LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

yb, ik hoop u morgen of maandag van een antwoord te voorzien of u wordt gebeld door ons.

Joris

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Joris,

Ben erg benieuwd naar uw uitleg hoe het zo fout heeft kunnen lopen.
Inmiddels ben ik tot tevredenheid door een ander provider aangesloten, maar ik verwacht in ieder geval een passende tegemoetkoming in de door mij gemaakte kosten en een restitutie van het abonnementsgeld van 24 mei tot 23 juli.

Ik vertrouw er dan op morgen of uiterlijk maandag een antwoord van u te hebben ontvangen.

mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

Ik heb al vele berichten geplaatst op dit forum. Zou nu toch ook eens aktie willen ontvangen, van Joris??
Sinds 27 mei afgesloten; de hele week bijna elke dag met Helpdesk gebeld, vele kosten gemaakt; na week monteur Telfort geweest; 57 euro moeten betalen, waarvoor eigenlijk!; ligt aan KPN,zegt Telfort; na 10 dagen eindelijk KPN geweest, tel.lijnen ok, dsl signaal ok, wellicht modem stuk; week later, modempakketje via post, "zoek het maar uit"; modem geinstalleerd, werkt niet; weer gebeld; Telfort stuurt weer KPN, duurt weer 4 dagen; nogmaals controleren; KPN tel lijnen ok, dsl signaal ok, verkeerd modem; 3 dagen later weer pakketje met ander modem, geinstalleerd, werkt niet. Ondertussen wordt er flink afgeschreven van mijn rekening. Mijn poging de aut.inc te blokkeren bij de bank lukt niet. Inmiddels overstappen op KPN om alles in één hand te houden, KPN mijn contract opgezegd. Krijg bev. brief Telfort: per 9 oktober. Nu ga ik toch echt uit mijn dak, moet ik toe 9 oktober betalen voor iets dat sinds 27 mei niet meer werkt??? Schoften zijn jullie als Telfort. 10 juli wordt alles overgenomen door KPN. Ik verwacht van Telfort per onmiddelijke ingang contractopheffing, maar Telfort zal zich ook dit maal wel weer van de domme houden en stilzwijgen. Mijn klantnummer is Ti6AIEUA69, overgenomen vanuit Tiscali, met een contractopzegtermijn van EEN MAAND en GEEN VIER MAANDEN, zoals Telfort doodleuk doorvoert.
Hoe kan ik de aut.inc. blokkeren? Rode kaart blijkt niet te helpen, kan ik dit via de bank uit laten voeren? Inmiddels het ik vele tel.kosten gemaakt, plus de Telfortmonteur van 57 euro, plus heel veel tijd en ergernis. Al met al ben ik nog geen steek verder met Telfort.

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door sterkearm »

M.i. ligt de oorzaak in het feit dat de vorige provider de lijn niet wil opgeven, b.v. omdat deze stelt dat er nog een abonnement loopt en zich daarbij in alle bochten wringt om de nieuwe provider zoveel mogelijk te hinderen.

(Het bekende gevecht tussen twee providers waar de klant dupe van wordt) :roll: :roll: :roll:

sterkte
sterkearm

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hopelijk heeft u schriftelijk aangetekend opgezegd bij Telfort.
Als u langer dan 1 jaar klant was bij Tiscali dan kan m.i.v. de nieuwe wet die per 1 juli is ingegaan per maand opgezegd worden.

Mijn advies is dus opnieuw opzeggen als uw brief voor 1 juli de deur is uitgegaan. Kopie van brief maken + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren mocht een gang naar de Geschillencommissie nodig zijn.

Verzoek om teruggave abonnementskosten over de maanden dat u geen verbinding had op grond van onderstaande wet.

Bij uw bank kunt u een selectieve blokkade op rekening van Green ISP BV / Telfort laten zetten.

Quote wet
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
Sterkte! Dat heeft u hard nodig bij een bedrijf als Telfort. :(

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door sterkearm »

Voorzover onrechtmatig (wederrechtelijk!) geld van uw bankrekening is
weggenomen, kunt u overwegen aangifte te doen, ter zake:

Artikel 310 Wetboek van Strafrecht.

Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.

U bent bevoegd hiervan aangifte te doen, volgens wettelijke bepalingen.
De politie is verplicht deze aangifte, door u ondertekend, op te nemen.

het OM beslist omtrent vervolging.

De strafrechter neemt in zijn/haar vonnis, als laatste, een beslissing.

sterkte
sterkearm

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Alles is inmiddels naar tevredenheid opgelost met yb. Wellicht dat yb dat zelf ook kan aangeven.

Joris

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

mhogend, ik kan helaas niet alle tickets die spelen pro-actief in de gaten houden.
Wel vind ik het erg vervelend dat het bij u allemaal zo gelopen is, en dat dit ervoor gezorgd heeft dat u een andere ISP heeft gekozen.
Het klopt niet dat er 4 maanden gelden voor het opzeggen, ik zorg er vandaag voor dat we dit op een nette manier kunnen oplossen.

Joris

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Joris,
Hier wil ik dan toch nog even op reageren. Inderdaad heeft u zich aan uw woord gehouden door mij te laten bellen en ben ik maandag gebeld met de mededeling dat ik de abonnementskosten vanaf 24 mei zal terugkrijgen. De telefoonkosten blijven blijkbaar wel voor mijn rekening, dat is dan weer jammer. Ik was wel onder de indruk dat er volgens afspraak gereageerd werd en was blij dat ik in ieder geval erkenning kreeg.Dit wilde ik hier direct melden. Echter:

Tot mijn verbazing kreeg ik een factuur toegestuurd per mail. Ik dacht al een creditnota te gaan bekijken, maar zag dat het een rekening betreft over het telefoonabonnement over augustus. Dit abonnement blijkt dus gewoon door te lopen, terwijl dit verbonden is aan mijn internetabonnement! Ik heb mijn abonnement in mei opgezegd in totaal! Deze telefoonverbinding is ook niet meer te gebruiken geweest vanaf 24 mei, want- internetverbinding weg is Telforttelefoonverbinding weg.
Ik heb gemaild over dit probleem (want ik weiger nog een cent uit te geven aan uw 0900-nummer), maar wacht nog op een reactie.

mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

Beste Joris,

9 juni door KPN voor mij opgezegd, betekent m.i. 9 juli contract Telfort verbreken. Inmiddels is al op 10 juni het maandbedrag voor juli geincasseerd via aut.incasso. Zou me niets verbazen als 10 juli het bedag voor augustus ook weer gewoon wordt geincasseerd. Neem aan, dat U het verder goed gaat regelen, contractbeeindiging, credit foutief door Telfort geïnde bedragen, credit 57 euro kosten Telfort monteur.10 juli komt KPN de boel opnieuw aansluiten als nieuwe provider,ik ben dan 1 1/2 maand afgesloten geweest van én telefoon én internet door Telfort. Neem aan dat Telfort hieraan meewerkt en de DSL + tel.lijnen overdraagt. Neem ook aan dat U verder alles regelt. Ik wacht in spanning af op Uw reaktie en de handelswijze van Telfort.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

yb, alles opheffen binnen 1 dag is niet mogelijk, omdat diverse systemen hiervan op de hoogte moeten worden gesteld. De juiste acties zijn uitgezet om alles op te zeggen.
Ik vertrouw hier mijn collega in dat dit allemaal in orde komt.

Joris

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Toch blijf ik het vreemd vinden dat ik een separate nota krijg van het telefoonabonnement.
Ik wacht nog af hoe het gaat lopen.
Het vertrouwen heeft natuurlijk een aardige deuk opgelopen.
Als alles afgehandeld is en ik ook deze onterecht in rekening gebrachte kosten retour heb, zal ik dit hier melden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zou u hier willen melden als e.e.a. correct afgehandeld is?

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Dat had ik al geschreven. Lijkt me wel zo overzichtelijk voor de rest van de melders.
Groet
yb

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

mhogend, mijn collega probeert u vandaag te bellen en te zoeken naar een juiste oplossing. Dit kan misschien pas vanavond zijn, of hij probeert het misschien eerder.

Joris

mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

Ik ben inderdaad gisteren eind van de middag gebeld. Gelukkig. Hele verhaal opnieuw verteld en toegelicht, frustraties geuit. Geincasseerde termijnen worden gecrediteerd, contract wordt per direct beeindigd ipv 9 oktober. Ik wacht nu af of dit allemaal wordt waargemaakt. Vervolgens zal ik dan de 2 modems retourneren. Ik zal melding maken hoe e.e.a. verloopt en of het beloofde wordt nagekomen.

mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

Gesproken met Ronald van Eekeris op 9 juli jl. Vanaf afsluiting 27.05 wordt alles gecrediteerd + contract per direct opgezegd. Inmiddels zelf aut.inc. ingetrokken over juli en augustus, wat schetst mijn verbazing: aanmaning over juli ontvangen op 14.07. Daarnaast contractopzegging ontvangen per 9 augustus! Klopt dus ook niet.
Ik wacht vervolgens ook nog op credit juni. Ik vraag me af waarom dit nu toch weer verkeerd gaat.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Jammer dat Telfort toch weer fouten maakt. :cry:

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door yb »

Wat herkenbaar allemaal. Mijn problemen (zie meldingen hiervoor) met Telfort spelen dus ook vanaf mei. Ik heb in mei opgezegd. Er zijn bedragen geincasseerd tot eind juli. Ik heb 3 juli met dhr. van Ekeris gesproken en ben na dat weekend gebeld met de toezegging dat de rekeningen vanaf 24 mei gecrediteerd worden. Eindelijk na al mijn moeite enige erkenning. Daarna kreeg ik echter tot mijn verbazing en ergernis nog een onterechte rekening over augustus! betreffende het telefoonabonnement. (Dit werd ook al snel automatisch geincasseerd!)

Ik wacht ook nog op de toegezegde terugbetaling van de bedragen van twee maanden abonnementskosten. Het bedrag van augustus heb ik laten terugboeken door de bank. Mijn abonnement liep officieel sowieso tot eind juli, dus waarom ze die actie uitvoerden begrijp ik helemaal niet.

mhogend
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2009 11:47

Re: Al 2 1/2 week ongewild afgesloten Telfort telefonie/internet

Ongelezen bericht door mhogend »

Je kan bij jouw bank tot 30 dagen incasso terugvragen, dus wellicht dat je de termijn van vorige maand ook nog kan terugvragen. Vervolgens heb je denk ik recht op creditering vanaf afsluiting, dat is mij ook toegezegd. Maar ik heb nog 2 nieuwe modems van Telfort hier staan, die ik pas terug ga sturen als ik mijn geld binnen heb. Houd je bankafschriften goed in de gaten, zodra er weer iets wordt afgeschreven, direct incasso laten intrekken door jouw bank (en dan zal je wel een aanmaning krijgen, net zoals ik, maar dat is mooie vulling voor de papierbak). Sterkte

Gesloten