LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge hypotheken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
muziekeducatie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:25

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door muziekeducatie »

Naar aanleiding van de tv uitzending reageer ik.
Ikzelf heb een krediet rekening van € 31636,36 die niet wordt afgelost. Hiervoor betaal ik €158,18 per maand. daarnaast heb ik een polis Hollands Welvaren moeten afsluiten. deze polis kost mij € 179,89 per maand. Hoe zit dit?

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

he mili,als je ged geluisterd hebt,zei de man van hypotheekleed.
Voor mensen zo in de problemen is er een andere regeling!
Groeten Mattie

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Sailors »

Gewoon doen Millie, praat met deze mensen en ik weet zeker dat ze voor jouw ook een oplossing hebben wat betreft hun € 59

De kans dat ze je kunnen helpen is aardig groot en je wilt deze bank va Scheringa en consorten toch niet laten winnen!!!
Laatst gewijzigd door Sailors op 13 apr 2009 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

milli
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:11

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door milli »

Nou mattie dan ben ik eens benieuwd. Dan zal ik morgenvroeg eens telefonich kontakt met hun opnemen en eens kijken hoe of wat

aupperleegitaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:20

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door aupperleegitaar »

Ik heb een hypotheek en lening van DSB waar echt van alles aan schort.
Zo klopt de hoogte niet van de hypotheek dus veel meer dan de executiewaarde en betaal ik rekeningen waar zelfs Dsb niet kan uitleggen waar ze van zijn.
Als je aan Dsb vraagt of er iemand langskomt om dat uit te leggen zijn ze niet bereikbaar.
Zo ben ik ook bij Dsb verzekerd voor arbeidsongeschiktheid.
Maar omdat mijn aandoening volgens Dsb mijn eigen schuld is krijg ik niet uitgekeerd.
Ik ben inmiddels afgekeurd, en krijg binnenkort een herziening van de hypotheekrente.
Ik moet rondkomen van 900€ net zoveel mijn hypotheek is.
Dat dit op klappen staat hoef ik u niet uit te leggen.
Maar weer is de Dsb bank niet thuis.
Hoezo klanten bescherming?

aupperleegitaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:20

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door aupperleegitaar »

Ik heb een hypotheek en lening van DSB waar echt van alles aan schort.
Zo klopt de hoogte niet van de hypotheek dus veel meer dan de executiewaarde en betaal ik rekeningen waar zelfs Dsb niet kan uitleggen waar ze van zijn.
Als je aan Dsb vraagt of er iemand langskomt om dat uit te leggen zijn ze niet bereikbaar.
Zo ben ik ook bij Dsb verzekerd voor arbeidsongeschiktheid.
Maar omdat mijn aandoening volgens Dsb mijn eigen schuld is krijg ik niet uitgekeerd.
Ik ben inmiddels afgekeurd, en krijg binnenkort een herziening van de hypotheekrente.
Ik moet rondkomen van 900€ net zoveel mijn hypotheek is.
Dat dit op klappen staat hoef ik u niet uit te leggen.
Maar weer is de Dsb bank niet thuis.
Hoezo klanten bescherming?

Moowse
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:34

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Moowse »

Ik heb dan wel geen hypotheek afgesloten via de DSB bank, maar een doorlopend krediet via een (dochter) maatschappij.
Ook in deze maatschappij zit de familie bec.... met hun ideeen en geld, ons geld. Ook ik heb me een overlijdens risico verzekering (ORV) aan laten meten. op een bedrag van 19.000 euro moest ik 2700 euro betalen. Later hoorde ik dat via een vriend die ook in de financiele markt werkt dat hij mij ook een ORV kon aanmeten van 700 euro.... da's dus gewoon 300 nog wqat procent goedkoper. Ik heb gebeld met die gasten en met veel pijn en moeite ben ik nu bezig om de te dure verzekering op te zeggen en mijn geld terug te krijgen.
DUS niet alleen in hypotheekland is het kommer en kwel,.... ook in de kredietmarkt.

Lenie 1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:27

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Lenie 1956 »

Wij zijn ook al drie jaar bezig met DSB aangetekende briefen ,telefoontjes en mailtjes.Het is onvoorstelbaar dat een bank zoiets maar kan doen zonder dat daar iets tegen gedaan wordt.Het kost niet alleen heel veel slaoenloze nachten maar ook heel veel energie je gaat er echt kapot aan.Ik woon op de 11de etage en heb wel eens lopen denken om er maar een eind aan te maken.We wilde een goedkopere levensverzekering ja daar konden ze wel voor zorgen Niet dus en als je bel dan krijg je zo,n jong kind aan de lijn die dan wel even zal vertellen dat wij het verkeerd zien dat alles goed is ja me zus niks is goed HET IS GEWOON DE MENSEN BELAZEREN DAT IS HET en hoe komen we daar nu van af WIE KAN ONS HELPEN!!!!!!!!

detussenpersoon
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:21

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door detussenpersoon »

Hallo gedupeerden,
Voor nu en altijd hier een bruikbaar advies (gratis) alle advertenties over leningen in bladen, tv etc. zijn misleidend.
Lening is geen lening maar een doorlopend krediet. Vandaag 2,1% na aflsuiting binnen enkele maanden 11,2% (dit is maar een voorbeeld) maar wel waar. Zit je op dit moment in de problemen is het raadzaam zich te verzamelen en vooral diegene die een verzekering c.q. koopsompolis hebben afgesloten. De Perelaar is een van deze bedrijven uiteraard van DSB ) Dirk de ..... Zelfs minister Zalm )overigens niet vies van een extraatje is er achter gekomen dat er bij DSB iets niet klopte. De regering is een of anderhalf jaar geleden door Dirk Scheringa gevraagd eens in de boeken te kijken en je raad het al, alles klopte, maar de verzekeringen werden niet getoond.
Misleiding of oplichting noem het maar wat je wilt is hier aan de orde. Voor diegene die op dit moment op zoek zijn naar een extra lening!!! raad ik aan om bij gevestigde accountantskantoren c.q. advocaten of een goed adviesburo langs te gaan. Iedereen met dit probleem of misschien aankomend probleem kan ook naar mijn e-mail adres schrijven.

asterix259
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:36

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door asterix259 »

DSB heeft naar mijn mening eigenlijk alleen interesse in de bijproducten die gesloten kunnen worden bij een krediet, tweede hypotheek of hypotheek.

KOOPSOM POLISSEN waarmee ze minimaal 40% aan provisie opstrijken over de inleg.

Ik vind dat ze minimaal dat bedrag moeten terugbetalen aan de klanten die in de problemen zijn gekomen met hun DSB hypotheek.

Dus een koopsom van 40000 maal 40% = 16000 euro aan retour provisie.

Voorheen zelfs 85% aan provisie , dus dat is minder dan de helft, dus dat moet kunnen.

Mijn vraag aan iedereen is : Wie is het daar mee eens of oneens !!!!

Birmaanmax
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:33

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Birmaanmax »

Ook wij zijn er ingetrapt, en zit met een restschuld van 50.000 tegen een rente van 11.9%. DSB zorgt er wel voor dat ze niet vergeten worden.
Waar ik misselijk van wordt is dat er een meneer in 3 delig blauw zit die eigenlijk de boel ontkent en het recht probeert te praten. Een meneer Zalm die zijn zakken ook flink heeft gevuld durft te beweren dat er niets aan de hand is, nou gezien de reacties moet hij zich nog maar eens achter zijn oren krabben. Als de banken in moeilijkheden komen komt meneer Bos met een zak geld maar waar is hij dan voor de mensen die in moeilijkheden zijn geraakt door een bank? De banken betalen heel weinig rente, ik moet 11.9% betalen. Waarom? :twisted:

detussenpersoon
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:21

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door detussenpersoon »

E-mail adres detussenpersoon is:
[email protected]
Zie voorgaand bericht

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Moowse.
Is bekend.
Dezelfde problematiek!
Ook ik ben een van die gelukkigen.

En dat de verzekering niet uitkeerd als je er aanspraak op maakt,ook een heel bekend verschijnsel!

famdouma
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:32

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door famdouma »

Ook wij zijn er ingetuind. 7 jaar geleden bij frisia een persoonlijke lening afgesloten die als hypotheek werd afgesloten met daarbij de overlijdens polis. Een jaar later een aanbieding gekregen om een hoofdhypotheek te nemen tegen 1.75 procent rente en 1 jaar vast ook hierbij een overlijdens polis waar wij direct een bedrag voor moesten storten . Na 2 jr. was de rente opgelopen naar 4.5 procent.Via een andere bank een hypotheek afgesloten en deze wees ons op de consequenties van de overlijdenspolis deze werd steeds minder waard . het heeft vier jr. geduurd om hier vanaf te komen en vele boze telefoontjes. Uiteindelijk een klein bedrag terug gekregen. Tevens hebben we een beleggingsverzekering bij Hollands Welvaren waar elk jr. een groot bedrag door DSB als kosten ingehouden wordt.


Zij gaf ons de tip om deze aftekopen maar dit kon geruime tijd duren. Deze procedure heeft drie jaar geduurd en wij hebben maar een klein bedrag terug gekregen nadat we ettelijke keren

jejevb
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:15

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door jejevb »

Een hypothecair krediet bij de DSB. Je kunt niet meer betalen en dan ….
Is het je wel eens opgevallen dat van alle spotjes over geld lenen er maar eentje niet van de DSB is? Ook ik heb mij te onwetend en te slecht voorgelicht in 2003 laten inpalmen in het nemen van een “voordeliger en goedkopere lening” bij de DSB via Frisia te Wognum als intermediair. De bedoeling was om een krediet naast de hypotheek die wij hadden van 10703 € en 1504 € van een credit card (12207 €)om te zetten in een goedkopere lening. Er werd mij verteld dat het nemen van een 2e hypotheek de goedkoopste oplossing zou zijn. Er was in die tijd helmaal nog geen sprake van financiële bijsluiters. Achteraf blijkt dat ik een hypothecair doorlopend krediet verstrekt heb gekregen tegen een maandrente van 0,26688€. In totaal kwam mijn nieuwe zgn. hypotheek uit op 61441 € (922 afsluiprov; 25412 naar “Cardiff”; 10703 naar vorig krediet; 1504 naar credit card en 550 voorbereiding inschrijving hypotheekakte, taxatie, kadastraal recherche). Er zijn dus 22350 weg. Als het waar is dat 85% van dit bedrag uit provisie bestaat dan is er voor een 21600 € in iemand broekzak gegaan.
In totaal kwam de hypothecaire schuld op een 210000€ terwijl de taxatie ongeveer 150000 € bedroeg (140% van de taxatiewaarde). Daarbovenop moest ik ook nog eens 115 € per maand betalen aan Hollands welvaren.
In 2005 kwamen er donkere tijden en kwamen er betalingsmoeilijkheden. We hebben ons huis te koop gezet maar konden er nooit een 210000 € voor krijgen. Uiteindelijk is het verkocht voor 140000 € en zitten we met een restschuld van niet 61441 € maar 66355 € vanwege allerlei juridische kosten etc. en een maandrente van 0,65 %. En dat allemaal met behulp van justitie. Is dit vergane glorie of valt er nog iets te redden?

levermos
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:22

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door levermos »

Mijne heren, dames,
Na vanavond het itrem in Radar over de DSB bank en hun praktijken wilde ik toch even informeren over een ander duistere zaak, bekend onder Stapelkrediet u wellicht wel bekend, het afsluiten van p.l. op basis van een aandelenpakket, ook daar werden ongevraagd risicoverzekering afgesloten en bovendien mensen onduidelijk voorgelicht. Naar aanleiding hiervan is Mr. Silvertand van Ewijk van de Wouw, reeds lange tijd bezig, na uitspraken conform de Duisenbergformule was er uiteindelijk een overeenkomst vorig jaar zomer, omdat niet alle gedupeerden het direct eens waren met het voorstel, duurde het wat langer voordat meer dan 50% van de gedupeerden akkoord gingen, sindsdien vertraagt DSB de hele afhandeling en vrees ik dat de hele zaak de mist in gaat, het bescheiden bedrag wat een ieder ingelegd heeft destijds is op, ik weet niet of Mr. Silvertand nog lang hiervoor diensten wil verlenen, kortom hou DSB aan z´n woord, want de stichting Stapelkrediet wordt al bijna 4 jaar aan het lijntje gehouden zonder resultaat tot nu toe voor de gedupeerden! Als u deze kwestie zou kunnen meenemen in u onderhandelingen dan zouden de leden van stapelkrediet u dankbaar zijn, verdere nadere info kunt u verkrijgen via Mr. Silvertand. bvd mijn dank! ps er zijn dus nu nog steeds mensen die aan een lening betalen die al jaren geleden had beeindigd moeten worden, dank zij de dubieuze praktijken van deze bank, ik erger me dan ook wild aan de spotjes en schrok dat er wederom mensen de dupe zijn geworden van de DSB praktijken. Hoop dat u er wat aan kan doen. Peter A. Bakkeren

asterix259
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:36

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door asterix259 »

Het gaat bij de DSB niet om de lening , maar om de verkoop van zijn bijproducten.

Minimaal 40 tot 85% van de inleg.

De DSB Woekerpolis.

Nee beter een :

WOEKERKREDIET

De Scheringa Bank Scheert en Plukt Je Kaal.
Laatst gewijzigd door asterix259 op 13 apr 2009 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjamatin
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2008 21:23

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Marjamatin »

Ik heb dus wel een hypotheek bij de DSB met woekerpolissen. Mijn tweede hypotheek bij een franse verzekering waarbij het hele bedrag betaald is van de tweede hypotheek. En de eerste hypotheek zijn de verzekeringen bij Hollands Welvaren zijn belegingpolissen zijn de helft nog maar waard met een jaar geleden.

Wij wisten hier helemaal niets vanaf tot we ongeveer een jaar geleden door omstandigheden onze papieren bij de hypotheker neer legde om het eens uit te zoeken. Nou we werden er niet blij van. We betaalde veels te veel, voor lucht.

Wij zijn er nog mee bezig, als we de hypotheek willen over sluiten zijn we veel hogere maandlasten kwijt we zitten helemaal vast aan die bank.

Dat was het niet alleen we hadden vanaf het begin gezegd dat we geen belegingshypotheek wilde, nou die hebben we dus wel.

Het is één doffe ellende, en we weten niet hoe we ervan kunnen komen.

Groetjes Marja Versteeg

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

@mattie

nee ik zeg niet dat de banken mensen mogen oplichten. Ik zeg alleen dat ik niet weet waarom banken eerlijk zouden moeten zijn, tenzij het in de weet zo geregeld is.
Als je nu nog banken vertrouwt dan ben je of een debiel of je bent ontzettend naief.

Ik ben altijd een zeer grote voorstander van eigen verantwoordelijkheid. Helaas is zo dat als er veel mensen zo in de problemen komen het de maatschappij geld kost en daarom moet er opgetreden worden.
Zo denkt de politiek ook, anders zou er allang opgetreden zijn.
Laatst gewijzigd door sjorsie1982 op 13 apr 2009 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter VDL
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 nov 2007 09:26

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Pieter VDL »

Met enige verbazinng heb ik vanavond naar Tros Radar gekeken. Dit is oud nieuws! Al jaren worden er dit soort hypoteken en financieringen door DSB gesloten. Hier helpt geen AFM of WFT aan. DSB stelt namelijk (zie commercials) dat ze alleen verantwoord willen uitlenen. Daar hoort dus een verzekering (tegen koopsom) bij. Dat deze vezekeringen tot 10 keer zo duur zijn dan gebruikelijk kun je de "adviseurs" van DSB niet aanrekenen. Ze kunnen immers alleen producten van DSB sluiten. Het enige wat dus helpt is gezond verstand van de consumenten zelf. Als ik het forum lees, merk ik dat de meeste mensen niet "dom"zijn. Waren ze maar zo kritisch geweest ten tijde van het afsluiten!

Misschien was de uitzending van vanavond toch wel nuttig en gaan nu eindelijk de ogen op.

Gesloten