LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ontploffende nokias.....
Re: ontploffende nokias.....
misschien kun je ook een andere conclusie trekken: nokia batterijen zijn ontzettend duur (rond de 100 euro) en dus kopen mensen maar een niet nokia batterij. rara wat gebeurd er dan? misschien zijne r van de andere merken gewoon wat goedkopere batterijen of gewoon geen fake batterijen (of iig een stuk minder
Beetje kromme vergelijking, UPC heeft hier niets mee te maken, Daar is een apart forum onderwerp voor.
Miranda, je moet wel effe goed lezen, er staat dat de laatste telefoon die ontplofte met een originele batterij was.....
Dus zelfs de dure batterijen van Nokia ontploffen..
En batterijen van alle merken zijn duur, dus voor elk merk worden er wel goedkope batterijen gebruikt.......
Wat ik met mijn vergelijking aan wilde geven is dat niet moet worden gezegd dat het bij de andere merken ook kan gebeuren terwijl het met de andere merken nog nooit gemeld is.....
Dus zelfs de dure batterijen van Nokia ontploffen..
En batterijen van alle merken zijn duur, dus voor elk merk worden er wel goedkope batterijen gebruikt.......
Wat ik met mijn vergelijking aan wilde geven is dat niet moet worden gezegd dat het bij de andere merken ook kan gebeuren terwijl het met de andere merken nog nooit gemeld is.....
Henkie2 en alle andere forumbezoekers,
Ik ben het totaal met je (henkie2) eens, EEn kabelbedrijf kan wel eens een fout in de factuur maken, maar UPC doet dat altijd. Een mobiele aanbiedr kan geen bereik hebben, maar Orange heeft altijd en overal geen bereik!!! Zo ook bij Nokia een telefoon kan expoderen maar alleen NOKIAS hebben dat gedaan (ook in spanje zijn ontploffingsgevallen bekend en het betreft in deze 5 gevallen een NOKIA) Er is dus zeker iets mis bij Nokia toestellen!!! En nokia weet er meer van!!!
Ik ben het totaal met je (henkie2) eens, EEn kabelbedrijf kan wel eens een fout in de factuur maken, maar UPC doet dat altijd. Een mobiele aanbiedr kan geen bereik hebben, maar Orange heeft altijd en overal geen bereik!!! Zo ook bij Nokia een telefoon kan expoderen maar alleen NOKIAS hebben dat gedaan (ook in spanje zijn ontploffingsgevallen bekend en het betreft in deze 5 gevallen een NOKIA) Er is dus zeker iets mis bij Nokia toestellen!!! En nokia weet er meer van!!!
Nogmaals: recentelijk heb ik een ontplofte batterij van een Siemens C55 in m'n handen gehad. Dat het dus alleen bij Nokia's gebeurt is dus absolute onzin. Dat het bij Nokia's vaker gebeurt dan bij andere merken geloof ik ook niet.
Er is nu een mediahype rond ontploffende Nokia's. Over andere merken hoor je de media niet, terwijl ook die ontploffen (voor de derde keer: ik heb het met een Siemens telefoon gezien). Daarnaast is het marktaandeel van Nokia dik 40 procent. 4 van de 10 ontploffende foons mag dus van Nokia zijn.
Bijkomend feit: Er zijn miljoenen Nokia's verkocht. Twee explosies in NL op ongeveer 4 miljoen telefoons ... is erg weinig. En dan heb ik het met die vier miljoen alleen nog maar over de telefoons die nu worden gebruikt.
Het is een mediahype. En iedereen trapt erin.
Er is nu een mediahype rond ontploffende Nokia's. Over andere merken hoor je de media niet, terwijl ook die ontploffen (voor de derde keer: ik heb het met een Siemens telefoon gezien). Daarnaast is het marktaandeel van Nokia dik 40 procent. 4 van de 10 ontploffende foons mag dus van Nokia zijn.
Bijkomend feit: Er zijn miljoenen Nokia's verkocht. Twee explosies in NL op ongeveer 4 miljoen telefoons ... is erg weinig. En dan heb ik het met die vier miljoen alleen nog maar over de telefoons die nu worden gebruikt.
Het is een mediahype. En iedereen trapt erin.
Ik sluit me volledig bij ?? aan. Van alle mobieltjes in europa is 49 % een Nokia (van de week officieel bekendgemaakt). Tel dan maar even na hoeveel Nokia's er dus zijn. Vervolgens kan je dan ook wel doorrekenen hoeveel toestellen van andere merken er zijn als je die overige moet verdelen over die resterende 51 %. Dan is het statistisch gezien logisch dat er meer Nokia's ontploffen.
en uiteraard duiken de media hier bovenop, aangezien ze het altijd leuk vinden de marktleiders zwart te maken om wat voor reden dan ook...Misschien dat ze beter wat echte journalistiek kunnen verrichten.
en uiteraard duiken de media hier bovenop, aangezien ze het altijd leuk vinden de marktleiders zwart te maken om wat voor reden dan ook...Misschien dat ze beter wat echte journalistiek kunnen verrichten.
eh henkie, die meneer beweerde een originele batterij te hebben. zou ik ook zeggen, breng je nokia nog meer in een zwart daglicht
Bedenkelijk als hart van nederland als betrouwbaar wordt aangemerkt.
Nu lees ik net weer op teletekst dat ook in vietnam weer 2 nokia's zijn ontploft... En in de aziatische landen is het aantal nokias zeker geen 50%.
Dus klopt al jullie statistisch gelul ook niet meer !!!
En als er dus in nederland 2 nokias ontploffen hadden er ook 2 andere merken moeten ontploffen... Behalve de stelling van ?? (waarom zonder naam ??) is dit nooit in het nieuws geweest, en ik kan je toch wel vertellen dat alle merken die ontploffen momenteel in het nieuws komen........ of het nu nokia of samsung of wat dan ook is !!!!!
Ik heb mijn conclusie al getrokken, voor mij geen nokia.... Ik blijf liever heel als ik mijn telefoon gebruik !!!
Dus klopt al jullie statistisch gelul ook niet meer !!!
En als er dus in nederland 2 nokias ontploffen hadden er ook 2 andere merken moeten ontploffen... Behalve de stelling van ?? (waarom zonder naam ??) is dit nooit in het nieuws geweest, en ik kan je toch wel vertellen dat alle merken die ontploffen momenteel in het nieuws komen........ of het nu nokia of samsung of wat dan ook is !!!!!
Ik heb mijn conclusie al getrokken, voor mij geen nokia.... Ik blijf liever heel als ik mijn telefoon gebruik !!!
Henkie: mag ik je van harte een Siemens aanbevelen? En dan vooral heel vaak mee bellen en heel erg dicht tegen je hersenpan aanhouden! En oh ja, vergeet niet om dat ding eens lekker te overgieten met kerosine.
(P.S.: dit is een cynische opmerking)
(P.S.: dit is een cynische opmerking)
Henkie, hoe weet je dat in Azie geen 50 % Nokia is? Heb je hier cijfers van? Feit is wel Nokia wereldwijd gezien marktleider is, dus overstijgt het aantal Nokia's alle andere merken..
En omdat ze marktleider zijn, mag er af en toe best wel een telefoontje ontploffen.....
Indrdaad... als marktleider heb je het recht dat je telefoons mogen ontploffen!!! Belachelijk!!! Al heeft Nokia 100% marktaandeel of 1 % dat kan mij geen F-U-C-K schelen. Een telefoon hoort niet te ontploffen als je er geen rare dingen mee doet. Ik bel met een Nokia en die mag gewoon niet ontploffen!!! Ook al doe ik er een nep batterij in! Nou doe ik dat niet, zie de gevolgen er maar van.
In NL zouden er ook dan Siemens telefoons of Samsung telefoons moeten ontploffen. die hebben overigens ook redelijk wat markaandeel!!! In alle landen waar een telefoon is ontploft (zover ik weet) betreft het in alle gevallen een NOKIA.
Als ik dat had geweten dan had ik geen NOKIA gekocht.
Want hij kan bij iederen ontploffen al is de kans nog zo klein!!!
In NL zouden er ook dan Siemens telefoons of Samsung telefoons moeten ontploffen. die hebben overigens ook redelijk wat markaandeel!!! In alle landen waar een telefoon is ontploft (zover ik weet) betreft het in alle gevallen een NOKIA.
Als ik dat had geweten dan had ik geen NOKIA gekocht.
Want hij kan bij iederen ontploffen al is de kans nog zo klein!!!
M.A.W. U heeft bij deze een NOKIA batterij gewonnen.
Gratis af te halen aan de Mr P D Fortuynwg 26 2533SR 's-Gravenhage
Gratis af te halen aan de Mr P D Fortuynwg 26 2533SR 's-Gravenhage
Paultje: ga terug naar de basisschool en leer lezen.
Voor de vierde maal: Ik heb recentelijk een ontplofte batterij van een siemens C55 in mijn handen gehad.
Nogmaals: *Ik* *heb* *recentelijk* *een* *ontplofte* *batterij* *van* *een* *Siemens* *C55* *in* *mijn* *handen* *gehad*.
Zo duidelijk?
En zoek meteen even de betekenis van het woord mediahype op in het woordenboek.
Voor de vierde maal: Ik heb recentelijk een ontplofte batterij van een siemens C55 in mijn handen gehad.
Nogmaals: *Ik* *heb* *recentelijk* *een* *ontplofte* *batterij* *van* *een* *Siemens* *C55* *in* *mijn* *handen* *gehad*.
Zo duidelijk?
En zoek meteen even de betekenis van het woord mediahype op in het woordenboek.
Ik volg jullie adviezen vooral op....
Lijkt mij een goed idee!
Zo blij
Een ding is zeker GEEN NOKIA voor mij!
Lijkt mij een goed idee!
Zo blij
Een ding is zeker GEEN NOKIA voor mij!
Jongens het ligt WEL aan nokia, zie onderstaand bericht.
Voor mij nooit geen nokia !!!
'Ook originele Nokia-batterijen gevaarlijk'
Uitgegeven: 7 november 2003 13:27
DEN HAAG - De Consumentenbond zegt dat niet alleen namaakaccu's voor mobiele telefoons van het merk Nokia gevaarlijk zijn. Ook de originele Nokia-batterijen leveren gezondheidsrisico's op. De accu's kunnen tot 130 graden heet worden door een slechte beveiliging tegen kortsluiting. Dat heeft de Consumentenbond vrijdag gezegd op basis van een onderzoek van de Belgische collega-organisatie Test Aankoop.
"Het blijkt dat heel veel originele batterijen geen beveiliging hebben tegen kortsluiting. Wij willen van Nokia de garantie dat ze alleen veilige producten verkopen", aldus een woordvoerster van de Consumentenbond.
Volgens Test Aankoop hebben een aantal originele Nokia-batterijen geen beveiliging tegen kortsluiting. Het gaat om de Nokia BML-3 en Nokia BMC-3 accu's. Het ontbreken van de beveiliging kan er volgens Test Aankoop uiteindelijk toe leiden dat de batterij doorbrandt of openbarst, waardoor brandbare stoffen vrijkomen.
"Wij willen binnenkort een gesprek met Nokia hierover", aldus de Consumentenbond. "Nokia moet zijn verantwoording nemen en alle batterijen gratis testen en vervangen als ze niet in orde zijn."
In Nederland is voor zover bekend twee keer een gsm-toestel van Nokia ontploft door een slechte batterij. Nokia zegt dat de explosies werden veroorzaakt door namaakbatterijen. Volgens de woordvoerster van de Consumentenbond heeft een van de slachtoffers de batterij echter in een Nokia-winkel gekocht.
Overigens is de beveiliging tegen kortsluiting bij nieuwe modellen Nokia-telefoons volgens Test Aankoop wel goed.
Voor mij nooit geen nokia !!!
'Ook originele Nokia-batterijen gevaarlijk'
Uitgegeven: 7 november 2003 13:27
DEN HAAG - De Consumentenbond zegt dat niet alleen namaakaccu's voor mobiele telefoons van het merk Nokia gevaarlijk zijn. Ook de originele Nokia-batterijen leveren gezondheidsrisico's op. De accu's kunnen tot 130 graden heet worden door een slechte beveiliging tegen kortsluiting. Dat heeft de Consumentenbond vrijdag gezegd op basis van een onderzoek van de Belgische collega-organisatie Test Aankoop.
"Het blijkt dat heel veel originele batterijen geen beveiliging hebben tegen kortsluiting. Wij willen van Nokia de garantie dat ze alleen veilige producten verkopen", aldus een woordvoerster van de Consumentenbond.
Volgens Test Aankoop hebben een aantal originele Nokia-batterijen geen beveiliging tegen kortsluiting. Het gaat om de Nokia BML-3 en Nokia BMC-3 accu's. Het ontbreken van de beveiliging kan er volgens Test Aankoop uiteindelijk toe leiden dat de batterij doorbrandt of openbarst, waardoor brandbare stoffen vrijkomen.
"Wij willen binnenkort een gesprek met Nokia hierover", aldus de Consumentenbond. "Nokia moet zijn verantwoording nemen en alle batterijen gratis testen en vervangen als ze niet in orde zijn."
In Nederland is voor zover bekend twee keer een gsm-toestel van Nokia ontploft door een slechte batterij. Nokia zegt dat de explosies werden veroorzaakt door namaakbatterijen. Volgens de woordvoerster van de Consumentenbond heeft een van de slachtoffers de batterij echter in een Nokia-winkel gekocht.
Overigens is de beveiliging tegen kortsluiting bij nieuwe modellen Nokia-telefoons volgens Test Aankoop wel goed.
De genoemde batterijen (de BMC-3 en BML-3) worden alleen gebruikt in een Nokia 3210 (al jaren uit productie) of een Nokia 6800 (nog wel op de markt). In Nederland zijn er een 7210 en een 3310 ontploft, en daar zitten hele andere batterijen in. Die batterijen uit die toestellen zijn volgens het onderzoek niet onveilig.
Overigens blijf ik het dubieus vinden; waarom geen onderzoek naar telefoons van andere merken? (Siemens, Motorola, Samsung, NEC, etc). Ook die ontploffen wel eens. Net zoals er wel eens een vliegtuig neerstort. Gaat de consumentenbond ook Boeing dan aan de schandpaal nagelen? En volkswagen, omdat er wel eens een auto het begeeft?
Overigens blijf ik het dubieus vinden; waarom geen onderzoek naar telefoons van andere merken? (Siemens, Motorola, Samsung, NEC, etc). Ook die ontploffen wel eens. Net zoals er wel eens een vliegtuig neerstort. Gaat de consumentenbond ook Boeing dan aan de schandpaal nagelen? En volkswagen, omdat er wel eens een auto het begeeft?
Ik hoor en lees steeds over ontploffende Nokia toestellen. Gaat het hierbij om een bepaald type of geld het voor alle Nokia toestellen?