| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fusie Postbank - ING
-
henny ruckert
Re: Fusie Postbank - ING
aloysia heeft het zelfde probleem als ik.
zij legt het net zo uit als ik.
op 27-08-08 had ik 69 aandelen á 35,21= 2435,35
( 6 weken voor het afschrift van 13-10)
dan is op 13-10 het aandeel ineens nog maar 22,39
waarde 1548,64, verschil van 886,71
in 6 weken kan een aandeel niet 13 euro zakken
er was toen nog geen kredietcrisis
en dan koopt de ing op dezelfde dag hetzelfde aaandeel voor 35,83, mijn waarde gedaald naar 1548,64 dus konden er maar 43 aandelen worden gekocht.
Ben ik nou zo dom, dat ik het niet begrijp of jullie?
ik zit voor het eerst op dit forum, kan ik ook met aloyisia in gesprek komen?
bedankt voor je geduld
zij legt het net zo uit als ik.
op 27-08-08 had ik 69 aandelen á 35,21= 2435,35
( 6 weken voor het afschrift van 13-10)
dan is op 13-10 het aandeel ineens nog maar 22,39
waarde 1548,64, verschil van 886,71
in 6 weken kan een aandeel niet 13 euro zakken
er was toen nog geen kredietcrisis
en dan koopt de ing op dezelfde dag hetzelfde aaandeel voor 35,83, mijn waarde gedaald naar 1548,64 dus konden er maar 43 aandelen worden gekocht.
Ben ik nou zo dom, dat ik het niet begrijp of jullie?
ik zit voor het eerst op dit forum, kan ik ook met aloyisia in gesprek komen?
bedankt voor je geduld
De koers van het Nederlandfonds was op die datum wel 22,39 euro.voor u verkocht 69 aandelen ned. fonds 22,39 (20-06 38,67)
voor u gekocht 43 aandelen dutch fund 35,83
Voor elk stuk Nederlandfonds dat u heeft, heeft u 0,6248 stukken dutch fund gekregen. Waarom minder? Omdat 1 stuk dutch fund meer waard is dan 1 stuk Nederland fonds. Het is dus niet hetzelfde aandeel. Het Dutch Fund belegt echter wel in dezelfde fondsen als het Nederland fonds.
Met all respect,
Wie gaat er nu toch beleggen, zonder er zelfs maar 1 millimeter van te begrijpen?
En nog erger: Wil dan ook nog de uitleg inzake de misverstanden niet begrijpen.
Wie gaat er nu toch beleggen, zonder er zelfs maar 1 millimeter van te begrijpen?
En nog erger: Wil dan ook nog de uitleg inzake de misverstanden niet begrijpen.
-
henny ruckert
hoe kan ned.fonds op 20-6-08 38,67 zijn en op 13-10 22,39?
was nog geen kredietcrisis
was nog geen kredietcrisis
Die crisis is er al iets langer dan dat u denkt; de koers van het dutch fund bijvoorbeeld lag eind mei 2008 nog boven de 70 euro, die van het pb nederlandfonds lag toen nog op ongeveer 42,50. Koersverloop van allerlei fondsen staan iig op de site van de financiele telegraaf.
De aex stond op 20-6 op 437 en op 13-10 op 285. Het lijkt me logisch dat het NL-fonds een vergelijkbaar negatief rendement maakt.
-
henny ruckert
bedankt voor je reactie, dit is inderdaad duidelijk,
ik had geen gegevens van de aex op dat moment.
ik kwam pas in febr. erachter wat betreft de aantallen van de aaandelen. Fijn dat je me op de hoogte hebt gebracht.
Ik las dat ik ook het koersverloop van div. fondsen op fin.telegraaf.nl kan bekijken.
nogmaals bedankt
ik had geen gegevens van de aex op dat moment.
ik kwam pas in febr. erachter wat betreft de aantallen van de aaandelen. Fijn dat je me op de hoogte hebt gebracht.
Ik las dat ik ook het koersverloop van div. fondsen op fin.telegraaf.nl kan bekijken.
nogmaals bedankt
-
stofzuigertje
Door samen gaan lagere kosten dus hoger rendement.
De koers van AEX is niet gekoppeld aan dit fond dus kan zowel hoger als lager scoren.
U mag altijd verkopen en elders een beter fond zoeken, maar per maand zitten ze altijd onder of boven de markt, alleen een mandje van de AEX index zal gelijk zijn.
De koers van AEX is niet gekoppeld aan dit fond dus kan zowel hoger als lager scoren.
U mag altijd verkopen en elders een beter fond zoeken, maar per maand zitten ze altijd onder of boven de markt, alleen een mandje van de AEX index zal gelijk zijn.