LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Toolboy

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door Toolboy »

Gaarne wil ik het volgende duidelijk maken.
Als een scherm strak in de behuizing zit en per ongeluk een keer gestoten wordt al is deze niet open of in gebruik, gaat het scherm ook kapot.
Welles /nietes kwestie.

Groet T

rschaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:47

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door rschaar »

Kijk daar heb ik iets aan.

stofzuigertje

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien de opgegeven kosten is dus een nieuwe goedkoper?

Ik geloof dit niet, soms past een merkloos scherm er ook in.
Sony maakt vermoedelijk niets en een LCD scherm fabriek verkoopt aan meerdere merken.

Ook een losse monitor aansluiten is goedkoper, 17" voor € 79,- dus dan is het tenminste weer bruikbaar.
Dus een complete monitor met kabel kost 10X minder als Sony scherm.

Vraag een vakman zoals BBCS of gelijkwaardige kleine zelf reparerende PC winkel of ze een scherm willen plaatsen,
6 schroefjes en passende zoeken en binnen week zou het weer moeten werken.
Ik verwacht een rekening tussen de €90,-en €220,- gezien de diverse maten.
Monteren en zoeken is maar half uurtje dus hoe ze op dat hoge bedrag komen, ik weet het niet.

rschaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:47

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door rschaar »

@Stofzuigertje.

Inderdaad zouden de reparatiekosten (bij Sony) hoger zijn dan de aanschafwaarde. 777,- om 888,22 euro. Natuurlijk laat ik de LT niet repareren door Media Markt/Sony. Maar eerst even afwachten met welk antwoord Media Markt gaat komen. De brief is inmiddels gestuurd door Interpolis.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door alfatrion »

TheLD schreef:Indien een bepaald gevolg in 99% van de gevallen een en dezelfde oorzaak heeft zal een organisatie deze oorzaak aanhouden. In dit geval worden meer dan 99% van de gebarsten schermen veroorzaakt door extern onheil, in uw geval zal dat dus niet zo zijn, maar probeer dat maar eens te bewijzen.
Dat hoeft TS helemaal niet te bewijzen, want het product is nog geen zes maanden oud. De verkoper (niet de fabrikant) moet bewijzen dat het product wel goed was ten tijden van de verkoop.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Nee, het ligt heel anders :
Een ander voordeel is dat de verkoper moet bewijzen hoe het product kapot is gegaan. U hoeft dat dus niet zelf te doen. Bij de wettelijke garantie geldt dit alleen voor de eerste zes maanden.
Daarbij gaat het hier over schade, dat moet je meestal melden binnen 24 uur.
Neemt niet weg dat ik te doen heb met de TS, ik geloof echt dat je "te goeder trouw" bent.
Misschien kun je het beste naar de geschillencommisie stappen ?

De quote is overigens van http://www.consuwijzer.nl

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door puma73 »

ouwe aap,

leer lezen, TS praat niet over schade, dat doet de garantiegever.

TS hoeft helemaal niks te bewijzen, dat ligt bij de garantiegever(winkelier, fabrikant)

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Ik lees prima, zei het wel met een brilletje op.

Uit al het voorgaande kun je concluderen dat het scherm beschadigd is. No way dat het scherm zomaar, ineens, plotsklaps, pardoes stuk ging. De klacht zoals omschreven is puur ontstaan door vallen/klem zitten o.i.d.
Die garantiegever zal dat ook ongetwijfeld kunnen bewijzen.

En leer ajb zelf lezen, ik plaats een quote waaruit blijkt dat de bewijslast bij de verkoper (niet fabrikant) ligt de 1e 6 maanden.

rumico
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2009 18:48

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door rumico »

ik heb hetzelfde verhaal bij mm
alleen mijn laptop is 3 weken oud maar een showmodel
gekocht voor 399 en schade 378 toshiba
toshiba zegt eigen schuld
zie ook mijn vraag
rumico

tarquesh
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 apr 2009 22:40

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door tarquesh »

Klinkt stom, maar waarom koopt u geen laptop van Apple?

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ouwe aap schreef:Daarbij gaat het hier over schade, dat moet je meestal melden binnen 24 uur.
Dat is dan in strijd met de wet, omdat consumenten tenminste twee maanden hebben daarvoor.

rschaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:47

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door rschaar »

Even hoe het is afgelopen.......

Sony heeft de Laptop 12 weken gehad en een reatie gegeven waar de MediaMarkt niets mee kan. Geen diagnose, niets. Aangezien de bewijslast de eerste zes maanden bij de verkopende partij ligt moest de MediaMarkt met een duidelijke oorzaak komen. Dit kunnen zij niet. Sony en de MediaMarkt kunnen niet uitsluiten dat het defect niet door externe toedoen is ontstaan. Er zou door een onafhankelijke partij een onderzoek uitgevoerd kunnen worden, maar dit kost de MediaMarkt meer dan de Laptop heeft gekost. Dussss, uiteindelijk heeft de MediaMarkt mij vorige week gebeld en gezegd dat ik een andere Laptop mag komen uitzoeken.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door jor »

Ik ben blij dat het goed voor je is afgelopen. En bedankt voor het melden van de afloop, zie je niet zo vaak maar is wel heel prettig.

Jor. :wink:

sammy24
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2009 19:15

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door sammy24 »

rschaar heb het zelfde alleen met de Apple air.ik word gek, want ze verklaren dat ik het heb laten vallen terwijl ik geen schade heb.zou je het erg vinden als je een voorbeeld van je brief mij kan sturen, als je t niet erg zou vinden natuurlijk, ik zou je heel erg dankbaar zijn!

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Voer voor BBCS :o

Leuk dat je het meldt inderdaad. Het is je ook gegund wat mij betreft. Maar ik wil er wel even bij zeggen dat de winkel hier echt genaaid is.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik geef geen reactie wat dat betreft meer, want dan heb ik gelijk een paar wespen op mij af die het ook nog op de man afspelen.

Als ik een reactie geef, dan heeft dat uitwerking als zoete waar.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door LeoZ »

De Winkel kan dan wel "genaaid" zijn... maar NIET door de klant, die zelf benadeeld was!!... Sony schijnt daar de laatste tijd een sport van te maken! (ook gezien de Playstation 3 ellende!)

Uiteindelijk is dit Forum voor klanten, c.q. kopers van een product wat niet goed is en geen klaagmuur voor winkeliers!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door BBCS »

De Winkel kan dan wel "genaaid" zijn... maar NIET door de klant, die zelf benadeeld was!!... Sony schijnt daar de laatste tijd een sport van te maken! (ook gezien de Playstation 3 ellende!)

Uiteindelijk is dit Forum voor klanten, c.q. kopers van een product wat niet goed is en geen klaagmuur voor winkeliers!
Als de fabrikanten er een zooitje van maken, dan moeten de consumenten en de winkeliers daar niet de dupe van zijn en de fabrikanten moeten dan rechtstreeks worden aangepakt.

Nu zijn er mensen die de fabrikant uit de keten halen, waardoor de winkelier de **** over zich heenkrijgt.
Vind je het dan gek dat de winkelieren beginnen te steigeren?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door puma73 »

bbcs,

het zoveelste voorbeeld van een malafide winkelier. de consument heeft niks re maken met de fabrikant. immers de winkeliers is contractpartij en als zodanig verantwoordelijk.

ook was het gebrek binnen 6 maanden en ligt de bewijslast bij de verkopende partij (gebrek wordt geacht aanwezig te zijn bij verkoop)

het zoet smaakt weer heerlijk en het op de persoon spelen is puur jouw fantasie

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Sony Laptop - Defect Scherm. Wat te doen??

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Je bent een naar mannetje puma

Gesloten