LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bos incasso/ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Ziggo webteam Alex
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:26

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door Ziggo webteam Alex »

Wij willen u graag helpen met het probleem dat u nu ondervind van Bos incasso. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam

Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Alex

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Weer een reden om Ziggo niet meer serieus te nemen, Bos Incasso is al net zo'n beroerd bedrijf als Intrum Justitia.

Een bedrijf dat Bos of Intrum inschakelt is niet te vertrouwen.

Het webformulier invullen heeft over het algemeen weinig zin, beter een mailtje sturen aan [email protected]

Liset65
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2009 17:56

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door Liset65 »

Nou als ik dit zo lees staat me wat te wachten..

Ik probeer al ruim een half jaar af te komen van het abonnement van mijn overleden ouders. Iedere keer wordt me door Ziggo verzekerd dat ik er nu echt van af ben, maar vandaag kregen we een incasso van Bos. Nemen na 5 uur de telefoon niet meer aan. Ziggo gebeld en die zeggen dat er echt niets meer openstaat en dat we dan Bos maar moeten bellen. Ik vind het echt te zot voor woorden dat ik hier 9 maanden na het overlijden van mijn moeder nog mee bezig moet zijn. Mijn ouders kregen overigens een maand geleden wel een brief van Ziggo: dat ze het jammer vonden dat ze geen gebruik meer maakten van hun diensten, maar wie weet in de toekomst...

dakbas1
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:19

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door dakbas1 »

:shock: Bos incasso is ook bij mij ingeschakeld om een "openstaand" bedrag te vorderen van 83 + 37 incasso + 11 rente= 131 euro!

In maart vorig jaar heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice van Casema. Ik had een RTV + mega internet (telefonie). De kosten per maand waren zo'n 85,- Dat was in vergelijking met de concurrentie fors hoger. De klantenservice gaf aan dat ik per eind maart aangetekend moest opzeggen. (1 maand opzegtermijn). Prima. In april contact gelegd met de nieuwe provider, Tele2, goedkoper en een compleet pakket voor 45,-.
Begin april een bevestiging van Casema ontvangen dat zij de "wijzigingen" hadden doorgevoerd (standaard briefje). In de maand mei als nieuwe klant bij Tele2 van start. Casema werd in mei Ziggo. In juli kom ik op mijn bankrekening een afschrijving in de maand juni tegen van Ziggo à 83,- Dit bedrag heb ik zonder pardon gestorneerd. Nu heb ik sindsdien van herinnering tot aanmaning tot aan ingebrekestelling/ incassoprocedure een "schuld" van 131 € opgebouwd.

Op 3-5- 2006 ben ik ooit aangemeld bij Casema. Nu geeft Ziggo (Casema) aan dat zij volgens de algemene voorwaarden de volledige maand mei nog moeten ontvangen. Meerdere malen de zaak online bij hun klantenservice aangemeld. Helemaal geen duidelijkheid. Destijds meerdere keren geïnformeerd of ik geen problemen zou krijgen m.b.t. dubbele abonnementskosten. Nu heb ik wéér een brief ontvangen, waarin gedreigd wordt met een "civiele procedure". Ben in juni bij de rechtswinkel geweest. Heb meerdere malen verzocht om een kopie van de algemene voorwaarden. Wat moet ik doen. Ik ben het helemaal zat en ik zit niet te wachten op een uitnodiging om voor de rechter te verschijnen. Als iets onterecht is dan wil ik ertegen vechten totdat ik erbij neerval. Maar nu ben ik het echt zat. Wat een kansloos bedrijf. Wat mij betreft gaan ze binnen 2 jaar falliet. Zo ik ben even wat frustratie kwijt. Wat is jullie advies?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door jlthkoch »

De overeenkomst was aangegaan per 3 mei 2006 en is steeds stilzwijgend met een jaar verlengd en kon dus met inachtneming van de opzegtermijn van een maand worden opgezegd.

Je hebt eind maart opgezegd, dus je bent op tijd geweest met het opzeggen van je jaarcontract en je abonnement is per 3 mei 2008 beëindigd. Je moet dus tot 3 mei aan Ziggo betalen en niet de hele maand mei.

Jammer genoeg doet Ziggo wel vaker moeilijk met opzeggingen en zal het nog wel even duren voordat ze dit zelf doorhebben. Intrum Justitia zijn een bureautje waar je je niet teveel van moet aantrekken, de vordering is namelijk onterecht en je zal dit winnen.

Wat voor datum staat er genoemd in het destijds ontvangen "wijzigingsverzoek" van Ziggo?

dakbas1
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:19

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door dakbas1 »

datum van het "wijzigingsverzoek" is 1 april (echt waar :? ).

Dank u voor de reacties. Ik ben van plan om het bedrag te betalen, maar voel me toch bestolen. Ziggo is niet duidelijk geweest in de informatieverstrekking. Door de zgn. klantenservice heb ik in mei 2008 een dubbel abonnement gehad. Mijn telefoonkosten en porto kosten zijn al meer dan de 85,-. Deze case ga ik nog wel per brief voorleggen aan Tros Radar, de ombudsman èn de consumentenbond. Dan wil ik mijn geld ook terug (inclusief rente)! :x

(in de maand juni, dit jaar, ontving ik zelfs nog een brief van Ziggo dat ze nog een signaal doorgaven en dat ze het signaal gingen afsluiten. 1 jaar later?? Wat een organisatie :roll: :roll: )



Case2:
In de aangetekende stukken, die per maart 2008 aangetekend naar Casema zijn verzonden zat ook de opzegging in van een abonnement van mijn moeder. Ziggo (Casema) claimt deze brief nooit te hebben ontvangen :? Zij heeft een bedrag open staan van € 171,-
Ongelofelijk. Zij betaalde per kwartaal (RTV_48,-) en haar abonnement liep per juni 2008 af. Ruimschoots op tijd dus. Nu spelen ze met haar een wellis nietus spelletje. Dit bedrag zal echter NOOIT betaald worden aan Ziggo.
Het lijkt wel een stel amateurs. Alle bewijzen heb ik in papier + digitaal aangeleverd.
Wordt vervolgd...

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door jlthkoch »

datum van het "wijzigingsverzoek" is 1 april (echt waar ).
Ik bedoelde eigenlijk te vragen: Per welke datum ging de beëindiging in volgens dit wijzigingsoverzicht?

Indien er in dit overzicht er ook al sprake van was dat de overeenkomst op 3 mei 2008 zou worden beëindigd, dan zou ik zeker niet betalen.

Je had maximaal tot 3 april om (stilzwijgend verlengde) jaarcontract per 3 mei te kunnen beëindigen.

dakbas1
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:19

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door dakbas1 »

Quote:
datum van het "wijzigingsverzoek" is 1 april (echt waar ).


Ik bedoelde eigenlijk te vragen: Per welke datum ging de beëindiging in volgens dit wijzigingsoverzicht?
Dat is het juist. De reactie in de brief is erg vaag en er wordt (helaas) geen datum genoemd. Zelfs geen klantennummers. Daar heb destijds verder geen aandacht aan gegeven. Jammer genoeg. Zwart op wit moesten er 2 klantennummers/ abonnementen beëindigd worden.
Anders had ik zeker NOOIT betaald. Nu ligt de bal weer bij Bos en Ziggo incasso mafia.

Bedankt nogmaals voor de reactie. Het was in ieder geval fijn om even de frustraties te uitten.[/quote]

frankie66
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2009 19:27

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door frankie66 »

Ben al zeer lange tijd bezig met casema / ziggo / interum justitia en nu bos incasso.

Het hele verhaal duurt nu al jaren maar dit zal ik nog wel een keer uit de doeken doen als ik er tijd voor heb ( het dossier wat ik heb is ongeveer 1,5 centimeter dik :shock: )

Maar wat ik wilde melden is, heb nu een reactie geplaatst op incassoklacht.nl over bos en ben erg benieuwd of deze ook geplaatst gaat worden.

JannaSpi
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jul 2009 11:18

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door JannaSpi »

Hallo wil hier ook wat over melden en vragen van wat kan ik hier mee en of er meerdere klanten van Ziggo hiermee te maken hebben.
Zat het Forum eens door te nemen,dit door een klacht die ik afgelopen dagen had geplaatst over Ziggo over mijn telefoon verbinding.
Maar nu zie ik ook dat er klachten bestaan over de afdeling financieen van Ziggo.
Kort geleden zat ik onder beschermingsbewind,dus betaalde mijn bewindvoerder mijn rekeningen,tenminste dat horen ze te doen. Nu bleek er nog een behoorlijk bedrag open te staan bij Ziggo en ik had mijn bewindvoerder gezegt dit dan met mijn vakantiegeld te betalen,dat hebben ze dan ook gedaan. Had via Ziggoonline factuur gekeken hoe hoog het bedrag was en ook nog over gebeld of dit allemaal wel klopte en het werd bevestigt dit zijn alle openstaande bedragen.
Nadat de betaling dus helemaal voldaan was,ging ik weer kijken naar mijn factuur online en nu bleek dat er toch nog een bedrag open stond,er werd mij gezegt toen ik hierover belde dat het nog niet online stond toen ik had gekeken,maar ik had hierom gebeld,dus hoe kan dit.
Vind het ook zo raar dat als mijn bewindvoerder een bedrag van over de €500.00 euro overmaakt,er bij hun hele andere bedragen staan vermeld. Lijkt mij toch dat het bedrag die er gestort is er precies op hoort te staan en niet wat anders,want zo breng je iemand maar ook jezelf lijkt mij in de war. Er werd gezegt wij berekenen dit anders.Als ik een bedrag naar de bank over maak,gaat de bank er toch ook geen ander bedrag van neerzetten dan het echte bedrag wat gestort is.
Heb ik het nu mis of niet,dit lijkt mij toch niet te kloppen? Wat ik ook heb opgemerkt is,dat ik 6 keer naar het buitenland gebeld zou moeten hebben,dit is maar 1 keer geweest en dat omdat ik iemand met spoed nodig had,en anders bel ik nooit naar het buitenland,dan stuur ik of een email of een brief.
Dus wat moet ik hier nu mee,want wil niet voor iets betalen wat ik niet gebruikt hebt. En anders gaan ze de incasso inschakelen als je niet zou betalen,en dat terwijl het niet klopt.
Kan iemand mij vertellen of er meer van dit soort klachten bestaan,omdat ik ook wel lees bij de forums dat er veel klachten zijn van de finacieële administratie en waar kan ik hier mee naar toe,om dit op te lossen,en misschien een voorstel als er meerdere mensen zijn die hier klachten over hebben,misschien dat we er met zijn alle hier wat mee kunnen doen. Of hoe heeft iemand dit zelfde probeem opgelost?
En sorry dat ik het zeg bij elke klacht reageert meestal ene Alex van het webteam,toch blijven de klachten bestaan,is dit om maar de schijn op te doen van zie we doen er alles??? aan. Sorry Alex als je dit wel echt meent maar het gaat er wel op lijken,en zo lijkt het ook in mijn ogen en van anderen die hier over horen. Stuur een mail naar het webteam werd er door hem gezegt via dit forum,dit had ik allang gedaan.
Mijn andere klacht over Ziggo die ook op het forum staat is pas opgelost na contact te hebben opgenomen met de Telegraaf. Trouwens had vandaag toch weer storing,dus nog niet echt goed opgelost.
Dus zijn er meer mensen en wat kan ik er verder aan doen,weggaan ga ik zeker,want dit kan zo niet langer.
Het is een grote puinhoop bij Ziggo dat lees je hier wel op het forum.

mirandaf35
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2009 16:05

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door mirandaf35 »

Ik kreeg in de vakantie 27 juli 2009 een brief van bosincasso van 164,30 anders werd ik afgesloten.Die heb ik vorige week betaald en nu krijg ik vandaag zo weer een email met een overzicht aan facturen die ik moet betalen.En daar staan notabene de facturen bij die ik vorige week moest betalen en er is gewoon niks afgeboekt/verwerkt op mijn ziggo.Ik heb net terug gemailt ze denken toch niet dat ik 2x ga betalen??Heb de brief er ook op nagekeken en het gaat idd om dezelfde facturen.Zeggen ze doodleuk we hebben de betaling ontvangen maar wilt u deze 3 ook nog even betalen (dezelfde als de binnengekomen betaling):?
Laatst gewijzigd door mirandaf35 op 11 nov 2009 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.

mirandaf35
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2009 16:05

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door mirandaf35 »

was geen herinnering maar heb met ziggo gebeld en het was een fout van bosincasso.Alles is nu opgelost gelukkig.

sylvia46
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2009 17:23

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door sylvia46 »

Vandaag kreeg ik van bos incasso een brief of ik maar even ruim 500 euro wilde betalen over 2008.Ik was toen vanaf feb tot juli aangesloten bij de ziggo en ben toen over gestapt naar de tele 2.Wel heb ik al die tijd doorbetaald omdat wij bij de plangroep zitten.Ik heb dus eigenlijk 631,50 euro teveel betaald want dit is er van de bankrekening afgehaald.Volgens de ziggo heb ik een achterstand van 200 euro wat ook niet klopt.Ik wort er horendol van.Nu kom ik erachter dat bos incasso een dochter maatschappij van das rechtsbijstand.Nou die hoeven me dus nooit bij te staan.Wat een blamage.Maar de ziggo geeft de opdracht die zouden eens beter naar hun klanten en betalingen moeten kijken.Ziggo ik heb geen betalingsachterstand u bent mij geld verschuldigd!!! Nu moet ik bos maar achter de ziggo aan zetten.Wit heet ben ik erom.

stef44
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:24

Re: bos incasso/ziggo

Ongelezen bericht door stef44 »

Hier staat mijn verhaal:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 92&t=66175

Voor als de link niet werkt : Ziggo steelt geld

:|

Gesloten