LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge hypotheken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Agnesdesign
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:32

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Agnesdesign »

Ook wij zitten met een hypotheek ver boven de executiewaarde. Deze is €160.000 terwijl wij met een totale schuld zitten van € 240.000. Bijna een ton erboven.
Wij zijn al een poosje met Jelle Hendrixk bezig om een en ander in kaart te brengen. Ook wij kunnen niet bij een andere bank terecht omdat die maar tot € 205.000 wil gaan. We komen dus € 35.000 tekort om van de DSB af te kunnen. Jelle heeft er ons op gewezen dat onze OVR verzekering (koopsom € 27.500) elk jaar minder uitkeert. In vijf jaar tijd is de uitkering met € 25.000 verlaagd. Onze Holland Welvaren polis was op 31 december 2008 bijna € 600 minder waard dan het jaar daarvoor. We betalen dus voor niets premie. Enkel financieren we de kosten die DSB rekent voor het beleggen. Toen we de hypotheek afsloten hebben ze ons voorgerekend dat de polis van Holland Welvaren met het meest ongunstige scenario aan het eind van de rit zo'n € 90.000 waard zou zijn. De prognoseberekening die bij de jaaropgave zat geeft nu een eindwaarde aan van € 24.000. Dit dekt maar een heel klein deel van de hypotheek, dus uiteindelijk blijven wij ook met een schuld zitten die hoger is dan de waarde van het huis.

Wij zijn bezig om de hele koopsommen van drie verzekeringen terug gestort te krijgen in de hypotheek. Of dit lukt weten we niet maar de uitzending van vanavond geeft weer een beetje hoop.

Wie meer informatie wil over de zaken tegen de DSB bank mag me mailen. Hopelijk kunnen wij als gedupeerden samen een vuist maken en ons hard maken voor een oplossing. Maar belangrijker nog dat er in de toekomst niet meer mensen de dupe worden van deze praktijken.

Even ter verduidelijking aan de mensen met hun vooroordeel: wij hebben zelf geen contact gezocht met de DSB bank maar zij met ons. Er werd ons een heel lage rente geboden als we de hypotheek zouden oversluiten. Door alle klachtenbrieven en dreigbrieven die we inmiddels aan de DSB bank verstuurt hebben is ons een redelijk bod gedaan voor een rentevast termijn van 10 jaar. Daar hebben we maar gebruik van gemaakt omdat we niet anders kunnen en we zo de kosten nog redelijk binnen de perken kunnen houden. Ik denk dat het de DSB bank inmiddels wel duidelijk is dat zij er niet bij gebaad zijn als mensen hun hypotheek niet meer op kunnen brengen en ze door middel van executie het huis zouden moeten verkopen. Want door de veel te hoge hypotheken verliest de DSB bank daar ook heel veel op en moeten dat als verlies afboeken.
Laatst gewijzigd door Agnesdesign op 13 apr 2009 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.

snake25
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:15

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door snake25 »

jaren geleden werd mij ook een heel goed advies gegeven door de dsb adviseur, ik kwam in een variable rente terecht en had toen ook gevraagt aan de adviseur of ik deze ten alle tijde vast kon laten zetten wanneer ik dat wilde en kreeg als antwoord dat dat mogelojk was. mijn maandbedrag begon aardig op te lopen en wilde vaste rente periode wat opeens dus niet kon waardoor ik na een jaar 500 euro meer betaalde. gelukkig kon ik snel overstappen naar een andere geld verstrekker, echter stond er in de procedure ondanks dat ik variabele rente had en binnen de 5 jaar over wilde stappen er een geld boete kwam en deze geld boete was 10000 euro. het was ff slike zo bedrag maar zag mijn maand termijn alleen maar hoger oplopen. uiteindelijk heb ik eieren voor mijn geld gekozen en ben gelukkig op tijd weg gekomen bij de dsb.
ik heb vanavond met radar gebelt en ga alsnog een melding doen bij afm en hoop dat iedereen dat doet want aan deze bank moet een einde komen met hun praktijken

pipifanny
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:26

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door pipifanny »

Wij hebben ook zo'n 2 hypotheek met de koopsompolissen en hollandse welvaren.
Is er niks te doen aan de koopsompollisen .
Het bleek inderdaad dat onze hypotheek daar ook door verhoogt is .

sucses allemaal.

muppet34
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:23

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door muppet34 »

Wij hebben ook een hypotheek laten oversluiten bij de DSB, maar het bleek helaas dat die meneer het allemaal mooier had verteld dan de werkelijkheid was. Gelukkig ( :) ) hebben wij hierdoor nog geen financiele problemen, maar hebben we wel een aantal vragen bij DSB neergelegd waar we zelf steeds achter aan moesten; zoals een verzekering die dalend was en aan het eind van 20 jaar nog maar 10000 euro zou opbrengen (overlijdensrisicoverzekering) Na veel gesteggel konden we daar nog net op tijd onderuit, maar helaas niet onder de arbeidsongeschiktheidsverzekering..... wat helemaal een wassen neus is;

Mijn man is vrachtwagenchauffeur en ze hadden ons verteld op het moment dat mijn man (tijdelijk) arbeidsongeschikt zou worden, de hypotheek hieruit kon worden betaald, zo waren zij ervan verzekerd dat de hypotheek betaald zou blijven worden! Klinkt allemaal erg logisch, maar wat ze ons er niet bij hadden verteld dat je jezelf eerst een jaar zelf moet redden......helaas kwamen we hier achter na het gedonder met de overlijdensrisocoverzekering. Nou heeft mijn man een goed salaris, maar hier zijn wel zijn (vele) overuren mede dank aan. Toen kreeg hij door een ongelukje zijn arm in het gips, dan hoor je wettelijk wel een percentage van je overuren te krijgen (wel 75 euro per maand hoor!! :lol: ) maar je keldert wel ineens terug naar je basis salaris. Wij wilden dus aanspraak maken op onze arbeidsongeschiktheids verzekering..... hahahahaha noppes dus. Wij blij dat we gelukkig een spaarrekening hebben!! Dus geen problemen. Maar nu hoor ik dat die meneer van de DSB zegt dat ze 1 1/2 jaar geleden gestopt zijn met het verkopen van de "onzinnige polissen" niet waar dus, want in december 2007 is ons deze verzekering nog verplicht! Terwijl je er dus geen zak aan hebt, want als je geen spaargeld hebt, redt je het niet eens een jaar!!!
Kunnen wij nu nog die arbeidsongeschiktheidsverzekering ongedaan maken??? Heeft een klacht naar de AFM wel zin, want die houden elkaar allemaal de handen boven het hoofd!

Verder moeten wij wel toegeven dat we geen problemen verder hebben hoor, nog niet tenminste.... wij hebben een hypotheek van 250.000 euro en ons huis is op dit moment nog 245.000 waard. En we hebben nog spaargeld achter de hand.... maar ja........... Onze hypotheekrente staat 10 jaar vast, maar vanwege de overstap zijn we van 205000 euro naar 264000 euro gegaan minus die ORV van bijna 10.000 euro (deze is ten goede van onze hypotheek teruggeboekt)
Laatst gewijzigd door muppet34 op 13 apr 2009 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Sjorie1982.
Een bank hoort wel eerlijk advies te geven!! waneer een bank dit niet doet heet dat misleiding! en dat mag niet van de wet!
Een bank heeft ook Zorgplicht,een klant misleiden en voorliegen en zo financieël in moeilijkheden brengen, is niet voldoen aan de zorgplicht!
Koppelverkoop mag ook niet,staat allemaal in de wet heb ik gehoord!
Allemaal wetten waar deze bank lak aan heeft!
O en dan nog 85% van de koopsompolissen opstrijkeni,Allemaal heel netjes!
Hoe lang werk je daar nu? mischien toch eens naar een ander baantje uitkijken.
Mattie

Gerard1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:31

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Gerard1961 »

Ook wij hebben een adviseur over de vloer gehad. Die wist dat wij van de DSB af wilde en had daar een passende oplossing voor. De hypotheek werd overgesloten bij de SNS-bank voor een bedrag van 165.000 euro. Nu blijkt er een "restschuld" bij de DSB te staan van 52.000 euro. Terwijl de oude hypotheek bij de DSB-bank totaal 153.000 euro was. Rara hoe kan dat?
Maar moet nu zowel de SNS-bank als de DSB-bank aflossen. En die adviseur? Tja die is niet meer werkzaam bij het bedrijf wat toenadering met ons zocht.

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

@mattie
als je leest dan staat dat ook in mijn reactie. Ik heb er telkens bijgezet, tenzij het in de wet staat.
Maar uit zichzelf zal een bank nooit eerlijk zijn.

Een bank mag wel eisen stellen wat betreft verzekeringen, maar als deze verzekeringen dan ergens anders worden afgesloten moet dat ook goed zijn. Zo staat het in de wet!

akkemie
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:45

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door akkemie »

Ook wij zijn goed gen**id door DSB.

Hypotheek overzet van Postbank naar DSB voor de lage rente.....daarna 2e hypotheek van het dakkapel overgezet tevens naar DSB en gezegt dat die in de 1e moest.
Wij vertrouwden er dus op dat men had gedaan wat wij hadden gezegt...NIET DUS!!!
Toen we na een aantal jaren om advies naar een Hypotheekshop gingen, omdat we een ander huis wilden kopen en deze wilden verkopen kwamen we erachter dat DSB ons een 2e hypotheek had aangesmeerd en tevens in beide een reeks van verzekeringspolissen had gedrukt.
In beiden dezelfde polissen notabene.
Bij overschrijving naar DSB was onze hypotheek 160.000...nu ineens 185.000.
WEG OVERWAARDE!!!

Met behukp van onze Hypotheekadviseur is het ons uitendelijk gelukt om bij DSB weg te komen.
Alleen hadden we het nooit gered.
Elke keer waren onze persoonlijk afgegeven documenten zoek en brieven hadden ze zogenaamd nooit van ons ontvangen.
We hebben een paar maal gedreigd om er mee naar de rechter te gaan, want we wilden zo snel mogelijk van die leugenaars af.
Het zijn daar [in Wognum] een stelletje leugenaars en hypocrieten.
Je komt daar binnen en verteld dat je er geen verstand van hebt en dat je dit en die hypotheek wilt en ze n**ien je niet 1 maar 8 oren aan met een lachend gezicht en de woorden...meneer en mevrouw....U krijgt nu een super hypotheek...U zult er geen spijt van krijgen.
LA ME NIET LACHEN.

Wij waren zelfs op een gegevens moment zo ver dat we het kantoor in Wognum in de brand wilden steken...zo boos waren we dat we zo waren bezeikt door DSB.
Nogmaals gelukkig heeft onze Hypotheekshop adviseur ons geholpen.

DSB moet opgedoekt worden, want ze helpen niet de klanten....ze verzuipen hun klanten heel langzaam.

goepshard
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2009 14:41

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door goepshard »

Ik heb een hypotheek agesloten bij de dsb bank in december 2006.Had een variabele rente van 5.4%.Inmiddeldels (11-11-2008)is de rente gestegen naar 7.9%. 12-08-2008 was 8%.Het bedrag dat ik betaalde aan rente was 733 euro en nu betaaal ik aan rente 1160 euro per maand. Bij reaal betaal ik nog 132 euro aan leven verzekering.Ik heb een netto inkomen per maand van 1670 euro en dan nog met twee kinderen.Ik heb de dsb bank een paar keer gevraagd of ik mijn varabele rente vast kan zetten ,dit is volgens hun niet mogelijk.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Sjorsie 1982
Tjeetje,waar heb je het dan over?
Het gaat er toch om dat deze bank zijn eigen wetten maakt!
En zich niets aantrekt van de wetten die wel voor jou en mij gelden?
Hoezo,een bank zal nooit eerlijk zijn?
Dat hoort hij te zijn!!!
Mattie

jetje1957
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:44

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door jetje1957 »

die woekerpolissen dat vertellen ze er niet bij eentje voor als je in het ziekenhuis komt€50 per dag , overlijdenspolis, werkeloos en ga maar door met elkaar op een tweede hypotheek die volgens die adviseur beter een krediet kon worden ,met elkaar kwam er €13000, overheen zomaar betaald stom natuurlijk ,als hier iets aan gedaan kon worden,

Pieter VDL
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 nov 2007 09:26

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Pieter VDL »

Ff een vraagje aan Akkemie. Hoe kan het dat mensen met een normaal verstand, achteraf merken dat ze een hogere hypotheek hebben dan verwacht? Je krijgt toch een offerte en een hypotheekakte waar alles in staat?

siemi
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2008 11:33

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door siemi »

Voor degene die graag in contact wil komen met Jelle Hendrickx, die de DSB klanten uit de uitzending ook bijstaat, dan kun je naar http://www.hypotheekproblemen.net gaan. Daar vind je een oa contactformulier.

wiliamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 23:42

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door wiliamp »

deze mensen van de dsb zijn zo geslepen ze laten eerst frisia langskomen een dochtermaatschappij en deze laten ze het vuile werk doen ze beloven je van alles maar geven je niet de juiste informatie en als je getekend heb zit je aan het gas eindelijk ik dacht dat ik de enige was wordt er iets aan deze gemene en bedriegelijke praktijken gedaan van de dsb
want het zijn misdadigers

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door moniekB »

Hier dan degene die in de uitzending zat.

Nadat je bij de notaris bent geweest krijg je je papieren pas thuis. Wij hadden nooit kunnen weten dat we zo in de **** zouden komen.
Als ik dit had geweten hadden we nooit maar dan ook nooit getekend.

Mooi praatjes zijn er verteld maar hoe het uiteindelijk zou worden is ons nooit verteld. Er is nooit wat verteld over de koopsompolissen en nooit over de verzekeringen die er nog eens naast zouden komen.

Na afloop hebben we een gesprek gehad met DSB en Klaas Wilting. Hier zat ook iemand van de SP bij. DSB zegt met een oplossing te komen binnen nu en 6 weken.

Wij zijn benieuwd.

Hypotheekje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2009 01:39

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Hypotheekje »

Ook ik heb mijn hypotheken overgesloten bij de DSB, toen Frisia.
Ik heb ze vorige week een simpele vraag gesteld of ze mij kunnen uitleggen waarom mijn variabele rente maar blijft stijgen terwijl de europese centrale bank en de euribor rente alleen maar dalende zijn.
Als antwoord kreeg ik een voorstel om mijn variabele rente vast te zetten tegen 6,8% voor 12 mnd, 7,0% voor 36 mnd of 7,3% voor 60 mnd.
Punt 1 daar vroeg ik niet om, ik vroeg om uitleg.
Punt 2 ze adverteren nu met een rente percentage van 4,35%, is altijd nog vele malen minder als ik nu betaal en waarvoor ik de rente kan vast zetten.

megavon
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2009 13:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door megavon »

Helaas wij hebben een paar jaar geleden ook onze hypotheek overlaten sluiten met mooie praatjes en ook een tweede hypotheek afgesloten.
Voor ons is ook geen mogelijheid om naar een ander bank te gaan omdat die het niet aandurven.
Oktober 2007 ging onze hypotheek omhoog met ruim 500 euro in de maand, ik heb me suf gebeld met de DSB maar kreeg als reactie dat kunt u gemakkelijk betalen.
Een (oud) collega van mij had een schoonzus daar weken hij zou kijken of die iets voor mij kon doen (niet dus) maar het werd mij wel duidelijk dat dit niet ongebruikelijk was bij hun en dat het personeel daar zelf geen hypotheek afsluit terwijl je juist vaak hoort dat als iemand bij een bank werkt daar ook de hypotheek heeft (voordeliger).
Wij hebben onze nieuw auto en caravan moeten verkopen.
mijn man kreeg een hogere functie en dus meer salaris maar hebben nog moeite ons hoofd boven water te houden maar volgens Dsb moet het allemaal makkelijk kunnen
Ik hoop echt dat er iets aan gedaankan worden want dat dit mogelijk is in nederland hadden wij ook nooit verwacht.

jasmijn12
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2009 18:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door jasmijn12 »

goeie morgen
ben ook in de maling genomen door frisia en dsb bank
had 10.000 euro geleend en had nog 25000 staan was veel voordelige als dat samen ging ja eerste jaar ,we kregen de papieren van hollands welvaren vreselijk ,betaal nu 459 euro ,vreselijk hoog na antal mails en bellen na dsb bank geven geen thuiis we zouden nog geen 200 betalen
en als ik dat bedrag ineens wilde terug betalen moet ik 53000 betalen dus 18000 meer,en als ik 1 dag later zou betalen ging dat met sprongen omhoog ,,,,,,we gaan dit jaar ons huis verkopen om van die vuile smerige bank af te wezen..en nemen een huurhuisje dank zij frisia en dsb bank,,,,,

missmona
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2009 07:51

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door missmona »

Hallo

Ik had een vraagje...

Ook wij hebben gister de uitzending gekeken...
Nou wil ik een klacht indienen met betrekking tot de DSB...

Maar ik kan op de website niet iets vinden waar ik dat zou moeten doen...

Kan iemand mij hiemeer verder helpen?

Alvast bedankt!

Grtjs Ramona Smit

degen208
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jun 2007 12:24

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door degen208 »

ook wij zijn in de glade praatjes van de dsb getrapt en zitten aan een hooge hypotheelk vast waar we niet van af kunnen bij elkaar 325.000 euro maandlasten 1475 euro bruto
we hebben via bemiddeling van de kifid een lagere rente gekregen van de dsb deze gaven wel toe dat ze verkeerd waren
maar deze rente vast periode loopt 2012 af dus wat zullen ze dan met de rente doen mijn hypotheek bestaat uit 2 hypotheken 1 voor het huis en de 2 tweede voor al mijn verzekeringen en overgenomen lening .
we met zijn allen de dsb aansprakelijk moeten stellen voor het verstreken van de te hooge hypotheken en deze oplichters bende een halt toe roepen want ze zijn nog steeds bezig met dit zord praktijken

john

Gesloten