LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTI - Europa raadsel

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Cees Peek
Berichten: 68
Lid geworden op: 16 nov 2007 15:23

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Cees Peek »

Beste Manja,

Zij blijven sturen dat is hun kracht er trapt namelijk altijd wel iemand in hun leugens.
Er zijn twee manieren om er vanaf te komen, de eerste is iedere brief bij het groot archief deponeren, de tweede is de brieven ongeopend retour sturen, meestal staat er wel een retour adres op, dan moeten ze ook nog de retour port betalen en als je dat lang genoeg volhoud dan stoppen ze echt wel met het toezenden.

met vriendelijke groet
Cees Peek
Laatst gewijzigd door Cees Peek op 18 feb 2009 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

manja, je adres is gekocht door BTI, dat zeggen ze als je er heen gaat

JolaHo
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009 12:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door JolaHo »

Regelmatig ga ik met mijn schoonmoeder naar dit soort bijeenkomsten.
Ik zie het als een dagje uit.

Mijn schoonmoeder is 1 keer meegeweest met zo'n reisje via Mercator. Alles was goed geregeld. De reis is altijd op basis van logie en ontbijt. je bepaald zelf hoeveel je wilt uitgeven aan eten en drinken.
Mijn schoonmoeder heeft er een leuke tijd aan beleeft.

Mijn schoonmoeder heeft ook een uitnodiging van BTI ontvangen om haar reis in ontvangst te nemen, 's morgens vroeg uit bed. Samen met een vriendin zijn ze naar de locatie gereden (in de plaats waar ze wonen). Ze kwamen bij de receptie aan en daar werd verteld dat het BTI niet was komen opdagen en dat ze geen afbericht hadden gedaan. Onverrichte zaken zijn ze weer terug gegaan zonder de reis naar de Niederrijn.

Je kunt gerust via een goede organisatie met zo'n reis meegaan. Een aantal mensen die bij ons in de zaal zitten ken ik persoonlijk en zij hebben goede ervaringen gehad.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

Een aantal mensen die bij ons in de zaal zitten ken ik persoonlijk en zij hebben goede ervaringen gehad.
er was toch niemand?
en
er wordt alleen via 1 wijk geronseld, dus het zouden uw buren kunnen zijn

Maarten1985
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2005 11:07

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Maarten1985 »

Ik kreeg een aantal weken geleden ook een soortgelijke brief, maar met een onbekende afzender. Dat ik een gratis droomreis heb gewonnen naar de Niederrhein en dat ik op 1 april (leuke dag) bij een partycentrum mijn prijs kan ophalen. De enige kosten die ik moet betalen zijn administratiekosten, die waarschijnlijk best hoog zijn.

Ik heb de brief ingescand: www.plaatjesupload.nl/bekijken/1434996.html

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

Zijn er al mensen op vakantie geweest?
Was het echt gratis?
Toen ik er was leek alles mooi en beter maar is het ook zo?
Wie kan over zijn/haar vakantie met BTI vertellen?

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Hoi. Dit is gewoon een afsplitsing van WTI alleen zonder busreis. Het is gewoon de dezelfde principe.

stalvierpm
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2009 11:25

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door stalvierpm »

Naar aanleiding van alle negetieve reacties vinden wij het nu tijd worden om te reageren . Wij van Kantoor BSM zijn het spugzat het gezeur over dat wij oplichters zijn. Veelal komen alleen de negatieve reacties op dit soort sites te staan. Echter hebben wij heel veel reisgasten die de reizen als zeer positief hebben ervaren. En krijgen wij wel regelmatig leuke reacties. Gasten krijgen een brief thuis en lezen meestal alleen het woord gratis. Alle voorwaarden staan duidelijk op de contracten.
U hoeft niet op reis. Voor de 3 daagse reizen wordt € 30,00 per persoon administratie kosten berekend. Busreis, Hotelovernachting en ontbijt. Waar boekt u voor die prijs een 3 daagse reis. Ja inderdaad overige kosten zijn voor eigen rekening. Kortom laat de zeurders AUB gewoon thuisblijven. En overal gaat wel eens iets fout en dan zijn wij er om dit zo goed mogenlijk op te lossen. Wij streven ernaar mensen een leuke vakantie te bezorgen. Vriendelijke groeten.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

stalvierpm

u moet ophouden met zeuren, als u echt van dit bedrijf bent weet u hoe u klanten kunt trekken: heel groot GRATIS op de folder te zetten.
En nu klagen dat de mensen daar voor komen?

Nog iets, u zegt in de folder dat mensen iets hebben gewonnen en tijdens een dagje bij de uitnodiging zegt u zelf dat u adressen opkoopt en niemand iets heeft gewonnen.

Meneer, u moest zich schamen. :evil: weet uw moeder wat u doet?
Ze zal blij met u zijn. :evil:

stofzuigertje

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

MLF is hier al jarenlang en betrouwbaarder dan die STALVIERPM die net nieuw is en vermoedelijk bang is voor dure reclame en lege zaal.

Omdat er nog geen enkele tevreden klant zich hier gemeld heeft vertrouw ik het verhaal van MLF eerder.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

Ik ben vorig jaar juist naar de uitnodiging geweest en ze beginnen met: u heeft een brief gekregen dat u iets heeft gewonnen maar u heeft nergens aan mee gedaan, klopt, we zeggen u eerlijk dat wij adressen opkopen.

Ze beginnen ze hun verhaal.

ik had nog gefilmd maar het was te langdradig geklets om er iets van te maken.

het is wel zo dat daar duidelijk is geworden dat niets gratis is, je krijg 'gratis korting' en de bonnen worden als een gek uitgedeeld.

Ik moest helaas eerder weg, die gratis reis kreeg ik niet mee want er zat nog een stuk verhaal aan vast, ik zei:vertel maar even snel, ik moet nu werken. Daar trapten ze niet in.
Het was nl niet zo gratis.

beertje82
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:44

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door beertje82 »

BSM Touristik bood mijn ouders een gratis avond maaltijd aan en een gratis reisje naar een plaats in Duitsland. Nadat ze kregen te horen dat ze een €10,- per dag per persoon moesten betalen aan administratiekosten. Was het toch niet zo GRATIS meer. En dit voor 3 dagen is dus toch even €60,-.
Maar goed ze deden het toch "Want je hebt het toch verdient!"
En hun betaalautomaat was kapot gevallen dus moesten maar even het bedrag pinnen bij een pinautomaat! (Slim dan kan je niet terug boeken).

Maar daar bleef het niet bij ze kregen ook nog eens kortingsbonnen. Die ze konden besteden aan een andere vakantie. En wel naar Toscane van €695,- voor 7 dagen. Met onderweg een overnachting heen en terug en 3 dagen daar in een prachtig hotel (namen vind je niet in hun folders). (Dit zou zo-ie-zo een waarschuwing moeten zijn). (Want als het zo goed is dan kun je ook de naam laten vallen!)
Nu moesten ze ook voor deze reis administratiekosten betalen en wel €42,-.

Bij thuiskomst drong het bij mijn vader door "Ze praten op je gevoel in! En pushen je tot dat je overstag gaat!".
Mijn vader besloot het af te zeggen.

Ik heb vervolgens een brief getypt dat mijn ouders het afzeggen vanwege de colportagewet en via hun eigen opzeggingstermijn van 14 dagen.
Binnen 8 dagen en aangetekend hadden ze de laatste reis afgezegt.
En nu beroept BSM Touristik zich op hun voorwaarden dat ze het geld niet hoeven terug te geven.

Hebben mijn ouders recht op die €42,-?

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Hoi. Als het goed is bestaat de 21 pp uit administratiekosten en een annuleringsverzekering. Je ouders krijgen die 42 euro niet terug. Deze kosten zijn namelijk om de reis te reserveren voor hun. Zouden ze mij meegaan,zou het kunnen zijn dat het bedrag van het restantbedrag wordt afgetrokken. Dat is wel bij wti het geval. Ageeth

beertje82
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:44

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door beertje82 »

Ja we hadden met de consumentenbond gebeld en ze zeiden je krijgt het niet terug. Het valt niet onder de colportagewet omdat je er zelf (eigen beweging) naar toe gaat! (Niet doen, stuur de brief meteen retour!)
Maar goed mijn ouders hebben leergeld gehad!
Letterlijk en figuurlijk.

Maar recent las ik op een briefje voor de andere vakantie dit:
!Belangrijk:
U dient voor deze reis in het bezit te zijn van een geldig identiteitsbewijs.
Hiermede verklaar ik kennis te hebben genomen van de aangeboden prestaties op de Brochure welke ik vandaag heb ontvangen.
De bovengenoemde kosten betreffen administratiekosten en bij eventueel een annulering niet terug te vorderen.
Alle mondelinge afspraken zijn niet bindend.
De gerechtelijke weg is uitgesloten.
Zo ik wist niet dat ze het Nederlandse recht mogen beperken?
In de andere reisvoorwaarden staat dat het Duitse recht van toepassing is.
Goh maar in Nederland wordt deze reizen afgesloten.
Echt raar dat ze nog steeds hier reizen mogen afsluiten!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

De gerechtelijke weg is uitgesloten.
:lol: wat een grapjassen
ze weten ook wel dat ze niet goed bezig zijn, zo maken ze mensen bang

pattepoef
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2009 22:45

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door pattepoef »

Deze week zijn mijn zus en ik meegeweest met onze ouders die thuis bericht kregen van de Lotto dat ze €1500,- hadden gewonnen. Ze werden uitgenodigd voor een geheel verzorgde dag voor 4 pers. met lunch en kado´s. Omdat zij in de veronderstelling waren dat het hier om de officiële Nederlandse Lotto ging werden wij meegevraagd, wij wilden hier graag bij zijn! Toen ik later, na opgave, de uitnodiging goed bekeek zag ik al dat het van een of ander louche bedrijf moest zijn; geen logo van de officiële Lotto maar van een onbekende Duitse Lotto, vol met spelfouten en niet geloofwaardig...maar we waren al opgegeven, en als je niet mee zou gaan na opgave was je verplicht de kosten van de reis te vergoeden (toch vreemd bij een gratis reis!). Dus wij vroeg uit bed en op naar de Vrachelse Hei!Tijdens de busreis, waar de gemiddelde leeftijd overigens door ons iets naar beneden werd gehaald maar nog zo rond de 60 jaar was, was het vaag waar we naartoe werden gebracht. Later bleek dat we naar het restaurant "de Halve Maan" bij Dronten werden gereden, ergens in een achteraf zaaltje waar de toiletten ´s morgens al vies waren en met een ongeschoren, sjacherijnige bediening. Jan en Tonia heetten ons welkom, en toen bleek waar we terecht waren gekomen trok mijn vader van leer, hij wilde namelijk niks meer te maken hebben met W.T.I. door een vervelende ervaring in het verleden. Er was nog een stel die "moeilijk" deed maar zij werden ook simpel afgewimpeld en toen hij zijn inleidend gesprekje deed waren zij alweer om; het leek wel of iedereen gehersenspoeld werd, inclusief mijn vader! Want ondanks alles hadden ze het toch wel naar hun zin gehad tijdens deze reizen en hij deed hier graag verslag van! Ondertussen werd er van alles aan gedaan om hun waar aan de man te brengen; het begon met reizen d.m.v. allerlei prijzen en kortingscheques, later waren er nog wollen dekens, kussens en matrassen (lekker als het buiten strandweer is...) van duizenden euro´s op een geniepige manier waar oudere mensen blijkbaar gevoelig voor zijn. Toen wij een kritische noot gaven en hen beschuldigde van misleiding, greep hij heel theatraal de microfoon en stookte het hele boeltje tegens ons op zodat wij ons erg ongemakkelijk voelden, wij werden zelfs door een tokkiestelletje ASO´s genoemd! Vanaf dat moment waren wij uit de gratie maar Jan ging gewoon door met zijn mooie verhaal, en hij heeft later nog aardig wat verkocht ook! Nu waren wij er, als buitenstaanders, getuige van geweest hoe zo´n dag in elkaar zit en hoe psychologisch zij te werk gaan, mijn ouders hadden in het verleden enkele verkoopdagen meegemaakt en verschillende produkten aangeschaft, en zij hadden daar geen slecht gevoel bij...het blijkt dus dat die generatie daar gewoon in meegaat, en dat die al met al nog een gezellige dag hebben ook!

Wij vinden het schandalig dat deze verkooptrucs schijnbaar getolereerd worden, want ze gaan respectloos met ouderen om; ze doen net of ze oprecht zijn maar ondertussen is alleen je portemonnee belangrijk voor hen...Let dus goed op wat je ondertekend, het kost je waarschijnlijk bergen geld!

KvdW
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:21

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door KvdW »

Vandaag ontving ik een doorgestuurde brief, die aan mijn moeder is gericht met de mededeling dat zij een 3-daagse droomreis voor 2 personen naar het Zwarte Woud heeft gewonnen met de mededeling: "Wij geloven dat deze keer eindelijk iemand gewonnen heeft, die deze prijs ook werkelijk verdiend heeft." Ze wordt als winnaar uitgeroepen en uitgenodigd de prijs op 12-11-2009 in een café in Tilburg te komen ophalen. Maar dat zal niet lukken, want mijn moeder is al een jaar dood. Ze heeft nooit aan een loterij meegedaan en BSM Touristik dekt zich hier kennelijk voor in door te spreken van een "interne verloting". Mijn indruk is dat er sprake is van misleidende reclame en dat dit verboden zou moeten worden, omdat met name oudere, kwetsbare mensen hiervan het slachtoffer kunnen worden. Dat ook nabestaanden hiermee worden geconfronteerd is extra beschamend.

Kees

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Is je overleden moeder wel eens meegeweest met die verkoopreisjes. Ik weet ongeveer waar ze dat adres hebben vandaan gehaald. Toen mijn moeder overleden was hebben we iedere organisatie een overlijdenskaartje gestuurd. Zodat ze wisten dat mijn moeder overleden was. En alleen mijn vader de post zou krijgen. Hij gaat namelijk ook graag mee met dit soort reisjes.

Colette Rasenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2010 19:17

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Colette Rasenberg »

En nu de volgende stap :( Ik kreeg vandaag een brief van BSM Touristik met de mededeling dat de mevrouw die hier voor mij woonde een reis had gewonnen na een spelletje waaraan ze onlangs mee had gedaan. En dat terwijl deze mevrouw al een jaar niet meer leeft. Nu overtreffen ze zichzelf. Belachelijk dat ze hier al zo lang mee kunnen doorgaan.

oranje053
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2009 23:54

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door oranje053 »

BSM Touristik?

Heb je de brief nog?
Kun jij mij vertellen welk postbusadres er op de brief staat vermeld?

Gesloten