LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aktiebaby Breda

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Dongonnie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:45

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Dongonnie »

Ik heb geen "algemene voorwaarde" maar wel een "service en garantie formulier" op de achterkant van een aflever bon van spullen die we eerder al besteld hebben bij Aktie Baby.

Die vermeld onder punt 6:
Binnen 8 dagen kunt u uw produkt terugbrengen in verpakking met aankoopbon. u ontvangt dan uw geld terug; u kunt natuurlijk ook ruilen.
Binnen 30 dagen kunt u uw produkt terugbrengen in verpakking met aankoopbon. U kunt dan alleen ruilen en ontvangt geen geld retour.
Voor ruilen en terugbrengen geldt dat het produkt niet mag worden gebruikt.


Lijkt er dus op dat je hier een goede suggetsie doet voor de mensen die snel andere spullen willen en zover niks meer met Aktie Baby van doen willen hebben.
Of we ooit nog iets terug zien van onze aanbetalingen is dan aan de curator.

Heb je suggestie ook voorgelegd aan mijn rechtsbijstand verzekering... just to be sure!

Puntje 2 is ook leuke:
Afspraak = afspraak Aktiebaby komt altijd afspraken na, vier weken van te voren ontvangt u schriftelijk bericht over wanneer uw kamer kan worden afgehaald of wanneer deze wordt bezorgd".
:evil:

mama Jessica
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 feb 2009 17:55

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door mama Jessica »

Hoi Dongonnie,

Zou je het "service en garantie formulier" naar ons kunnen mailen wij zitten nl aardig op een schopstoel. Bevallingsdatum is over 7 weken en ze houden ons al een aantal weken aan het lijntje

PS: mocht toch iemand de algemene voorwaarden in zijn bezit hebben zouden wij deze dan ook mogen ontvangen op onze mail.

Groeten
Mama Jessica

dbroekaart
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2009 11:23

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door dbroekaart »

Dongonnie,

Ik ben benieuwd wat jou rechtsbijstand zegt hierover... Kun je dit posten als je dit weet..?

Mama Jessica,

Het service & garantieformulier staat op de achterkant van de orderbevestiging als het goed is..

rose
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:59

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door rose »

ook wij zijn hier de dupe. We hebben een aanbetaling gedaan voor onze kinderwagen. Wat moet ik nou doen?

gr Roos

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door poespas »

Ff dit topic doorlezen Rose :roll:

Dongonnie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:45

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Dongonnie »

Zojuist terugkoppeling gehad van SRk (rechtsbijstand)

Daar de curator geen winkel heeft zal hij aandringen op het fanemen van de goederen zonder voorwaarde.
Het retour binnen 8 dagen gaat dan weer niet op.
Het lijkt er dus op dat je op geen enkele manier onder dit koop contract uit kunt en uiteindelijk dus overgeleverd bent aand e curator.

Het enige echte juridische advies volgens onze rechtsbijstand is een brief sturen naar de curator en aandringen op een spoedige terugkoppeling of ze de goederen indien voorradig zo snel mogelijk willen leveren gezien de situatie.

Juridsch zit ik nu ene beetje op een doodspoor (al moet ik toegeven dat ik er ook niet in thuis ben).

De vraag blijft een beetje wat als je weigert de goederen af te nemenvan de curator "hoe moeilijk"gaat ie dan doen...

In van jullie nog tips of adviezen...?

16again
Berichten: 16216
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door 16again »

Daar de curator geen winkel heeft zal hij aandringen op het afnemen van de goederen zonder voorwaarde.
Kan de curator zomaar van de overeengekomen leveringsvoorwaarden afwijken?? Wellicht had je het product niet eens gekocht zonder dit 8 dagen geld terug beding.

Dongonnie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:45

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Dongonnie »

Tja dat is wel zoals de rechtbijstand het uitgelegd heeft.
Schijnbaar heeft de cruator hier "het recht toe".

Wellicht dat iemand anders nog wat meer weet?

16again
Berichten: 16216
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door 16again »

Bedenk dat die rechtsbijstand een eigen belang heeft, namelijk zo min mogelijk tijd aan je besteden, en wel de premie opstrijken.....

mama Jessica
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 feb 2009 17:55

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door mama Jessica »

Wacht tot in de loop van volgende week en houd de website van H. Advocaten in de gaten.
Er staat iets te gebeuren.

Groeten mama Jessica

eko016
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2009 12:14

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door eko016 »

@ Dongonnie

Zou je mij svp ook het "service en garantie formulier" kunnen mailen?
Op de achterkant van mijn orderbevestigiing staan ze nl. niet!

Ook voor de algemene voorwaarden houd ik mij aanbevolen.

Dongonnie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:45

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Dongonnie »

eko016 ik zie je mail adres niet..
sturu anders een berichtje naar mijn forum naam @ hotmail.com

jessica1981
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2009 21:31

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door jessica1981 »

Nou wij hebben 22 jan 2009 onze spullen ook bij aktiebaby besteld. Ik hoop we dat we nog wat van onze spullen horen. Echt balen.

as mama Dorine
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:02

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door as mama Dorine »

Allemaal erg balen! Merk dat er toch een hoop mensen gedupeerd zijn. Wij hopen ook dat er zo snel mogelijk bericht komt. Ben nu 32 weken zwanger en wij hadden dus net alles overgemaakt en dus nu 1150 euro armer en geen babykamertje.
Voor diegen die een aanbetaling hebben gedaan en toch iets anders willen kopen; al wordt je straks verplicht het nog af te nemen, misschien door proberen te verkopen via marktplaats ofzo? Dan heb je in ieder geval nu wel je spullen op tijd en wie weet maar een gering verlies van je kosten.
Wij hebben echter niet nogmaals 1150 euro op de plank liggen om vrolijk nog een ander kamertje te kopen. Ik zou willen dat het bij ons nog alleen om een aanbetaling ging.....

mama Jessica
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 feb 2009 17:55

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door mama Jessica »

Wacht deze week even af.
Ik heb er veel vertrouwen in dat er iets gemeld wordt.

Zodra ik meer weet zet ik het op de forum

Groeten mama Jessica

vette
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2009 21:16

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door vette »

Wacht deze week even af.
Ik heb er veel vertrouwen in dat er iets gemeld wordt.

Zodra ik meer weet zet ik het op de forum

Groeten mama Jessica
Ik heb er totaal geen vertrouwen in en ik hoop echt!!!!!! dat dit bedrijf geen doorstart maakt! Wij hebben alles(complete babykamer, buggy etc) 12 januari gekocht en ik kwam er vandaag toevallig :shock: achter via de KVK-site dat er een faillisement is aangevraagd door deze tent. Dat ik waarschijnlijk naar mijn aanbetaling kan fluiten is duidelijk, maar dat ik geen andere babykamer mag kopen ivm met een eventuele doorstart kan er bij mij echt niet in! De currator is lekker vaag en kan nog duidelijkheid verschaffen, oftewel mochten die ********** een doorstart maken, dan moet ik alsnog die meuk afnemen!!!! Das lekker dan, zitten wij straks met alles in tweevoud (2 babykamers, 2 badjes, 2 quiny's ed) en wij krijgen toch echt maar 1 kind!!!!

Natuurlijk willen wij de koop zsm ongedaan laten maken bij de currator van aktiebaby, zodat wij ook op zoek kunnen naar een vervangende babykamer... Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat wij hier moelijk onderuit gaan komen... :roll:

Dus alsjeblieft, van ons mag die tent definitief sluiten en nooit meer open gaan!!!!

Feit blijft ook nog dat wij er vandaag 'toevallig' achter kwamen.... Geen berichtje, briefje telefoontje or what so ever!!!! :evil:

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door poespas »

Ik vind het zo erg voor iedereen hier :cry:

Zit je je te verheugen op je baby, krijg je dit.

Echt belachelijk dat er in dit soort gevallen, waarbij er toch echt een noodzaak en tijdsdruk is, geen uitzonderingen kunnen maken :x

Vette, ik wens je heel veel sterkte, hoop dat het nog goed komt, en voor de anderen ook :(

dbroekaart
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2009 11:23

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door dbroekaart »

Beste Mama Jessica,

Hoe komt het dat je deze melding maakt terwijl alle mensen met een kluitje in het riet worden gestuurd door de curator..

Ken je soms de eigenaar of heb je andere voorinformatie die nuttig voor ons kan zijn om te weten..?

Iedereen wordt zwaar wanhopig van het feit dat we zo overgeleverd zijn aan de curator terwijl deze geen belang heeft om snel antwoord aan ons te moeten geven..

Evt antwoord mag naar dbroekaart @ hotmail . com

Jet7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:04

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Jet7 »

Ook ik ben bij de curator niks wijzer geworden.
Juridisch advies ingewonnen en ook daar schieten we niks mee op. Afwachten is het credo, maar dat wil je natuurlijk net even niet als er over minder dan 10 weken een kleine wurm aan komt.

Ook wij willen een kamertje inrichten en spulletjes klaarmaken. Maar niemand zit erop te wachten om twee complete kamertjes te hebben (en betalen!!!).

Ik heb Jessica een mailtje gestuurd en hoop van harte dat ze ons deelgenoot wil maken van haar optimisme. Daar zouden mijn hormonen ook erg gelukkig van worden!!!!!

eko016
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2009 12:14

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door eko016 »

Ja mamajessica, laat eens weten hoe het komt dat jij zo optimistisch bent en deze week nieuws van de curator verwacht?

Gesloten