LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
gekjonggggg
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 12:22

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door gekjonggggg »

MIJN PLAYSTATION DOET VOOR DE 2DE X WEER GEEN DISKS LEZEN DUS IK DENK BEL FF PLAYSTATION OP KRIJG UN VROUW AAN DE LIJN LEG HET UIT VRAAGT ZE AAN MIJ WAAR KAN HET AAN LIGGEN UUUUUU WIL IK NET AAN JULLI VRAGEN DUS IK ZEG BEN NIET DE ENIGSTE IEDEREEN BETAALT GROF GELD VOOR DAT DING EN ZE GAAN ALLEMAAL KAPOT MET HET ZELFDE TOEN IK DAT ZIJ HING ZE GELIJK OP KUNNEN DENK IK NIET TEGEN DE WAARHEID (GOEIE SERVICE TROUWENS :?: ) DUS MENSEN JE KAN BETER UN XBOX 360 KOPEN DIE IS NOG GOED KOPER OOK!!!!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted:

sopsop
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2009 12:59

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door sopsop »

@gekjonggggg:

Aan je manier van reageren te zien, lijkt het me niet meer dan terecht dat de dame de verbinding heeft verbroken.

Riku09
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:16

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Riku09 »

Heb mij Playstation op 22-12-07 gekocht en is vandaag (02-03-09) kapot gegaan zelfde probleem als de rest hier geen disc kunnen lezen.
Heb gebeld naar Sony en krijg een moet de oude Play terugsturen en krijg er een ander voor terug.

So ware so good hoop ik :(

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Dragoon »

Op een of andere manier kunnen ze bij Sony geen fatsoenlijke lens produceren.. ik heb nu onlangs mn derde ps2 aangeschafd.
Dit omdat ik een erg fanatiek gamer ben en anders alle aangeschafde spellen niet meer kan spelen.
De andere 2 ps2's zijn allebei stuk gegaan doordat de lens defect is gegaan en geen dvd's meer af konden lezen.
Gelukkig heb ik hier met mijn ps3 nog geel last van *klopt af :X

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Daar zit het probleem, het materiaal van de lens. Deze zijn van een kunststof gemaakt en met IR, infra rood, is dat geen probleem. De blue ray werkt met UV, ultra violet en kunststoffen kunnen op den duur niet tegen UV licht. Hierdoor ontstaan haarscheurtjes in het materiaal en krijg je een soort craqulé, gevolg het apparaat doet niet meer wat men wil.
Een optie zou zijn de lens van kristal te maken, maar dat is een heel procedé en duur. Ik neem aan dat er wel aan dit probleem wordt gewerkt, maar kost tijd.

Vr. Gr. Hans.

Snabbelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009 09:19

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Snabbelaar »

Vorige week heb ik na het jaar dat ik de PS3 heb, hetzelfde gehad. De PS3 las geen discs meer. Het beeld werd gelijk zwart.

Wat heb ik gedaan? Ik heb de PS3 geformateerd (optie in instellingen). Dit duurde een uur of 3. Daarna heb ik de PS3 opnieuw aangezet en wat denk je? Hij lees weer discs!

Dus wat ik eigenlijk wil aangeven: hij hoeft niet kapot te zijn!

Ik heb een PS3 60 GB van 1 jaar oud (maart-2008 dus onge).

Hoop dat iemand hier wat aan heeft.

Groeten De Snabbelaar

henson
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 okt 2008 23:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door henson »

Geplaatst op 25 Feb 2009 11:20 door henson


--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,


Heb naar aanleiding van de mededeling van SirLucious Quote:
Sony heeft bovendien zijn garantie verhoogd tot 2 jaar.
met de Sony Playstation helpdesk gebeld (0495 - 574817) en de helpdeskmedewerker Niek van Tilburg bevestigt deze mededeling!

GOED NIEUWS DUS!!!!!!!:

"SINDS BEGIN 2009 GEEFT SONY 1 JAAR EXTRA GARANTIE OP DE PLAYSTATION 3 (DUS IN TOTAAL NU 24 MAANDEN), MENSEN DIE IN HET VERLEDEN REEDS BETAALD HEBBEN VOOR EEN REFURBISHED TOESTEL KUNNEN OOK HUN GELD RETOUR KRIJGEN!"

Wel jammer dat men dit pas na zoveel klachten doet, misschien heeft alle negatieve reclame (en de dalende verkoopcijfers van Sony producten) de directie wakker geschud.

Laat maar horen of men dit ook werkelijk waarmaakt!

Grz. Henson

[/b]

In de plee station
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 14:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door In de plee station »

Hallo allemaal,

na een langslepend verhaal met de leverancier inzake mijn defecte 40 gig versie, heb ik voet bij stuk gehouden en géén gereviseerd model geaccepteerd. Uiteindelijk, na veel loze beloftes over teruggebeld worden etc. heb ik de brief van Tros Radar aangetekend verstuurd zowel naar de leverancier als naar het hoofdkantoor van de leverancier (wel even wat persooonlijker gemaakt)
Vandaag gebeld door de leverancier...... ik mag een nieuwe 80gig versie kostenloos komen ophalen en men doet er uit coulance nog 2 games bij!

Het duurt ff, maar de aanhouder heeft gewonnen!

Jempele
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2009 21:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Jempele »

Mijn verhaal

Vandaag bij thuiskomst dacht ik... ff partijtje gamen, maar nee hoor, m'n playstation 3 is er gewoon keihard mee gestopt. Het ene moment doet hij het nog en vervolgens leest de ps3 geen schijfjes meer. Ik heb dvd's en spellen erin gedaan maar niks pakt hij meer. Ik heb de ps3 volledig geformatteerd, maar ook dat mocht niet baten. Hoe bizar is dat?!?!?! Voor al dat geld wat je er in totaal in steekt incl. games, mag dat apparaat best 3 jaar meegaan (op z'n minst). Iets wat ik niet verwacht had van Sony.
Conclusie: ik heb gewoon een wegwerp console gekocht. Wat een drama.

specyahead
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:14

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door specyahead »

mijn ps3 leest egt helemaal geen disks meer,

ik had gewoon ff cod 4 gedaan 3 of 4 potjes toen ging ik eraf en daarna (een uur later) ging ik er weer op en wou fifa 09 opstarten maar hij gaf een fout aan dus ik weer geprobeert weer het zelfde maar nu staat er zelfs geen icoontje voor (blauwe cdtje) ik heb hem geformateert maar dat werkte niet :cry:

dus ik heb sony gebeld maar die zeiden dat ik een bon nodig heb maar dat is het probleem ik ben me bon kwijt. :cry:

wat kan ik nu het beste doen?? want bij de xbox moet je een code opgeven die op je xbox staat kan dat ook bij de ps3??

Jempele
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2009 21:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Jempele »

Achter op de playstation staat inderdaad een serial code. Deze moest ik ook doorgeven. Het aankoopbewijs is wel cruciaal of een bankafschrift met de afschrijving van de aankoop kon ook (tenminste dat werd aan gegeven in een mailtje van Sony, toen ik contact had opgenomen met ze). Als je dat niet hebt dan zal er betaald moeten worden voor de reparatie.

specyahead
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:14

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door specyahead »

als ik alleen die serial zal doorgeven is dat al genoeg of MOET ik een bon of afschrift want als dat egt zo is dan heb ik een probleem.

kunnen ze niet via die serial kijken of ik nog garantie heb

Jempele
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2009 21:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Jempele »

Je kan het altijd proberen met alleen de serial, maar ik zie het somber in zonder aankoopbewijs.
Ik zou gewoon even bellen en kijken wat er gedaan kan worden.
Niet geschoten is altijd mis.

Ik weet niet of andere mensen een idee hebben?

Succes!

specyahead
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:14

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door specyahead »

zal het kunnen met iemand anders zijn bon??

staat er niet iets op de doos ofzo??(iets bruikbaars?)

ik vind het maar raar hoor want het is een fabrieks fout neem ik aan, ik heb al 400 moeten betalen voor zo een ding en tog moet ik een bon laten waarom maken ze hem niet gewoon

Larsje
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mar 2009 20:43

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Larsje »

@specyahead

Als je de bon niet hebt kun je het helemaal vergeten bij sony, ik heb zelf ook een kapotte ps3 ( gebruikelijke probleem) en hij viel net 2 maanden buiten de garantie en dat is best wel :cry:
we hebben zelfs de rechtsbijstand verzekering in gezet maar zelfs die kan er weinig aan doen ( zit nu 3 maanden zonder ps3) heb nu dus nog niks berijkt dat komt vooral doordat sony doet alsof hun neus bloed, ze kijken volgensmij gewoon de andere kant op als ze hun mailbox openen.
ik was het vandaag meer dan zat en keek nog eens in mn mailbox en ja hoor er was mail: u kunt u ps3 naar sony versturen en binne 2 WEKEN :evil: :cry: krijgt u een gemaakte andere ps3 terug......
toevallig las ik op pagina 1 van dit forum dat iemand een gemaakte andere ps3 terug kreeg die vol zat met krassen en dat de ps3 gewoon verkeerd inelkaar was gezet.
ik ben dan ook heel benieuwd wat ik thuis krijg gestuurd.

Lars...... (3 maanden w8en tot nu toe)

TIP: Bestel dit soort spul NOOIT bij bol.com want als het kapot gaat kun je geen kant op.

specyahead
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:14

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door specyahead »

heb je dan ook geen bank afschrift die mag je ook gebruiken ik heb het nu gedaan met iemand anders zijn bon en het werkt ik kan hem morgen opsturen :P

siltronic
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2009 09:37

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door siltronic »

hoi allemaal

Ik heb een sony ps3 60gb gekocht op 23.03.2007, op 09.03.2009 zit ik lekker online te spelen call of duty 4 en plotseling houd mij ps3 er mee op doet helemaal niest. :(
Heb hem gebracht naar waar ik te had gekocht media markt daar zouden ze het opsturen :D.
Naar twee weken te hebben gewacht heb ik sony gebeld met de vraag hoe het met mij ps3 staat.ze vertelde mij dat hij al klaar was en dat ze hem terug hadden gestuurt naar media markt.
Ik dacht zo lekker snel :D ik belde media markt en ik vertelde het verhaal, toen vertelde zij mij dat mij ps3 nog daar was en dat sony hem nog niet was komen halen. :evil:
Maar wat mij verbaste is dat sony mij vertelde dat de ps3 die sony had terug gestuurd dezelfde problemen had als wat ik had dat er een spelletje van call of duty 4 en ook nog de aan koop datum was het zelfde 2007. ik wil graag weten hoeveel mensen het zelfde probleem hadden als ik met het spelletje call of duty 4 en aankoop datum 2007

Larsje
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mar 2009 20:43

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Larsje »

Hmmm vandaag ps3 opgestuurd met briefje of ik mn eigen ook weer terug kan krijgen i.p.v een andere gemaakte...

specyahead
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:14

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door specyahead »

heb mijne nu ook op gestuurd ik hoop dat ik hem snel en goed gemaakt terug krijg

Larsje
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 mar 2009 20:43

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Larsje »

laat me het weten wanneer je hem terug hebt please :)

Gesloten