Na één maand zat er al een kleine kras op het leer, iets wat ik nog nooit eerder bij een leren bankstel heb gehad (heb nooit anders dan leren bankstel gehad!) Ook was er in de naad van het leer al schade zichtbaar. Ikea gebeld welke een bedrijf hebben langs gestuurd om de klacht te bekijken en op te lossen. Dit bedrijf heeft vervolgens de kras veranderd in een donkere vlek welke nog meer opvalt dan de kras. Hierop de Ikea weer gebeld en aangegeven dat ik de koop wilde ontbinden en m´n geld terug wilde, dit kwam niet aan de orde, het was immers m'n eigen schuld dat er een kras was (kras /schade van buitenaf) Ik kon kiezen uit :
> nogmaals het bedrijf laten langskomen ( en dus weer een halve tot hele vakantiedag kwijt zijn)
> bank retour en waarde van de bank op een tegoed pas ( maar ik wil helemaal nooit meer iets duurs van de Ikea )
Dit is dus niet acceptabel en volgens mij hoef ik ikea maar 1x de kans te geven de klacht op te lossen en hoef ik ook geen tegoed pas te accepteren ( consumenten wet )
[b
( volgens Mevr. Loes Wessels van ikea klantenservice )[/b] en aangezien de schade dan van buitenaf komt geven ze geen verder garantie, en noemen ze het een "spijt aankoop" Hierop willen ze maximaal 70 % contant terug betalen. ( of 100 % op een tegoed pas )]Het leer wat de ikea gebruikt voor zn bankstel kan al beschadigen door aanraking van een nagel
Ik zit nu mooi met de problemen, denk dat ik de tegoed pas maar accepteer, 3 weken vakantie opneem en dan voor de winkel van ikea ga staan om alle mensen te wijzen op de zeer slechte kwaliteit van Ikea producten en het ontbreken van garantie en service (ook al staat in de koopovereenkomst dat er 10 jaar garantie op de bank zit)...
Misschien kan ik dan meteen de tegoedpas verkopen... iemand interesse?
Maar nu even serieus... wat kan ik nu het beste doen, een rechtzaak?
ben benieuwd naar de reacties
mvg
Jeroen