LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
RobbertMeijer
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:45

Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door RobbertMeijer »

Hallo,

Enige minuten geleden heb ik de volgende mail verstuurd naar Dixons, hier staat alles in wat ik aan jullie kwijt wil en graag reacties op wil.
Hallo,

2-06-2009 heb ik een NIKON COOLPIX aangeschaft bij het filiaal in <niet bestemd voor jullie>. Het product ging na 2 week kapot, het toestel bleef namelijk aangeven dat de batterijen leeg waren.

Ik heb hem dus, als in 'Fabrieksgarantie' op 23-06-2009, bij de Dixons teruggebracht. Er werd mij toen verteld dat het ruim 3 week kon duren, met een maximale uitloop van 2 week, en dat ik niets anders kan doen dan wachten. Ook werd er mij verteld dat ik maandag weer kon komen om eventueel te vragen hoe het er mee stond.

De dinsdag er na, vandaag, ben ik dus naar de Dixons gegaan om te vragen hoe het er mee stond. Ik ben toe niet op het feit 'leentoestel' ingegaan. Ze zeiden dat het wel 3 week kon duren, geen nieuwe informatie dus.

Toen ik thuis was aangekomen, ben ik achter de computer geschoven en het telefoonnummer van de Consuwijzer opgezocht. Hun wisten mij te vertellen dat een winkel binnen een redelijk termijn een defect product moeten herstellen zonder eventuele kosten voor de consument zelf. Ook vertelden ze mij dat wanneer ik duidelijk kon maken dat ik het product nodig heb, ze mij een leentoestel horen te leveren. In dat feit sta ik volgens de Consuwijzer, beheerd door de overheid.

Toen heb ik met de Dixons gebeld, aangezien ik op een korte termijn een vervangend toestel nodig heb, zeiden ze dat ze mij dit totaal niet konden doen aangezien het in het verleden niet goed was gegaan. De man aan de telefoon was niet erg vriendelijk tegen mij en liet op den duur nog een stilte vallen. Hij vroeg mij onderschattend wat mijn leeftijd was en dat ik me eerst moet bedaren. Bij mij kon het toen niet erger worden. Hij beledigde de Consuwijzer ook, door te zeggen dat ze foutieve informatie geven, dat ze zelf maar eens in een winkel moesten gaan staan en dat ze alleen maar informatie uitgeven die de consument goed in te oren klinkt. Terwijl ze toch beheerd worden door de overheid en een aantal bedrijven achter zich hebben om de winkeliers te controleren en eventueel te straffen.

Na met de Dixons gebeld te hebben, ben ik nog maar eens het contact met de Consuwijzer gaan opzoeken. Die vertelden mij dat ik totaal in mijn wettelijke recht stond. Dixons moet mij een deugend/degelijk product leven die het ten minste langer uit houd dan de 2 week bij mij. Omdat een leen-product wordt uitgegeven wanneer het noodzaak is, is dit dat geval. Een fotocamera is om te fotograferen en dat doen de meeste mensen op hun vakantie.

In deze mail vraag ik, met spoed, of jullie mij toch een vervangend toestel kunnen aanbieden. Ik vraag om een emergency behandeling, aangezien ik het komende maandag op mijn vakantie nodig heb.
Alvast bedankt,
RobbertMeijer

valerie87
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2009 15:21

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door valerie87 »

Ik weet niet of uw hebt weggooi batterijen of oplaadbare batterijen hebt gebruikt?

Ik weet dat sommige camera's of aleen weggooi batterijen kan hebben en dat ie met oplaadbare batterijen constant leeg blijft aangeven.

Misschien is dat het probleem wel geweest

En als dat het niet het geval is moet je meteen een nieuw toestel krijgen want dan kan het ook een fabriek fout zijn .

en ze moeten sowieso binnen een bepaalde tijd een nieuwe apparaat toezeggen dat zijn ze wettelijk verplicht,.

Ik weet niet of uw rechtsbijstand heb maar daar kan uw anders het navragen.

sterkte ermee

D1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2009 17:32

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door D1234 »

robbert,

2 weken en dan al defect is wel erg snel. mij lijkt een logische procedure dat ze jou een nieuwe camera geven en het oplossen met de fabrikant. Het is natuurlijk een ander verhaal als de camera een paar maanden oud is. Helaas is 2-3 weken een redelijke termijn voor een reparatie.

Ik merk helaas ook dat winkels steeds meer terug houdener worden met service. Dit is ook logisch. Alles moet goed koper en goedkoper tegenwoordig. De verko prijzen van lcd schermen en camera's zijn de afgelopen jaren meer dan gehalveerd. Dit betekend dat een winkelier 2x zo veel moet verkopen om de zelfde winst marge te behalen. 2x zo veel verkopen is 2x zoveel bezorgen, 2x zoveel defecten, 2x zo veel service verlenen voor het zelfde geld. Iedereen begrijpt dat dit natuurlijk nooit kan. Het vervelende is echter dat de consument hier voor opdraaid.

Toch zou ik bij dixons gewoon een nieuw product vragen en dixons dient het maar met de fabrikant op te lossen. Deze heeft tenslotte een niet goed werkend product geleverd

RobbertMeijer
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:45

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door RobbertMeijer »

Hallo,

Dit is geen foto camera waar wegwerp batterijen bij werken. Dat is sowieso niet goed bij digitale fotocamera's, aangezien die camera's erg sterk zijn en weggooi batterijen niet. Het gingen op sterke oplaadbare batterijen.

Ik hoop dat ik vandaag een mail van ze terugkrijg...,
Robbert

Toolboy

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geachte.
Heel vervelend deze kwestie.Maar een redelijke termijn is 4 tot 8 weken.
Als de camera beroepsmatig nodig is kan/zal men hier van afwijken.
Wacht het mailtje eerst af en maak ze attent op uw posting alhier.
SC6 T

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door maybe »

ik kan uit de site van de consuwijzer nou niet echt opmaken dat u ten alle tijden recht heeft op een leenapparaat.

U heeft volgens de site soms recht op een leenproduct in het geval het ernstige problemen oplevert.

ik noem een camera voor de vakantie nou niet echt ernstige problemen. Het is natuurlijk wel ontzettend jammer, maar ernstig??

Ik vind het wel een vreemde zaak dat de winkel na 2 weken niet even de moeite neemt iets meer service te verlenen en u gewoon een nieuwe te verscchaffen.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door rattaplan »

ik heb ook een Nikon Coolpix die die klacht gaf. Bij mij was het opgelost door het type batterij te veranderen in het setup-menu van de camera.

Er zijn geloof ik 3 instellingen mogelijk (ff uity het hoofd) NiMH - nikkel, Lithium en alkaline.
De bijgeleverde lithium batterijen waren op een gegevne moment op en ik heb deze vervangen door oplaadbare NiMH: batterijen. Hierbij kreeg ik ook de melding steeds dat battereijen leeg weren. In het setupmenu heb ik de juiste instelling gekozen behorende bij de batterrij en het probleem was opgelost,

Misschien dat dit bij u ook het geval is.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door G7 »

Ik wil hier ook graag even op reageren. Wij zitten n.l. met hetzelfde probleem. Dezelfde camera ( net nieuw) met bijgeleverde Panasonic wegwerp alkaline batterijen zijn inmiddels op en willen er nu oplaadbare Hape batterijen indoen met een sterkte van 2200 mA NIMH, maar geeft steeds aan dat de batterijen bijna op zijn en in feite dus helemaal niets meer doet.

Mijn vraag aan rattaplan is... hoe krijg je die batterijinstelling er dan op, als de batterijen (bijna) niet werken? We kunnen overal op drukken, maar hij doet niets. Misschien dat je mij hier even antwoord op wilt/kunt geven a.u.b. !

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Nog een keer wegwerp batterijen erin doen ? Dan instellingen wijzigen ?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door dhc »

Ik ben erg benieuwd naar de consuwijzer-link waarin staat dat Dixons verplicht is u een leentoestel te geven.

Feit is dat geen enkel bedrijf verplicht is een artikel dat defect is, direct te vervangen. Men is wel verplicht om binnen een redelijke termijn het app. te repareren of indien niet van toepassing te vervangen door een gelijkwaardig product. Ook kan men Uw geld teruggeven.
En het feit dat U een camera beslist nodig hebt omdat U op vakantie gaat is geen argument.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door rattaplan »

Ouwe aap
Geplaatst op: 05 Jul 2009 23:13 Onderwerp:

Nog een keer wegwerp batterijen erin doen ? Dan instellingen wijzigen ?



zo dus :D
'

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door G7 »

Had gekunt ja. :D Maar het probleem is al opgelost, door er oplaadbare batterijen in te doen van minimaal 2700 mAh.

Hier doet ie het weer na menig batterij geprobeerd te hebben en nu een overschot aan batterijen heb, maargoed, die komen wel weer van pas in de compactcamera. :idea:
Dit is geen foto camera waar wegwerp batterijen bij werken. Dat is sowieso niet goed bij digitale fotocamera's, aangezien die camera's erg sterk zijn en weggooi batterijen niet. Het gingen op sterke oplaadbare batterijen.
Dat is niet onze ervaring, want er zaten Panasonic wegwerpbatterijen in de doos en hebben er zeker 180 foto's mee kunnen maken.

In ieder geval jullie hartelijk bedankt voor de reactie's.

Vooral die van DHC, was weer zeer deskundig. :wink:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door dhc »

Vooral die van DHC, was weer zeer deskundig
Dank voor het compliment....

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door queenfan »

Een winkel binnen een redelijk termijn een defect product moeten herstellen zonder eventuele kosten voor de consument zelf.
Een redelijke termijn wat versta jij er onder, het kan dat het repareren van in dit geval een fototoestel meer dan 3 weken gaat duren is dit onredelijk???? Weet je ook waarom dit 3 weken gaat duren?????
Wacht gewoon even af, je kan je er wel druk om maken maar helpt toch niks.

Ook vertelden ze mij dat wanneer ik duidelijk kon maken dat ik het product nodig heb, ze mij een leentoestel horen te leveren.
Een leentoestel wat een onzin kom op alsof iedere winkel een aantal apparaten apart heeft liggen om als leentoestel uit te lenen. Je kan zelf ook wel nagaan dat dit voor de winkel een hoop geld kost om een aantal toestellen te hebben voor dit doel.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door BBCS »

Even een opmerking:

Steeds meer winkeliers stellen geen leentoestellen meer ter beschikking omdat de leenstoestellen vaak kapot terug komen.
De enige keus wat de klant kan kan doen is een toestel huren.

Daar is ook wat van te zeggen, maar dat terzijde.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Steeds meer winkeliers stellen geen leentoestellen meer ter beschikking omdat de leenstoestellen vaak kapot terug komen.
Als ze terug komen, want dat is ook nog de vraag! In het verleden gaf ik ook meestal een leen toestel af als een reparatie in verband met het bestellen en levering van onderdelen lang kon gaan duren.
Dat waren meestal vrij nieuwe apparaten die met een kleine beschadiging bestemd waren voor de uitverkoop. (dus wel nieuw)
Ik heb het mee gemaakt dat er een leen toestel van mij bij een collega van mij te koop stond wat door een onbekende was ingeruild.
Ook had ik het een keer dat het toestel zg. bij een inbraak was gestolen en dat kon ik dus ook afschrijven.
Meest voorkomend was dat de klant zijn eigen toestel, wat meestal ouder was dan het leenapparaat, nooit meer kwam ophalen en ik met een toestel van minder waarde bleef zitten.
Probeer maar je recht te halen, dat kan wel, maar kost meer dan het oplevert.
Dus leenapparaten verstrekken is iets wat ik destijds wel heb afgeleerd en dan nog vinden klanten het vreemd dat geen leentoestellen worden verstrekt.!!

Vr. Gr. Hans.

alfatrion
Berichten: 21950
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door alfatrion »

dhc schreef:Ik ben erg benieuwd naar de consuwijzer-link waarin staat dat Dixons verplicht is u een leentoestel te geven.

Feit is dat geen enkel bedrijf verplicht is een artikel dat defect is, direct te vervangen. Men is wel verplicht om binnen een redelijke termijn het app. te repareren of indien niet van toepassing te vervangen door een gelijkwaardig product. Ook kan men Uw geld teruggeven.
En het feit dat U een camera beslist nodig hebt omdat U op vakantie gaat is geen argument.
Er bestaat geen verplichting om een leentoestel mee te geven, maar het wel mogelijk om een toestel te huren en die kosten te verhalen. Het feit dat iemand op vakantie gaat is daarvoor m.i. een goed argument. De winkelier heeft de verplichting om, naar keuze van de consument, het product te herstellen of vervangen en dat binnen een redelijke tijd en zonder ernstige overlast. Vervangen voor een gelijkwaardig product is weer geen plicht.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door rattaplan »

is het nog gelukt met de instelling van de batterijen?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Dixons geeft geen leentoestel bij reparatie Nikon Coolpix

Ongelezen bericht door G7 »

is het nog gelukt met de instelling van de batterijen?
Als je mij bedoelt? Ja zeker. Zoals al eerder aangegeven... de juiste oplaadbatterijen ( minimaal 2700 NI-MH ) erin en op de juiste instelling staan en hij doet het weer als nieuw. Heb er voor de zekerheid nog een extra setje batterijen met sterke oplader bijgekocht, dus hier is het probleem opgelost.

Gesloten