LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
DJH
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2005 14:48

www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door DJH »

Helaas, na al jaren via internet gekocht te hebben is het mij nu ook overkomen. Ik heb via de site www.mobiledicounter.nl een ouder model GSM besteld en netjes afgerekend via Ideal. Daarna kreeg ik nog een bevestiging van de bestelling via e-mail en ook nog een factuur via e-mail maar daarna... niets meer. De levertijd was 14 dagen maar nu na een maand heb ik nog niets ontvangen. De telefoon wordt niet opgenomen en op e-mail wordt niet gereageerd.

Het rekeningnummer van de firma staat trouwens op XXXX HO mobile Discounter.

LAAT IEDEREEN GEWAARSCHUWD ZIJN! Bestel niet bij deze firma.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ga naar de bank - leg het verhaal voor.

Deze persoon maakt dus misbruik van het iDeal systeem - wat het vertrouwen hierin ondermijnt.

Stuur ook een aangetekende brief (met handtekening retour) waarin je een uiterste levertermijn aangeeft (10 dagen na dagtekening of zo) - en anders de koop ontbind, en het bedrag binnen 14 dagen na dagtekening op je rekening moet staan.

Zo niet - aangifte doen.

Bewaar alles. (Verzendbewijzen, emails e.d.)

Succes.

DJH
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2005 14:48

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door DJH »

Vandaag, na bijna 3 weken, eindelijk contact gehad met de eigenaar van de toko.. Zijn vervanging tijdens zijn vakantie was een beetje misgegaan.. Volgens hem wordt mijn telefoon vandaag nog verstuurd. Ik wacht af.....

DJH
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2005 14:48

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door DJH »

Gisteren heb ik de telefoon ontvangen. Welliswaar in een gehavend doosje en zonder handleiding, maar verder alles OK.

Helaas blijkt het dus niet zo makkelijk te zijn om ff een webshop te beginnnen....

FDEKKERS
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2008 09:37

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door FDEKKERS »

Ik heb een Nokia 6310i besteld op 26-05-2008. Na herhaaldelijk bellen, is deze ontvangen op 11-07-2008. Telefoon werkt niet goed: heeft problemen met het vinden van het netwerk, kan niet verzenden of ontvangen.Telefoon is in originele verpakking met accessoires teruggestuurd op 12 -07-2008, met begeleidend briefje. Afleverdatum XXXX 15-07-2008.
Via de website is op 12-07-2008 een e-mail verstuurd met het verzoek het aankoopbedrag terug te betalen. Geen antwoord ontvangen.

Op 21-07-2008 telefonisch contact gehad, na eindeloos bellen. Een andere telefoon is mij gestuurd, en ontvangen op 24-07-2008.

De nieuw gestuurde telefoon is geen 6310 i, maar de gewone 6310. De gebruiksaanwijzing en cd zijn niet meegestuurd. Daarbij blijkt dat ook dit toestel niet goed functioneert: bij een lichte druk (vastpakken) van de onderkant valt het toestel uit (kortsluiting?). Hierbij is een simkaart kapotgegaan.

29 juli de laatste telefoon teruggestuurd, weer met begeleidend briefje. Afleverdatum XXXX 31-07-2008. Volgens afspraak met XXXX (telefonisch, na weer eindeloos bellen, 29 juli) zou ik direct een andere telefoon opgestuurd krijgen, die hij persoonlijk van te voren zou controleren. Op 1 september nog niets ontvangen, en per mail mijn geld teruggevraagd. Geen antwoord ontvangen.

Telefonisch afgesproken (op 02-09-2008 10.40 uur) dat nog die dag mijn geld zou worden terugbetaald. Tot nu niets ontvangen. Pas op voor dit 'bedrijf'.

Argus200
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2008 11:00

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door Argus200 »

Op 28-7-2008 bij Mobilediscounter een Nokia 6310 besteld en betaald via iDeal. Levertijd 10 werkdagen, Jaja! Ik heb hem nu nog niet.

Waarschijnlijk al wel 15 keer gebeld. Wel regelmatig iemand aan de telefoon gehad. Niet alleen de eigenaar XXXt zelf maar ook anderen. Eerst wordt er gezegd dat de telefoon "vandaag" nog wordt opgestuurd. Vervolgens wordt dan als 48 uur later de telefoon nog niet is gearriveerd gezegd dat ze het na zullen kijken en dat ik teruggebeld zal worden. Wat niet wordt gedaan. Track and Trace doen ze niet aan.

Dinsdag 20-9 zegt een medewerker dat ie het niet snapt, dat hij nog een 6310i heeft liggen en dat hij die onmiddellijk zal versturen als compensatie voor het ongemak. Ik kreeg ook een e-mail dat er een telefoon was verzonden.

Donderdag 4-9 met een medewerker contact gehad, de telefoon was er nog niet. Hij kon geen “Track and Trace” nummer geven. Hij kon mij verder ook niet helpen, want hij was niet op kantoor.
Toen ik zei dat ik mij begon af te vragen of het wel een bonafide bedrijf was, zei hij dat de politie Rotterdam hun referentie was en dat ze daar onlangs nog 300 telefoons aan hadden geleverd!
Vrijdag 5-9 was het bedrijf de gehele dag onbereikbaar.

Ik vrees dat ik naar mijn geld en telefoon kan fluiten.

Argus200
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2008 11:00

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door Argus200 »

:) Zo plaats ik en klacht en zo komt de telefoon toch binnen op maandag 8 september. Of er verband is...??? Geen idee. :?
In originele Nokia doos, maar met een gekopieerd onvolledig boekje, geen software, wel een oplader. Hier en daar in miniscule beschadiging, maar over het geheel genomen lijkt in elk geval de behuizing nieuw. Toch chinees? Hij lijkt goed te functioneren.

Ik zal over een paar weken nog eens leten weten of het goed gaat.

Moet je persé een klassieke Nokia hebben en kun je nergens anders terecht bestel dat onder REMBOURS.

Ik weet wel dat ik bij zulke wat schimmige zaken vootaan on de rembours bestel :x .

Toch balen dat het zo moet.

FDEKKERS
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2008 09:37

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door FDEKKERS »

Rembours helpt je niet als de spullen niet goed blijken. En over het effect van hier een mededeling plaatsen: ik heb in ieder geval mijn geld nog niet terug gekregen.

Argus200
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2008 11:00

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door Argus200 »

Rembours helpt je niet als de spullen niet goed blijken. En over het effect van hier een mededeling plaatsen: ik heb in ieder geval mijn geld nog niet terug gekregen.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik vind het heel vervelend voor je.

Overigens had een van de medewerkers het lef om me te zeggen dat de politie Rottredam hun referentie was. Dat ze daar onlangs 300 telefoons aan hadden geleverd.

Ik heb politie Rotterdam daarvan op de hoogte gebracht.

FDEKKERS
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2008 09:37

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door FDEKKERS »

Volgens XXXX is gisteren het geld overgemaakt. Op mijn rekening is nog niets te zien...
Wordt vervolgd.

waal
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2008 11:06

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door waal »

Ik heb helaas 18-7 ook de fout begaan om twee nokia 6210 te bestellen (had helaas dit forum nog niet gezien). Ik heb tot op heden nog niets ontvangen, wel betaald met i-deal. Ik heb meerdere malen gebeld meestal krijg ik een vaag antwoorapparaat aan de lijn. Een keer met iemand gesproken die me vertelde dat de de telefoons elk moment konden binnenkomen en dat ze meteen verzonden zouden worden. Je raad het al nog steeds niets. Ik heb ze ook gemaild maar daar krijg ik ook geen reactie. DUS bestel NIET bij dit bedrijf........

FDEKKERS
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2008 09:37

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door FDEKKERS »

Wat mij betreft goed nieuws: mijn geld is terugbetaald.

Wat die 6210 aangaat: ook bij mij duurde het lang voordat ik het eerste toestel binnenkreeg. Mobilediscounter verkoopt spullen die ze (nog) niet binnen hebben.

mkraaikamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2008 11:45

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door mkraaikamp »

beste mede gedupeerde,

Ook ik ben er in getrapt bij dit bedrijf. Inmiddels na een aantal telefoontjes te hebben gepleegd ben ik het zat. Heb een brief gestuurd met ingebrekstelling en tevens vermeld dat ik aangite ga doen bij de politie. Wat ik ook zeker ga doen. Heb hem nog een kans gegevenom
a schriftelijk te reageren
b spullen te leveren

Een ieder succes met deze (volgens zijn hyves pagina) "eerlijke ondernemer"

FrankieD
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2008 11:06

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door FrankieD »

Geachte lezers,

Dit is echt een storm in een glas water. Ja het duurt wat langer dan we verwachten maar uiteindelijk krijgt iedereen zijn telefoon. En zo niet krijgt u uw geld terug. Ja wij leveren aan de politie.

Mocht u nog geen telefoon hebben ontvangen na 30 dagen na uw bestelling en u heeft op dit forum gereageerd zou u zo vriendelijk willen zijn om dit bij ons te melden.

vriendelijke groet,

XXXX
Mobile Discounter

mkraaikamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2008 11:45

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door mkraaikamp »

Aan een ieder,

Allereerst mijn excuus. Mijn hele bestelling is netjes binnen 30 dagen geleverd. Inderdaad een storm in een glas water. Als we wat te zeuren hebben doen we het, maar als het goed gaat moeten we het ook zeggen. Alleen heb ik 1 advies aan dit bedrijf. Vermeld gewoon op je website dat de levertijd 30 dagen is en eerder is mazzel. Dan heb je al dit gezeik niet.

M.vr.gr

Tevreden klant

Marco Kraaikamp

kattebel
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2008 12:04

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door kattebel »

Ook wij hebben een mobiele telefoon gekocht en betaald bij deze "firma" en wel op 15 september, 2 weken terug gebeld naar XXXX, er was trouwens geen probleem om iemand aan de lijn te krijgen, welliswaar was deze doorgeschakeld naar een gsm. De bestelde telefoon zou de vrijdag daarop binnen zijn. Maar tot op heden nog steeds niets ontvangen. Heb hem via de site een email gestuurd, maar ik betwijfel of die is aangekomen.
Ik wacht nog een paar dagen af, op een reactie van hem of zijn "bedrijf" maar daarna ga ik inderdaad zoals in dit forum al eerder is aangegeven stappen ondernemen en evt. aangifte doen van oplichting.
M.Callaghan.

MS467
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 15:40

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door MS467 »

In juni van dit jaar, heb ik 2 Nokia gsm's besteld bij Mobilediscounter.
Ik ontving een bevestiging van mijn bestelling met het verzoek eerst het geld over te maken, alvorens er iets verzonden kon worden. Dit heb ik gedaan en ik ontving een betalingsbevestiging. Ik zou 14 dagen op mijn bestelling moeten wachten.
Na een maand heb ik eens gebeld om te informeren hoe het met de bestelling en levering stond. Het was vakantie geweest, aldus de persoon aan de andere kant van de lijn, maar het zou uiterlijk de volgende week verstuurd worden (was de verwachting). Wederom een aantal weken gewacht. Niets ontvangen. Een fax gestuurd ter annulering van de bestelling en het verzoek, mijn betaling volgens de voorwaarden, aan mij te retourneren. Niets gehoord, niets ontvangen. Inmiddels een aangetekend schrijven gestuurd. Binnenkort zal ik aangifte moeten doen, want ik vermoed, dat ik mijn geld niet terug ga krijgen.
Ik koop dus nooit meer wat via internet. Dit is weliswaar mijn eerste negatieve ervaring, maar dat is genoeg.
Ik vond het spijtig, dat ik niet met creditcard kon betalen, dan was het tenminste nog gedekt geweest. Ideal is mijns inziens dus niet betrouwbaar. De bank laat weten, dat je nu eenmaal zelf betaald hebt, dus dat ze niets voor je kunnen doen.

FrankieD
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2008 11:06

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door FrankieD »

Geacte heer,

Kunt u uw naam en rekeningnummer e-mailen naar [email protected]. Dan gaan wij ervoor zorgen dat het in orde komt.

met vriendelijke groet,

XXXX
Mobile Discounter

aan de schelde
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 18:36

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door aan de schelde »

Ook ik heb een 6310 besteld bij dit bedrijf en er op gerekend dat ik het volgens de afspraak op de bestelling binnen 14 dagen in huis zou hebben. 25 sept is de bestelling en betaling geweest.


De laatste dagen contact gezocht maar steeds staat de voicemail aan . Via 2 emails ook geen bericht ontvangen. het is een kleine moeite om minstens te reageren.

Naar aanleiding van de negatieve berichten op radar wacht ik nog een week af en anders ga ik stappen ondernemen tegen dit bedrijf wegens oplichting.

Rinus


MS467
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 15:40

Re: www.MOBILEDISCOUNTER.nl

Ongelezen bericht door MS467 »

Hierbij wil ik jullie laten weten, dat ik vandaag mijn geld van Mobilediscounter netjes heb terug ontvangen. :)

Gesloten