LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Travel Safe Holidays (TSH)

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
PHSK
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2009 22:39

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door PHSK »

Loentje28, bedankt voor jouw verhaal op het forum. Ons verhaal is het zelfde. Hieronder volgt een enigszins beknopte versie.


In 2002 zijn mijn vrouw ik naar Tenerife op vakantie geweest. Daar zijn we helaas met Carpe Diem in zee gegaan. We zijn er vol ingestonken. We hebben de voor aanbetaling gedaan en het volledige programma. 3 Jaar lang hebben we braaf aan het Income Return Program ( IRP ) betaald, samen met het abonnement van TSH. Na de 3 jaar hebben we ons geld opgeeist, maar hebben tot nu toe niets ontvangen. Inmiddels is het kwartje gevallen en weten we dat we vreselijk opgelicht zijn. Maar het verhaal is nog niet klaar.
2 Jaar geleden hebben wij niet meer betaald aan het abonnement van TSH. Dan horen wij een hele tijd niets tot 3 maanden geleden. Er kwam een herinnering, hier hebben wij uit beleefdheid op gereageerd en uitgelegd dat wij van hen nog geld te goed hebben, dus betalen we voorlopig niets. Zo wel per email als telefoon wordt er niet gereageerd, terwijl wij dat wel in hun gestelde termijn hadden gedaan.

Nu hebben wij een Engelstalige brief liggen van een Engels incassobureau ( Daniels Silverman, Commercial Debt Recovery & Investigations ) gedateerd op 2 juli 2009. Of wij binnen 7 dagen een bedrag van 440,27 Britse Pond willen betalen, anders zullen er sancties volgen.

Wie kan ons helpen om van die lui af te komen, zonder dat het ons nog meer geld gaat kosten? Bijvoorbeeld, moeten wij dat incassobureau serieus nemen of het weer een oplichters truc. We worden er langzaam gek van. We hebben een fout gemaakt die ons veel geld gekost heeft, maar we willen het afsluiten. Wat niet gaat lukken op deze manier.

ria scheele-raas
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:30

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door ria scheele-raas »

Hallo Loentje,en iedereen die ook is opgelicht!

Vanavond was er een programma op Ned.1,nl de groeten van Max.
Daar waren mensen in die op zo"n zelfde manier zijn opgelicht
als wij door Carpe Diem.
Er werd gevraagd om reacties van mensen,die ook op zo'n zelfde
manier opgelicht waren,en hun verhaal willen doen op hun website
nl:degroetenvanmax.nl.

Als eenieder dat zou willen doen,kunnen ze misschien voor ons ook
iets betekenen in de strijd om geld terug te krijgen.
Heb ons verhaal in ieder geval al doorgestuurd.

Succes allemaal

loentje28
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2007 20:27

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door loentje28 »

hoi ria en alle andere gedupeerde

ja ik heb het gezien ik heb trouwens ook met open mond zitten kijken hoe mensen zo gewetenloos kunnen zijn en steeds het zelfde kunnen uitvoeren. ik heb in ieder geval mijn verhaal gisteravond direct naar groeten van max gestuurd . ik hoop dat er inderdaad iets kan worden gedaan dat geld maak ik me geeen illusie meer over want dat krijg je nooit meer maar stoppen met die praktijken is ook al een hele verademing he

groetjes loentje

striensilvia
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2008 14:01

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door striensilvia »

Hallo allemaal,'

Wij werden vorige week benaderd door viajeria yb Turismo uit Marbella. Ene Marco wil ons pakket overkopen van THS. Mijn man komt thuis met de mededeling dat iemand het pakket wil kopen voor 13.800 euro. Ja je gaat het bijn ageloven. Ik zeg tegen mijn man, die marco kan niks kopen want het is lucht.
En ja hoor vandaag kregen we per mail een schiftelijk aanbod van 13.800 euro. en tevens al een volmachtovereenkomst hier staat ook in wat al eerder gezecht wordt. Alles inovereenstemming met de Timesharing wet. En of dat je eerst 2970 euro wil overmaken dit krijg je terug als de eigendoms bewijzen zijn opgestuurd.

Dus morgen belt onze Marco weer voor nader uitleg over de mail. Ik ben benieuwd. Wij trappen er niet in maar ik zou er voor willen zorgen dat niemand er meer intrapt bij hem en dat zijn bedrijfje opgedoekt wordt. Heeft iemand tips??

loentje28
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2007 20:27

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door loentje28 »

hoi trap er idd niet in bij ons was de naam tom vermaelen uit valencia en precies de zelfde bedragen alleen zijn wij er wel weer ingestonken bijna een jaar geleden ik heber toen werk van proberen te maken ik had zelfs een advocaat en die kon in de papieren niets vinden dus mensen mensen willen die pakketen echt niet kopen maar wel de 2970 euro van je aftroggelen
helaas bestaan deze mensen als ik ze tegen kom wat helaas nooit zal gebeuren dan !!!!!! maar goed ik heb mijn verhaal ook naar omroep maxx en zo gestuurd tips heb ik helaas niet voor je wel kan ik zeggen dat ze je gaaan proberen om te praten en sta alsjeblieft heel sterk in je schoenen ze blijven bellen tot je toe hapt ze hebben zogezegd al een klant bij ons ene zweed magnus johansonn. ik hebdus wel dat geld betaald en dat word dan opeens vast gehouden door de spaanse fiscus omdat je geen verblijfsvergunning in spanje hebt en als je niet 35 % van de 13800 betaald dan moet je voorkomen
ze kunnen je helemaal niets !!!!


loentje

wrxflyer
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2010 09:56

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door wrxflyer »

Graag wil ik als 'nieuwkomer' ook even op dit alles reageren.

Ook wij zijn in 2003 via het toenmalige Vacation Store benaderd voor zo'n vakantiepakket.Op Schiphol werden wij met alle egards ontvangen en helaas.........na ruim 2uur gingen ook wij met een vakantiepakket de deur uit.
Kosten € 5000

Hier hebben we nooit iets mee gedaan.
Begin 2004 kregen van Carpe Diem uit Spanje een feestelijk bericht dat we een gratis verblijf op Tenerife gewonnen hebben, waarbij we alleen het vervoer hoefde te betalen.Dat klinkt zo mooi, dat wij naar Tenerife zijn gevlogen en inderdaad een heerlijk weekje vakantie hebben gehad.
Toen moesten wij naar die vooraf aangekondigde bespreking waarbij ons het TSH vakantiepakket werd beloofd. Dat alles ging ook onder het genot van veel feestvreugde, champagne en diners op het eiland en na 5 dagen praten gingen wij ook met een mooi vakantiepakket naar huis.......ondanks dat ik me altijd heb voorgenomen nooit met Timeshare activiteiten in te laten.
Ze hebben zelfs het oude pakket van de Vacation Store van ons overgekocht, dus daar waren we mooi van af.Dit nieuwe pakket kostte echter wel €30000; echter betaalde je dit in termijnen van meer dan 10 jaar looptijd.
We hebben nooit geprobeerd een vakantie te boeken bij hun,maar dat had meer persoonlijke redenen.
Wel betaalde je je zowat €100 p/mnd rente/aflossing....

Via de rechtsgang en met behulp van de Rabobank hebben we dit pakket in 2006 afgekocht.Dat koste een hoop geld, maar we waren er nu definitief van af.
Dachten we......
Naast het pakket had je ook nog de jaarlijkse contributie van Elite Holdidays, die €300 p/ jaar kost. Deze moesten we nog wel voldoen.
Vorig jaar heb ik dit ook met heeel veel moeite stop weten te zetten en tot op heden lijkt dat gelukt te zijn.

Tot begin deze week.
Werd ik gebeld door een uiterst vriendelijke jongedame van ene Costa Tours uit Marbella die vertelde dat het Engelse Globe bereid was het vakantiepakket , betreffende die vouchers van ons over te nemen voor €25000. Voorwaar een geweldige meevaller, ware het niet dat ik niet beter weet dat we niks meer met die zaak te maken hadden!
Ook wij kregen een keurig modelcontract en volmachtovereenomst toegestuurd. Zag er prima uit, behalve die ene zin, dat we tzt €2960 over dienden te maken naar een Notaris in Spanje, waarna het geld op onze rekening zou worden overgemaakt.Dat kan nooit kloppen ,dus heb ik voorzichtig eerst wat info ingewonnen, waaronder dus deze website.
Ik weet nu genoeg!!
Net op tijd.
Inmiddels heb ik een schrijven naar die club eruit gedaan, waarin ik ze aanbied het geld volledig naar mij over te maken. of minimaal die €2960 voor te schieten.

Ben benieuwd of ik hier ooit nog wat van hoor.
Ik houd jullie op de hoogte.

Freek Blokzijl

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door jor »

wrxflyer schreef:Graag wil ik als 'nieuwkomer' ook even op dit alles reageren.




Ook wij kregen een keurig modelcontract en volmachtovereenomst toegestuurd. Zag er prima uit, behalve die ene zin, dat we tzt €2960 over dienden te maken naar een Notaris in Spanje, waarna het geld op onze rekening zou worden overgemaakt.Dat kan nooit kloppen ,dus heb ik voorzichtig eerst wat info ingewonnen, waaronder dus deze website.
Ik weet nu genoeg!!
Net op tijd.
Inmiddels heb ik een schrijven naar die club eruit gedaan, waarin ik ze aanbied het geld volledig naar mij over te maken. of minimaal die €2960 voor te schieten.

Ben benieuwd of ik hier ooit nog wat van hoor.
Ik houd jullie op de hoogte.

Freek Blokzijl
In de eerste plaats welkom op het forum :wink: , je bent er gelukkig niet ingetrapt want het gaat hun natuurlijk alleen om jou bijdrage van in dit geval €2960.- Daarna hoor je er nooit meer wat van.Hou dus vast dat je niets vooruit betaald en laat de uitkomst nog eens weten.

wrxflyer
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2010 09:56

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door wrxflyer »

Zojuist een antwoord gehad op mijndwingende email dat wij never nooit geld aan wie dan ook gaan betalen:

Wij kunnen helaas aan de procedure niets veranderen.
Er wordt gewerkt met een contractwaarborg om alle partijen te beschermen,ook u.
Ik begrijp uiteraard uw bezorgdheid,ook wij zijn van de rotte appels op de hoogte.
De O.T.E,Organisatie voor Timeshare in Madrid,is een orgaan van de Staat,dus ook wij hebben hun regels op te volgen.
Helaas kunnen en mogen wij niet op een andere manier werken.


Wat moet je hier nu mee?

Niet meer op reageren?

ria scheele-raas
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:30

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door ria scheele-raas »

Beste Tom,


Zoals je wel al begrepen hebt,geen antwoord meer gekregen
van Dhr. van Gaal!
Heb hem dus nog een mail gestuurd,maar helaas!!

Als ik iets verneem,hoor je het natuurlijk!

Groetjes Ria

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door jor »

wrxflyer schreef:Zojuist een antwoord gehad op mijndwingende email dat wij never nooit geld aan wie dan ook gaan betalen:

Wij kunnen helaas aan de procedure niets veranderen.
Er wordt gewerkt met een contractwaarborg om alle partijen te beschermen,ook u.
Ik begrijp uiteraard uw bezorgdheid,ook wij zijn van de rotte appels op de hoogte.
De O.T.E,Organisatie voor Timeshare in Madrid,is een orgaan van de Staat,dus ook wij hebben hun regels op te volgen.
Helaas kunnen en mogen wij niet op een andere manier werken.


Wat moet je hier nu mee?

Niet meer op reageren?
Moet je uiteraard helemaal zelf weten, ben je in staat om(in jou geval) €2960.- in een bodemloze put te gooien is het natuurlijk ook goed.Er word op vele forums gewaarschuwd dat dit 100% oplichting is en het uitsluitend te doen is om jou voorschot, ja als je het dan toch doet of jezelf nu nog afvraagt of je wel of niet reageert.Ik wens je sterkte.

striensilvia
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2008 14:01

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door striensilvia »

Beste wrcflyer,

Als ik jou was zou ik niet meer reageren. Het is energie pompen in een grote oplichtings bende. Wij hebben ze verteld dat het oplichters waren en we hebben gevraagd of ze "lucht"wilden kopen, en hebben nooit niks meer gehoord. Helaas je bent gewoon je geld kwijt wat je er ooit voor betaald heb.
Veel sterkte!!

Elodewijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2010 18:14

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door Elodewijk »

Ook wij zijn in het TSH verhaal gestonken. Maar ik ben vandaag gebeld door iemand die ons pakket wil overnemen. HIj belt me morgen terug, ik ben bang dat er dan ook eerst een bijdrage wordt gevraagd. Gelukkig heb ik dit forum gelezen.

ria scheele-raas
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:30

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door ria scheele-raas »

Beste Tom,
.Gisteren is mijn man gebeld door een vrouw.
Ze wilde onze vouchers kopen.
E-mail adres doorgegeven. Vandaag natuurlijk niets meer gehoord.
Mijn man zei dat ze gesignaleerd staan als oplichters,dus dat is
dan blijkbaar voldoende om alsnog af te haken!

Gr. Ria

elly44
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2010 18:25

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door elly44 »

wij zijn 3 maanden geleden gebeld door ene marco .hij zei dat hij ons vakantiepakket van tsh wilden kopen.hij wilde er 13800 euro voor betalen.dit klinkt als muziek in je oren.niet dan? hij stuurde ons papieren. wij moesten wel die 2950 euro storten in een deposito.dit hebben wij dus gedaan. een paar weken later kregen we een brief van de belastinginspecteur in spanje.we moesten over het verschil van het pakket tussen aankoop en verkoop belasting betalen in spanje.2250 euro in totaal.nu heeft een notariskantoor in spanje voor ons een belastingnummer enz. aangevraagd. dit kantoor stuurt ons een nota van 1012 euro voor gemaakte kosten! ik heb een paar keer telefonisch gehad met dit kantoor.deze meneer heeft mij verzekerd dat dit geld 13800! nog steeds geparkeerd staat! op mijn naam en dat zodra ik dit geld 1012 euro overgemaakt heb mijn 13800 binnen 5 tot 10 werkdagen op onze rekening staat. wie kan mij vertellen wat te doen?????????

striensilvia
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2008 14:01

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door striensilvia »

Beste Elly

Ik ben 3 maanden ook gebeld door deze Marco, Heb hem toen verteld wat hij precies wilden kopen. Want ik heb bin THS lucht gekocht. Dus vroeg hem of hij"lucht"wilden kopen. Hierop reageerde hij niet ik heb hem verteld dat hij een oplichter is en ik heb niks meer gehoord van hem.
Ik zou geen geld meer betalen. U geeft uiteindelijk meer uit. U zult nooit uw bedrag terug verdienen, wat u ooit heeft betaald voor het pakket. Maar Marco heeft weer 2900 euro verdient door een paar keer te bellen en een contract te stuuren. Wat moet hij nou met dat pakket van THS?? Hij kan er niks mee?!!!
Probeer uw geld terug te laten halen via de bank of zo want het zijn echt OPLICHTERS.
Heel veel succes!!!!!!

Combiwitch
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door Combiwitch »

elly44 schreef:wij zijn 3 maanden geleden gebeld door ene marco .hij zei dat hij ons vakantiepakket van tsh wilden kopen.hij wilde er 13800 euro voor betalen.dit klinkt als muziek in je oren.niet dan? hij stuurde ons papieren. wij moesten wel die 2950 euro storten in een deposito.dit hebben wij dus gedaan. een paar weken later kregen we een brief van de belastinginspecteur in spanje.we moesten over het verschil van het pakket tussen aankoop en verkoop belasting betalen in spanje.2250 euro in totaal.nu heeft een notariskantoor in spanje voor ons een belastingnummer enz. aangevraagd. dit kantoor stuurt ons een nota van 1012 euro voor gemaakte kosten! ik heb een paar keer telefonisch gehad met dit kantoor.deze meneer heeft mij verzekerd dat dit geld 13800! nog steeds geparkeerd staat! op mijn naam en dat zodra ik dit geld 1012 euro overgemaakt heb mijn 13800 binnen 5 tot 10 werkdagen op onze rekening staat. wie kan mij vertellen wat te doen?????????
Gek idee misschien, maar kunnen ze die kosten niet verrekenen met de in deposito staande 2950,- of 13.800,-?

Dat zou ik voorstellen, weet je gelijk hoe en wat

JvdPanne
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2010 13:59

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door JvdPanne »

Wij hebben hetzelfde meegemaakt. Het vakantiepakket konden we verkopen aan een Engelsman. Eerst een borgstelling betalen en belasting betalen aan de Spaanse fiscus. Bijna 8000 Euro kwijt, maar het verkoopbedrag is niet op onze rekening gestort. Hoe gaan andere gedupeerden hiermee om?

ria scheele-raas
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:30

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door ria scheele-raas »

Heel erg jammer dat U dit betaald hebt!
Kan alleen maar hopen voor U dat U hier nog iets van terug ziet.
Wij hebben nooit meer iets vernomen van die meneer,maar we hadden ook geen borg betaald.
We zijn natuurlijk wel al het andere geld kwijt. Niets meer aan te doen.
Veel sterkte en succes.

Gr. Ria

mar50
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:44

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door mar50 »

Ook wij zijn gebeld door Mieke v Doorn van MiVieja uit Marbella. Ons werd aangeboden ons pakket te verkopen aan dhr Taylor.
Wij zijn er net als anderen ingestonken voor 8000,00
De namen Wibo van Buurten van depositos@depositos komt de meeste waarschijnlijk ook wel bekend voor. en zo is er ook mog een notaris en een figuur die een belasting nummer regelt.

Vandaag gesproken met een mevrouw die net als ik ook 8000,00 euro kwijt is.

Zij is bij de belastingdienst geweest om een en ander na te vragen, maar men kon er niets mee. Ook de politie kan er niets mee omdat het een 1 op 1 aktie is.
Geld terughalen gaat ook niet lukken omdat je zelf de opdracht hebt gegeven om de bedragen over te maken.dit heeft zij nagevraagd bij de bank.

Ook het inschakelen van de politie en de Nederlandse Ambassade in Madrid schijnt niets uit te halen volgens de politie.

Het enige wat misschien tot een zaak zou kunnen leiden is als er meer mensen
met dit verhaal komen en aangifte doen bij de politie.

Je geld ben je in ieder geval kwijt. Schrale troost, we zijn blijkbaar niet de enige.

Marja :oops: :( :cry:

vakantie1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2010 11:52

Re: Travel Safe Holidays (TSH)

Ongelezen bericht door vakantie1 »

Wij hebben zelf ook vouchers van TSH en werden onlangs benaderd door een organisatie uit Spanje(Costa Tours onder de vlag van Agencia de Viajes) die de vouchers voor ons konden verkopen. De contactpersonen waren Mevr. Sonja van Reisen en de heer Marcel Brinkman. Daar zijn wij op ingegaan en hebben een aanbetaling gedaan. Verder zijn er notariele stukken getekend en teruggestuurd. Daarna zouden wij het aankoopbedrag overgemaakt krijgen minus de aanbetaling. Vervolgens moesten wij de vouchers opsturen en zouden dan de aanbetaling ook weer terug krijgen. Na enige tijd niets meer te hebben gehoord hebben wij weer gebeld maar helaas waren de diverse telefoonnummers niet meer bereikbaar. Wat is hier nog aan te doen? Zijn er verder nog mensen die het slachtoffer geworden zijn van deze oplichters?

HM.

Gesloten