De reacties van jor en puma73 zijn weer typisch reacties die iedereen die goede ervaringen heeft met alternatieve methoden steeds weer te verduren krijgen: veroordeling zonder zelfs maar een poging om enig inzicht in de achtergronden te krijgen. En maar beweren dat de reguliere sekte ervoor open staat.....
Laat naar je kijken, vele mensen die de alternatieve geneeskunde gebruiken, (ook artsen die er het nut van in zijn gaan zien en meer met alternatieve methodes doen dan met reguliere!!!) lopen steeds weer tegen dat probleem op: veroordeling, veroordeling, en nog eens veroordeling. En dat natuurlijk door mensen die niet wordeN gehinderd door enige kennes van zake...
Deze artsen worden, net als Dr. Hamer, zoveel mogelijk genegeerd en als het enigszins mogelijk is, uitgestoten. Dr. Hamer is niet de enige die zijn licentie heeft verloren omdat hij tot andere ontdekkingen is gekomen. Deze artsen moeten zo voorzichtig zijn, het is werkelijk belachelijk.
Duik er toch eens in, ga eens kijken wat er werkelijk achter zit en waarom steeds meer mensen daarmee gaan werken en hou je gedeist als je niet eens jezelf wilt informeren.
Uit deze hele discussie blijkt wel hoe moeilijk het is om met de gevestigde orde smaen te werken. Steeds weer zie ik bij de mensen die het nut van de denkwijze van Hamer handreikingen, pogingen om mensen te informeren als ze ervoor zouden open staan:
je kunt de GNM gewoon ZELF op waarheid toetsen. Daar hoef je geen dokter of hoogopgeleide voor te zijn? Als je de wetten begrijpt en weet waar je op moet letten dan zul je ondervinden dat ze waar zijn.
en
@holo: Indien je oprecht geïnteresseerd bent, wil ik het wel opzoeken cq uitzoeken voor je. Ik heb zelf de GNM-tabel thuis liggen, mogelijk staat het daarin en anders moet ik een ander boek erbij pakken.
en
De grootste drempel die de meesten moeten nemen ligt op een heel ander vlak, nl: ben je bereid om eens aan te horen en te onderzoeken wat Dr Hamer voor fantastisch systeem in ons lichaam (en dat van de dieren) heeft ontdekt? Ik heb wat dat betreft nog een mooi ervaringsbericht aangaande ons huisdier die een ziekte heeft gehad en daar inmiddels volledig van is genezen (zonder zalfjes of medicijnen Wink ), die zo heb ik kunnen verifieren ook precies de 5 biologische natuurwetten volgt. Je kunt het Hamerse kompas er langs leggen, het klopt gewoon precies.
En wat voor reacties krijgen we? Niets dan belachelijk maken, gehoon, geridiculiseer, zoals ik al zei: niet gehinderd door enige vorm van kennis en zonder bereidheid enige vorm van kennis op te doen:
Vertel! Heb je vergeving gevraagd omdat je zijn/haar voedsel bij de lidle hebt gehaald en geen merkvoer?
Ik heb mijn eigen geestelijke kompas( ipv van het hamerse kompas) ernaast gelegd en dan kom ik op b*llsh*t uit.
en
jullie idool moet ophouden met wazige geschreven of getypte verklaringen zijn gelijk te behalen.
we leven nietmeer in de 19e eeuw waar kwakzalvers met reclame en geschreven verklaringen over de goede werking hun rommel aan de man wisten te brengen.
en
alleen al dit zinnetje zegt genoeg. dit is voor mij voldoende om hier zeker niet naar toe te gaan. dit zijn sekteachtige praktijken die door mensen die zaken te verbergen hebben worden gebruikt.
dit soort prktijken zie vaker bij kwakzalvers.
Dit is maar een greep uit de ongenuanceerde commentaren en ongefundameteerde kritieken. Wat mij vooral tegen de borst stuit, is de zeer duidelijk onwil om het zelf eens te gaan onderzoeken. Dat is het enige wat we willen bewerkstelligen: ga het eens onderzoeken! En wat zijn daar de reacties:
Het lijkt mij niet noodzakelijk om een seminar te volgen om bepaalde vragen beantwoord te krijgen.
en
De locatie van het seminar zal kort vooraf bekend worden gemaakt.
alleen al dit zinnetje zegt genoeg. dit is voor mij voldoende om hier zeker niet naar toe te gaan. dit zijn sekteachtige praktijken die door mensen die zaken te verbergen hebben worden gebruikt.
dit soort prktijken zie vaker bij kwakzalvers.
Het is werkelijk een hoogdstaande discussie.
Robjee:
Ik vindt het erg jammer dat ook jij je er niet even iets langer in wilt verdiepen.
Jou vragen en twijfel zijn oprecht en je uit je kritiek op een normale wijze, zonder beledigend te zijn, te honen en onze overtuigingen belachelijk te maken. Ik zal je vragen in een volgende reactie proberen te beantwoorden. Natuurlijk hoef je niet naar een seminar te gaan, je kunt de informatie ook op andere wijze krijgen. Ik weet niet woorm de lokatie nog niet bekend is, ik denk dat er Casper eerst een indruk wil hebben hoeveel mensen er ogeveer komen en dan pas op zoek gaat naar een geschikt zaal(je). Ik begrijp werkelijk niet waarom hier weer op zo'n denigrerende wijze op wordt gereageerd. Maar ja: we zien alleen maar wat we willen zien en die puma73 en jor willen alleen maar schelden, daar heb je niets aan.
[/quote]