LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Quicknet naar Vodafone

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
erik01
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2009 20:45

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door erik01 »

Een dergelijke brief/e-mail heb ik nog niet gehad. Ik ben benieuwd. Tot nu toe werd het feit dat ik voormalig Quicknet-klant was, door de klantenservice gewoon genegeerd.

Mogen ze wel snel zijn trouwens; anders ben ik definitief weg. Er loopt al een aanvraag bij een andere aanbieder.

kapotte_stofzuiger
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2009 14:40

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door kapotte_stofzuiger »

Bedankt voor de reactie 'erik01'.
Klantvriendelijke communicatie is niet aan Vodafone besteed; voor die 19 euro zijn gelukkig voldoende alternatieven.
We wachten af, mocht er toch daadwerkelijk afsluiting plaats vinden (tijdelijke alternatieven als inbellen of buren-wifi zijn voorhanden) , is het des te makkelijker over te stappen.

diederik18
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2009 13:26

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door diederik18 »

Ze zijn overstag, het abonnement wordt voortgezet voor 19 euro en de 7,50 van juli wordt teruggestort. Ik neem aan dat dit voor alle quicknet klanten gaat gebeuren. Of ik blijf is een tweede, Tele2 is voor een beetje meer veel sneller

Crisus
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2009 17:08

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door Crisus »

j7Een jaar geleden "verplicht" vodafonegebruiker geworden. Vast bellen + Internet met 1 jaar gratis bellen naar vast (dit heet zorgeloos...).
Na één jaar tevredenheid mbt het technische verhaal tav internet en GEEN gebruik van telefonie ( geen modem, geen activatie en geen interesse) gaat het abonnement met € 7,50 omhoog.

Volgens de service klantendienst zijn dit tel.abonnementskosten.

NEE, het zijn de kosten van een extra bundel, die ik niet besteld of gebruikt heb.

Als je dit doorrekent voor alle ex-quicknet abonnees wordt er maandelijks een onvoorstelbaar bedrag van deze klanten verduisterd.

KlaasDV
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2009 22:40

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door KlaasDV »

Bedankt voor jullie reacties. Goed om te horen dat jij in elk geval van je bundel af bent Diederik.

Vanmiddag ben ik naar de Vodafone winkel Rdam Zuiplein geweest. De jeugdige medewerkers konden niets regelen voor Vast Bellen en Internetten, dat ging helemaal langs hun heen en ik moest de klantenservice maar bellen. Wel hadden ze de tip om op Mijn Vodafone te kijken of ik daar deze bundel uit kon zetten, maar dat bleek er bij thuiskomst niet in te zitten.

Dan ga ik ook maar bellen, want mailen heeft in elk geval geen enkele zin. Jammer dat het zo moet lopen met Vodafone, ik had echt beter van hen verwacht. Mocht ik pech hebben en ik een klantenservice-medewerker treffen die aan zijn bonus/target wil werken (zo werken die lui namelijk), zeg ik het abonnement op.

Crisus
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2009 17:08

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door Crisus »

Ze zijn inderdaad overstag. Ook ik heb na enkele duidelijke mails en in eerste instantie standaard onzin reacties, nu positief bericht. Het abonnement wordt voortgezet voor 19 euro en de 7,50 van juli zal worden teruggestort.

Roma Slag2
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2009 10:28

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door Roma Slag2 »

Dag Crisus,

Kun je aangeven op welke manier je dit voor elkaar hebt gekregen. M.n. telefoonnummer(s). Adres(sen) en e-mails.
Wellicht kunnen andere ex-qquicknet clienten hier hun voordeel meedoen.

Vriendelijk bedankt,

Roma

Crisus
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2009 17:08

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door Crisus »

Ikheb het als volgt gecommuniceerd

Ïn eerste instantie een mail naar [email protected]. Hierin gemeld dat ik verbaasd was over de hoogte vande factuur. Verder dat ik als ex-quicknetgebruiker niet om telefoneren heb gevraagd en het ook niet heb gebruikt of van plan ben te gaan gebruiken.
Hierop kwam een standaard reactie: Bij uw aanmelding bij Vodafone heeft u een bevestigingsbrief gekregen. Na de ontvangst van deze bevestigingsbrief heeft u 7 dagen de tijd om uw order te annuleren. U heeft hiervan geen gebruik gemaakt. Derhalve brengen wij u na het verstrijken van het eerste jaar u de kosten van € 7.50 in rekening. Dit zijn de abonnementskosten van het vast bellen.
Hier per omgaande op gereageerd, dat mn de laatste regel onjuist is. Ik bel niet, ga niet bellen en zelfs als ik via vodafone zou gaan bellen is het"zorgeloos naar vast" niet verplicht maar een te kiezen mogelijkheid.
Hierna nog wat discussie mbt Algemene Voorwaarden en de al eerder aangehaalde bevestigingsbrief. Steeds duidelijk, vriendelijk en snel gereageerd.
Uiteindelijk de toezegging dat eea geregeld gaat worden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, Roma en eventuele anderen.
Succes

KlaasDV
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2009 22:40

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door KlaasDV »

Net naar de helpdesk gebeld. De houding van de telefonische klantenservice staat haaks op de afdeling die de mails beantwoord. Hoe kortaf ze in hun mails ook waren, aan de telefoon werd ik vriendelijk en verontschuldigend geholpen. :?

Toen ik de naam Quicknet liet vallen, wisten ze gelijk waar het over ging. Postcode en huisnr opgegeven en alles zou in orde gemaakt worden. Bij de volgende rekening zou een correctie plaatsvinden en de bundel zou geannuleerd worden.

Dus voor degene die dit ook aan de hand heeft, even 0900 717 1000 bellen - optie 3 - optie 1. Er was gelukkig geen wachttijd, dus die kosten vallen ook redelijk mee. Nu maar hopen dat er ook echt actie ondernomen wordt.

diederik18
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2009 13:26

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door diederik18 »

ik heb scans van de brieven van vodafone van vorig jaar meegestuurd met een email en gevraagd waar staat dat na een jaar belkosten in rekening worden gebracht. De positieve reactie was ondertekend door Marie-Louise Verschuuren1. Na deze positieve reactie heb ik trouwens weer zo'n niet ondertekende standaardreactie ontvangen.

erik01
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2009 20:45

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door erik01 »

Ik ben blij dat het voor een aantal mensen nu opgelost is. Zelf heb ik nog geen positieve reactie ontvangen (wacht nog op antwoord op een e-mail van afgelopen vrijdag) maar die zal t.z.t. dan ook nog wel komen.

Echter, voor mij doet dat er niet meer toe. Vodafone heeft z'n kans gehad bij mij. Van zo'n bedrijf verwacht je toch dat ze serieuze klachten van klanten ook serieus behandelen; maar dat was kennelijk teveel gevraagd. Misschien leest iemand bij Vodafone dit forum, en kunnen ze daar eens wat aan doen?

Ik ga dus hoe dan ook opzeggen. Alleen is mijn opzegbrief van vorige week nu retour afzender gekomen. Het door Vodafone zelf opgegeven adres voor opzeggingen bleek onjuist te zijn... :cry:

rtaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2009 21:45

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door rtaf »

Ik heb dezelfde ervaring gehad, mijn opzegbrief terug ontvangen. En vandaag ontvang ik doodleuk een mail waarin Marie-Louise Verschuuren1 beweert dat de problemen zich hebben voorgedaan voor 17 juli 2009. Ik heb ik mijn mails wel gevraagd naar een actueel adres voor verzending van mijn opzegbrief maar dat heeft zij niet opgegeven.
Ik heb een overstap/beeindiging van overeenkomst verzonden van Tele2. ik ben ook van Quicknet naar Vodafonevast overgezet. Wel moet ik alle ex-Quicknet abonnee's erop wijzen dat in de bijlage van één jaar geleden staat, dat de overeenkomst per maand opzegbaar is.
Alle mails van Vodafone/Quicknet die gestuurd zijn hebben zichzelf verwijderd. Opzegbrieven die als een foto of pdf formaat verzonden zijn worden niet geaccepteerd door de klantenservice, het moet per brief. Terwijl Vodafone rekening (nota's) als pdf formaat wel verstuurd. Ik heb weer een beeindiging overeenkomst vandaag weer op de post gedaan. Vodafone wil vertragen dat de overeenkomst na 1 augustus 2009 valt en dan kunnen ze nieuwe regels invoeren zoals 3 maanden opzegtermijn.
Dag Vodafonevast, ik ben weg

erik01
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2009 20:45

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door erik01 »

Ik heb inmiddels ook bericht gehad dat mijn telefoonabonnement wordt beëindigd, en dat de in rekening gebrachte abonnementskosten zullen worden gecrediteerd. Dit overigens zonder enige nadere toelichting of excuses.

Heb vandaag gebeld naar de klantenservice over het postadres. Wat blijkt: er zijn recent "complicaties" geweest met het postadres. Echt waar. Waar die complicaties uit bestonden, kon (of mocht) de telefonist mij niet vertellen, maar de problemen zouden inmiddels zijn opgelost. Ik kreeg het advies om nogmaals een opzegbrief te versturen naar hetzelfde adres.

@rtaf: het is denk ik goed om te weten dat in de nieuwe Telecomwet per 1 juli de opzegtermijn voor contracten met onbepaalde duur is teruggebracht tot 1 maand. Daar mag Vodafone niet van afwijken. Die termijn gaat direct in op de dag dat je opzegt. Zie ook Consuwijzer:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... zegtermijn

rtaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2009 21:45

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door rtaf »

Ik heb gisteren om 9.00 uur weer een opzegbrief gepost, aangetekend naar Vodafone. Ook heb ik een klacht ingediend bij Consuwijzer. Zo'n scenario die zich nu met Vodafone afspeeld is toch zo ideaal voor Tros Radar. Ik reserveer hierbij direct een plek om aanwezig te zijn als dat zou gebeuren met alle mails en brieven. @erik01, ik heb geen bericht ontvangen betreft telefoonabonnement beeindiging, integendeel heb ik een bericht gehad dat dit slechts een begin was en dat er volgend jaar weer zal worden verhoogd "bron bericht"(8 Mbit + Zorgeloos naar vast voor €29,95. (Na één jaar €37,45) Dit wil ik niet meemaken want volgend jaar dient het zich weer voor. Tele2 en andere Providers hebben geen overstap regeling met Vodafone alleen"bron Consuwijzer" 1) Als het gaat om één van de volgende aanbieders: KPN, Het Net, Planet, Ziggo (@home, Casema of Multikabel), Telfort (12 Move, Tiscali of Speedlinq), Online (Orange), Tele2 of UPC*
Dus voor mij is het NU overstappen.

rtaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2009 21:45

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door rtaf »

Op1 augustus 2009 komt de overeenkomst van Quicknet/Vodafone die ik als bijlage op 1 augustus 2008 ontvangen heb ontvangen te vervallen. Daarmee is de 1 maand opzegtermijn zoals omschreven in de bijlage niet meer van toepassing. En treed de nieuwe overeenkomst in werking die ALLEEN op het Internet bij Vodafone te vinden is, MET EEN OPZEG TERMIJN VAN 3 MAANDEN of JAARCONTRACTEN.
Wat dat betreft is Vodafone een buitenbeentje met eigen regels.
Dus weert Vodafone alle correspondentie om die streefdatum te overschrijden en zitten zij goed, je hebt niet op tijd opgezegd of verkeerd gepost.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt met de overstappers/opzeggers van abonnementen.

rtaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2009 21:45

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door rtaf »

Ik heb vandaag mijn aangetekende brief met track en trace gevolgd en die is vandaag in Utrecht bezorgd maar dat kon niet en wordt weer naar het nieuwe adres aangeboden. En van Vodafone klanten Service ontvangen we mails dat we naar Vodafone Customer Service, Postbus 8604, 3503 RP Utrecht moeten posten. Dus uit Track en Trace traject valt op te maken dat Vodafone is verhuisd en de post NIET wil accepteren. Dus mijn vermoedens blijkt juist te zijn. Uit een email van 29 juli; Zoals eerder aangegeven zou het probleem met het postadres reeds opgelost zijn. Ik bij de betreffende afdeling melding gemaakt dat uw brief na 17 juli 2009 toch niet is aangenomen bij ons postadres. Echter kunnen wij uw abonnement niet per email opzeggen. Ik wil u vriendelijk vragen uw brief opnieuw te sturen naar onderstaand adres: Vodafone ADSL, Vodafone Customer Services ,Postbus 8604, 3503 RP Utrecht . En ik heb steeds om een actueel postadres gevraagd. ALLEEN aangetekende stukken worden op het nieuwe adres aangeboden, DUS; Ik heb de stukken NIET ontvangen is van toepassing. Heel Slinks.

rtaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2009 21:45

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door rtaf »

Ik wil met de ex-Quicknet abonnee's even laten zien, hoe Vodafone Klantenservice, Postbus 8604, 3503 RP Utrecht adres eruit ziet met track en trace van een aangetekende brief; Zending opgehaald en in sorteerproces 29-07-2009 Amsterdam , balie postkantoren bv
Zending gesorteerd in sorteercentrum 29-07-2009 Arnhem , sorteren aangetekenden
Zending zit in afleverroute 30-07-2009 Utrecht , bestelling
Ontvanger is verhuisd. Zending doorgestuurd naar nieuw adres 30-07-2009 Utrecht-Koploperstr , bestelling
Zending gesorteerd in sorteercentrum 30-07-2009 Arnhem , sorteren aangetekenden
Zending gesorteerd in sorteercentrum 30-07-2009 Arnhem , sorteren aangetekenden
Zending zit in afleverroute 31-07-2009 Alphen ad Rijn , bestelling
Ontvanger is verhuisd. Zending doorgestuurd naar nieuw adres 31-07-2009 Alphen ad Rijn-Pr Margrietln , bestelling

En nog steeds geeft Vodafone dezelfde adres op om brieven daar naar toe te posten, terwijl Vodafone in Amsterdam zit nabij Sloterdijk.

erik01
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2009 20:45

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door erik01 »

Dat ziet er bekend uit...

Ik had intussen (zaterdag) ook een aangetekende brief verstuurd. Ook die was eerst aangeboden in Utrecht en Alphen ad Rijn, alvorens uiteindelijk gisteren te zijn bezorgd in (inderdaad) Amsterdam Zuidoost. De brief is bijna een week onderweg geweest.

Maar: nu reageren ze opeens wel snel. Vandaag had ik al een brief in de bus met bevestiging van mijn opzegging. Het kan dus wel!

erik01
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2009 20:45

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door erik01 »

Het verhaal had voor mij toch nog een staartje. Na het telefoongesprek op de 29ste heb ik nogmaals een brief gestuurd naar Postbus 8604 in Utrecht, parallel aan de aangetekende brief die op dat moment nog onderweg was. De brief van de 29ste heb ik nu weer retour gehad. Ondanks de telefonische toezeggingen zijn de problemen met het postadres dus nog niet opgelost.

Mijn advies aan iedereen die nog wil opzeggen:
- verstuur voorlopig alles aangetekend, het is een week onderweg maar lijkt uiteindelijk wel aan te komen
- of probeer het toch telefonisch te regelen, verwijzend naar bovenstaande problemen. Daar zijn ze bekend mee als het goed is. De man die ik vanmorgen aan de lijn had was in elk geval bereid om mijn opzegging telefonisch te verwerken (maar dat was in mijn geval niet meer nodig, zie mijn vorige post)

Het zijn allebei dure oplossingen (ik ben nu al 15 euro aan post- en belkosten kwijt) maar het is de enige manier om tot Vodafone door te dringen.

rtaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2009 21:45

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door rtaf »

Ik heb van Consuwijzer inmiddels ook een adres ontvangen.
Consuwijzer geeft aan dat deze te vinden is op het Internet, ik heb weer gezocht maar niet op het Internet(Vodafone.nl) te vinden.
Vodafone
Antwoord nummer 5555
6200 VC Maastricht
Consuwijzer heeft mij de garantie gegeven dat een aangetekende brief wel zal aankomen, waarschijnlijk waarop Vodafone geregistreerd staat.
Hier, actueel;het verloop van een aangetekende brief naar Vodafone Customer Service, Postbus 8604, 3503 RP Utrecht;

Statusinformatie Datum Locatie

Zending opgehaald en in sorteerproces 29-07-2009 Amsterdam , balie postkantoren bv
Zending gesorteerd in sorteercentrum 29-07-2009 Arnhem , sorteren aangetekenden
Zending zit in afleverroute 30-07-2009 Utrecht , bestelling
Ontvanger is verhuisd. Zending doorgestuurd naar nieuw adres 30-07-2009 Utrecht-Koploperstr , bestelling
Zending gesorteerd in sorteercentrum 30-07-2009 Arnhem , sorteren aangetekenden
Zending gesorteerd in sorteercentrum 30-07-2009 Arnhem , sorteren aangetekenden
Zending zit in afleverroute 31-07-2009 Alphen ad Rijn , bestelling
Ontvanger is verhuisd. Zending doorgestuurd naar nieuw adres 31-07-2009 Alphen ad Rijn-Pr Margrietln , bestelling
Zending gesorteerd in sorteercentrum 31-07-2009 Arnhem , sorteren aangetekenden
Zending gesorteerd in sorteercentrum 31-07-2009 Arnhem , sorteren aangetekenden
Zending zit in afleverroute 01-08-2009 Amsterdam Zuidoost , bestelling
Chauffeur is onderweg 01-08-2009 Amsterdam Zuidoost , bestelling
Zending zit in afleverroute 01-08-2009 Amsterdam Zuidoost , bestelling

Gesloten