komen te staan en dat zijn bedrijf geliquideerd zal worden en nu dit weer...
Wat is nou waar??
Ben er zo zat van, maar zal strijden tot het bittere eind!
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Heb meneer XXXX gister nog een mail gestuurd met een termijn daarin vermeld van één week om mijn geld teruggestort te hebben op mijn rekening, als ik dit forum nog eens lees gaat dat waarschijnlijk dus niet werken, dus gaat de aangifte er toch maar komen.
En inderdaad Timber1 een ontmoeting zou niet verkeerd zijn, ik vrees alleen dat het niet zo vrijblijvend zal zijn.
En inderdaad Timber1 een ontmoeting zou niet verkeerd zijn, ik vrees alleen dat het niet zo vrijblijvend zal zijn.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15 jan 2009 22:10
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Nog steeds geen antwoord van meneer XXXX.
Zal toch aangifte moeten gaan doen.
Heb begrepen dat het kantoor in Rotterdam reeds is leeggehaald.
Weet niet hoe het met het kantoor in Suriname is (Mega Advertising Video & Photo Production XXXX), maar zal dat navragen.
Wat een vervelende kwestie kan dit worden zeg....
Zal toch aangifte moeten gaan doen.
Heb begrepen dat het kantoor in Rotterdam reeds is leeggehaald.
Weet niet hoe het met het kantoor in Suriname is (Mega Advertising Video & Photo Production XXXX), maar zal dat navragen.
Wat een vervelende kwestie kan dit worden zeg....
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23 jan 2009 11:01
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Terugkomend op mijn eerdere reactie op dit forum:
Politie Alkmaar stuurt alle stukken door naar Rotterdam waar het in behandeling wordt genomen als er genoeg reacties komen/zijn! Dus laat al jullie aangiftes doorsturen naar Politie Rotterdam!!!!!
Samen staan we sterker! Hij heeft al ons geld op zijn rekening mogen ontvangen + alle porto..... en hij heeft er niets voor hoeven doen!!!!! Wat doet hij met ons geld? In ieder geval niet de beloofde telefoons leveren!!!Het gaat om heel veel geld en wij moeten er allemaal hard voor werken!!!!
Ilonka.
Politie Alkmaar stuurt alle stukken door naar Rotterdam waar het in behandeling wordt genomen als er genoeg reacties komen/zijn! Dus laat al jullie aangiftes doorsturen naar Politie Rotterdam!!!!!
Samen staan we sterker! Hij heeft al ons geld op zijn rekening mogen ontvangen + alle porto..... en hij heeft er niets voor hoeven doen!!!!! Wat doet hij met ons geld? In ieder geval niet de beloofde telefoons leveren!!!Het gaat om heel veel geld en wij moeten er allemaal hard voor werken!!!!
Ilonka.
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Na Hr. XXXX diverse keren in de gelegenheid te hebben gesteld mijn geld terug te boeken naar mijn rekening omdat hij weigert te leveren, heb ik na het verstrijken van de wettelijke leveringstermijn van 30 dagen, vandaag aangifte gedaan van fraude bij politie Rotterdam-Rijnmond, ik heb daarbij gerefereerd naar eerdere aangiften van andere gedupeerden.
De verbalisant schatte de zaak redelijk positief in temeer omdat de dader bekend is (uitdraai van KVK aldaar aan aangifte toegevoegd)
Let wel op mensen: het uitschrijven bij de KVK van oplichter XXXX is gebeurd op vrijwillige basis, als er sprake was geweest van een faillisement van multi-mediadiscounter, had meneer zich niet zomaar kunnen uitschrijven.
De verbalisant schatte de zaak redelijk positief in temeer omdat de dader bekend is (uitdraai van KVK aldaar aan aangifte toegevoegd)
Let wel op mensen: het uitschrijven bij de KVK van oplichter XXXX is gebeurd op vrijwillige basis, als er sprake was geweest van een faillisement van multi-mediadiscounter, had meneer zich niet zomaar kunnen uitschrijven.
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Geachte gedupeerden,
Ik ben gewoon failliet gegaan ik heb niemand opgelicht ik ben ook niet te lang door gegaan ik ben failliet. Het was een eenmanszaak dus ik ben op dit moment een advocaat aan het zoeken die er voor zorg gaat dragen dat er een betalingsregeling wordt getroffen, zodat u allen uw geld terug kan verwachten.
Ik verzoek u vriendelijk om de site in de gaten te houden daar op zal binnenkort de naam van de advocaat komen te staan en met hem kunt u dan contact opnemen.
Nogmaals u bent niet opgelicht maar u bent een gedupeerde van een failliet bedrijf. Ik had het ook graag anders gezien dat ik u wel de telefoons kon leveren of het geld terug kan storten maar dat kan ik niet op dit moment. Als er een onderzoek komt zal ik volledig meewerken en transparant zijn zodat u kan zien dat ik niks raars met uw geld heb gedaan dan salaris aan personeel betalen, kantoor huur betalen enz.
met vriendelijke groet,
XXXX
P.S. de KVK heeft mij geadviseerd om mij uit te schrijven vandaar dat ik niet meer ingeschreven sta.
Ik ben gewoon failliet gegaan ik heb niemand opgelicht ik ben ook niet te lang door gegaan ik ben failliet. Het was een eenmanszaak dus ik ben op dit moment een advocaat aan het zoeken die er voor zorg gaat dragen dat er een betalingsregeling wordt getroffen, zodat u allen uw geld terug kan verwachten.
Ik verzoek u vriendelijk om de site in de gaten te houden daar op zal binnenkort de naam van de advocaat komen te staan en met hem kunt u dan contact opnemen.
Nogmaals u bent niet opgelicht maar u bent een gedupeerde van een failliet bedrijf. Ik had het ook graag anders gezien dat ik u wel de telefoons kon leveren of het geld terug kan storten maar dat kan ik niet op dit moment. Als er een onderzoek komt zal ik volledig meewerken en transparant zijn zodat u kan zien dat ik niks raars met uw geld heb gedaan dan salaris aan personeel betalen, kantoor huur betalen enz.
met vriendelijke groet,
XXXX
P.S. de KVK heeft mij geadviseerd om mij uit te schrijven vandaar dat ik niet meer ingeschreven sta.
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Hallo mede gedupeerden,
Ik heb op 26 november 2008 een nokia besteld en direct betaald. En zoals bij iedereen is er niks geleverd. Voor de kerst 2008 gebeld en hij zou volgens zijn pc'tje al verzonden zijn maar ik moest wachten want misschien had de post vertraging. Week later weer gebeld en toen was hij dicht vanwege de feest dagen dus in het nieuwe jaar 2009 wederom gebeld. Hij vond het vreemd maar hij had er nog 1 liggen en die zou hij direct versturen zodat ik het na het zaterdag binnen zou krijgen. Maar niks dus weer gebeld en toen kreeg een antwoordapparaat met de mededeling dat hij niet meer aan telefonisch contact deed. Dus maar gemaild, geen bericht terug. Even later keek ik op zijn site en hij bleek failliet en er zou contact gegevens komen van een curator. Ik hebXXX een brief gestuurd zodat er een betalings regeling tot stand kan komen maar volgens mij kan ik gewoon fluiten naar mijn geld.
Maar wat ik raar vind, mijn bestelling was op 26 november 2008 dus vanaf die tijd wist XXXX al meer. Maar hij kwam wel met een mooie aanbieding van "Elke 10 besteller krijgt zijn bestelling gratis" En voegde nieuwe artikelen toe zoals een witte playstation 3 en autoradio's met tft schermpjes en nog een aantal dingen.
Maar wat ik zeer vreemd vind is dat hij op zijn site zet dat hij geen oplichter is en dat we dupe zijn van een failliet bedrijf en dat hij niks raars met het geld heb gedaan dan salaris aan personeel betalen, kantoor huur betalen enz.
Maar hij zegt ook dat hij een éénmanszaak is dus welk personeel moet hij betalen?
En dat hij een advocaat aan het zoeken is die er voor zorg gaat dragen dat er een betalingsregeling wordt getroffen. Maar dat doet een curator toch?
Een advocaat heb je nodig als je mensen hebt opgelicht en een mallafide zaak hebt.
Hij heeft ook gezegt dat hij zelf gedupeerd was door de kredietcrisis maar nu ik zo zie hoeveel mensen er wat besteld en betaald hebben en niks geleverd kregen. Wat heeft hij met het geld gedaan?
Zo ik heb me hart kunnen storten. Mensen mogen mij altijd benaderen wanneer ze meer of juridische acties tegen XXXX ondernemen.
Of tips hebben wat ik zelf kan doen tegen dit persoon.
Mvg,
Virgil.
Ik heb op 26 november 2008 een nokia besteld en direct betaald. En zoals bij iedereen is er niks geleverd. Voor de kerst 2008 gebeld en hij zou volgens zijn pc'tje al verzonden zijn maar ik moest wachten want misschien had de post vertraging. Week later weer gebeld en toen was hij dicht vanwege de feest dagen dus in het nieuwe jaar 2009 wederom gebeld. Hij vond het vreemd maar hij had er nog 1 liggen en die zou hij direct versturen zodat ik het na het zaterdag binnen zou krijgen. Maar niks dus weer gebeld en toen kreeg een antwoordapparaat met de mededeling dat hij niet meer aan telefonisch contact deed. Dus maar gemaild, geen bericht terug. Even later keek ik op zijn site en hij bleek failliet en er zou contact gegevens komen van een curator. Ik hebXXX een brief gestuurd zodat er een betalings regeling tot stand kan komen maar volgens mij kan ik gewoon fluiten naar mijn geld.
Maar wat ik raar vind, mijn bestelling was op 26 november 2008 dus vanaf die tijd wist XXXX al meer. Maar hij kwam wel met een mooie aanbieding van "Elke 10 besteller krijgt zijn bestelling gratis" En voegde nieuwe artikelen toe zoals een witte playstation 3 en autoradio's met tft schermpjes en nog een aantal dingen.
Maar wat ik zeer vreemd vind is dat hij op zijn site zet dat hij geen oplichter is en dat we dupe zijn van een failliet bedrijf en dat hij niks raars met het geld heb gedaan dan salaris aan personeel betalen, kantoor huur betalen enz.
Maar hij zegt ook dat hij een éénmanszaak is dus welk personeel moet hij betalen?
En dat hij een advocaat aan het zoeken is die er voor zorg gaat dragen dat er een betalingsregeling wordt getroffen. Maar dat doet een curator toch?
Een advocaat heb je nodig als je mensen hebt opgelicht en een mallafide zaak hebt.
Hij heeft ook gezegt dat hij zelf gedupeerd was door de kredietcrisis maar nu ik zo zie hoeveel mensen er wat besteld en betaald hebben en niks geleverd kregen. Wat heeft hij met het geld gedaan?
Zo ik heb me hart kunnen storten. Mensen mogen mij altijd benaderen wanneer ze meer of juridische acties tegen XXXX ondernemen.
Of tips hebben wat ik zelf kan doen tegen dit persoon.
Mvg,
Virgil.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 feb 2009 09:26
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Hallo ook ik heb bij dit internetbedrijf een nokia besteld.
Eerst heb ik k.v.k. nagetrokken die klopte en e deal moet betrouwbaar zijn, niet dus.
Na een telefoontje net voor de kerst werd mij medegedeeld, dat ik de nokia niet rechtstreeks kon ophalen omdat het kantoor gesloten was tot 5 jan 2009, wel kon via de webwinkel gewoon besteld worden de nokia die ik bestelde was op voorraad, dus zou nog voor de kerst geleverd worden, niet dus.
Na wat belletjes, werd mij steeds bevestigd dat hij die zelfde middag op de post zou gaan, jajaja blablabla, nou dan zelf maar naar adres in Rotterdam, tja en dan kom je erachter.......foute boel.
Ben vervolgens naar de politie gegaan, ja heerlijk bekeurinkjes ze zijn er gek op, wil je aangifte doen word je gewoon niet serieus genomen, ik moet eerst nog een maandje afwachten blablabla.
Waar is ons recht nog in Nederland, dit verhaal moet toch niet zo moeilijk zijn, oppakken die hap.
Het ergste is deze meneer gaat gewoon door, niets financiele crisis, pure oplichting, als je bedrijf zijn schulden niet meer kan betalen, lieg je niet mensen voor, om nog even snel rond kerst een bulk geld binnen te halen.
Schijnbaar zijn dit soort praktijken zeer lonend en wij eerlijke mensen hebben in ons rechtstaatje het nakijken.
Ik heb een klacht ingediend bij nederlandse thuiswinkel org.
Kan alleen maar hopen dat dit soort mensen zichzelf een keer vreselijk tegen komen.
Eerst heb ik k.v.k. nagetrokken die klopte en e deal moet betrouwbaar zijn, niet dus.
Na een telefoontje net voor de kerst werd mij medegedeeld, dat ik de nokia niet rechtstreeks kon ophalen omdat het kantoor gesloten was tot 5 jan 2009, wel kon via de webwinkel gewoon besteld worden de nokia die ik bestelde was op voorraad, dus zou nog voor de kerst geleverd worden, niet dus.
Na wat belletjes, werd mij steeds bevestigd dat hij die zelfde middag op de post zou gaan, jajaja blablabla, nou dan zelf maar naar adres in Rotterdam, tja en dan kom je erachter.......foute boel.
Ben vervolgens naar de politie gegaan, ja heerlijk bekeurinkjes ze zijn er gek op, wil je aangifte doen word je gewoon niet serieus genomen, ik moet eerst nog een maandje afwachten blablabla.
Waar is ons recht nog in Nederland, dit verhaal moet toch niet zo moeilijk zijn, oppakken die hap.
Het ergste is deze meneer gaat gewoon door, niets financiele crisis, pure oplichting, als je bedrijf zijn schulden niet meer kan betalen, lieg je niet mensen voor, om nog even snel rond kerst een bulk geld binnen te halen.
Schijnbaar zijn dit soort praktijken zeer lonend en wij eerlijke mensen hebben in ons rechtstaatje het nakijken.
Ik heb een klacht ingediend bij nederlandse thuiswinkel org.
Kan alleen maar hopen dat dit soort mensen zichzelf een keer vreselijk tegen komen.
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Hallo,
1 dag na mijn bestelling was het bedrijf al niet bereikbaar maar stond er op de site dat je vooral niet moest denken dat je te maken had met een frauduleus bedrijf (jaja). Verder is mijn ervarig gelijk aan alle andere meldingen.
Ook ik, een gedupeerde regio breda, heb bij de politie aangifte gedaan half januari. Tevens naar de ABN AMRO bank gegaan waar de man zijn bedrijfsrekening had lopen. Dit zou worden doorgegeven aan de afdeling fraude. Daar bij ABN AMRO konden ze zien dat er heel veel activiteit op de rekening was.
Het register geraadpleegd met faillisementen maar daar is dit bedrijf niet te vinden, wat betekent dat de man dus zegt dat hij failliet is, maar dit dus niet is.
Kortom: verenig u en stap naar de politie!
1 dag na mijn bestelling was het bedrijf al niet bereikbaar maar stond er op de site dat je vooral niet moest denken dat je te maken had met een frauduleus bedrijf (jaja). Verder is mijn ervarig gelijk aan alle andere meldingen.
Ook ik, een gedupeerde regio breda, heb bij de politie aangifte gedaan half januari. Tevens naar de ABN AMRO bank gegaan waar de man zijn bedrijfsrekening had lopen. Dit zou worden doorgegeven aan de afdeling fraude. Daar bij ABN AMRO konden ze zien dat er heel veel activiteit op de rekening was.
Het register geraadpleegd met faillisementen maar daar is dit bedrijf niet te vinden, wat betekent dat de man dus zegt dat hij failliet is, maar dit dus niet is.
Kortom: verenig u en stap naar de politie!
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Toch tegen beter weten in gehoopt dat deze XXXX zijn best wilde doen om alles goed af te handelen, maar niet dus..
Politie vandaag gebeld en donderdag heb ik een afspraak om aangifte te doen wegens internetfraude/oplichting. Ik hoop dat de politie daadwerkelijk stappen zal ondernemen tegen deze schwans! Het moet toch niet kunnen zijn dat het met het duperen van zoveel mensen zomaar weg kan komen???!!!
Politie vandaag gebeld en donderdag heb ik een afspraak om aangifte te doen wegens internetfraude/oplichting. Ik hoop dat de politie daadwerkelijk stappen zal ondernemen tegen deze schwans! Het moet toch niet kunnen zijn dat het met het duperen van zoveel mensen zomaar weg kan komen???!!!
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Ik heb aangifte gedaan bij de politie; dit is vastgelegd onder nummer 09-013927
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Geachte lezer,
Free Invest B.V. is gespecialiseerd in het maken van landelijke kwalitatief goede hypotheek- en pensioenafspraken,hierbij weegt de kwaliteit van de afspraak zwaarder dan de kwantiteit. Wegens het uitbreiden van ons callcentre zijn wij op zoek naar nieuwe afnemers voor onze hypotheek- en pensioenafspraken.
Mocht u meer informatie wensen dan kunt u telefonisch contact opnemen met 023-5689274 en vragen naar XXXX of een e-mail sturen naar [email protected].
met vriendelijke groet,
XXXX
De heer XXXX is nog steeds actief met diverse bedrijven. Tevens blijkt de heer XXXX al eerder failliet geweest te zijn.
Free Invest B.V. is gespecialiseerd in het maken van landelijke kwalitatief goede hypotheek- en pensioenafspraken,hierbij weegt de kwaliteit van de afspraak zwaarder dan de kwantiteit. Wegens het uitbreiden van ons callcentre zijn wij op zoek naar nieuwe afnemers voor onze hypotheek- en pensioenafspraken.
Mocht u meer informatie wensen dan kunt u telefonisch contact opnemen met 023-5689274 en vragen naar XXXX of een e-mail sturen naar [email protected].
met vriendelijke groet,
XXXX
De heer XXXX is nog steeds actief met diverse bedrijven. Tevens blijkt de heer XXXX al eerder failliet geweest te zijn.
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Bovenstaand bericht is wel van 05-12-2007 hè?
Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl
Ben vandaag teruggebeld door de ABN AMRO door de fraude afdeling. Inmiddels is deze heer door de ABN AMRO op een zwarte lijst gezet waardoor zijn bedrijfsrekening wordt opgeheven. Daarnaast kan hij bij deze instelling ook nooit meer een bankrekening openen.