LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

heb je ook problemen met de Samsung decoder/recorder gehad?

1.binnen garantieperiode
6
17%
2.na één jaar
27
75%
3.niet gerelateerd aan slechte condensatoren
3
8%
 
Totaal aantal stemmen: 36

siebelf
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 17:26

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door siebelf »

Zeker, maar is er ook een adres, mailadres of telefoonnummer bekend?
Op marktplaats adverteert ook iemand dat hij het kan maken, maar die persoon reageert niet op teleoon, email en voicemail.

Tips?

rogier67
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2009 17:14

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door rogier67 »

Had ook het probleem van de 3 knipperende led's ,dit is opgelost door de elco's te
vervangen.
maar nu krijg ik geen zender geïnstalleerd, apparaat werkt - opgenomen programma's
kan ik gewoon kijken en ik kom in de menu's- frequentie 369000 netwerk-id 9001 ingesteld
maar geen signaalontvangst.

iemand een oplossing

nachtdier
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2009 22:07
Locatie: ergens in Zuid Holland

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door nachtdier »

Bovenstaand probleem is op te lossen door de overige componentjes te vervangen, die al eerder in het topic genoemd zijn.

Voor mensen in de omgeving van Delft / Rotterdam die het probleem opgelost willen hebben voor niet al te veel, maar zelf niet durven te repareren. Stuur gerust een mailtje.. Waarschijnlijk ben ik degene die hpvl's tuner gerepareerd heeft.

spoortunnel
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 15:09

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door spoortunnel »

Na 18 maanden eveneens defecte samsung kabelontvanger,van daag naar de its,delft geweest voor info reparatie,beginnen gelijk met E75 voor verzendkosten plus diagnose kosten,andere oplossing niet bespreekbaar.
Gezien onterechte reparatiekosten van een apparaat met fabriekstekortkomingen afgezien van reparatie.
Bij concurrentie van ITS Delft ,nieuw Tvscherm aangeschaft,prima service van ITS Delft.

jjczon
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:39

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door jjczon »

Helaas is mijn Samsung voor de tweede keer overleden. Eerste keer ca. 16 maanden na aanschaf, dus uit de garantie. Nu gebeurde het 20 maanden na reparatie.

Dinsdag en donderdag rechtstreeks naar Samsung gemaild maar tot op dit moment geen reactie.

Eerste maal is het reset-ic en een zenerdiode vervangen op de voeding voor €68.
Nu is opnieuw componenten op de voeding zwartgebalkerd, dit duidt toch echt op een fout in het ontwerp van de voeding.

Ik mag toch van een dergelijk apparaat verwachten dat het een levensduur heeft van meer dan 3 jaar?

John

jjczon
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:39

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door jjczon »

Als het apparaat binnen drie jaar tweemaal defect is en men zoveel leest over dit probleem lijkt mij toch dat de fabrikant met het ontwerp in gebreke is gebleven.
Het is nu een week geleden dat ik naar [email protected] een mail heb gestuurd en 4 dagen geleden dat ik het probleem via de samsung website heb aangemeld. Tot nu toe geen enkele reactie van Samsung.

De eerste keer ben ik niet afgescheept door de winkelier, had mijn apparaat via een webwinkel gekocht en verwachtte daar dus geen ondersteuning. Heb toen via de Samsung-website mijn klacht geregistreerd. In mijn daarop volgende mailwisseling en na het openen van het apparaat, werd mij verteld door Samsung in Almere dat dit een uniek probleem was. Mijn commentaar dat er op de diverse fora toch al werd gesproken over soortgelijke klachten en dat het dus op een algemeen probleem wees werd terzijde geschoven.

Van een apparaat wat ik destijds voor 362 Euro gekocht heb verwacht ik dat hij het toch minimaal drie jaar uithoudt zonder problemen (uitgezonderd misschien de harddisk). Tot nu toe is gebleken dat dat zelfs teveel gevraagd is voor het voedingsgedeelte van het apparaat. (16 maanden en 20 maanden)

Selectro rekende de eerste keer totaal 68 euro voor de reparatie (2008) en bied ook garantie (6 maanden als ik het goed heb). Maar helaas heeft het apparaat ook die garantietermijn overleeft en begint de ellende pas weer daarna.

Heb ondertussen een Humax gekocht, dus wellicht dat ik de soldeerbout ter hand neem. Heb ondertussen het schema van de voeding online gevonden.
De voedingspanning staat te pulseren, zichtbaar de drie knipperende leds en de ventilator die start en stopt. Eerst maar eens de Elco's vervangen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Radar »

Spam van verschillende personen verwijderd door de Moderator.

wolter72
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 apr 2009 22:01

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door wolter72 »

TROS Radar schreef:Spam van verschillende personen verwijderd door de Moderator.
En hoe kan het nou dat ik geen website vermelding mag maken en hierboven (nachtdier) mag het wel ??? Dit is oneerlijk verwijder dan ook dat bericht!!!!

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Radar »

Klopt, dat moest uiteraard ook weg. Bij dezen gebeurd.

Lampie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2004 20:12

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Lampie »

Gisteren ook bij ons de 3 knipperende lampjes.
Na google kwamen er meerdere hits.
Iedere keer met de elco's in de voeding.
Die heb ik niet op de plank liggen, en mijn soldeerbout is ook stuk.

TruuZzie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2011 16:24

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door TruuZzie »

Alle onderdelen zijn te leveren als je zelf wat kan solderen of bakken

hier de gratis link http://zwolle-thuis.dnsalias.org/circui ... Manual.pdf Service_Manual. voor zo lang het werkt

FrankCheap
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2012 21:19

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door FrankCheap »

Mijn Samsung DCB-P850R is nu geloof ik een jaar of acht oud, en heeft het gezien dit forum vrij goed gedaan. Ik gebruik hem nu niet veel meer, omdat de Humax me veel beter bevalt. Soms komt de Samsung nog van pas als er te veel leuke programma's tegelijk zijn. Verder staat ie continu standby.
Begin deze week trad de storing met drie knipperende ledjes bij mij spontaan op, en ik wil hierbij alle leden van dit forum bedanken voor hun input over deze storing. Omdat ik niet zo handig ben met de soldeerbout, ziet de voedingsprint er bij mij niet meer uit, maar de recorder doet het wel weer.
Alleen lijkt het beeld iets verschoven naar links (t.o.v. vroeger). Misschien weet iemand of dit het gevolg kan zijn van een iets afwijkende specificatie van de nieuwe zener-diode: volgens de leverancier binnen de specificaties, maar in ieder geval ook een veel forser fysiek.
De exact juiste vervanging van deze diode (UZP33B, 31,4-34,6 V, 10) kon ik op het web ook niet vinden. Maar ik ben dan ook geheel niet thuis in electronica.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit is een 33V zener, wat heb je er nu ingezet dan ?

FrankCheap
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2012 21:19

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door FrankCheap »

Deze zener hadden ze in de winkel niet in voorraad, maar wel een die in de tolerantie van 10% valt. Ik zal volgende week nog eens navragen wat dat dan precies was.
Achteraf heb ik spijt dat ik niet eerst geprobeerd heb om alleen de duidelijk verbrande weerstand te vervangen. Met misschien de kans dat die dan ook meteen verbrand was?
De eerste actie was alleen de opgeblazen elco te vervangen, ik had geen idee welke dat was want bij dat woord verwacht ik wat meer destructie waar te kunnen nemen. Blijkbaar is de elco kapot als die een beetje bol staat. Resultaat was dat de rode lampjes niet meer flikkerden en opnamen afgespeeld konden worden. Zenders inlezen ging niet: signaalsterkte nul. Daarna zag ik pas (nu met leesbril) dat er een weerstand verbrand was.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door bprosman »

Blijkbaar is de elco kapot als die een beetje bol staat.
Zal er wel meer dan 1 geweest zijn. Of heb je er maar 1 vervangen ? Over het algemeen alle bol staande elco's vervangen, of minstens doormeten met een ESR meter.

En wat die zener betreft, als de nieuwe ook 33V is zal het wel loslopen, anders de voedingsspanningen nameten.

FrankCheap
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2012 21:19

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door FrankCheap »

Ik heb inderdaad 1 elco vervangen (ik geloof PPC11). De vervangende zener-diode is wel 33V, en het loopt ook wel los, alleen het beeld is ietsje vergroot en staat niet meer centraal. Daar kan ik wel mee leven, ook omdat ik deze recorder nauwelijks gebruik. Ik heb de originele UZP33B zener-diode nu waarschijnlijk wel gevonden op www.samsungonderdelen.com (15 euro incl. verzenden). Dat weet ik dan voor het geval er nog een elco ploft.

Gesloten