LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ELQ hypotheek
Re: ELQ hypotheek
Hoeft ook niet eens. Het gaat er maar om wie de boel beheert, zowel bij hypotheken als bij huren. Wie de eigenaar is, doet in principe helemaal niet ter zake.
In het geval van ELQ is dat Stater.
-
Hallo allemaal, hier even een update van Lekker dan.
Na ruim een jaar vertraging hebben wij eindelijk de sleutel van ons AHM nieuwbouwhuisje. 100% gefinancierd door ELQ.
"Gefeliciteerd", zult u zeggen.
Door de enorme vertraging (Gemeente, nutsvoorzieningen) en de enorme rente is ons bouwdepot volledig leeggezogen.
We hadden "slechts" € 20.000 extra geleend voor meer- en minderwerk, goedkope keuken, badkamertje, vloer etc. Normale zaken die iedere koper graag wil aanschaffen. Ter verbeterig van de woning noemen de banken dat. Van dit bedrag was dus helaas niet veel over.
Ik zit nu in een mooi leeg huisje.
Naar ELQ voor een hogere hypotheek i.v.m. waardestijging kan ik niet...
Iemand tips?
Verkopen van de AHM woning mag ik niet van de Gemeente.
Na ruim een jaar vertraging hebben wij eindelijk de sleutel van ons AHM nieuwbouwhuisje. 100% gefinancierd door ELQ.
"Gefeliciteerd", zult u zeggen.
Door de enorme vertraging (Gemeente, nutsvoorzieningen) en de enorme rente is ons bouwdepot volledig leeggezogen.
We hadden "slechts" € 20.000 extra geleend voor meer- en minderwerk, goedkope keuken, badkamertje, vloer etc. Normale zaken die iedere koper graag wil aanschaffen. Ter verbeterig van de woning noemen de banken dat. Van dit bedrag was dus helaas niet veel over.
Ik zit nu in een mooi leeg huisje.
Naar ELQ voor een hogere hypotheek i.v.m. waardestijging kan ik niet...
Iemand tips?
Verkopen van de AHM woning mag ik niet van de Gemeente.
hypotheek is gigantisch gezakt. 4 maanden geleden betaalde ik 1399 euro, nu betaal ik 892 euro. Ik kan het bijna niet geloven.
-
Ik heb ook een hypotheek bij elq en nu is mijn vraag betreffende het invullen van de aangifte.
Is het risico-opslag aftrekbaar?
-
"Naar ELQ voor een hogere hypotheek i.v.m. waardestijging kan ik niet...
Iemand tips? "
Het geld wat je nu bespaart door de lage rente,gebruiken?
Iemand tips? "
Het geld wat je nu bespaart door de lage rente,gebruiken?
De hypotheekrente die je betaalt voor je hypotheek is aftrekbaar. Er wordt hierbij geen onderscheid gemaakt hoe de rente is opgebouwd. Dus ook de extra risico opslag die je betaalt is aftrekbaar.Ik heb ook een hypotheek bij elq en nu is mijn vraag betreffende het invullen van de aangifte.
Let wel op dat bij het afsluiten van je hypotheek je wellicht een gedeelte hebt gebruitk om (oude) schulden mee in te lossen. Dat consumptieve gedeelte is NIET aftrekbaar.
-
Bedankt!
Dat van het consumptieve gedeelte wist ik.
Dat van het consumptieve gedeelte wist ik.
-
hallo
wij hebben in juni 2006 een hypotheek afgesloten bij elq.(ik was erg bang en lag er echt wakker van eerst maar ik wilde echt weg uit het andere huis) vanaf 1 januari 2007 gingen wij veel meer betalen, omdat je eerst 1% korting krijgt. Op een gegeven moment gingen wij van 900 euro naar 1450 euro per maand. Echt ongelooflijk, we moesten met z'n tween fulltime werken om het te kunnen blijven betalen.
in april 2008 waren onze bkr coderingen weg en hebben we een jaar te vroeg de hypotheek overgesloten naar de postbank, dat scheelde ons ruim 500 euro per maand! Omdat we te vroeg veranderde,( 1 jaar te vroeg) kostte het ons een boete van 12000 euro.maar ja als we nog een jaar doorgingen bij elq was de kans groot dat we weer een nieuwe bkr opliepen omdat de kosten te hoog waren om normaal alles te kunnen blijven betalen. En vanaf de dag dat alle bkr coderingen weg waren hebben we meteen de hypotheek omgezet.
Het heeft ons wel veel geld gekost, maar aan de andere kant, wonen we hier met heel veel plezier, en door Elq hebben wij wel ons droomhuis kunnen kopen, daar ben ik elke dag nog steeds blij mee.
En ze stonden me altijd vriendelijk te woord, ik ben 1 keer te laat geweest met betalen, en daar deden ze ook niet moeilijk om.
Wij waren tevreden over elq, het kostte veel geld, maar we hebben een geweldig huis!
Ik dacht dat ik laatst las op de site van elq dat ze in nederland gestopt waren met de hypotheken.
groetjes Angelique
wij hebben in juni 2006 een hypotheek afgesloten bij elq.(ik was erg bang en lag er echt wakker van eerst maar ik wilde echt weg uit het andere huis) vanaf 1 januari 2007 gingen wij veel meer betalen, omdat je eerst 1% korting krijgt. Op een gegeven moment gingen wij van 900 euro naar 1450 euro per maand. Echt ongelooflijk, we moesten met z'n tween fulltime werken om het te kunnen blijven betalen.
in april 2008 waren onze bkr coderingen weg en hebben we een jaar te vroeg de hypotheek overgesloten naar de postbank, dat scheelde ons ruim 500 euro per maand! Omdat we te vroeg veranderde,( 1 jaar te vroeg) kostte het ons een boete van 12000 euro.maar ja als we nog een jaar doorgingen bij elq was de kans groot dat we weer een nieuwe bkr opliepen omdat de kosten te hoog waren om normaal alles te kunnen blijven betalen. En vanaf de dag dat alle bkr coderingen weg waren hebben we meteen de hypotheek omgezet.
Het heeft ons wel veel geld gekost, maar aan de andere kant, wonen we hier met heel veel plezier, en door Elq hebben wij wel ons droomhuis kunnen kopen, daar ben ik elke dag nog steeds blij mee.
En ze stonden me altijd vriendelijk te woord, ik ben 1 keer te laat geweest met betalen, en daar deden ze ook niet moeilijk om.
Wij waren tevreden over elq, het kostte veel geld, maar we hebben een geweldig huis!
Ik dacht dat ik laatst las op de site van elq dat ze in nederland gestopt waren met de hypotheken.
groetjes Angelique
Vorig jaar betaalde ik 1399, van de week is er 791 euro afgeschreven.
Dat scheelt ruim 600 euro.
Super.
Dat scheelt ruim 600 euro.
Super.
-
Stilletjes op dit forum, iedereen weer tevreden en rust wedergekeerd?
Dat zal wel weer veranderen wanneer de Euribor gaat stijgen.
-
Ik vind het wel erg stil hier op dit forum.
Alsof er geen kredietcrisis is.
Wat een stelletje hufters, dat ELQ.
Alsof er geen kredietcrisis is.
Wat een stelletje hufters, dat ELQ.
ík zoek het verband tussen de 3 opmerkingen.
U gaat dit ongetwijfeld nog helder uiteenzetten.
U gaat dit ongetwijfeld nog helder uiteenzetten.