LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aktiebaby Breda

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Dongonnie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:45

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Dongonnie »

Tja als mama Jessica al iets weet kan ze dat natuurlijk niet op het openbare forum plaatsen...

Als je dit artikel leest uit BN DeStem kun je zelf wel aanvoelen dat er toch wel wat mogelijkheden zijn.

http://www.bndestem.nl/regio/breda/4489 ... illiet.ece

Gisteren (woensdag) ben ik op de 9 maanden beurs geweest en heb met verschillende importeurs (maxi cosi, buga boo, stokke) over de zaak gesproken men heeft aangegeven geen betalings problemen te hebben met Aktiebaby en "normale leveringen" te hebben gedaan de afgelopen maanden.

Al met al lijkt het dus meer aan de "financierings kant" van de zaak te zitten dan aan de "lopende zaken kant".

Daarnaast is komende maandag de zaak 2 weken failliet dat betekent dat de mensen die snel een brief hebben gestuurd 2e helft volgende week "een zaak" hebben.

Zoals ik al eerder aangegeven heb is er geen juridische grond voor maar juristen achten de kans zeer klein dat wanneer je de curator een aangetekende brief hebt gestuurd en hem 2 weken de tijd hebt gegeven alsnog te leveren de curator een rechtzaak tegen je begint.

Ik begrijp dat iedereen zo snel mogelijk duidelijkheid wil maar we moeten nog even geduld hebben...


Sterkte allemaal!

watch-it
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:54

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door watch-it »

Op het adres van Aktiebaby is onlangs een nieuw BV'tje opgericht ;

Babybeheer Groep B.V.


Deze BV is in eigendom van

Kluwen-Van Lier Holding B.V.
Berkenlaan 6 2380 Ravels, België

Dongonnie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:45

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Dongonnie »

Watch it....

Volgens de kamer van koophandel zitten zij al sinds 2006 op dit adres...
Het lijkt er dus eerder op dat dit een van de eigenaren/ financiers is?

Of zie ik de dingen nu verkeerd?

Please advise!

watch-it
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:54

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door watch-it »

oh oké

dan heb ik me vergist.
dacht dat die BV daar recentelijker was gevestigd

Dongonnie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:45

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Dongonnie »

Watch-it....

Mag ik vragen hoe je aan het idee komt dat deze BV hier nu opeens gevestigd is?
Ik was hem zelf namelijk nog niet tegen gekomen in mijn eerdere zoektocht.

Dankjewel!

watch-it
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:54

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door watch-it »

ik heb slechte ervaringen met aktiebaby gehad wat niet is opgelost.
garantie tot voordeur !

toen ik van surseance hoorde heb ik even bij kvk gekeken wat er op het adres gevestigd was en tot mijn verbazing zag ik toen babybeheer groep staan... en dacht zal dit maar even melden

Dongonnie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:45

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Dongonnie »

aha!
Bedankt voor je reactie!

Aktiebaby VOF is inmiddels uitgeschreven bij de KvK er staat nu idd alleen nog Babybeheer groep.

Gezien de radio stilte van afgelopen 2 weken verwacht ik er niet zo veel meer van!

watch-it
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:54

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door watch-it »

vanaf morgen is er opheffings uitverkoop bij Aktiebaby..

as mama Dorine
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:02

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door as mama Dorine »

Watch it ..... hoe kom je aan deze info?

77-Sander
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2008 09:00

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door 77-Sander »

Ik heb dit 'gerucht' even gecheckt bij de curator en het is NIET waar.. er is GEEN uitverkoop.
Ze bekijken nog altijd de mogelijkheid van een overname.

Mijns inziens ben je daarmee NIET verplicht je bestelling nog af te nemen daar je dan met een andere rechtspersoon te maken krijgt. Het is dan immers een ander bedrijf.
De secretaresse 'kon' verder geen juridisch advies geven en verwees naar een rechtsbijstandverzekering.

watch-it
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:54

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door watch-it »

op de ruiten is aangegeven uitverkoop...

Jet7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:04

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Jet7 »

Hahaha die curator kan leuk lullen, maar als er op de ruiten staat aangegeven dat er uitverkoop is, dan zal dat echt zo zijn!!!

Hebben er al mensen n.a.v. een verstuurde brief aan de curator antwoord gekregen?? En hebben jullie al andere spullen besteld??

carlo_1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2009 13:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door carlo_1983 »

Wij hebben nog geen bericht gehad van de curator, is je koop ontbonden als er opheffingsuitverkoop wordt gehouden?

Ons kamertje staat waarschijnlijk klaar in het magazijn en wordt dan verkocht aan iemand anders?

gr.

Dongonnie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:45

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Dongonnie »

Over de opruiming:
Die banners hangen al sinds decemebr bij aktie baby voor de raam en zijn niet verandert of er opeens bijgekomen na het faillisement (ik kom er elke dag langs op weg naar de A16)

Over de Curator:
Nog geen reactie op brief gehad bij telefonisch contact blijft men verwijzen naar mogelijke doorstart/ juridisch advies inwinnen bij rechtsbijstand.

Nieuwe spullen bestellen:
We hebben in een aangetekende brief de curator 10 werkdagen de tijd gegeven om de spullen alsnog te leveren.
Die zijn morgen (vrijdag) voorbij we gaan dit weekend de maxi cosi en kinderwagen ergens anders halen en proberen de aanbetaling daar als extra korting te krijgen (zijn vershillende winkels die hier mee adverteren).

Aankoop verplichting:
Wanneer er een uitverkoop of doorstart komt onder andere eigenaar kunnen deze je aan je aankoop verplichting houden..
Echter zeggen ervaren juristen dat wanneer je een aangetekende brief stuurt en een redelijke termijn steld de spullen alsnog te leveren na de verstreken lever datum er geen rechter is die je gaat verplichten de spullen af te nemen (baby's wachten immers ook niet)

Succes allemaal!

Jet7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:04

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Jet7 »

Uit de faillissementswet (artikel 37):

1 Indien een wederkerige overeenkomst ten tijde van faillietverklaring zowel door schuldenaar als door zijn wederpartij in geheel niet of slechts gedeeltelijk is nagekomen en de curator zich niet binnen een hem daartoe schriftelijk door wederpartij gestelde redelijke termijn bereid verklaart de overeenkomst gestand te doen, verliest de curator het recht zijnerzijds nakoming van overeenkomst te vorderen.

2 Indien de curator zich wel tot nakoming van overeenkomst bereid verklaart, is hij verplicht bij die verklaring voor deze nakoming zekerheid te stellen.

3 De vorige leden zijn niet van toepassing op overeenkomsten waarbij de gefailleerde slechts verbintenissen op zich heeft genomen tot door hem persoonlijk te verrichten handelingen.

Je hoeft geen rechten gestudeerd te hebben om te begrijpen dat je dus een ZEER STERKE zaak hebt als je de curator schriftelijk (aangetekend dus, want anders heb je geen bewijs van versturen!!!!!) hebt gevraagd te leveren binnen een redelijke termijn. Deze termijn stond vroeger op 8 dagen en is in de nieuwe wet dus aangeduid als "redelijk". 10 Dagen is mijns inziens redelijk.

Verder denk ik dat de curator echt niet over een paar maanden nog met die spullen op de proppen komt en vrees ik inderdaad dat het kamertje in het magazijn nu voor een spotprijsje naar een ander gaat. Tsja, dat is vervelend. Ons kamertje staat gelukkig nog bij bopita en wij gaan volgende week (als onze termijn verstreken is) daar leuren om het toch geleverd te krijgen via een andere winkel. Misschien een idee voor anderen????

Succes!!!

watch-it
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:54

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door watch-it »

er is inderdaad geen opheffingsuitverkoop.

dacht dat dit het geval was vanwege alle affiche's op de ramen van 'alles moet weg' enzo.

vandaag wezen kijken maar de tent was gewoon dicht..

carlo_1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2009 13:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door carlo_1983 »

Ik heb net contact gehad met mijn advocaat, vorige week is er een brief verstuurd met daar in het verzoek binnen 7 werkdagen te reageren wanneer de kinderkamer geleverd gaat worden?

Na wat uitzoek werk van mijn advocaat (sur) kon hij mij vertellen dat de curator helemaal niets hoeft te doen tot dat er meer bekent is over een doorstart!
De afgesproken levertermijn komt volgens mijn advocaat te vervallen wanneer het bedrijf failliet is.

Hij heeft geprobeerd contact op te nemen met de curator maar die was er niet???

Maandag gaat mijn advocaat proberen Dhr. Tillman als nog persoonlijk aan de telefoon te krijgen.... ik betwijfel of dit gaat lukken?
hij probeert dan meer te weten te komen over de eventuele doorstart en de termijn hiervan?

Zijn er mensen die al een andere kamer hebben besteld,
of die andere informatie hebben?

Wij kunnen namelijk niet veel langer wachten met een andere kamer en zitten met de handen in de haren!!!

gr. Carlo

Frali
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2009 08:00

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Frali »

Hallo allemaal,

Ook hebben wij helaas iets gekocht bij Aktiebaby begin januari. Het zou eigenlijk begin volgende week geleverd worden, maar helaas.

Wij hebben ons al wel laten informeren en sturen begin volgende week een aangetekende brief met hierin het volgende:
- Eerst stellen we ze in gebreke
- Dan verzoeken we ze binnen 14 dagen onze spullen alsnog te leveren en als dit niet lukt onze aanbetaling terug te storten.
- Dan vermelden we dat we als we niets gehoord hebben binnen die 14 dagen we de koopovereenkomst ontbinden.
Dit alles in 1 brief, anders blijf je aangetekende brieven versturen.

We hebben deze informatie gekregen via een juridisch raadsvrouw en via www.consuwijzer.nl.

Wij hopen dat jullie hier iets aan hebben.

Daarnaast hebben wij nog een vraag aan jullie, helaas zijn wij onze algemene voorwaarden kwijt. Heeft een van jullie deze nog en zouden jullie willen mailen aan ons. Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Frank en Lisanne

Friemel
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2009 10:47

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Friemel »

Ook wij hebben begin januari een kamer gekocht bij Aktiebaby.
Half Februari zag ik per toeval dat ze failliet waren.

We hebben meteen een aangetekende brief verstuurd waarin we ze verzoeken het contract te ontbinden als ze niet aan de leverdatum kunnen voldoen.
Helaas hadden wij afgesproken dat ze het kamertje pas half april zouden leveren..duurt dus nog even.
We hebben nog niets op de brief teruggehoord.

Gisteren zijn we bij een andere kinderzaak geweest. We hebben daar ons verhaal gedaan en hebben echt een hele fijne oplossing af kunnen spreken! We hebben daar een nieuwe kamer besteld. Deze kan pas op zijn vroegst eind april / begin mei geleverd worden. Mocht Aktiebaby nu een doorstart maken dan kunnen deze kamer alsnog kosteloos annuleren (staat ook op het contract). Zo zijn we er in ieder geval zeker van dat we op tijd een kamer hebben voor ons friemeltje.

Misschien ook een idee voor andere mensen. Als wij pas half april op zoek zouden kunnen naar een andere kamer waren we namelijk veel te laat..de levertijd is echt heel lang!

Succes allemaal

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

Hallo,

Dit is wel een nuttig toppic.
Ook wij hebben een bestelling van 2100 euro gedaan en 200 aanbetaald. op 1-2-09
Nu hebben we vorige week een brief gestuurd naar de advocaat tilman met de vraag hoe lang het nog gaat duren voor er een doorstart komt.
Als dat nog 3 maanden kan duren dan gaan wij ook ergens anders bestellen.

Nu hebben we bij een andere zaak onze kamertje ook zien staan, daar hebben we onze wagen gekocht. We mogen van hun ook evt bestellen. En als er een doorstart komt dat we hem dan mogen annuleren.
Het is immers ook zonde van de 200 euro die aanbetaald is.

Heel erg balen allemaal!!

Ik hoop dat iedereen zijn contactgegevens wil melden hier zodat andere er ook wat aan hebben.
ALs ik meer weet ben ik weer terug!

Gesloten