LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klanten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
mike1979
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2009 11:03

Klanten

Ongelezen bericht door mike1979 »

hier een klein ongenoegen van een verkoper :)

waar ik een beetje moedeloos van wordt is dat klanten altijd meteen om geld vragen als er iets niet klopt of dat er iets beschadigd is geleverd.

het is en blijft mensen werk en daar kan altijd iets mee fout gaan.

mijn motto is niet geld terug maar een goede en adequate oplossing helaas kan daar ook weer een levertijd overheen gaan wat is jullie ervaring als lot genoten??

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Klanten

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 aug 2009 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

mike1979
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2009 11:03

Re: Klanten

Ongelezen bericht door mike1979 »

dat klopt
maar helaas zijn er altijd klanten die dan met een hele agressieve houding komen en meteen het handje ophouden

gelukkig maak ik dat niet vaak mee.

maar het is de manier waarop een klant komt spuien en als ze dan meteen met het handje open staan dan heb ik al gegeten en gedronken

met geld heb je het probleem niet verholpen.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Klanten

Ongelezen bericht door ice1982 »

Dit is altijd een leuke:

"Dus u vraagt een schadevergoeding aan mij"? Wat is uw geleden schade dan??

Dan staan ze 9 van de 10x met hun mond vol kunstgebit te kijken ;)

En inderdaad, geld lost niets op, service wel!

Laatst nog iemand in de winkel gehad welke 2 kasten groter wou hebben (+ bladverlenging) omdat de aannemer NA het inmeten het nodig vond een muur alsnog met 30cm te verlengen...

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: Klanten

Ongelezen bericht door shamrocknl »

We kijken in Nederland te veel Amerikaanse series...

Je hebt gelijk fouten kunnen altijd voorkomen, een bedrijf onderscheid zich voor juist door de manier waarop deze fouten worden opgelost. Ik heb, als klant, natuurlijk veel meer baat bij een adequate oplossing dan bij een financiele vergoeding.

Wat natuurlijk altijd wel aan te raden is is van te voren voldoende aan verwachtingsmanagement te doen. Zo vertelde een van de dealers waar ik een offerte heb laten maken me ook dat het wel eens kan voorkomen dat er misschien iets mis is met bijvoorbeeld een deurtje of iets dergelijks, maar dat ik er in zo'n geval rekening mee moet houden dat een nieuw deurtje niet binnen twee of drie dagen te realiseren is. Met dat soort informatie ben je als klant goed voorbereid, mocht het mis gaan.

Maar er lopen natuurlijk ook veel mensen rond met een wat minder reeel wereldbeeld :P

nielstre
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jan 2009 15:11

Re: Klanten

Ongelezen bericht door nielstre »

Voor problemen zijn er altijd twee oplossingen:
- service: probleem oplossen
- geld: probleem laten bestaan en minder winst maken

Ik hoop persoonlijk voor mijn keuken (die voor volgend jaar gepland is) dat ik service krijg ipv geld. Denk ook dat het op langere termijn meer voldoening geeft om een perfecte keuken te hebben ipv een keuken met foutjes hier en daar waarvoor je geld in ruil hebt gekregen.

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: Klanten

Ongelezen bericht door anti-pret »

Ik, als klant, denk ook dat een goede service op de lange termijn beter werkt dan geld terugvragen bij een calamiteit.
Als mijn klacht goed opgelost wordt, durf ik later bij evt. problemen nogmaals aan te kloppen bij mijn keukenverkoper.
Mocht ik in eerste instantie geld teruggeist hebben, hoef ik waarschijnlijk (en terecht) niets meer van hen te verwachten.
Dus beetje vooruitdenken i.p.v. kortetermijndenken....(hebbe, hebbe=boerenslimmigheid).

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: Klanten

Ongelezen bericht door shamrocknl »

Het grappige is dat je als klant eigenlijk best weinig te eisen hebt qua financiele vergoeding.

Je bent verplicht de verkopende partij voldoende mogelijkheid te geven het euvel, in overleg, te herstellen. Wat ik overigens terecht vind, anders ben je als ondernemer niet meer veilig :shock:

Met wat wederzijds bergip en goede communicatie kom je al een heel end.

Gesloten