LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DCM

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Turk42

Re: DCM

Ongelezen bericht door Turk42 »

mensen jullie agressie is te begrijpen alleen is het jullie eigen domme fout om die factuur te ontvangen, mij hebben ze ook benaderd ik heb een ijzervlechterij en ik kreeg de fax en IK LAS HET DOOR. wat jullie niet deden anders waren jullie niet ZOGENAAMD opgelicht!!!!!

het is een vrijblijvend offerte de NAAM zegt het al OFFERTE!!!!
dus door aangifte te doen of wat dan ook is nutteloos want jullie geven opdracht door te tekenen staat duidelijk zwart op wit!!!!!!


ik heb hem weggegooid klaar!!!
dus mensen niet klagen gewoon betalen eigen schuld dikke buld!!!


1 TIP...niet dreigen hier want dan sta je zelf zwak!!!
2 TIP...Voortaan goed lezen voor je iets ondertekend en als ondernemer helemaaaaaaaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jandenman
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:39

Re: DCM

Ongelezen bericht door jandenman »

hey turk42 jij bent van dcm.
ga je straatje nu niet schoon praten wat jij doet is gewoon oplichten.

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: DCM

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Ik wil toch wel even reageren op Turk42, die vindt dat we de offertes van DCM vooral goed moeten doorlezen. Op zich heeft hij daar helemaal gelijk in. Maar mogen argeloze ondernemers, die onverhoeds door DCM worden gebeld, dan ook het volgende verwachten:

- We mogen verwachten dat we niet worden voorgelogen dat we in het verleden hadden aangegeven geen automatische verlenging te willen van onze vermelding in de regionale bedrijvengids, terwijl we er helemaal niet opstaan en ook nooit een vermelding hebben gehad, en er dus van een automatische verlenging geen sprake kan zijn.
- We mogen verwachten dat de acquisiteur van DCM volstrekt helder is over het aanbod, het totaalbedrag en de looptijd.
- We mogen verwachten dat niet alle klanten van DCM na een kwartiertje wordt nagebeld omdat er zogenaamd' faxproblemen' waren.
- We mogen als ondernemer verwachten dat op de offerte de prijs en de looptijd net zo duidelijk worden weergegeven als de mededeling 'Zoals gewenst geen automatische verlenging' Dat staat er namelijk in koeienletters op, de prijs en de looptijd moeten het doen met een priegellettertje…
- Je mag toch als ondernemer verwachten dat er op het faxje dat je krijgt niet iets volstrekt anders staat dan de acquisiteur je telefonsich wil doen geloven?
Het zijn maar een paar vragen, Turk42. En als je als stoere ijzervlechter zo wordt belazerd, dan laat je het er toch niet bij zitten maar maak je er werk van?

Dat iets anders. DCM is een eenmanszaak, gevestigd in Veendam. De eigenaar is een meneer. Ik mag op dit forum geen namen noemen van de TROS. Maar laat ik zeggen dat de naam van deze meneer een Turkse klank heeft. Sterker nog, de overeenkomst tussen de naam van Turk42 en de naam van de eigenaar van DCM is opvallend. Via het handelsregister kun je voor een paar euro alle gegevens van dit heerschap te weten komen. Je zou haast gaan denken dat de eigenaar van DCM op dit forum z'n straatje probeert schoon te vegen.
:evil:

Turk42

Re: DCM

Ongelezen bericht door Turk42 »

jullie zijn echt helemaal de weg kwijt, omdat ik een turk ben hoor ik bij die clubje???? dit is wel echt belachelijk!!!

ik ben ook benaderd zeg ik!!!!
ik heb het verscheurt en het feest ging niet meer door voor hun!!
het is gewoon een tip!!!! een TIP!!!!
want het is tenslotte een offerte!!!

maar goed dit is de laatste keer dat ik hier een berichtje post want mensen helpen word ook niet meer gerespecteert!!!!

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: DCM

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Nee, Turk42, goed lezen. Eigenlijk geef je de ondernemers die erin trappen de schuld. 'Dan hadden ze maar beter moeten opletten', dat is wat je zegt.
En alle anderen op dit forum vinden: dat is waar, maar DCM moet eerlijk zijn in zijn verkoopgesprekken en zijn klanten niet bedonderen. En dat laatste, daar heb je het niet over. Je legt de schuld dus bij de slachtoffers, niet bij de dader. Zo simpel is het.
De eigenaar van DCM is voor mij vooral een Oost-Groninger. Maar de overeenkomst tussen je nickname en de naam van de eigenaar van DCM is wel erg toevallig. Maar niet meer dan dat.

Turk42

Re: DCM

Ongelezen bericht door Turk42 »

kijk hier moet ik wel op reageren en zal mijn laatste bericht zijn.
ik begrijp het wel dat het kwaad wekkend is maar even over me naam ik ben een turk dit zegt niet dat ik bij het clubje hoor dit is nou echt een valse beschuldiging ik zeg ik ben ook benaderd door het clubje!!

maar natuurlijk de fout is uitendelijk bij DCM maar mensen ik zeg dit als een tip lees gewoon voor je iets verstuurd!!!!
dat is alles wat ik wil duidelijk maken, en het is een slimme verkoop truc maar DCM is niet de enige het zijn er zoveel maar goed...


ik wens iedereen succes met die zaken verder ik kwam hier toevallig toen ik wat meer info op google over DCM zocht

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: DCM

Ongelezen bericht door Guardian72 »

het is een slimme verkoop truc maar DCM is niet de enige het zijn er zoveel maar goed...
Helaas.
De wetgever denkt hier anders over.
Dit is misleiding, en iedereen die per abuis tekent, kan zich 99.9% van de keren beroepen op dwaling.

Juist omdat men van die kleine lettertjes gebruikt (die door de meeste faxen niet echt in leesbare staat worden afgedrukt).

Ik kan dus niet meegaan is de nogal suggestieve manier van reageren - dat de ondernemers fout zijn.

Een EERLIJK bedrijf zet namenlijk duidelijk "Offerte" of "Quote" met een referentie nummer bovenaan.
Een ieder die dat niet doet, tja..

okee
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2009 15:03

Re: DCM

Ongelezen bericht door okee »

nog een vraag op welke website kun je de advertentie terug vinden ik ben ook erin getrapt en krijg aanmaling naar aanmaling maar zolang er geen web adres met advertentie te vinden is wordt er nx overgemaakt ik weet dat de eigenaar van dcm hier vaak op leest en misschien wel zelf post maar mijn advies aan ieder is gewoon een procedure starten tegen deze man en laat het lekker voor komen is mijn advies

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: DCM

Ongelezen bericht door Fedde3 »

http://www.regionale-bedrijvenwijzer.nl/

Let vooral op het zoekgemak en de heldere gebruikersinterface... (NOT)

okee
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2009 15:03

Re: DCM

Ongelezen bericht door okee »

fedde3 bedankt maar voor de site ik kijk daar nu al 2 weken dagelijks maar ik sta er niet op (had niet anders verwacht )HEB NU WEL AL EEN nieuwe factuur binnen gehad binnen 8 dagen betalen anders incasso buro aan de deur dus heb ik gebeld maar geen gehoor dus weer ff 8 dagen wachten en dan cevile procedure starten

jandenman
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2009 16:39

Re: DCM

Ongelezen bericht door jandenman »

ik heb met een jurist van de kvk gesproken.
en het is mogelijk dat het incassoburo en dcm onder een hoedje spelen.

check deze site
http://nl.wikipedia.org/wiki/Incassobureau

alleen gerechtsdeurwaarders hebben recht om u geld af te nemen.

ik bedoel hiermee schijt aan die incassoburo want die kan jij en ik ook zo beginnen.

hoe heet eigenlijk dat incassoburo?

Gelderland1974
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:49

Re: DCM

Ongelezen bericht door Gelderland1974 »

Tja en hier nog iemand die even niet oplette...

Ben gebeld begin mrt door iemand die vroef ik mijn vermelding op de regeionale bedrijvenwijzer welke het afgelopen jaar gratis was wilde verlengen?
Ik heb duidelijk telefonisch aangegeven dat ik hier geen interesse in had en uit het bestand verwijderd wilde worden. Geen probleem volgens hen, ze stuurden een fax en als ik die ondertekende werd ik uit het bestand verwijderd.
je moet je voorstellen, je staat op het punt de kinderen te halen, je ontvangt die fax en je wil het gelijk geregeld hebben. Dus handtekening en terugfaxen...dom maar goed.
Nu kreeg ik een factuur. deze factuur doet het voorkomen door de schrijfwijze dat het gaat om creditbedragen door het gebruik van ,-. Ik ging er dus vanuit dat de evt vermelding was geannuleerd en dat de nota een creditnota was. Nu kreeg ik vandaag een herinnering, oeps even bellen.
Nou ik werd nog net niet uitgescholden door de persoon die ik aan de lijn kreeg maar een leuk gesprek was het niet, er werd gedreigd met 10% incassokosten en wat al nog niet meer....geen betaling was deurwaarde etc.
Heb intussen een klacht bij de Kvk gedeponeerd en ga mijn rechtsbijstand inschakelen, iemand nog meer tips?? Heeft radar hier al eens een uitzending aan besteedt??

Frederique

Gelderland1974
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:49

Re: DCM

Ongelezen bericht door Gelderland1974 »

nee , verder trap ik nergens meer in. heb besloten de gehele telefonische troep af te schaffen....iemand die nu nog belt kan een schriftelijke offerte per post toezenden en of een mail en pas na een week bestudering ga ik ergens mee akkoord...

Maar goed, vandaag een fax naar hen verzonden met het feit dat ik niet ga betalen. heb de rechtsbijstand ingeschakeld en de kvk alsmede het fraudemeldpunt.
van mij krijgt die geen cent.

Ik verwijs iederen nogmaals naar de voorwaarden van de regionale-bedrijvenwijzer.nl daar staat duidelijk onder punt 7.1 en 7.2 dat er na offerte een opdrachtbevestiging aan klant geleverd moet worden. pas aan de hand van deze bevestiging heeft men 8 dagen de tijd om te annuleren.

Heb voor de zekerheid alles maar even geprint voordat ze besluiten de voorwaarden aan te passen in eigen voordeel zoasl ze met alles doen!

remkojansen
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 apr 2009 23:20

Re: DCM

Ongelezen bericht door remkojansen »

ben nieuw hier op het forum.

Kreeg vandaag factuur in de bus van 1428 euro van DCM bij mij weten nooit iets daar besteld. Na dit topic goed te hebben doorgelezen, wist ik het weer, een of andere vage fax met een gratis verlenging(niet dus )
wel getekend en teruggestuurd. volgens mij nooit een bevesteging gehad.

Ik heb ze gelijk gebeld toen ik thuis kwam, en het uitgelegd, nu konden ze nog wat aan de prijs doen en kreeg ik een korting van
520,20 echter ben ik niet van plan dit te betalen.

Ik meot ze morgen terugbellen met wat ze moeten doen, ze dreigden idd gelijk met incasso en dergelijke, moet ik nu gewoon laten voor wat het is? Of zal ik ze bellen dat ze mij een kopie van de offerte sturen waarop mijn handtekening staat? een bevesteging heb ik nooit gekregen.

Bvd
Remko Jansen

Gelderland1974
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:49

Re: DCM

Ongelezen bericht door Gelderland1974 »

Van DCM krijg je geen opdrachtbevestiging en derhalve zijn zij al in gebreke gebleven. Niets betalen en dit vermelden in een (niet ondertekende) brief aan hen. Zet dus geen handtekening hieronder, alleen je naam!
Melden bij SAF en evt bij Kvk van jouw regio.

De reclame die ze maken staat trouwens niets in verhouding voor een dergelijk bedrag wat ze vragen.

Mijn jurist heeft ze al een leuke brief gestuurd, dit wat ze uitvoeren valt namelijk onder "dwaling" en hier zijn genoeg rechtartikelen over.

remkojansen
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 apr 2009 23:20

Re: DCM

Ongelezen bericht door remkojansen »

Heeft iemand toevallig een voorbeeldbrief welke daarvoor het meest geschikt is?

Alvast vriendelijk bedankt,

Remko

Gelderland1974
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:49

Re: DCM

Ongelezen bericht door Gelderland1974 »

voor een brief kun je het beste kijken op de site van de Kvk denk ik.

remkojansen
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 apr 2009 23:20

Re: DCM

Ongelezen bericht door remkojansen »

Zojuist met hun gebeld, en gevraagd om de nieuwe factuur ( die ik niet ga betalen ) en een kopie van de opdrachtbevesteging met mijn handtekening. Dit was geen probleem, maar ik las dat ze geen opdrachtbevestging stuurden!! Hoe zit dit nou?

Remko

Gelderland1974
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:49

Re: DCM

Ongelezen bericht door Gelderland1974 »

na de ondertekende fax dienen ze een opdrachtbevestiging te zenden volgens hun eigen voorwaarden, die kun je vinden op de site waarop ze adverteren. Na ontvangst van de opdrachtbevestiging heb je volgens hun voorwaarden, nog 8 dagen om op te zeggen. Aangezien ze dus geen opdrachtbevestiging zenden na de fax, is dit onjuist want zo heb je geen bevestiging gehad van hen en dus geen mogelijkheid tot opzeggen.

let op die ondertekende fax is dus geen opdrachtbevestiging!!
Niets tekenen, geen handtekeningen onder brieven enzo zetten want ze maken hun eigen verhaal ervan.

Ik had dus op de fax gezet : zoals afgesproken maak ik geen gebruik van uw diensten.....deze tekst halen ze gewoon weg en draaien een kopie van de fax.....gelukkig bewaar ik veel dus heb ik de fax nog wel.

remkojansen
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 apr 2009 23:20

Re: DCM

Ongelezen bericht door remkojansen »

Kun je de fax vergelijken met wat er nu op hun site staat? is het nu veranderd?

Alvast bedankt voor de moeite!

Remko

Gesloten