Toch even reageren op dit vriendelijke stukje....
U geeft het volgende aan in uw schrijven:
"Een afspraak met een van de financiële adviseurs die een 'gratis polisscan' doet ter waarde van € 150,00".
'Als het een woekerpolis is wordt er een oplossing geboden".
Ik zet hier toch een aantal vraagtekens bij (alvast sorry...):
Ten eerste hoeft een woekerpolis helemaal niet iets met beleggingen te maken te hebben. Zogenaamde 'garantie' over de premie minus een hoge kostencomponent is mijns inziens ook een woekerpolis, garantiepolissen dus. Vaak blijkt dat het 'netto-garantierendement' niet boven de 1,5 procent uit te komen van de bruto premie die je betaalt.
Ten tweede is naar mijn mening 'gratis' nooit gratis. Niemand werkt over het algemeen gratis. Je bent over het algemeen aan het werk om je gezin te eten te kunnen geven, te wonen etc.
€ 150,00 ? Gemiddeld heb je 3 minuten werk om erachter te komen of een polis als 'woekerpolis' kan worden gedefinieerd (
www.afm.nl). Dat kan dus iedereen makkelijk zelf. Kunt u aangeven waarom het gratis is en hoe deze € 150,00 is opgebouwd?
Graag ontvang ik via dit medium een aantal voorbeeldoplossingen van u die een klant wordt geboden.... , maar dan wel oplossingen waar de klant erop vooruit gaat...
Ik ben benieuwd welke oplossingen dit dan zouden kunnen zijn, dus u bent hierbij vriendelijk uitgenodigd.
Ik kan de indruk krijgen dat u consumenten werkelijk wilt helpen. Dat kan dan om te beginnen via deze weg om een aantal 'tips' te geven die oplossend werken voor degene die een woekerpolis hebben.
Lezers op dit forum zijn over het algemeen belazerd of voelen zich zo en ontvangen heel graag tips voor hun problematiek.
Tot slot: kunt u aangeven (jullie zijn zelf tussenpersoon) waar jullie grootste verdiensten uit komen? Jullie gaan uit van Financial Life Planning, maar sluiten ook hypotheken, lijfrente- en Box III-polissen. Is dit op urendeclaratie, provisie?
alvast bedankt voor jullie reactie en de gegeven oplossingen waar je de lezers mee zal helpen! Helaas weet ik er wel een paar, maar afkopen en op de bank zetten weet men al.....
Met vriendelijke groet,
Henk Schilder MFP FFP