Van de week werd ik gebeld door het hoofdkantoor. Ze hadden nu een actie: 2500 euro aan gratis apparatuur. Of ik nog een keer langs wou komen. Het klonk aantrekkelijk dus ik had een afspraak gemaakt om langs te komen.
Met de gratis apparatuur kwam dezelfde keuken uit op een prijs van E 6420,- Hoezo 2500 euro aan gratis app?
Na veel vragen en zeuren kreeg ik te horen dat de 2500 euro gratis app eigenlijk helemaal niet waar is. Netto houd je daar veel minder aan over. Maar een verschil van 70 euro is wel heel klein.
Nadat ik een andere offerte had laten zien van een concurrent kon men opeens wel wat met de prijs gaan doen. Ze wilden naar de 4400 euro toe van de concurrent. Dit bleek in het begin onmogelijk te zijn en hij moest gaan overleggen met de chef om te kijken of de prijs nog lager kon. Uiteindelijk na veel wachten en veel onderhandelen konden ze de keuken leveren voor E 4600,- maar dan wel met andere (goedkopere) merken app en ik moest direct de offerte tekenen, welke ik nog niet eens kon inzien.
Ik maakte duidelijk dat ik niet direct ga tekenen en dat ik dit eerst thuis wil overleggen. Er werd 10 min op mij in gepraat hoe goed deze aanbieding wel niet was, hoe betrouwbaar brugman wel niet was (cijfer 8,1) en dat ik gek was als ik deze offerte liet lopen. Ze hadden voor deze offerte zogenaamd speciaal contact opgenomen met het hoofdkantoor en owee als ik dit liet schieten. Na veel gezeur kwamen ze er eindelijk achter dat ik niet ging tekenen en werd de offerte ongeldig gemaakt en mocht ik eindelijk vertrekken. Ik kreeg nog te horen dat het zonde van de tijd was geweest en uiteraard mocht ik de offerte weer niet mee nemen.
Pas dus op bij brugman keukens. Ze proberen je te lokken met gigantische kortingen / kado's waar achteraf niets van klopt. Vervolgens eisen ze dat je direct een deal sluit zonder dat je de offerte goed hebt kunnen lezen. Oplichters!