LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aktiebaby Breda

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

Wat fijn dat er mensen zijn die er meer van af weten zeg!
Ik ben erg benieuwd of dat verslag er komt.

ik vind het zo en zo belachelijk hoe er mee om gegaan wordt.
Als ik niet meer op de site geweest was en was gaan googelen dan wist ik niet eens dat ze failliet waren. en daar in mei pas achtergekomen.

ze kunnen de mensen die een bestelling hebben staan toch wel even op de hoogte brengen!
ik wil de spullen al niet eens meer van hun.

zaterdag gaan we bij babypark alles opnieuw bestellen.
en we zien wel hoe het loopt met aktiebaby. Ik denk dat er geen enkele rechter zal zijn die mij verplicht alles alsnog te kopen.

77-Sander
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2008 09:00

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door 77-Sander »

Wij hebben inmiddels bij Babydump in Eindhoven nieuwe spullen besteld.
Mochten wij onverhoopt (en ondanks de aangetekende brief aan curator) aan onze koopverplichting bij Aktiebaby gehouden worden, kunnen we daar zonder problemen van onze order af!!
En geen aanbetaling... super dus!
Maar we willen de order van Aktiebaby helemaal niet meer, eigenlijk..

Aktiebaby
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2009 12:03

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Aktiebaby »

Beste Aktiebaby klanten,
Onlangs is ons duidelijk geworden dat jullie niet op de hoogte gehouden worden over de mogelijke doorstart van Aktiebaby. Het blijkt dan ook dat jullie behoefte daartoe ernorm is.
Wij zijn ook persoonlijk ernorm verrast door de lange termijn van onzekerheid. Een doorstart binnen enkele dagen aangegeven door de curator is niet mogelijk gebleken door juridische en wettelijke zaken. Maar ook zaken waar wij geen informatie cq. inzicht in hebben gekregen.
Wij zijn ons terdegen bewust van de huidige situatie cq. zwangerschappen en zullen er alles aan doen bij een evt. doorstart (door ons) de bestellingen zo spoedig mogelijk uit te leveren. De benodigde medewerking van alle fabrikanten is hiervoor ook al toegezegd.
Wij hopen van harte jullie op korte termijn weer van dienst te kunnen zijn.

Cath75
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2009 08:26

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Cath75 »

Moet dit geloofwaardg overkomen?????

Sorry, wat kunnen we met deze info?

77-Sander
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2008 09:00

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door 77-Sander »

Beste Aktiebaby,

Wat mij niet duidelijk is is waarom een deel van de klanten kennelijk wel is aangeschreven (wij hoorden via-via van iemand die wel een brief had ontvangen) en een ander deel niet (wij hebben geen post ontvangen, ons adres is bij Aktiebaby wel bekend).

Verder zou goede communicatie de bereidheid tot afname natuurlijk enorm vergroten. Na een maand niets horen van die vriendelijke curator (...) en dergelijke willen veel mensen toch zekerheid ivm de lange levertijden.

Om voor onszelf te spreken, wij vonden het heel erg vervelend, jammer van de mooie bestelde spulletjes en de aanbetaling maar inmiddels zijn wij daar overheen en hebben we meer zin in de nieuw geplaatste order.

Het zou voor de doorstart van Aktiebaby waarschijnlijk wel zo gunstig zijn hier flexibel mee om te gaan, anders krijg je geen beste mond-op-mond reclame...

Aktiebaby
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2009 12:03

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Aktiebaby »

Tot onze spijt zijn wij niet in de gelegenheid klanten te informeren. Wij worden zelf ook niet of matig geinformeerd. Ook kunnen we niet aan de benodigde gegevens. Wij hebben geen idee waarom bepaalde klanten wel en andere niet geinformeerd zouden worden.
Scepsis lijkt me niet onbegrijpelijk in deze situatie, maar toen ons duidelijk werd dat de behoefte aan informatie zo groot cq. belangrijk was door de steeds uitblijvende verlossende woorden, hebben we besloten middels deze weg, hetgeen ons bekend is te delen met onze klanten.

Mama Noor
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:55

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Mama Noor »

Beste aktiebaby,

Wij hopen dat jullie ook zullen begrijpen dat mensen die bij jullie een contract hebben/hadden en waarbij het babykamertje al geleverd zou zijn elders hun kamer hebben gekocht zoals wij want wij kunnen nu eenmaal niet langer wachten op een eventuele doorstart. Wij hopen dat jullie dit dan ook zo goed mogelijk afhandelen.

Jet7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:04

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Jet7 »

Beste aktiebaby,

Wat een misselijke grap om een nickname "aktiebaby" aan te maken. Hierdoor krijgen mensen die in een moeilijke (hormonale) situatie zitten weer nutteloze hoop. Vreselijk laf en ik hoop dat je je dat ook goed realiseert.

Beste mensen, laat je niet gek maken, iedereen kan een willekeurige nickname aanmaken. Iemand die écht namens aktiebaby schrijft zal dat NOOIT onder deze naam doen.

En we zijn natuurlijk allemaal in blijde verwachting van het faillissementsrapport.

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

ik reageerde maar niet omdat ik al vermoede dat dit een grap was.

wil iemand het laten weten als het rapport er is!

BEDANKT voor alle moeite om hier de berichten te plaatsen!!

Emy
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:36

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Emy »

wat een flauwe grap inderdaad.
Nou vrouwen, wat een stres allemaal he. Dat kun je nu helemaal niet gebruiken.
Wij hadden een kinderwagen besteld, en een kinderkamer.
ik ben nu 29 weken zwanger en zie een zwart gat wb aktiebaby.
Daarom zijn mijn vriend en ik op pad gegaan naar nieuwe spulletjes.
We hebben 2 weken geleden een kinderkamer besteld bij babydump en belde vandaag dat ze hem volgende week komen leveren. daar hebben we ons verhaal gedaan over aktiebaby. Zij verwachten geen doorstart meer. Ze zijn er erg vriendelijk en als er voor de lever datum nog een doorstart zou mogen komen hoeven we het kamertje niet af te nemen bij babydump. ook hoef je daar geen aanbetaling te doen. Erg fijn natuurlijk!
Onze kinderwagen hebben we gekocht bij van Asten in Tilburg. Zij hadden daar nogal wat kinderwagens in verschillende kleuren staan. Toevallig wilde wij de nieuwe quinny Speedi en we mochten hem gelijk meenemen. Gewoon een nieuwe niks geen showmodel. Dus we zijn door beide winkels enorm geholpen!
Onze rechtsbijstandverz. heeft er een jurist opgezet en de curator heeft binnen 10 dagen niet gereageerd dus, word het contract ontbonden. Wel zijn we ons aanbetaalde geld kwijt.
Iedereen heel veel succes, en misschien een tip om je er bij neer te leggen en opzoek te gaan naar iets anders... want wie koopt er nu nog bij aktie baby? mocht er een doorstart komen......je kunt dus onder het contract uit!

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

Wij hebben zaterdag alles opnieuw besteld.
Wel met de afspraak dat we er onderuit komen als aktiebaby een doorstart maakt. Maar babypark gaat daar niet vanuit. Die zei ook dat de kansen klein waren. ook wat betreft het vertrouwen van de leveranciers.
We hebben geen aanbetaling hoeven doen!

Wat kan ik nu het beste doen?

1) Niets, en er vanuit gaan dat er geen doorstart komt?
2) Een brief sturen en erin zetten dat als ze niet binnen 3 weken kunnen leveren het koopcontact ontbonden is?

3) andere tips?

Boudje
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2009 20:07

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Boudje »

Faillissementswet
Artikel 37
1 Indien een wederkerige overeenkomst ten tijde van faillietverklaring zowel door schuldenaar als door zijn wederpartij in geheel niet of slechts gedeeltelijk is nagekomen en de curator zich niet binnen een hem daartoe schriftelijk door wederpartij gestelde redelijke termijn bereid verklaart de overeenkomst gestand te doen, verliest de curator het recht zijnerzijds nakoming van overeenkomst te vorderen.

2 Indien de curator zich wel tot nakoming van overeenkomst bereid verklaart, is hij verplicht bij die verklaring voor deze nakoming zekerheid te stellen.

3 De vorige leden zijn niet van toepassing op overeenkomsten waarbij de gefailleerde slechts verbintenissen op zich heeft genomen tot door hem persoonlijk te verrichten handelingen.

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

Bedankt!

Maar geld dat ook als je eigenlijk eind mei als leverdatum had?

Alvast bedankt!

Jet7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:04

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Jet7 »

Ada, ik zou de curator schriftelijk verzoeken binnen 10 dagen aan te geven of de levering eind mei doorgang kan vinden.
Weet niet of dit juridisch af te timmeren is...

77-Sander
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2008 09:00

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door 77-Sander »

en verder bleef het angstvallig stil....

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

Ik heb net even gebeld met het advocaten kantoor.

Weer hetzelfde verhaal. We zijn er druk mee bezig. En er is nog niets bekend. de site in de gaten houden.

Ik heb gevraagt of een nieuwe eigenaar mij echt zou kunnen houden aan mijn koopcontract. de secretaresse zei dat ze dat konden maar ze kan niet zeggen hoever ze daar in zouden gaan.

Dus ik neem de gok dat er geen doorstart komt en zie dan wel weer hoe het loopt!

as mama Dorine
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:02

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door as mama Dorine »

Via via is hebben wij gehoord dat er door Aktiebaby aanbetalingen terugbetaald worden. Heeft er iemand al iets ontvangen of is het weer valse hoop...?
Het zou gaan om een totaal bedrag van 60.000 euro....
Wij hadden alles al betaald, maar nog geen enkel bericht ontvangen van die kant! Al het nieuws is welkom!

ada80
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:25

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door ada80 »

Helaas heb ik daar niets van vernomen!

Als iemand wat meer weet??

Maar het lijkt me niet dat het terugbetaald wordt. Maar het zou wel heel fijn zijn!

77-Sander
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2008 09:00

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door 77-Sander »

wij hebben ook nog niets gehoord.
lijkt me sterk, maar goed.

Als er nieuws is, zien we het wel gebeuren; wij zijn er iig niet meer mee bezig. Alles opnieuw besteld, aangetekende brief naar curator verstuurd e.d, nu weer gewoon genieten van deze tijd!

Ik vind het wel een beetje jammer dat de curator, die er toch is voor de schuldeisers, zo spaarzaam is met zijn informatie. Zeker omdat het voor de klanten iets is waar toch echt veel belang aan duidelijkheid omtrend levering/levertijd is.. baby's wachten niet.

Jet7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:04

Re: Aktiebaby Breda

Ongelezen bericht door Jet7 »

Hoi Dorine,

Ik kan me voorstellen dat je heel erg zit te springen om dit soort nieuws. Zeker aangezien je alles al aanbetaald had.
Toch ben ik bang dat wij als reguliere klanten aan het kortste eind zullen trekken bij de verdeling van de boedel van aktiebaby. Als eerste krijgt de curator zijn deel, vervolgens komen er een heel rijtje belanghebbenden vóór wij aan de beurt zijn. Denk hierbij aan het UWV, werknemers, leveranciers etc. Aan het einde van de rit zal er dan heel misschien nog wat overblijven voor klanten die een aanbetaling hebben gedaan.

Het zou fijn zijn als je "via via" wat duidelijkere info krijgt. Ik ben ook erg benieuwd wie die connectie is en hoe hij/zij aan deze informatie komt. Het lijkt namelijk heel sterk op de door jou terecht opgemerkte valse hoop...

Gesloten