Opstelling (zie ook de plaatjes):
Tegen de wand: 260cm*60
Kookeiland: 180*90
Na meerdere bezoeken aan een lokale Schmidt/Rotpunkt dealer en aan een Superkeukens vestiging, liggen er de volgende twee offertes:
Schmidt Lagune Brillant
Icm Bosch apparatuur (afwasmachine/stoomoven/afzuigkap/koel-vries/inductieplaat) en composiet blad:
Keukenmeubelen: € 3.443,36
Apparatuur: € 6.051,07
Werkblad(en): € 4.171,75
Totaal: € 13.666,18
Superkeuken+ (Schuller C2/C3)
Icm Siemens apparatuur (afwasmachine/stoomoven/koel-vries/inductieplaat en Franke afzuigkap) en composiet blad:
Keukenmeubelen: € 5.977,47
Apparatuur: € 5.399,16
Werkblad(en): € 3.559,63
Korting blokvoordeel: € 2.176,10
Totaal: € 12.787,17
Opmerkingen:
- Bij de Schmidt lijken mij de meubels scherp geprijsd, maar apparatuur en blad erg fors aan de prijs. Apparatuur komt als ik het zelf bestel op ongeveer €4500,-. Liefst zou ik hier apparatuur en blad zelf bestellen, maar dat kan natuurlijk niet....Of tegen boete / verlies korting.
- Bij de Superkeukens+ vind ik vooral de meubels erg aan de prijs. Als ik een stapje terug zou gaan naar Nobillia, scheelt me dat maar iets van €650...
- Ook bij Superkeukens geldt dat wanneer ik apparatuur zelf bestel (kost op internet €4363 bij elkaar), dan verlies ik m'n blokvoordeel korting en schiet ik er niks mee op.
Aangezien m'n budget maar ongeveer €8000 is, zie ik bij deze prijzen maar twee mogelijkheden:
1. Bezuinigen op blad (multiplex ipv composiet) en op apparatuur; b-merk ipv Bosch/Siemens
2. Bezuinigen op de meubels, deze bij bijv. Ikea bestellen en dan los het composiet blad + Siemens apparatuur via internet bestellen.
Zijn dit m'n enige twee mogelijkheden? Wat zouden jullie doen?