LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Club Greece

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
j-m

Re: Club Greece

Ongelezen bericht door j-m »

heb juist nen nieuwe aangetekend brief gehad .ben van alles vanaf en er was een checq met het bedrag op wat ik ginder betaald had . moest alles terug sturen het papier werk .zo opeens ik dacht echt dat het voor de rechtbank zou worden uitgevochten dus niet .al bij al ben ik opgelucht en blij dat ik er vanaf ben . ik dank ook nog het team van radar voor de hulpzame emails groetjes hoop dat iedereen er zo vanaf komt

Gos

Ongelezen bericht door Gos »

Wij zijn gistermorgen ook aangesproken in Chersonissos, aangezien het onze laatste dag was en erg bewolkt hebben we het spelletje meegespeeld. Wisten bij voorbaat al dat we niet met ze in zee zouden gaan aangezien we anders altijd met de auto en caravan naar Griekenland op vakantie gaan.
Ook waren wij bij aankomst door de hostess van Sunweb al gewaarschuwd voor deze praktijken.

Het is hetzelfde verhaal als bij de anderen, alleen hadden wij een Belg die niet in de zon kon zitten (zit je op Kreta!)omdat hij een plaat in z'n hoofd had en als gevolg daarvan allerlei problemen en een afgrijsselijk verrot gebid in z'n mond(wat echt geen kijk is voor iemand die veel praat). Wel heel vrolijk en veel geintjes tijdens het gesprek en de bezichtiging.
Daarna kregen we de afronding met de manager die vertelde dat we 3990,- Euro moesten betalen voor 5 weken verblijf in 5 sterren accomodaties , op te nemen binnen 3 jaar.
Toen wij dus zeiden geen belangstelling te hebben was de manager direkt weer verdwenen en bleven we met een sikkeneurige Belg achter die enorm kattige opmerkingen begon te maken over het belachelijke van camperen, o.a. wie gaat nu met zo'n hok op pad als hij 5 sterren kan krijgen.

We hebben hem op zijn rare gedrag aangesproken en gevraagd waarom hij zo als een blad aan de boom omsloeg, terwijl hij aangaf dat hij bij voorbaat al dacht dat we het pakket niet zouden nemen.
Daarop zei hij dat hij helemaal niet anders reageerde maar dat een collega nog veel erger was. Er was niet meer normaal met de man te praten, maar hij moest bij ons blijven tot onze taxi kwam, om te voorkomen dat we met de andere koppels zouden gaan praten.

Wij denken dat ze de te betalen prijs bepalen aan de hand van het door de koppels zelf opgegeven bedrag aan vakantieuitgaven per jaar.

Dus wat als geintje begon werd uiteindelijk toch nog ergernis.

N.B.
Germarmarsman is zonder enige twijfel iemand die onder kontrakt staat bij deze foute organisatie, anders kun je niet positief reageren op deze praktijken.

hilde mestdag

Ongelezen bericht door hilde mestdag »

Even dit bericht om de gedupeerden die niet volledig in zee willen gaan met het hele timeshare-gedoe hoop te geven! Wij zijn van in augustus tot nu bezig geweest met het schrijven van brieven om ons contract met Club G op te zeggen.Daarin is trouwens nooit sprake van timeshare !! Achteraf blijkt RCI één van de grootste TS holdings te zijn.Daar had men ons tijdens het gesprek nooit op gewezen.Redenen genoeg voor ons om niet met CG verder te gaan. . We hebben eind oktober eindelijk een aangetekende brief van CG gekregen met de bijhorende cheque van onze eerste aanbetaling.Het contract is nietig verklaard ! Opluchting alom !!! Heel belangrijk in dit hele verhaal zijn de inspanningen van de geschillendienst van Visa (die wij onmiddellijk hebben ingeschakeld).Dank daarvoor. En volhouden, de vele telefoontjes(we hadden gelukkig een goed antwoordapparaat !) , de aanmaningen, de dreigbrieven van CG... hou voet bij stuk en reageer altijd zo snel mogelijk.Maar probeer alles schriftelijk te regelen. Dan heb je bewijsmateriaal.Good luck !

nim

Ongelezen bericht door nim »

Geplaatst op 16 Jan 2009 13:43 door nim

--------------------------------------------------------------------------------

ieder jaar worden wij in rhodos aangesproken door de mensen van c.gr.We hebben één maal de hele reutemeteut aangehoord(drie uur met sapje) en op het einde werd de grote baas er bij gehaald(nederlander)die geen klein beetje onbeschoft werd toen we zegden niet geinteresseerd te zijn.Het is een echte pest daar,steeds een klacht indienen bij de toeristen politie is het enige wat je kan doen.ze gaan er inderdaad vandoor als er politie in de buurt komt.We hebben die gast met zijn kraslootjes ook gevraagd of hij goed slaapt,die zei dat hij niet weet hoe de zaak draaid en hij alleen maar lootjes uitdeeld(ze zien ons wel echt als domme toeristen).De gast die ons drie uur probeerde te overhalen was verbaast dat we zijn reis teruggaven en zegden er iemand anders plezier mee te doen(misschien zichzelf)dit jaar ga ik deze reacties eens mee nemen en ze in zijn handen duwen als hij ons nog aanspreekt en het adres van de site,hij kan eens komen kijken.
Als iemand een mannier weet om deze bedriegers op hun plaats te zetten laat gerust iets weten. ook al trap ik niet in hun spelletjes.Ik erger me hier ieder jaar dood aan

nim

wat mij ook opvalt als ik hier lees,belgische mensen krijgen blijkbaar te maken met een nederlandse"baas"en nederlandse mensen krijgen een belg,kan natuurlijk toeval zijn.
Wat wij al ondervonden,als een nederlandstalige je aanspreekt antwoord dan in het frans,meestal is het gesprek dan snel afgelopen,engels gaat nog een beetje maar bij frans laten ze het afweten(die in rhodos toch)
Wat ik ook nog wou vragen,is er iets wat je kan doen ter plaatse.Een klacht bij politie of het reisagentschap of wat dan ook.

meeldijkgreyn

Ongelezen bericht door meeldijkgreyn »

Wij zijn al enige jaren Full-Member van RCI via Club Greece en zijn hier zeer tevreden over.
Wij komen graag op Kreta en worden in volle tevredenheid behandeld en te woord gestaan.
Wij hebben prima kontakt met Club Greece en worden in ieder geval prima behandeld.
Ik denk dat mensen elkaar niet zo gek moeten maken en goed na moeten denken voor ze ergens lid van worden. Je bent er nog altijd zelf bij en hebt ook eigen verantwoordelijk.
Wij zijn dus zeer tevreden met heel Club Greece.

Allemaal een fijne vakantie toegewenst,
Hillegonda

nim

yeh right

Geisha

Ongelezen bericht door Geisha »

Wij zijn in juni ook aangesproken op Kreta en hebben zo'n reis gewonnen. Na de rondleiding werden we in een kamer gezet en kwam een manager voor het pakket van Club Greece. Dat bleek een Engelsman te zijn met een gebroken been van hooguit 23 jaar schat ik. Hij probeerde ons dus over te halen maar we hadden al een reis op de planning staan en m'n broertje werkt bij een reisorganisatie. Daar waren ze zichtbaar niet blij mee en ze probeerden ons van de geplande reis af te praten en verzekerden ons dat we zo goedkoper uitwaren dan de personeelskorting. Uiteindelijk lieten ze ons gaan en zagen we dus dat we die reis hadden gewonnen. Daar hebben we later dus de formulieren voor ingevuld m.b.t keuzes qua vertrek, bestemming en de administratie kosten. Omdat het angstvallig stil bleef van die kant zijn we deze week eens gaan zoeken op internet en schrokken ons rot.

Ik wil dus niet meer Gohpar op vakantie ookal heb ik die administratie kosten betaald. Mijn ouders en broertje willen wel gaan als we er nog wat van horen maar ik dus niet. Maar nu vraag ik me af of je daar nog onderuit komt? We hebben verder niks bij Club Greece getekend alleen dus die formulieren voor die gewonnen reis toen we al thuis waren.

urbain

Ongelezen bericht door urbain »

Ik kom ook op kreta en al verschillende malen aangesproken door deze verkopers, er nog nooit op ingegaan en nu per toeval op deze site.Eerlijk gezegd denk ik er nu juist wel over na om eens die paar uur uit te zitten.Op deze site merk ik positieve reacties van de mensen die deze formule kozen, en negatieve van de mensen die wel tekenden maar dan door info op het internet bang gemaakt worden en besluiten te cancelen.Het argument dat je door je reisbureau wordt gewaarschuwd lijkt me eerder vanzelfsprekend.(je kan maar moeilijk verwachten dat ze zeggen, ja ga maar met een ander in zee) Het eerste jaar dat ik op reis ging , werden we (door onze operator) ook de dag nadien uitgenodigd om onder het genot van een drankje het aanbod van excursies op het eiland te zien(we boekten toen een en ander) Natuurlijk doet je "betrouwbare " reisoperator dat direkt, zodat je de volgende dag tijdens het wandelen ontdekt dat de lokale boekingskantoren dezelfde excursies stukken goedkoper aanbieden.Of ik kan het verhaal naar boven halen van te komen in een hotel waar de meubelen bijna uit elkaar vielen, en waar we bleken zo dicht bij het zwembad te zitten zodat we savonds konden "genieten" van een overdreven harde karaoke (ja de avondanimatie was aan het zwembad) Na veel klagen en gedreig hebben we uiteindelijk een andere kamer gekregen.Twee dagen later zitten we bij het ontbijt bij een koppel 80-ers die al 6 jaar in hetzelfde hotel kwamen, maar wel doodleuk onze ouwe kamer hadden gekregen, en deze oudjes kregen er absoluut geen andere.Of mischien ook een leuke is de keer dat mijn vliegtuig pas 6 uur later zou vertrekken, wij wachten op de bus, in volle paniek met de taxi naar de luchthaven om daar doodleuk te horen dat men ons vergeten te waarschuwen was (we boeken toch geen excursies via hun ) Oh ja heb ondertussen al 4 "betrouwbare reis-organisators versleten.
Ik vermoed dat ik nu ook volgens jullie voor die club werk ofzo, mijn punt is hoe eerlijk zijn onze reis-organisators wel.Sinds 2 jaar huur ik nu een appartement (gevonden via internet) en ga ik via een goedkope vlucht, excursies boek ik ter plaatse.Ik wil maar zeggen al de geregelde reizen zijn niet koosjer (zit altijd wel addertjes onder het gras) Maar als je al zo een zwak persoon bent dat je niet nee kan zeggen hoef je nog niet woorden als sekte ofzo in de mond te nemen ;als je geen zin hebt iets te doen, doe dan gewoon uw mond open.

nim

wij hebben wel de uurtjes uitgezeten,en al de addertjes komen vanonder het gras als je goed luistert.Maar toch denk ik dat veel mensen niet echt op hun hoede zijn als ze op vakantie zijn.
mijn man had net een hersenbloeding gehad,geen probleem,we houden ons verkooppraatje,ik zei dat mijn zwaar gehandicapte zoon al vele malen opperaties had ondergaan,geen probleem,verder verkopen.Mijn vraag of je de reis kon uitstellen als er zich zo'n zaken zich zouden voordoen...njet...niet geweest geld kwijt.Toen ik vroeg wat er zou gebeuren moest er één van onze kinderen overlijden??spijtig geld kwijt.Hij zei ook dat we zo negatief niet mochten denken,niemand heeft zoveel tegenslag,en als het gebeurd,wel dan was het toch goed dat je op verlof kon gaan,dan kon je dat alles vergeten toch?
we hebben het allemaal meegemaakt,tot de dood van onze zoon toe spijtig genoeg.Als je dan als verkoper niet van afhouden weet,nou dat zegt genoeg denk ik.
We hebben niets getekend,en toen hij zei dat we dan toch de reis gewonnen hadden heb ik die papieren in zijn handen gegeven en gezegd dat hij ze zelf mocht hebben.ik heb ook gevraagd of hij s'nachts goed sliep.wonder boven wonder werd die man zelfs rood.alleen daardoor al waren die twee of drie uren voor mij niet verloren.ik heb hem ook aangeraden een echte baan te zoeken,dan kan hij misschien zelf ook met verlof,zonder zich te moeten schamen.
voor wie wil tekenen,voor ons niet gelaten,als je liever vannuit engeland of duidsland vertrekt of waar ook(het was allezinds niet vannuit nederland of belgie.
en beleefd zijn staat ook niet in hun verkoops abc.
Ik ben blij dat deze site er is,en hopelijk gaan de reisagentschappen de mensen verwittiggen zodat zij op hun hoede zijn mochten ze door iemand aangesproken worden over deze verkooptechnieken.

Je moet maar denken voor niets gaat de zon op,je krijgt niks gratis,en als men aandringt dat je onmiddelijk moet tekenen of je kans is verkeken,reken er dan maar op dat het niet veilig is en dat men je wil beduvelen waar je bijstaat

betrokkene

Ongelezen bericht door betrokkene »

Beste mensen,

Ik heb alle reacties i.v.m. Club Greece nauwkeurig doorgelezen en kan de manier van werken van die lui alleen bevestigen. Het probleem is dat ik met mijn vrouw wél ben ingetrapt en het contract te Chersonnisos ondertekend plus een aanbetaling per creditcard gedaan. De rest zou op grond van een factuur per bank moeten worden betaald.

Weet iemand hoe je zo'n contract kunt opzeggen én je geld terug kunt eisen? Ik heb alleen kunnen vinden dat dit binnen 10 dagen moet gebeuren en wel per aangetekend naar Rhodos. Morgen is de tiende dag... Hoe moet je zo'n protestbrief formuleren om er onderuit te komen, dat ze je niet meer met juridische stappen dreigen?

Graag jullie advies wat nu, misschien ook een soort model schrijven óf bij wie je hulp kunt vragen.

Bij voorbaat dank voor jullie moeite!

jansen1964

Ongelezen bericht door jansen1964 »

Best Medeslachtoffer...ook mijn partner en ik zijn met open ogen in deze valkuil gelopen. Ben zelf redelijk ondernemend en niet van gisteren maar op de één of andere manier zijn wij hierin meegegaan. Ons is het afgelopen juni overkomen in Rhodos-stad. Achteraf gezien zonde van de dag. Bij thuiskomst ( reeds na 3 dagen) hebben wij alle documentatie teruggestuurd naar Rhodos met de mededeling dat wij afzagen van verdere zaken met deze club. Inderdaad is het gebruikelijk dat je binnen 10 dagen moet opzeggen maar of dit nut heeft betwijfel ik ten zeerste. Tot op de dag van vandaag probeert men vanaf Rhodos ons te overtuigen dat het een goede keus is om in zee te gaan met Club Greece maar al verscheidene malen aangegeven dat wij er echt niets meer in zien. Nu is het stadium aangebr :oops: oken dat men gaat dreigen met juridische stappen ( vreemd, we hebben binnen 10 dagen geannuleerd door stukken aangetekend te retourneren). De aanbetaling van € 750 zijn wij waarschijnlijk kwijt, ik zie het als een ietwat dure les. Ik houd jullie op de hoogte wat de verdere reacties ( of niet) vanuaf Rhodos zijn.

xcorinne

Ongelezen bericht door xcorinne »

@ betrokkene,

Vorig jaar hebben mijn vriend en ik ook getekend.. We hebben gelijk met de cc maatschappij contact opgenomene en aangegeven dat het om een betwiste betaling gaat, bij mij was dat via mastercard, ik heb hiervoor een furmulier gekregen wat ik ingevuld heb terug gestuurd. M'n kaart heb ik gelijk laten blokkeren.

In kreta heb ik al een brieg verzonden waarin ik me herriep op de colportagewet, volgens deze wet heb je altijd 10 dagen bedenktijd wanneer je iets aan de deur of op straat koopt. Omdat ze hier niet naar verzijzen in hun contract blijft deze 'bedenktijd' gelden tot de verkoper je hierop attent maakt. Deze brief heb ik vanuit hersonissos aangetekend verzonden. kopieren van hetverzendbewijs en van deze brief heb ik verzonden met het formulier naar mijn cc maatschappij. De hele aanbetaling heb ik op deze manier terug gekregen!

In de tussentijd heeft Club Greece meerdere keren contact met me opgenomen. Ene johan die vraagt waarom je ermee wilt stoppen en dat dat natuurlijk niet kan, de colportage wet geldt volgens hun niet omdat je er vrijwillig naartoe gaat.. Daar moet je gewoon niet naar luisteren. Elke keer weer kwam hij met het verhaal dat hij het door zou geven aan de advocaten van Club Greece. Alleen maar bang makerij!! Ik heb nog nooit gelezen dat ze juridische stappen hebben ondernomen!

Toen ik mijn geld terug had heb ik gelukkig nooit meer wat van ze gehoord!

Ookal ben je iets te laat, het is het proberen waard! Mij is het ook gelukt.

succes ermee!

rpollen

Ongelezen bericht door rpollen »

Ik sluit me volledig aan bij het bericht van "germarmarsman" van 18-09-2008. Wijzelf zijn in 2004 op Rhodos in contact gekomen met Club Greece en dus met RCI. Ook wij werden zo van de straat geplukt en ergens heen gebracht. Ook wij dachten aan een sekte of iets dergelijks. Maar goed, eind van het liedje was dat we na herhaaldelijk aandringen wel in zee gingen met Club Greece. Nu zijn we inmiddels ook full member van Club Greece en inmiddels ook overgestapt op hun puntensysteem. Ik lees zo vaak de negatieve verhalen van mensen over timesharing doch dit zijn allemaal reacties van mensen die net zijn overgehaald en vlak daarna met een enorme kater blijven zitten. Ik geef het toe de manier van benaderen is vrij agressief. Wij hebben ons de eerste tijd ook afgevraagd, wat hebben we gedaan ? Ook wij hebben bij terugkomst in Nederland heel internet afgezocht naar informatie over timesharing. Meestal waren dat geen positieve berichten dus wij zijn ook een tijd lang bang geweest ons zuurverdiende geld te hebben weggegooid.
Toch gaan we inmiddels al voor het 5e jaar via RCI op vakantie, dit jaar naar Kreta. Al de vorige vakanties via RCI zijn ons prima bevallen en de service en diensten van RCI en Club Greece zijn zonder meer goed te noemen.
Ik weet dat er een zogeheten "zwarte lijst" ( kijk maar eens onder OTE op internet ) is van ondernemingen die zich met timesharing bezig houden, hier staat Club Greece nog altijd niet op.
Zo, eindelijk weer iets postiefs over Club Greece.

meandyou

Ongelezen bericht door meandyou »

Mensen,

Ik ben ook 1 van de gedupeerden geweest. Met de ECC heb ik het contract op kunnen zeggen en mijn aanbetaling terug kunnen krijgen.
Neem contact op met de ECC:

Europees Consumenten Centrum
T. 030 232 6440
F. 030 234 2727

Postbus 487
3500 AL Utrecht

E. [email protected]
I. www.eccnl.eu

jansen1964

Ongelezen bericht door jansen1964 »

@betrokkene

Nog enige vorm van reactie ontvangen van onze vrienden van Clupje Greece? wij in ieder geval niet meer....hou je op de hoogte

vakantiegangers

Ongelezen bericht door vakantiegangers »

Hallo iedereen,

Ook wij zijn in de babbeltruc van RCI / Club Greece getrapt. Na een kraskaartje en een gesprek van 6 uur hebben wij getekend.
Na 12 uur de organisatie gezegd dat wij van het contract af wilden. Dat kon niet zeiden zij. Na 1,5 dag opnieuw op bezoek geweest en na met een aantal managers gesproken te hebben konden zij ons alleen een betalingsregeling aanbieden omdat volgens hen de colportage wet niet gold.

Thuis contact opgenomen met ECC en een aangetekende brief gestuurd naar RCI. Nooit reactie op gehad. Wel een aanmaning.
Daarna via onze creditcard geprobeerd terug te krijgen. En dat is gelukt. Na twee maanden hebben wij ons voorschot van 990 euro terug.

Blij dat we er vanaf zijn maar het heeft ons onze vakantiepret gekost en een flink aantal slapeloze nachten.

Gewetenloos tuig is het.

N

Gesloten