We hebben nu inductie. Op zich ben ik over het koken wel tevreden, het is goed regelbaar. Ook het schoonmaken gaat super en het ziet er mooi strak uit.
Maar onze huidige plaat is een keer gebroken en de reparatie kostte bijna hetzelfde als het hele apparaat.
Mijn moeder maakt met verjaardagen vaak een enorme pan soep. Die kan ik niet zo op het vuur zetten, want met die pan doet mijn inductieplaat het niet. Dat vind ik irritant.
Dus daarom nu toch maar voor gas gekozen en het schoonmaken neem ik wel voor lief.
Ja, sorry voor mijn naam, slaat op het "lekkerste" telecombedrijf van Nederland (zie elders op het Tros-Radarforum-153 blz.).
Verder hou ik wel van een lolletje hoor!
Maar bedankt voor je antwoord, ben me aan het orienteren op een nieuwe keuken en probeer de voor en tegens van inductie te achterhalen, vandaar mijn vraag.
Morgen tussen 10.00 en 14.00 wordt de keuken geleverd, ik kan haast niet wachten!
Vanmorgen werd ik nog even gebeld om te vragen of ik het pinbedrag op mijn pasje al tijdelijk had verhoogd, want anders kan ik morgen bij de chauffeur niet pinnen.
Dat kun je bemoeizuchtig vinden, maar ik vond het eigenlijk wel aardige service. Ik had het overigens nog niet gedaan, dus het was ook niet helemaal overbodig;-)
Onze keukenmonteurs gaan volgende week op vakantie, dus ik hoop dat het lukt om alles binnen 2,5 dag te plaatsen. Het werkblad komt pas een week later, dat wordt vrijdag door Vasto ingemeten.
Getverderrie, ik heb net een heel verhaal getypt maar nu is het kwijt. Even in het heel kort dus:
Keuken is geleverd, maar helaas met de verkeerde deuren. Ik heb mijn keukenadviseur nog niet kunnen spreken (is een paar dagen vrij), maar zijn collega heeft me op het hart gedrukt dat Mandemakers alles oplost. Ik houd vertrouwen....
Gelukkig kan de keuken wel gewoon geplaatst worden en daar wordt nu hard aan gewerkt.
Als alles klaar is zet ik hem zeker op show je keuken!
Volgens mij heeft de verkoper er, na het bestellen van de keuken, weinig mee te maken. Anderen werken de keukenbestelling uit etc. Ik begrijp daarom ook niet waarom je moet wachten totdat de collega terug is van vakantie.
Staan de type deuren die je nu hebt gekregen ook in de opdrachtbevestiging? Heeft de verkoper jou voor een verkeerd type laten tekenen? Dan kan het wel eens een welles-nietesverhaal worden.
Bij het bestellen was er onduidelijkheid over het typenummer. Die ging over de te bestellen kleur, niet over het model. We hebben in de winkel de verschillen bekeken en ik heb besloten dat het niet de hoogglans greep moest zijn, maar iets matter. Op het plaatje waar die bestelnummers bij stonden was het model niet erg goed te zien, maar het was zeker niet de grep die ik nu heb.
Die greep komt overigens in de showroom in Barendrecht niet voor. (tenminste net beneden, waar ik de goede greep heb uitgezocht.
Tot nu toe heeft de adviseur ons nog niet teleurgesteld en ik denk dat hij nog wel weet wat we hadden, juist omdat we het er wat langer over hebben gehad.
Heb jij enig idee wat de schadepost voor Mandemakers is wanneer alle deuren vervangen moeten worden? Het gaat om hacket active deurtjes:
in houtkleur: 3 hoge kasten met 2 deuren en 1 lade, 1 bovenkastje met twee deurtjes van 45.
in hoogglans wit gelakt: 2 ladenkasten van 90 met twee laden, 2 ladenkasten van 90 met 3 laden, 1 ladenkast van 100 met 3 laden, 1 vaatwasserdeur, en 2 gewone deurtjes van 60 cm.
Nou, Maxx en Pfff, toen ik jullie berichten las kreeg ik het wel een beetje benauwd! De grepen die we nu hebben vinden we namelijk echt niet mooi!
Maar gelukkig heeft de verkoper ons niet in de steek gelaten. Hij heeft me zelf teruggebeld en alles uitgezocht. Het kopietje van de greep is helaas niet te vinden, maar hij weet nog welke greep we hebben gekozen. Hij gaat het bespreken met Stefan Mandemakers en ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goedkomt.
Omdat 'onze' verkoper wat langer afwezig is is de order weer teruggeplaatst naar Kaatsheuvel (pfff, dan klopt de topicnaam tenminste weer).
De nieuwe deuren zijn besteld en worden uiterlijk 1 oktober geleverd.
Vorige week kwamen de keukenmonteurs de keuken afmoteren (inmiddels is het werkblad geplaatst) Jammergenoeg heeft Vasto het gat voor de kookplaat een centimeter te klein gemaakt, dus kon die nog niet geplaatst worden. Dit wordt vandaag hersteld.
Verder kwam nu ook voor het eerst de kraan voor de Quooker uit de doos. Helaas is die niet de goede kleur (chroom ipv rvs, zoals de kraan). Stom, want ik wist dat we maar 5 dagen hadden om te reclameren en ik had het niet eerder gecontroleerd. Gebeld met Kaatsheuvel en gelukkig werd er totaal niet moeilijk over gedaan. De kraan wordt geruild. Tevens was een plint verkeerd geleverd, die wordt ook vervangen.
Helaas is de keuken dus nog niet klaar voor een plaatje op 'Show je keuken', maar het gaat wel helemaal goedkomen.
Jippie! Vrijdag zijn in onze keuken álle deuren vervangen door deuren met de goede greep. De monteur van Mandemakers heeft de oude deuren er af gehaald en de nieuwe keurig netjes geplaatst. Ook heeft hij de opzetstukjes op de scharnieren waardoor de deuren zachtjes sluiten (is daar een woord voor?) die onze eigen monteur had achtergelaten geplaatst.
De oude deuren werden keurig weer verpakt en meegenomen, ik denk dat die binnenkort in een showroom staan.
Vorige week waren al de andere Quookerkraan en een andere plint bezorgd. Een plint in onze keukenkleur is niet standaard en er was ons verteld dat er een antraciet plint geleverd zou worden. We waren dus blij verrast toen er toch een plint in de keukenkleur geleverd werd.
Al met al zijn we over de gehele afhandeling dik tevreden, ik kan Mandemakers Kaatsheuvel echt aanraden.
Mijn advies: wees gewoon open en eerlijk tegen de verkoper en zeg het meteen wanneer je reserves hebt. En bijt niet meteen iemands hoofd eraf wanneer er eens iets fout gaat! Waar gehakt wordt vallen spaanders, maar ieder probleem dat we hadden is prima opgelost.
De keuken is nu trouwens klaar voor 'show je keuken' maar ik heb eerst nog een heleboel puin te ruimen. Aan de slag dus maar weer!