LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge hypotheken

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
snake25
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:15

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door snake25 »

ik wens je veel s6 jane :D

hou ons op de hoogte zodra je wat weet ga duimen voor je!


gr maurice

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Sailors »

de DSB zal zijn hakken in het zand gaan zetten want ze weten dat als ze een persoon gelijk geven dat er een stortvloed zal volgen.

Dure advocaten zullen de huids van Scheringa en kornuiten zo duur mogelijk verkopen want ook in de toekomst moet er verdiend worden.

Er is maar 1 remedie Er moeten gewoon geen nieuwe klanten (slachtoffers) bij deze "bank " komen en als je daar weg kunt gewoon weg gaan. Als de geldbron opdroogd dan krijgt het voetbal geen geld meer en de sponsering van het schaatsen zal stoppen en het Scheringa museum zal dicht gaan en Scheringa is daar waar hij weer hoort. Bij de gewone mensen.

jane001
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2009 14:11

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door jane001 »

Het kan een aantal kanten op:
- ze lossen het voor mij op met de voorwaarde dat ik mijn mond hou
- ze lossen het voor mij op met de voorwaarde dat ik positieve woorden verspreid
- ze ontkennen alles en ik ga de procedure starten

Ik ben heel benieuwd welke kant zij zelf op willen. Ik denk dat ze niet zullen toegeven verkeerd te zijn, maar op het moment dat ze voor mij toch een oplossing zoeken, dan geven ze het indirect dus wel toe en dan volgen er meer.

Ik heb mijn hypotheekvoorwaarden nagekeken en in okt. 2010 loopt mijn rente af en in de voorwaarden staat dat ik dan mag aflossen zonder boeterente te betalen. Op dat moment is het voor mij dus het voordeligst om geheel over te stappen, maar dan moet wel dat verschil weg zijn (35000).

Voor alle mensen die zelf aan het rekenen zijn, hou ook rekening met de hypotheekrente-aftrek. Het gedeelte van de hypotheeksom dat gebruikt is om de koopsommen te betalen, daarvan is de rente NIET aftrekbaar. Dit geeft ook grote verschillen in de maandlasten.

Ik ben bezig met een excelsheet om alles inzichtelijk te maken incl. die rente-aftrek. Mochten mensen deze willen hebben om alles op een rij te krijgen, stuur dan even een berichtje.

jane001
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2009 14:11

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door jane001 »

haha, via dit forum kan je geen priveberichten sturen......handig.....

Ik ga wel even een mailadres verzinnen, want mijn eigen mail gebruik ik hier liever niet voor.

erikzijl
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 dec 2004 13:45

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door erikzijl »

Hoi Jane,

Je kunt heel gemakkelijk een gmail-account aanmaken. Alos je mij een mailtje stuurt, kan ik je ervoor uitnodigen.

Vr.gr. Erik ([email protected])

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Jane Succes as donderdag.

Beste Sailors.
Dirk Scheringa zal nooit meer bij de gewone mensen horen.
Het is een crimineel,die geslepen genoeg is om voldoende bloedgeld veilig te stellen voor zichzelf...zo gaat het toch steeds...overal.

Ik zal nooit mijn mond houden... ook al zal mijn zaak achter me liggen.
Ik zal blijven waarschuwen,om anderen te behoeden voor deze maffia bank.
Dat is ook mijn missie...in de hoop dat ze geen nieuwe slachtoffers meer kunnen maken...en de keus hebben,eerlijk zaken doen...of de handoek in de ring.

Ik vertrouw ze voor geen.... Het nieuwe filmpje,is dat een nieuw rookgordijn?
Dan een paar zaken oplossen...deze mensen zetten positieve berichten op Radar...Radar tevreden.
Vervolgens als de aandacht verslapt is,met frisse moed de duimschroeven bij de gedupeerden weer aandraaien,en ze verder bedreigen..intimideren...monddood maken?
Ik weet het niet,mischien ben ik een pessimist.
Groeten Mattie

jane001
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2009 14:11

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door jane001 »

je kunt een berichtje sturen naar:
[email protected]

Sailors
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 okt 2008 12:10

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Sailors »

Mattie je bent geen pessimist het is gewoon zo zoals jij het ziet. Zolang er media aandacht is blijven zitten en je laten schren. Media aandacht weer weg je aandacht weer richten op je slachtoffers.

Deze lui zijn spijkerhard en zonder een greintje van een geweten.

Zolang deze lui wettelijk nog hun gang kunnen gaan zullen ze door gaan met alle middelen die hun ter beschikking staan.

Zolang mensen als Zalm en een ex. politiewoordvoorder Wilting zich nog laten strikken voor een leuke som geld zullen zij niet de enige zijn want Scheringa zal altijd zorgen dat er bekende namen aan zijn bank verbonden zijn.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Sailors...ik weet het..ons kent ons.
Maar wat kunnen wij ertegen ondernemen...behalve ons laten horen steeds opnieuw..en niet loslaten.
Dat is wat ik doe..al jaren.

Ik denk ook..als de aandacht verslapt is..en men op de oude voet verder wil gaan.. de gedupeerden ruggegraat moeten tonen.
Dan maar met een paar honderd op de koffie in Wognum.

Anders is het alternatief..weer overgeleverd aan de geldwolven ben ik bang.
Groet Mattie

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Jane ik ga je even mailen, want ik heb een idee voor je!

En Mattie, er moesten meer mensen zijn zoals jij en vele andere hier, die zich bloot durven te geven, daar is echt lef voor nodig hoor.
En ja die Scheringa is een boef, die hoor niet bij de "gewone" mensen.
Het zou mij niets verbazen dat hij om aandacht te trekken bij zichzelf heeft ingebroken! Het schilderij kunnen de dieven niet verkopen want iedereen weet dat het van Scheringa is! Hoef ook niet de verzekering betaald en zoals jullie weten weet hij wel raad met het afsluiten van verzekeringen?

mvg

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo Gaal1944
Bedankt voor je woorden..ja er zijn een aantal hier die er echt hun tanden inzetten.
Er liggen ook nog wat ideetjes..onder andere van jou :wink:
Maar een paar mensen genieten nu even van een welverdiende rust..was echt even nodig.

We moeten wel bij de les blijven nu.. en zorgen dat men geen kans krijgt dit weer de richting van de doofpot op te duwen.
Ik ben ook erg benieuwd waar de AFM mee komt(heb er niet veel vertrouwen in?)

Dat van die schilderijen..die zijn in opdracht gestolen(anders kunnen ze er niets mee,zoals je al zei)..en het komt hem mischien niet zo slecht uit.

We wachten verder af.
Groeten Mattie

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Mattie blijf op je hoede? ik vertrouw niet iedereen op dit forum? maar jij ook niet! Ik heb Jane ook net een mail gestuurd hoe je een gesprek
succesvol kan voeren! Onze Koningin knipperde niet met haar ogen toen ze zichtbaar aangedaan 30 april op de buis verscheen! Mensen veraden zichzelf, maar als je dat niet weet trap je daar in?
Zorg dat je de wet kent, dan heb je de helft al gewonnen?

DSB is nep/onecht en een ramp voor vele huisbezitters en mensen
met leningen die ze niet terug kunnen betalen!
Een winnende foto met als prijs dat een agent een uithuiszetting doet
omdat iemand z'n hypotheek niet meer kan betalen vind ik schokkend en behoort daarvoor geen prijs te ontvangen!

mvg

Cardif
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mei 2009 15:58

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Cardif »

Beste lezers van dit forum,

Bij Cardif vinden wij het van het grootste belang dat onze verzekeringen goed tot hun recht komen, waar ze ook afgesloten zijn. Als u twijfels heeft over de passendheid van een Cardif-verzekering in uw persoonlijke situatie, dan vragen wij u rechtstreeks contact met ons op te nemen.

U kunt uw vraag of klacht sturen aan [email protected], bij voorkeur met het polisnummer daarbij. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door mattie »

Dit is nieuw? :o

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Rense »

@Mattie

Dit is inderdaad nieuw.

Goed initiatief van Cardif. Alle rommel wordt nu door DSB achtergehouden voor Cardif (Nee, u kunt niet tussentijds beëindigen) en Cardif probeert waarschijnlijk op deze manier meer inzage te krijgen.

Wellicht toch enig schuldgevoel (80% provisie- hebben nu overigens een heel net produkt met "normale" provisie)?

Mijn advies....

Massaal je gegevens aanleveren aan Cardif en verzoeken of zij mee willen werken aan een oplossing van het probleem. Vervolgens is het aan hun om de gelden bij DSB terug te krijgen.

Doen dus...

Succes

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door Piet »

DSB betert zijn leven staat met grote letters in de Telegraaf van vandaag.
Maar…. zijn vele slachtoffers dan die zij in de afgelopen jaren gemaakt hebben en die financieel, geestelijk en maatschappelijk aan de grond zitten!!
„Als klanten te veel mochten hebben betaald, dan krijgen klanten een maandelijkse korting”, verduidelijkt Van Goor
En dat lost het probleem op voor degenen die maandelijks de touwtjes aan elkaar moeten knopen om rond te komen!! Niet dus.
En dan hebben we het al helemaal niet over die gedupeerden die hun huis al hebben moeten verkopen, in de schuldhulpverlening zitten of in de schuldsanering dankzij DSB.
Iedereen blijft met zijn te hoge kredieten zitten, velen voor de rest van hun leven.
Betaald is betaald zegt DSB ….
Waar we tekort hebben geschoten, grijpen we voor de toekomst nu in
Dus het verleden laten we rusten, geweest is geweest, maar we gaan het nu beter doen.
En de vele slachtoffers dan die DSB al gemaakt heeft….
Het is alsof een dief die jarenlang op grote schaal gestolen heeft zegt, ik zal het niet meer doen, dus moeten we alles wat ik gestolen heb en de vele inbraken maar vergeten…
Ja, maar zo werkt het niet “meneer” Scheringa!!
DSB zal zich moeten verantwoorden over al die jaren hebzucht, misleiding over het renteverloop in de jaren na afsluiten en het op grote schaal binnenharken van onnodige polissen om hier zelf beter van te worden.
Vele gedupeerden voelen zich belazerd door DSB of één van de vele dochters en door te zeggen “we zullen het beter gaan doen” wordt dit niet opgelost.
De grote financiële schade die vele gedupeerden hebben geleden en nog jarenlang zullen lijden wordt hiermee niet opgelost.
DSB-hypotheken zouden onnodig duur zijn door extra kostbare verzekeringen. Bovendien lossen klanten vaak niet af, ze betalen vooral rente.
Maar, dat ligt niet aan DSB:
Vaak is het probleem ook niet door ons veroorzaakt, maar door andere kredietverstrekkers.”

Tuurlijk, die kredietverstrekking van 39.000 euro door DSB bovenop een al eerder afgesloten top hypotheek van de Rabo bank is niet de schuld van DSB , maar van, uhh….
Toch wel DSB??
Een onafhankelijke deskundige zal beoordelen of huiseigenaren te veel betalen. Blijven er conflicten met klanten, dan schakelt DSB een onafhankelijke ombudsman in.


Dat had DSB al moeten doen vóórdat zij de contracten afsloten.
Nu ligt het initiatief bij de DSB gedupeerden en niet bij een “onafhankelijke deskundige” van de DSB.
Die deskundige zoeken de gedupeerden zelf wel om hun claim te formuleren en die claim zal niet het verzoek zijn om de maandelijkse betalingen iets naar beneden bij te stellen.
De claim zal gaan over de geleden schade in de afgelopen jaren en de schade die nog steeds maandelijks geleden wordt.

Er zijn diverse advocaten en stichtingen waar DSB gedupeerden zich kunnen melden.
Er zijn de afgelopen jaren al veel zaken voorgeweest die door DSB zijn verloren.
Alleen al in 2008 zijn er 19 uitspraken gepubliceerd.
Dit is slechts een gedeelte van alle uitspraken die gedaan zijn tegen DSB in 2008.

Het is belangrijk dat iedereen zijn klacht indient bij DSB en als het antwoord teleurstellend is (of er komt helemaal geen antwoord) dan kun je de klacht indienen bij het Kifid en de AFM.
Let er wel op dat je moet kiezen tussen de Kifid en een gewone gerechtelijke procedure, beide doen gaat niet.
Kifid staat voor Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, www.kifid.nl
AFM staat voor Autoriteit Financiële Markten, www.afm.nl
Voor klachten : http://consument.afm.nl/consumenten/ver ... lacht.aspx
Bij de AFM kun je altijd een klacht indienen, dit kan samen gaan met een procedure bij het Kifid of een rechtszaak.

Zorg dat je niet voor de tweede keer in de mooie verhaaltjes van DSB trapt.
Mocht DSB met voorstellen komen, bespreek dit dan eerst met een goed financieel adviseur voordat je een beslissing neemt.

Het artikel uit de Telegraaf van vandaag over DSB is hier te lezen:
http://www.platformaandelenlease.nl/nieuws/07052009.htm

Groeten,
Piet

jane001
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2009 14:11

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door jane001 »

Zoals beloofd even een update over het gesprek van vandaag met de DSB bank.

Ik had me goed voorbereid en alle getallen en berekeningen in Excel gezet. Zo ook het totaalbedrag aan onnodige kosten, teveel betaalde verzekeringspremie en daarover de wettelijke rente van 6% met als resultaat het bedrag dat ik via de civiele procedure als claim heb gesteld.

De adviseur legde een blanco blocnote op tafel en had geen dossier bij zich. Toen ik vroeg of hij het dossier had doorgelezen was het antwoord een stellig 'nee'. De reden daarvoor was dat hij blanco het gesprek aan wilde gaan, zonder voorkennis om zo een eigen beeld te kunnen vormen van de situatie en dat goed te verwoorden. Persoonlijk vond ik dit een erg goede insteek. Hij heeft keurig alles op papier gezet en de klachten exact verwoord zoals ze zijn.

Geen weerwoord, geen verkooppraat, geen discussie.

Ik zal er zeker niet nog een keer in stinken, maar heel eerlijk, ik heb wel een goed gevoel over het gesprek.

De adviseur die bij ons was wist waar hij het over had en beaamde de onnodige verzekeringen.

Uiteraard moeten we nu wachten op een voorstel van de DSB bank en ik ben heel erg benieuwd wat er nu daadwerkelijk met deze gegevens wordt gedaan.

Bij het gesprek waarbij het voorstel wordt besproken (volgens de adviseur volgende week), zal ook mijn advocaat aanwezig zijn.

Voor iedereen die een voorbeeld Excelbestand wil hebben om de getallen uit te rekenen, stuur me gerust een mail ([email protected])

gaal1944
Berichten: 186
Lid geworden op: 10 apr 2009 20:56

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door gaal1944 »

Beste Jane, dit is een taktiek die gebruikt wordt bij mediation, dat is geen verkeerde taktiek hoor, want het heeft jou een goed gevoel gegeven!
Een mediator leert, hoe hij partijen in de gelegenheid moet stellen, hun eigen standpunt toe te lichten hoe je de onderliggende belangen in beeld kunt brengen en hoe je betrokkenen tot een oplossing kunt laten komen. Geef jezelf maar een schouderklopje want dat heb je wel verdiend. Je maakt op mij de indruk dat je weet waar je het over hebt, je heb je heel goed voorbereid en dan heb je al een groot deel gewonnen! Maak voor jezelf een samenvatting waarin je per punt/onderwerp in je eigen woorden opschrijft
hoe het gesprek is verlopen. Dat maakt je bij het vervolg gesprek nog sterker. :D Petje af hoor!
Hou ons maar op de hoogte en blijf op je hoede!
Je bent een vechter en dat is een goede eigenschap!
mvg

bob27
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 apr 2009 11:18

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door bob27 »

ik weet het niet meer, ik heb net het artikel gelezen in de telegraaf en daar worden de gebruikelijke gouden bergen weer beloofd. alles word beter als ik het artikel mag geloven maar waarom vertrouw ik dat zooitje [dsb]niet. welke boa constrictor ligt er nou weer onder het gras of is het zo dat ik beschadigd ben door de dsb in het vertrouwen van mensen.ik weet ook dat eens een dief niet altijd een dief blijft en dat diezelfde dief ineens zichzelf betert maar waarom geloof ik dat niet als het over de dsb gaat.ik heb uit pure wanhoop volgende week een gesprek met iemand van de hyptheker die me hopenlijk iets meer kan vertellen over de gang van zaken zoals hypotheek en verzekeringen zoals ik ze nu heb en wat er veranderd zou moeten worden met wat er in het artikel beloofd word. ik heb ook nog niks van de stichting hypotheek leed gehoord misschien moeten ze maar een mail doen uitgaan van wat zij vinden van het voorstel wat nu door de dsb is gedaan.

voor alle gedupeerden

een goed weekend

bob27
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 apr 2009 11:18

Re: Hoge hypotheken

Ongelezen bericht door bob27 »

en hoe zit dan met de boete van 3.5% bij het inlossen van je hypotheek en zelfs 5% bij je tweede hypotheek

Gesloten