LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakket bezorging TPG/TNT
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
@ Frans75:
Ik heb je gemaild!
Ben benieuwd…
Ik heb je gemaild!
Ben benieuwd…
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
@ Reneo,
Ontvangen en beantwoord.
Ontvangen en beantwoord.
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Ik verwachtte vorige week een pakket via TNT, maar je voelt hem al aankomen...Nooit ontvangen, maar volgens Track&Trace wél bezorgd...
Ik heb dit al eens eerder gehad en een klacht ingediend, maar dan melden ze doodleuk dat het volgens hun systeem bezorgd is...
En daar sta je dan...
Echt, als er een ander bedrijf zou komen voor pakketpost gaat TNT failliet, want gezien alle klachten hier, zou niemand meer wat via TNT versturen.
Mischien dat Tros Radar de directie van TNT eens aan de tand kan voelen over de werkwijze...Want die klopt van geen kant.
Ik heb dit al eens eerder gehad en een klacht ingediend, maar dan melden ze doodleuk dat het volgens hun systeem bezorgd is...
En daar sta je dan...
Echt, als er een ander bedrijf zou komen voor pakketpost gaat TNT failliet, want gezien alle klachten hier, zou niemand meer wat via TNT versturen.
Mischien dat Tros Radar de directie van TNT eens aan de tand kan voelen over de werkwijze...Want die klopt van geen kant.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 mei 2009 15:32
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Hmm, nu ik dit zo lees, sta ik niet meer zo te kijken van mijn verhaal.
Het zit namelijk zo:
Op 18 februari 2009 heb ik via internet een product besteld. Toen dit aankwam, bleek het niet goed te functioneren. Ik moest het pakket dus retourneren via een antwoordnummer. Omdat ik niet vaak pakketten verstuur, wist ik niet dat ik er een code op moest laten plakken, en heb het pakket zo in de brievenbus voor pakketten in een postkantoor gegooid.
Een week later was het pakket nog niet aangekomen bij het retouradres. Ik gebeld naar TNT, die zeiden dat het zonder code toch wel gewoon aan zou moeten komen. Ze gingen me een formulier opsturen, waarop ik mijn pakketje kon omschrijven. En naar aanleiding daarvan gingen ze een zoekactie starten. Goed formulier opgestuurd, kreeg ik een brief terug op 6 april, waarin stond dat ze op zoek zouden gaan naar het pakket en dat het wel 2 weken kon duren. Logisch, vond ik.
Iets minder logisch vond ik de brief van de volgende dag 7 april. Daarin stond dat het onderzoek geen positief resultaat had opgeleverd.
Daar was ik het niet mee eens, en belde via het nr: 058-2333333. Ze snapte het allemaal en zou het doorgeven aan een andere afdeling die mij binnen 48 uur terug ging bellen. Is niet gebeurd, daarna nog 3 keer gebeld en telkens is mij beloofd dat ik terug gebeld zou worden. Maar gebeurde 3 keer op rij niet!
Nu heb ik net voor de 4e keer gebeld, en deze jongen zei dat ze bezig waren met 'de doorlooptijden opnieuw te berekenen' en hij dus niet kon aangeven wanneer ik nu teruggebeld zou worden. Ik vroeg waarom mij dat niet eerder is verteld, dat wist hij ook niet. Hij kon verder niks voor mij doen.
Wat moet ik hier in hemelsnaam mee..?? Ik zit met een betaald product wat niet werkte en is nu verdwenen, en zo ook mijn geld....
Het zit namelijk zo:
Op 18 februari 2009 heb ik via internet een product besteld. Toen dit aankwam, bleek het niet goed te functioneren. Ik moest het pakket dus retourneren via een antwoordnummer. Omdat ik niet vaak pakketten verstuur, wist ik niet dat ik er een code op moest laten plakken, en heb het pakket zo in de brievenbus voor pakketten in een postkantoor gegooid.
Een week later was het pakket nog niet aangekomen bij het retouradres. Ik gebeld naar TNT, die zeiden dat het zonder code toch wel gewoon aan zou moeten komen. Ze gingen me een formulier opsturen, waarop ik mijn pakketje kon omschrijven. En naar aanleiding daarvan gingen ze een zoekactie starten. Goed formulier opgestuurd, kreeg ik een brief terug op 6 april, waarin stond dat ze op zoek zouden gaan naar het pakket en dat het wel 2 weken kon duren. Logisch, vond ik.
Iets minder logisch vond ik de brief van de volgende dag 7 april. Daarin stond dat het onderzoek geen positief resultaat had opgeleverd.
Daar was ik het niet mee eens, en belde via het nr: 058-2333333. Ze snapte het allemaal en zou het doorgeven aan een andere afdeling die mij binnen 48 uur terug ging bellen. Is niet gebeurd, daarna nog 3 keer gebeld en telkens is mij beloofd dat ik terug gebeld zou worden. Maar gebeurde 3 keer op rij niet!
Nu heb ik net voor de 4e keer gebeld, en deze jongen zei dat ze bezig waren met 'de doorlooptijden opnieuw te berekenen' en hij dus niet kon aangeven wanneer ik nu teruggebeld zou worden. Ik vroeg waarom mij dat niet eerder is verteld, dat wist hij ook niet. Hij kon verder niks voor mij doen.
Wat moet ik hier in hemelsnaam mee..?? Ik zit met een betaald product wat niet werkte en is nu verdwenen, en zo ook mijn geld....
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Dit is toch een totaal ander geval.
Je gaat toch niet "zomaar" een pakket in een bus/zak op het postkantoor gooien?
Je moet toch gewoon porto betalen, man!
Daar komt bij dat het dan een ongefrankeerde zending wordt, en duur aan porto is, min een euro of 14 voor de ontvanger!
Dat is ook het geval als je hem "zomaar"afgeeft aan een postbeamte en ongefrankeerd laat versturen.Bedrijven accepteren vaak ook geen ongefrankeerde pakketten met teruggestuurde goederen.
Als je er dus een afzender op had staan, vele doen dat ook niet had je het terug moeten krijgen.
En aangezien jij geen pakketnummer hebt, je hebt daarvoor niet betaald, is dat niet makkelijk terug te tracen.
Wettelijk heb je geen poot om op te staan.
Zo ongefrankeerde verzending is al helemaal niet verzekerd. Een basispakket ook niet(6,75) Een "Zeker"pakket (a 8,61) wel.
Kortom.
Dit is overduidelijk je eigen schuld, sorry.
Je gaat toch niet "zomaar" een pakket in een bus/zak op het postkantoor gooien?
Je moet toch gewoon porto betalen, man!
Daar komt bij dat het dan een ongefrankeerde zending wordt, en duur aan porto is, min een euro of 14 voor de ontvanger!
Dat is ook het geval als je hem "zomaar"afgeeft aan een postbeamte en ongefrankeerd laat versturen.Bedrijven accepteren vaak ook geen ongefrankeerde pakketten met teruggestuurde goederen.
Als je er dus een afzender op had staan, vele doen dat ook niet had je het terug moeten krijgen.
En aangezien jij geen pakketnummer hebt, je hebt daarvoor niet betaald, is dat niet makkelijk terug te tracen.
Wettelijk heb je geen poot om op te staan.
Zo ongefrankeerde verzending is al helemaal niet verzekerd. Een basispakket ook niet(6,75) Een "Zeker"pakket (a 8,61) wel.
Kortom.
Dit is overduidelijk je eigen schuld, sorry.
Laatst gewijzigd door haverkoop op 13 mei 2009 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 mei 2009 15:32
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Ten eerste ben ik een vrouw, en ten tweede: als je goed hebt gelezen, staat er dat ik het naar een antwoordnummer moest opsturen. Op verzoek van het bedrijf dus ongefrankeerd...Je gaat toch niet "zomaar" een pakket in een bus op het postkantoor gooien?
Je moet toch gewoon porto betalen, man!
Blijf vooral rustig...
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Ik had al het idee dat je een vrouw was vanwege je nick "shopaholic"
Toch had je het dan zo moeten versturen dat je een verzendbewijs zou hebben.
Want hoe duur het artikel was weet ik niet. Maar 8,61 kon er toch wel nog vanaf?
Toch had je het dan zo moeten versturen dat je een verzendbewijs zou hebben.
Want hoe duur het artikel was weet ik niet. Maar 8,61 kon er toch wel nog vanaf?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 mei 2009 15:32
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Tsja, schijnbaar had ik op dat moment nog veel vertrouwen in TNT...
Heb ook nooit echt problemen gehad met het niet aankomen van post ofzo. Ze zeiden ook aan de telefoon dat het pakketje in principe gewoon aan had moeten komen. Nahja, wijze les voor de volgende keer...
Heb ook nooit echt problemen gehad met het niet aankomen van post ofzo. Ze zeiden ook aan de telefoon dat het pakketje in principe gewoon aan had moeten komen. Nahja, wijze les voor de volgende keer...
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Overigens. Jij verstuurde het pakket in feb. 2009
Moet je dit toch eens lezen
"Per 1 januari 2009 kunt u uw pakket niet meer Ongefrankeerd versturen. Uiteraard bieden wij u een alternatief om de ontvanger nog steeds de verzendkosten te laten betalen. Dit alternatief is Parcy. Met Parcy hoeft u de deur niet meer uit. U vraagt de ontvanger om zich aan te melden op www.parcy.nl en hier een afhaalopdracht te boeken. De ontvanger betaalt de verzendkosten en geeft ons opdracht het pakket bij u op te halen. Thuis of op uw werk, net wat u afspreekt. Heel eenvoudig."
http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakkett ... index.aspx
Moet je dit toch eens lezen
"Per 1 januari 2009 kunt u uw pakket niet meer Ongefrankeerd versturen. Uiteraard bieden wij u een alternatief om de ontvanger nog steeds de verzendkosten te laten betalen. Dit alternatief is Parcy. Met Parcy hoeft u de deur niet meer uit. U vraagt de ontvanger om zich aan te melden op www.parcy.nl en hier een afhaalopdracht te boeken. De ontvanger betaalt de verzendkosten en geeft ons opdracht het pakket bij u op te halen. Thuis of op uw werk, net wat u afspreekt. Heel eenvoudig."
http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakkett ... index.aspx
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 mei 2009 15:32
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Hmm, dit wist ik niet.. Ik ging er helemaal vanuit dat het bedrijf waarnaar ik retour stuurde wel wist hoe het moest. Dus ik heb hun aanwijzingen gevolgd. Volgende keer zelf wat beter research doen..
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Nou sterkte. En voor de volgende keer succes
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 mei 2009 15:32
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
ja, bedankt...
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
en sorry voor die harde taal
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 mei 2009 15:32
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Ja, mannen he... Het is je vergeven
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Right, mannen
Thanks
Thanks
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
In reactie op eerdere berichten
Ongefrankeerd was een manier om je pakket te verzenden waarbij de ontvanger, afhankelijk van het gewicht, 14 of 18 euro moest betalen bij ontvangst. Dit is (godzijdank) vervangen door Parcy waarbij je als ontvanger ook de "afzender" kan worden door de opdracht te plaatsen. Het grote nadeel van ongefrankeerd was dat de geadresseerde, veelal zakelijk, vaak de zending weigerde vanwege de kosten en de zending vervolgens terugkwam naar de afzender. Deze weigerde veelal de zending ook (want iemand moest die 14 of 18 euro betalen) waarna deze voor een jaar de opslag in ging.
Een pakket niet frankeren zoals hier gebeurd is zou op zich ook niets moeten uitmaken. Iemand zal voor de kosten opdraaien, geadresseerde of afzender. In dit geval is het een antwoordnummer dus dan komt er in een sorteercentrum een barcode op en zal de zending verdergaan. Bij "normale" adressen zal men dit ook doen en bij geadresseerde of afzender de kosten proberen te verhalen.
Een basispakket verzenden naar een antwoordnummer is inderdaad gratis voor de afzender omdat het hier een basispakket is. De geadresseerde betaald in mindere mate voor de zending, ook afhankelijk van het gewicht. Wil je een aanvullende dienst (verzekering, handtekening ed), dan moet je het volledige bedrag zelf betalen.
Wil je iets van waarde verzenden naar een antwoordnummer, dan is het inderdaad beter om een zeker pakket (8,61) te nemen. Een antwoordnummer is gekoppeld aan een fysiek of postbusadres. Ondanks dat het feitelijk "karrenwerk" is wordt er dus wel voor getekend. Aangetekend is hierbij ook een optie, let alleen wel op de standaard compensatie en de mogelijkheid tot extra aanvullende diensten.
Let op, omdat pakketten die naar een antwoordnummer gaan via een apart kanaal gaan is track en trace niet altijd mogelijk. Heb je dus de mogelijkheid van een postbus of fysiek adres, gebruik dat dan. Zeker bij een pakket waarvoor getekend moet worden en je ook online bewijs wilt kunnen opvragen is het beter om een zeker pakket naar een fysiek adres te sturen. Handtekeningenlijsten van postbuszendingen staan heel weinig online en zullen altijd via een onderzoek opgevraagd moeten worden. Bij een antwoordnummer is dit vrijwel nooit online terug te vinden.
Samengevat,
Als je iets van waarde verzend altijd een pakket nemen met aanvullende dienst. Of het nu een zeker pakket (tot 500 euro, waarvoor getekend moet worden) of een aangetekende is (standaard 50 euro aansprakelijkheid, uit te breiden tot 5500 euro). Wil je voor dit laatste product ook een handtekening retour hebben (voor agt is deze namelijk niet vrij opvraagbaar), neem dan ook de optie handtekening retour.
Bij twijfel navragen bij TNT klantenservice wat voor jou de beste mogelijkheid is.
Ongefrankeerd was een manier om je pakket te verzenden waarbij de ontvanger, afhankelijk van het gewicht, 14 of 18 euro moest betalen bij ontvangst. Dit is (godzijdank) vervangen door Parcy waarbij je als ontvanger ook de "afzender" kan worden door de opdracht te plaatsen. Het grote nadeel van ongefrankeerd was dat de geadresseerde, veelal zakelijk, vaak de zending weigerde vanwege de kosten en de zending vervolgens terugkwam naar de afzender. Deze weigerde veelal de zending ook (want iemand moest die 14 of 18 euro betalen) waarna deze voor een jaar de opslag in ging.
Een pakket niet frankeren zoals hier gebeurd is zou op zich ook niets moeten uitmaken. Iemand zal voor de kosten opdraaien, geadresseerde of afzender. In dit geval is het een antwoordnummer dus dan komt er in een sorteercentrum een barcode op en zal de zending verdergaan. Bij "normale" adressen zal men dit ook doen en bij geadresseerde of afzender de kosten proberen te verhalen.
Een basispakket verzenden naar een antwoordnummer is inderdaad gratis voor de afzender omdat het hier een basispakket is. De geadresseerde betaald in mindere mate voor de zending, ook afhankelijk van het gewicht. Wil je een aanvullende dienst (verzekering, handtekening ed), dan moet je het volledige bedrag zelf betalen.
Wil je iets van waarde verzenden naar een antwoordnummer, dan is het inderdaad beter om een zeker pakket (8,61) te nemen. Een antwoordnummer is gekoppeld aan een fysiek of postbusadres. Ondanks dat het feitelijk "karrenwerk" is wordt er dus wel voor getekend. Aangetekend is hierbij ook een optie, let alleen wel op de standaard compensatie en de mogelijkheid tot extra aanvullende diensten.
Let op, omdat pakketten die naar een antwoordnummer gaan via een apart kanaal gaan is track en trace niet altijd mogelijk. Heb je dus de mogelijkheid van een postbus of fysiek adres, gebruik dat dan. Zeker bij een pakket waarvoor getekend moet worden en je ook online bewijs wilt kunnen opvragen is het beter om een zeker pakket naar een fysiek adres te sturen. Handtekeningenlijsten van postbuszendingen staan heel weinig online en zullen altijd via een onderzoek opgevraagd moeten worden. Bij een antwoordnummer is dit vrijwel nooit online terug te vinden.
Samengevat,
Als je iets van waarde verzend altijd een pakket nemen met aanvullende dienst. Of het nu een zeker pakket (tot 500 euro, waarvoor getekend moet worden) of een aangetekende is (standaard 50 euro aansprakelijkheid, uit te breiden tot 5500 euro). Wil je voor dit laatste product ook een handtekening retour hebben (voor agt is deze namelijk niet vrij opvraagbaar), neem dan ook de optie handtekening retour.
Bij twijfel navragen bij TNT klantenservice wat voor jou de beste mogelijkheid is.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 mei 2009 17:27
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Hier nu ook een slechte ervaring met de TNT.
15 mei een aangetekend pakketje verstuurd naar België, aldus de TNT zou die na 2 a 3 dagen aankomen, niet dus.
Pakket is niet aangekomen en het enigste dat de TNT wil doen is een 2 maanden durend onderzoek starten, ja hallo, 2 maanden?! Er zit een verjaardagscadeau in dat pakket dat voor gisteren had moeten aankomen...
Toen maar schadevergoeding aangevraagt, om daarna een vervangend pakket te versturen, wordt dat geweigerd omdat ze eerst dat lange onderzoek willen doen.
Aangezien dat onderzoek schriftelijk aangevraagd moet worden en het aanvraagformulier er nog niet is doe ik zelf maar onderzoek.
TNT Post België en de DPD hebben het pakket niet in hun systeem zien staan.
Iemand suggesties waar ik het nog meer kan navragen aangezien de TNT niks doet atm?
15 mei een aangetekend pakketje verstuurd naar België, aldus de TNT zou die na 2 a 3 dagen aankomen, niet dus.
Pakket is niet aangekomen en het enigste dat de TNT wil doen is een 2 maanden durend onderzoek starten, ja hallo, 2 maanden?! Er zit een verjaardagscadeau in dat pakket dat voor gisteren had moeten aankomen...
Toen maar schadevergoeding aangevraagt, om daarna een vervangend pakket te versturen, wordt dat geweigerd omdat ze eerst dat lange onderzoek willen doen.
Aangezien dat onderzoek schriftelijk aangevraagd moet worden en het aanvraagformulier er nog niet is doe ik zelf maar onderzoek.
TNT Post België en de DPD hebben het pakket niet in hun systeem zien staan.
Iemand suggesties waar ik het nog meer kan navragen aangezien de TNT niks doet atm?
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Ik heb hier ook weer een leuke. Een pakket ter waarde van 500 euro uit de USA. Op de tracking site van USPS staat als laatste:
Attempted Delivery Abroad, May 21, 2009, 12:53 pm, NETHERLANDS
Toch heb ik die dag geen postbode gezien, en ook geen briefje in de bus van TNT. Het pakket is niet een 2e keer aangeboden en omdat ik geen TNT tracking nummer heb (alleen een USPS tracking nummer) kan de TNT niets voor mij doen.
Dus nu moet ik weer via de leverancier uit de USA mijn geld terug zien te krijgen. Bah.
Attempted Delivery Abroad, May 21, 2009, 12:53 pm, NETHERLANDS
Toch heb ik die dag geen postbode gezien, en ook geen briefje in de bus van TNT. Het pakket is niet een 2e keer aangeboden en omdat ik geen TNT tracking nummer heb (alleen een USPS tracking nummer) kan de TNT niets voor mij doen.
Dus nu moet ik weer via de leverancier uit de USA mijn geld terug zien te krijgen. Bah.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 mei 2009 17:27
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
USPS? As in: United States Postal Service?
Don't get me started.
Pakketje naar mij verstuurd, bezorgen die idioten het pakket in het verkeerde land! Aldus de track&trace.
USPS wilde geen onderzoek starten, pas 45 dagen na verzending gaan ze zoeken. Maar zoeken was niet nodig, pakket was bezorgt dus dan is er ook wel bekend waar, maar dat maakte hun niks uit.
Uiteindelijk heeft zender nieuw pakketje verstuurd.
Don't get me started.
Pakketje naar mij verstuurd, bezorgen die idioten het pakket in het verkeerde land! Aldus de track&trace.
USPS wilde geen onderzoek starten, pas 45 dagen na verzending gaan ze zoeken. Maar zoeken was niet nodig, pakket was bezorgt dus dan is er ook wel bekend waar, maar dat maakte hun niks uit.
Uiteindelijk heeft zender nieuw pakketje verstuurd.
Laatst gewijzigd door bartgrefte op 28 mei 2009 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pakket bezorging TPG/TNT
Ik heb ook de onderstaande status.
Ben ook de hele dag thuis geweest en het was tevens hemelvaart.
Attempted Delivery Abroad, May 21, 2009, 12:53 pm, NETHERLAND
mooie puinhoop
Ben ook de hele dag thuis geweest en het was tevens hemelvaart.
Attempted Delivery Abroad, May 21, 2009, 12:53 pm, NETHERLAND
mooie puinhoop